Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OVNL
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 10:50
Contacteer:

Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door OVNL »

In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in Brabant.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Eindhoven (Wiki)
* Maaslijn (Wiki)
* Oost-Brabant (Wiki)
* West-Brabant (Wiki)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik een Volans-ambassador tegen op lijn 103 Roosendaal - Willemstad. Je zou toch zeggen dat er genoeg niet-Volans wagens over zijn in Roosendaal op een zaterdag (daar er dan op de 103 na zo'n beetje alleen Volans-lijnen rijden daarvandaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Ach dat kan ook met de voorkeur van de chauffeur te maken hebben. In Breda reden vandaag meerdere Brabantliners reguliere streeklijnen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Die inzet van Brabantliners had toch juist te maken met kilometers maken? Dat lijkt me voor die Volans-bussen niet zo sterk te gelden gezien het juist de Volans-lijnen zijn die in het weekend nog het meest rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

De inzet van Brabantliners op reguliere ritten is niet meer volgens dienst en is op inzicht van de chauffeur.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Daniel schreef:Vanmiddag kwam ik een Volans-ambassador tegen op lijn 103 Roosendaal - Willemstad. Je zou toch zeggen dat er genoeg niet-Volans wagens over zijn in Roosendaal op een zaterdag (daar er dan op de 103 na zo'n beetje alleen Volans-lijnen rijden daarvandaan)
Dat is eigenlijk bijna structureel op de lijn 103 en soms op lijn 111 rijd zo volans bus ook! Een bus heeft een stoel die speciaal is gemaakt voor een chauffeur die vaak op 103 rijdt. Soms rijdt er op de volans een gewone streekbus of een 7700 stadsbus :-)! En in rsd staan meer volans dan gewone streekbussen. Dus een keuze heb je snel gemaakt gok ik..
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Kwam vandaag een bus tegen rond half 8 op de steeg (buitengebied) in schijndel. Weet niet welke maar daar rijd normaal nooit een bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Rdaalwil schreef:Dat is eigenlijk bijna structureel op de lijn 103 en soms op lijn 111 rijd zo volans bus ook! Een bus heeft een stoel die speciaal is gemaakt voor een chauffeur die vaak op 103 rijdt.
Bij het terugkijken van de foto's zag in inderdaad dat er zelfs twee (dus de volledige inzet van die lijn) Volans-bussen op de 103 reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Naar aanleiding van het advies van Huibe om alle dagelijkse gebeurtenissen op deze pagina te plaatsen meld ik het volgende hier:

Nu zit ik in de gloednieuwe Volans-bus 326 die zo vertrekt naar Bijster vanuit Breda centraal. Hij ruikt nog lekker nieuw.

Maar het is al best wel druk, veel mensen staan al in de bus, veel meer mensen kunnen er niet in. Wel duidelijker geluid uit chipkaartvalidators 8-). Het interieur ziet er wel gelikt uit maar ik de helft van de bovenbenen lijken niet op de stoel te rusten. Beenruimte zelf is ruim zat overigens.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Vandaag ook een dagje door Brabant gereisd en het volgende geconcludeerd:
- Prop- en propvollebussen vanaf station Tilburg naar de Stappegoor, enigszins lijn 12-praktijken.
- Veel stadsbussen op streekdiensten en andersom ook.
- In Tilburg 2x een Citaro G van TCR aangekomen van lijn 327, maar die blijven vervolgens bufferen en zijn niet ff naar de Stappegoor gegaan (wat makkelijk kon).
- Onderweg nog veel oude reisinformatie wat niet vervangen is. Ook in de bussen defecte chipkaartlezers en reisinformatie die leeg blijft.
- 's Middags in Breda ook Citea's en Volvo8900's die nokkievol vanaf de Bijster/Hogeschool komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Arriva is in Eindhoven schijnbaar vast verhuisd naar perron E. Sowieso is er wat omgegooid in de perronindeling volgens mij.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Zugführer »

Ik stond ook even te kijken toen lijn 17 op perron M stond. De chauffeur dacht dat Arriva er achteraan zou komen op zijn perron. Arriva stond echter inderdaad op perron E, achter een Hermesbus...
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Busfoto.nl »

Vlielands' TCR-busje reed maandag door Breda.
Afbeelding
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Ik kwam (als chauffeur) om 17.35 uur met lijn 10 aan op station Eindhoven en die moest ik op lijn 17 zetten, perron M.
Er waren diverse mensen die daar stonden te wachten op Arriva. Heb iedereen verwezen naar perron E.

Perron E is het nieuwe perron voor de Arriva bussen. Dit heeft te maken met de Volvo bussen die door zijn lengte niet alle perrons in kan draaien en ook niet op de buffer kan staan.

Derhalve is er inderdaad eea geschoven met de perronindeling. Hoe precies weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Vandaag weer in bus 326 naar Bijster gezeten om 11:09 vanuit het station van Breda (Bd). Deze keer waren er weer heel veel mensen die moesten staan maar er was nog wel ruimte over voor extra passagiers. Bij de Vlaszak ging de comfortabele marge eruit maar het was nog niet knijpen zoals gistermiddag rond 17:00.

Ook een belangrijke constatering is dat het vanuit Geertruidenberg/Oosterhout al heel erg druk was (en op Bd werden vooral veel passagiers uitgewisseld). Heeft iemand ervaringen van hoe druk het in die bus (326) is in de ochtendspits tussen Geertruidenberg en station Breda? Die bus was vroeger geleed en 2x per uur en nu ongeleed en 2x per uur wat toch zo'n 40% minder capaciteit betekent. Ook ben ik heel erg benieuwd hoe druk het is op de lijnen 1/7/626 naar het N-gebouw van de NHTV.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:en ook niet op de buffer kan staan.
Ah dat verklaart het verhaal dat ik zaterdag hoorde. Arriva zou niet meer op de buffer mogen staan. Vond het een vreemd verhaal maar nu volstrekt logisch. Mogen de niet-Volvo's nog wel gewoon bufferen?
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

fogeltje schreef:
Hans schreef:en ook niet op de buffer kan staan.
Ah dat verklaart het verhaal dat ik zaterdag hoorde. Arriva zou niet meer op de buffer mogen staan. Vond het een vreemd verhaal maar nu volstrekt logisch. Mogen de niet-Volvo's nog wel gewoon bufferen?
Volans al een aantal keren zien bufferen langs de groenstrook gisteren. Echter theoretisch gezien zou het aankomen/vertrekken zijn in enkele minuten begreep ik in ons werkoverleg.

Uiteraard mogen de 12 meter wagens van Arriva wel de buffer op.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Dat viel mij in Tilburg ook al op. De korte stilstanden.
🍉
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Hey het geluidje voor de oproep van een halte doet het bij bus 8930! Eerdere bussen in west brabant had ik hem nog niet gehoord!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Zoals te merken is worden er vandaag al extra bussen ingezet op de route naar Avans vanuit Bd en wordt de Brabantliner versterkt. Hierdoor wordt er naar Avans ook weer geleed materieel ingezet *bus* *bus* en heb ik vandaag in een paarse TCR-bus gezeten. Die was aangenaam rustig, zo'n dertig man zaten erin rond 15:00.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Er reed vanmiddag een Citaro van de stadsdienst Tilburg op lijn 131 en was dus in Breda te zien.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

In Hilvarenbeek hangt nog altijd de Veolia-dienstregeling van de Buurtbussen.
Het lijkt wel alsof Arriva de buurtbus niet serieus neemt... Ontbreken in de busboekjes, ontbreken op de haltepalen...
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Nog steeds geen 2de bushalte in Rosmalen op de T.M.Kortenhorstlaan.
Je kan daar wel uitstappen als je er moet zijn, maar wil je opstappen ?? tjah uhhhmm geen halte
alleen een betonnen vloer :) nu nog halte paal en hokjes zodat je bij alle 2 droog kan staan :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Betaald OV is toch veel belangrijker dan onbetaald OV?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Plutona schreef:In Hilvarenbeek hangt nog altijd de Veolia-dienstregeling van de Buurtbussen.
Het lijkt wel alsof Arriva de buurtbus niet serieus neemt... Ontbreken in de busboekjes, ontbreken op de haltepalen...
Gisteren reed ik door Zevenbergschenhoek. Daar rijden lijn 618 en buurtbus 218. De vertrekstaten van lijn 618 waren wel vervangen maar die van lijn 218 niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten