Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vond het al vreemd een Midi op een lijn die normaal geleed rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Stadsbus ramt bushalte in centrum Den Bosch: zes mensen gewond

Een stadsbus van Arriva heeft rond half een zaterdagmiddag een bushalte in het centrum van Den Bosch geramd. Zes mensen die er stonden te wachten, raakten gewond.
Het ongeluk gebeurde op Achter het Wild Varken, in het centrum van de stad. Uit onderzoek van de politie blijkt dat de bus per ongeluk de punt van het glazen dak van het bushokje heeft geraakt.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Geen prettig punt met een bus.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Als ik deze foto zo bekijk, denk ik eerder: busspiegel raakt steigerbuispaal, steiger drukt het glas uit de busabri. Staat er al met al vrij krap op, zo te zien.

Afbeelding

https://nos.nl/artikel/2444089-stadsbus ... s-gewonden

Edit: hmm, ik kijk nog eens goed.. bus heeft camera's ipv spiegels, zo te zien. (op links in ieder geval wel).
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Die Volvo's hebben geen spiegels maar camera's inderdaad.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

vreemd dat het bushokje "achter het wilde varken" heet en de halte zelf Stadskantoor. Lekker verwarrend voor de reiziger.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Zeg dat maar over de halte Hotel Eindhoven dat is ook nooit aangepast. Daar is het nog onduidelijker.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

P+R Genneper Parken bedoel je? Die haltenaam is dus wel aangepast ;)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

De laatste keer dat ik daar was niet op de haltezuil in ieder geval.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Ik heb vandaag maar eieren voor m’n geld gekozen en de 305+306 naar ‘s-Hertogenbosch genomen, wel over de halte Busstation, de hele meute die bij De Schakel al uitgestapt was heeft onze chauffeur mooi voorbij gereden. :Y
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: ma 12 sep 2022, 06:04 De laatste keer dat ik daar was niet op de haltezuil in ieder geval.
Klopt. maar een vooruitziende blik, wordt het straks weer Hotel Eindhoven denk ik...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Sinds deze week is het elke ochtend complete chaos op Eindhoven busstation. Geweldig idee om de vakantiedienstregeling te rijden. Bijna alle bussen filmen Sorry, bus is vol en als er een bus aankomt, stormen er meteen 50 scholieren op af. Dan liever dat een enkele rit uitvalt door personeelstekort dan deze ellende. Arriva heeft het slim aangepakt door meer ritten door onderaannemers te laten uitvoeren. Daarnaast was een VDL Amba bus van Hermes kapot gegaan, die zijn hoog nodig toe aan vervanging. En schaf dan meteen een hele zwik gelede bussen aan in plaats van die Nederlandse knieperigheid. Vraag maar aan VDL of ze er nog 6m bij kunnen knutselen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Mijn dochter ging gisterochtend van woensxl naar Nuenen met lijn 322. Ze zat helemaal tegen de buitendeur aangeplakt. Geweldig idee om 404 niet te laten rijden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Het zou de scholen op hun beurt sieren als ze niet allemaal om 8.30 uur zouden beginnen, maar van dat goede voornemen hoor je ook helemaal niks meer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

@regenmaker: ik snap je frustratie, alleen denk ik niet dat wanneer men gewone dienstregeling zou rijden het blijft bij een enkele uitgevallen rit.
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

nvdw schreef: di 13 sep 2022, 08:52 Het zou de scholen op hun beurt sieren als ze niet allemaal om 8.30 uur zouden beginnen, maar van dat goede voornemen hoor je ook helemaal niks meer.
De school begint 820 in Nuenen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2990
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

ZO6176 schreef: di 13 sep 2022, 08:43 Geweldig idee om 404 niet te laten rijden.
Naar wat ik ervan begrepen heb, konden ze die bus niet vinden.
🗣
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef: di 13 sep 2022, 09:50 @regenmaker: ik snap je frustratie, alleen denk ik niet dat wanneer men gewone dienstregeling zou rijden het blijft bij een enkele uitgevallen rit.
Denk ik ook niet, de vakantiedienstregeling doorrijden doet men niet voor de lol. Las in het ED dat lijn 321 na de herfstvakantie weer terugkomt *bus*
https://twitter.com/ED_Eindhoven/status ... _1n4pDhGYg
huibf schreef: ma 12 sep 2022, 20:18
regenmaker schreef: ma 12 sep 2022, 06:04 De laatste keer dat ik daar was niet op de haltezuil in ieder geval.
Klopt. maar een vooruitziende blik, wordt het straks weer Hotel Eindhoven denk ik...
Wie weet, de P&R wordt nauwelijks gebruikt ;)
nvdw schreef: di 13 sep 2022, 08:52 Het zou de scholen op hun beurt sieren als ze niet allemaal om 8.30 uur zouden beginnen, maar van dat goede voornemen hoor je ook helemaal niks meer.
Zitten ook ontzettend veel scholen aan de Sterrenlaan en dan nog 1 in Nuenen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De P+R wordt inderdaad nauwelijks gebruikt. Op de plek waar deze nu staat ben je haast al in het centrum.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Ik denk dat het gemak waarmee men in het Eindhovense centrum parkeert het gebruik eerder ondermijnd, ik kan me ook niet voorstellen dat een route via de P+R vanaf veel bestemmingen sneller/handiger is dan het regulire OV.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2990
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Zolang kostbare bouwgrond in het Eindhovense centrum misbruikt blijft worden voor parkeergarages (Mathildelaan) of godbetert -terrein (Keizersgracht) kun je qua tarieven vragen wat je wilt - het gemak van het in het centrum parkeren maakt dat altijd goed.

Als Eindhoven serieus werk wil maken van het terugdringen van autogebruik, zou je eens kunnen beginnen met het fysiek opheffen van parkeerruimte in het centrum. Dan worden de alternatieven als fiets en OV vanaf P+R-terreinen aan de rand van de stad al aantrekkelijker.

Veel meer dan stimulering van het OV-gebruik, zal dat mogelijkheden bieden de stad anders in te richten. Straten binnen de Ring kun je terugbrengen naar stadsstraten - je zou de vrijkomende ruimte waar geen asfalt meer hoeft te liggen zelfs voor woningbouw kunnen gebruiken - en in het centrum kun je alle vrijgekomen ruimte gebruiken voor de hoognodige verdichting.

Misschien dat op termijn dan zelfs een tramverbinding een reële optie wordt. Maar goed, in Eindhoven blijft het vaak bij veel dromen, weinig uitvoeren.
🗣
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

P&R
Ja die op Genneper Parken wordt slecht gebruikt. Slechts af en toe.
Maar dat was bij de P&R Meerhoven ook in het begin, die is inmiddels uitgegroeid tot een goed gebruikte P&R (ja, kan altijd beter).
Dus wie weet wat GP nog gaat doen in de toekomst. Als de stad straks op de winterdag elk weekend dichtslibt maken mensen misschien wel de keuze voor de P&R.

Vakantiedienstregeling
JA, het is ons als chauffeurs ook een doorn in het oog. We laten liever niemand staan, maar helaas hebben we geen keus. Veiligheid voorop en als het vol is dan houdt het helaas op. Bij mij staat er niemand voor de streep, sommige collega's doen dat wel en dus denken reizigers... ja, maar er is nog plek. Maar je zicht naar rechts is gewoon weg als er mensen voor de streep staan. Er zijn een aantal extra diensten gesteld om op een aantal lijnen extra capaciteit te bieden. Of dat altijd op de juiste plek is weet je vooraf niet. En de rit die vandaag overvol zit kan morgen bij wijze van spreken amper iets te doen hebben. Spreiding van schooltijden wordt al jaren geroepen, maar al jaren gebeurd dat niet.

En winterdienst gaan rijden.... nee, dan heb je geen 'enkele rit' die uitvalt. Dan heb je vele ritten die lukraak uitvallen! Daarnaast, het is ook een utopie om te denken dat we met de winterdienst wel alles snel wegkrijgen. De schoolspits tussen 8 en 9 is gewoon erg moeilijk en extreem druk. Laten we hopen dat we zo snel mogelijk weer wat kunnen opschalen, dat is uiteindelijk voor iedereen het prettigst.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Niet alleen is je zicht weg wanneer er passagiers voor de streep staan, volgens mij ben je als passagier ook een stuk kwetsbaarder bij een ongeval dan elders in de bus. Al is dat misschien bij twee deuren meer dan bij een enkele deur voorin.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef: di 13 sep 2022, 09:50 @regenmaker: ik snap je frustratie, alleen denk ik niet dat wanneer men gewone dienstregeling zou rijden het blijft bij een enkele uitgevallen rit.
Maar slim je extra ritten inplannen dat kan Hermes niet. Men wil geen twee bussen achter elkaar, maar een betere spreiding over het uur. Valt me vooral op dat die extra ritten op de 3xx lijnen richting Eindhoven CS rijden en niet in de omgekeerde richting. Terwijl ze daar wel welkom zijn.

In Duitsland heb je bij elke onderaannemer wel een hele zwik gelede bussen klaarstaan voor scholierenvervoer. Hermes heeft daar niet echt over nagedacht, al jaren gaat het er hopeloos aan toe. Nu zelfs voor 8en staat het al zwart van de mensen. Er mist wel iets van visie voor Zuidoost-Brabant. Er zit veel meer potentie in. Eigenlijk is dat voor heel Brabant het geval. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vandaag fietste ik over de Sterrenlaan richting woensxl. Op de digitale informatieborden bij de haltes stond gewoon lijn 404 aangegeven met de vertrektijd in minuten. Maar lijn 404 rijdt niet. Waarom wordt dit niet aangepast?
Tevens viel me op dat bij de halte Sterrenlaan richting heesterakker een tussendienst van lijn 4, die daar dus eindigt, gewoon studenten massaal laat instappen. Deze maken dus het rondje om de Andromedaplaats. Aan de overkant stond de halte al vol. Maar deze reizigers gingen met de reguliere 4.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten