Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Eindhoven-Antwerpen voorziet Flixbus al in voor zeer scherpe tarieven. En er gaan meerdere bussen per dag!
Buiten Antwerpen om heb je verder niet echt veel steden over de grens die er echt toe doen. Ik denk dat eventueel potentieel aan reizigers teveel verspreid zit over de diverse dorpen.

Ik zou het dan in eerste instantie zoeken op (spits)verbindingen naar gebieden als ASML/MMC en HTC, die je dan door kan trekken naar Eindhoven.
Buiten de spits om bijvoorbeeld eens per twee uur om mee te beginnen en dan uitbouwen. Maar ja, utopie denk ik.

Maar laten we eerst maar eens terug naar het oude normaal, met kwartierdiensten op alle lijnen die er toe doen. Kwartierdiensten op zaterdag. En de uitbreiding naar ASML met meer ritten op 119 en de nieuwe 120 eens aanvangen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Een bus naar Begie zie ik ook niet zitten, of ze moeten via ASML rijden en dan door naar Airport eventeel.
Inderdaad eerst terug naar oude normaal. December 2023 lijkt nu de datum waarop bijna alles weet terug van voor Corona,
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Kan Hermes dat dan ook aan qua chauffeurs?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef: zo 30 apr 2023, 13:24 Lijn 322 is vooral een relatief goedkope oplossing om in het weekend en avonduren toch een bus over de HOV baan te hebben ipv lijn 404 de hele dag rond te laten rijden ;)
Dat krampachtig vasthouden aan die busbaan is juist het probleem. Laat ze gewoon inzien dat het een slechte keuze was en breng de 321 terug als Eindhoven - Uden via de A270 (en bij voorkeur in Uden via de Velmolenweg, maar dat heeft zeer persoonlijke redenen). Dan kunnen hopelijk ook de aansluitingen in Uden weer gerealiseerd worden want dat is een drama. Voor mij een reden om niet meer eens te overwegen de bus nog eens te pakken die kant op.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Lijn 322 reed afgelopen maand via de Velmolenweg door werkzaamheden op de Industrielaan. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

regenmaker schreef: zo 30 apr 2023, 16:55 Kan Hermes dat dan ook aan qua chauffeurs?
Er zijn de laatste maanden toch een flink aantal nieuwe collega's begonnen en er komen er ook nog flink wat aan. Daarnaast blijven we werven en duurt het ook nog even voordat het december is. Dus er is nog wat tijd.
Verder zijn erg ook altijd collega's die nog wel eens een extra dienst willen draaien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Uit welke vijver vissen jullie in Eindhoven dan? Hier in Tilburg loopt het met nieuw volk niet erg hard. Ben zelf begin maart begonnen in Tilburg, sindsdien heb ik niets meer vernomen over nieuwe rekruten. Misschien dat Arriva het hengeltje elders uit moet gooien.
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

De bestuur de bus dagen zijn goed in trek en daar komt elke keer nog wel iets uit.
Daarnaast worden er ook nog wel eens nieuwe collega's aangemeld via collega's.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Ik bezorg op zaterdag de post. Afgelopen keer was de laatste dag van een van mijn collega’s. Hij begint toevallig vandaag met zijn opleiding bij Hermes. :Y
maurits-07
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

fogeltje schreef: zo 30 apr 2023, 17:06
Mr-W schreef: zo 30 apr 2023, 13:24 Lijn 322 is vooral een relatief goedkope oplossing om in het weekend en avonduren toch een bus over de HOV baan te hebben ipv lijn 404 de hele dag rond te laten rijden ;)
Dat krampachtig vasthouden aan die busbaan is juist het probleem. Laat ze gewoon inzien dat het een slechte keuze was en breng de 321 terug als Eindhoven - Uden via de A270 (en bij voorkeur in Uden via de Velmolenweg, maar dat heeft zeer persoonlijke redenen). Dan kunnen hopelijk ook de aansluitingen in Uden weer gerealiseerd worden want dat is een drama. Voor mij een reden om niet meer eens te overwegen de bus nog eens te pakken die kant op.
Wat ook wel aardig triest is dat je op zondag 3 bussen per uur hebt (hetzelfde geldt voor doordeweeks na 7) uur en in het halve uur dat 6 rijdt 322 er slechts een paar minuten voor vertrekt, en dat 6 zelfs met de slinger via nuenen zuid en niet eens de route van 321 nog sneller is richting nuenen centrum dan de verschrikkelijke 322:)
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Klopt, lijn 6 en 322 zitten redelijk dicht op elkaar, helaas kun je niet vanuit lijn 6 op 322 overstappen in de daluren, de route van lijn 6 is namelijk goedkoper ;)
fogeltje schreef: zo 30 apr 2023, 17:06
Mr-W schreef: zo 30 apr 2023, 13:24 Lijn 322 is vooral een relatief goedkope oplossing om in het weekend en avonduren toch een bus over de HOV baan te hebben ipv lijn 404 de hele dag rond te laten rijden ;)
Dat krampachtig vasthouden aan die busbaan is juist het probleem.

Komt ook nog eens bij dat die busbaan voor mij niet bepaald prettig is in Nuenen met die verkeersrotondes.
Hans schreef: ma 01 mei 2023, 11:15 De bestuur de bus dagen zijn goed in trek en daar komt elke keer nog wel iets uit.
Daarnaast worden er ook nog wel eens nieuwe collega's aangemeld via collega's.
Zag vandaag zowel de lesbus als een instructierit rondrijden in Mierlo, goed om te zien *bus*
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Ik zag vorige week Lijn 3 die Lijn 4 naar Kruiskamp wordt bij Station Rosmalen weg rijden en nog geen 5 sec later kwam ik met auto een bus tegen met 999 INSTRUCTIERIT er op staan met jong gastje achter het stuur en chauffeur er naast staan. Wel fijn dat er beetje nieuwe chauffeurs bij komen
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef: zo 30 apr 2023, 18:25 Lijn 322 reed afgelopen maand via de Velmolenweg door werkzaamheden op de Industrielaan. (A)
I know, zag er dagelijks tig voorbij komen. En voor 2004 ook. Had toen wat mij betreft al zo mogen blijven.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ben ik het wel mee eens. Het liefst gaan de 157 en 322 via de Velmolenweg rijden. En komt er voor de 157 en 305 een nieuwe halte bij de Karrevracht. De 99 kan dan via Melle rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

HIJ IS ER !!!

Afgelopen vrijdag is de eerste nieuwe Citea, de 2151 afgeleverd aan de Dorgelolaan!!
Komende week beginnen de instructies als het goed is.
Wanneer de volgende komt is mij nog niet bekend.

Heb hem zelf nog niet gezien en dus ook nog geen foto's.

Hans
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

*O*. Eindelijk, zodra hij in dienst is ga ik dan een keertje richting Eindhoven (wat mogelijk nog wel even kan duren).
zij/haar/hen/hun
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: ma 01 mei 2023, 03:15 (..). Ben zelf begin maart begonnen in Tilburg (..)
:pos:
Goed om te lezen. Suc6 gewenst.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Dank je. :D
🍉
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Zeker, goed om te horen dat het gelukt is om weer op de bus te rijden :Y Doe je alleen stadsverkeer of ook de streek?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... i-2023.htm

Per vandaag is de dienstregeling van Arriva in West-Brabant gewijzigd. Mooi op tijd gecommuniceerd ook, of was het wel al eerder bekend maar heb ik dit gemist?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Wel opmerkelijk, bij Arriva in Brabant wordt er vandaag opnieuw afgeschaafd terwijl bij Hermes juist een hoop extra ritten zijn gaan rijden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Milco schreef: ma 08 mei 2023, 12:10 https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... i-2023.htm

Per vandaag is de dienstregeling van Arriva in West-Brabant gewijzigd. Mooi op tijd gecommuniceerd ook, of was het wel al eerder bekend maar heb ik dit gemist?
Op www.bravo.info is er al op 2 mei een nieuwsbericht over geplaatst. Ook staat het al sinds vorige week op de DRIS schermen.
waldo79 schreef: ma 08 mei 2023, 09:53 Zeker, goed om te horen dat het gelukt is om weer op de bus te rijden :Y Doe je alleen stadsverkeer of ook de streek?
In Tilburg is het of alleen stad of combi. Alleen streek is er niet. Mogelijk is er voor nieuwe chauffeurs zelfs geen keuze meer maar moeten nieuwe chauffeurs standaard stad en streek rijden. Voor zover ik weet is het in Breda wel zo dat nieuwe chauffeurs standaard stad en streek moeten rijden. Dus lijkt mij dat dan overal het geval is.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Net zoals bij Qbuzz komt dit mijn inziens neer op de zomer-afschaling en dat deze ritten in september mogelijk weer terug zullen keren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Precies wat Etienne zegt is het geval inderdaad.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Bij het sollicitatiegesprek zeiden ze dat ik in eerste instantie op stad zou gaan rijden, maar toen ik eenmaal begonnen was veranderde dit heel snel in combi. Vind het allemaal wel prima overigens.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten