Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Welke ritten zijn dat? Want ik heb een ritje met zo'n MAN nog op mijn 'verlanglijstje' staan. Ik weet alleen nooit welke ritten van Driel rijdt. Vroeger reden jullie ook lijn 130 Rijen - Prinsenbosch, maar dat is inmiddels ook alweer Arriva zelf geloof ik.
🍉
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JordiBrabant »

De ruiten die in de ochtend tussen Oosterhout en Utrecht rijden en 's middags weer terug verdichten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Hainje schreef: za 05 nov 2022, 21:20 Welke ritten zijn dat? Want ik heb een ritje met zo'n MAN nog op mijn 'verlanglijstje' staan. Ik weet alleen nooit welke ritten van Driel rijdt. Vroeger reden jullie ook lijn 130 Rijen - Prinsenbosch, maar dat is inmiddels ook alweer Arriva zelf geloof ik.
https://busposities.nl/voertuig/arr_man ... edenritten
https://busposities.nl/lijn/arr_22710/?dag=2022-11-04

De 130 wordt zo te zien in het weekend door TCR gereden, door de week rijdt Arriva die lijn zelf.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Dank.
🍉
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marcel1970 »

Hainje schreef: za 05 nov 2022, 21:20 Welke ritten zijn dat? Want ik heb een ritje met zo'n MAN nog op mijn 'verlanglijstje' staan. Ik weet alleen nooit welke ritten van Driel rijdt. Vroeger reden jullie ook lijn 130 Rijen - Prinsenbosch, maar dat is inmiddels ook alweer Arriva zelf geloof ik.
Lijn 4 Den Bosch CS / Rosmalen Vlietdijk
Lijn 10 Den Bosch CS /Maaspoort
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

JordiBrabant schreef: za 05 nov 2022, 21:34 De ruiten die in de ochtend tussen Oosterhout en Utrecht rijden en 's middags weer terug verdichten.
Ik neem aan dat je de ritten op zaterdag bedoelt? Die worden door TCR (Businext) gereden
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Bij het halteren op de kloosterdreef in Eindhoven waarschuwde de chauffeuse voor de aankomende fietsers. Dat had ik nog nooit gehoord. Prima dat ze dat deed.
Terug naar huis stond lijn 2 op perron E met vertrek over 6 minuten aangekondigd. Mijn dochter attendeerde me op dat lijn 2 verder weg stond. Helemaal op M. Ik zei dat tegen de chauffeuse dat ze op E stond. Zij had de bus daar ook niet neergezet en ze kon de wagen zelf eerst ook niet vinden. Dit was echter de bus eerder. Met +11 vertrokken. Toen we uitstapten op het Belgiëplein was het inmiddels +17 en de volgende lijn 2 stond er pal achter.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Dan zat ik bij jouw in de bus.
Een een chauffeur die elke halte de CiCo aan en uitzet.... terwijl die lokatie supernauwkeurig is.
Tja dat het dan +17 wordt...
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De CiCo aan- en uitzetten doen wel meer chauffeurs. Maar ik heb je niet in de bus zien zitten.
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

chico uit-/aanzetten.... tja wat zal ik er van zeggen.
Ik was in elk geval niet jullie chauffeur ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Hoezo zou een chauffeur de cico uit- en aanzetten?
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Het gebeurt regelmatig dat reizigers tijdens het rijden uitchecken. Als mensen dat doen als de volgende halte nog niet op de kaartlezers staat is dat grijsrijden, omdat je dan tot de voorgaande halte betaalt. Door de lezers uit te schakelen tijdens het rijden smoort de chauffeur dat soort gedrag in de kiem, maar echt bevorderlijk voor de punctualiteit is het niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Fleur2011
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 09:33

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fleur2011 »

Als je je daar als chauffeur bezig mee moet gaan houden, je bent dan meer met het schermpje bezig dan dat je op de weg let….
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Hans schreef: wo 09 nov 2022, 19:40 chico uit-/aanzetten.... tja wat zal ik er van zeggen.
Ik was in elk geval niet jullie chauffeur ;)
Ik had in mijn ervaring ook over een vrouw.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

huibf schreef: wo 09 nov 2022, 18:46 Dan zat ik bij jouw in de bus.
Een een chauffeur die elke halte de CiCo aan en uitzet.... terwijl die lokatie supernauwkeurig is.
Tja dat het dan +17 wordt...
Ze had ook niet de meest handige wagen (amba) mee voor een drukke stadsrit. Een MAN is dan wel handiger.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Fleur2011 schreef: wo 09 nov 2022, 20:39 Als je je daar als chauffeur bezig mee moet gaan houden, je bent dan meer met het schermpje bezig dan dat je op de weg let….
Ontzettend vervelend, bussen lopen daardoor vrijwel altijd vertraging op. Voor kaartcontrole is de handhaving ;)
ZO6176 schreef: wo 09 nov 2022, 20:58
huibf schreef: wo 09 nov 2022, 18:46 Dan zat ik bij jouw in de bus.
Een een chauffeur die elke halte de CiCo aan en uitzet.... terwijl die lokatie supernauwkeurig is.
Tja dat het dan +17 wordt...
Ze had ook niet de meest handige wagen (amba) mee voor een drukke stadsrit. Een MAN is dan wel handiger.
Valt me de laatste tijd wel meer op, ambassadors op Bravo direct en stadslijnen :')
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Wordt tijd dat die next gen Citea's komen, duurt wel erg lang bij VDL.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Daarom verbaast het me dat Arriva beweert dat deze bij hen binnen een jaar aanwezig zijn.
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Mr-W schreef: wo 09 nov 2022, 21:14
Fleur2011 schreef: wo 09 nov 2022, 20:39 Als je je daar als chauffeur bezig mee moet gaan houden, je bent dan meer met het schermpje bezig dan dat je op de weg let….
Ontzettend vervelend, bussen lopen daardoor vrijwel altijd vertraging op. Voor kaartcontrole is de handhaving ;)
ZO6176 schreef: wo 09 nov 2022, 20:58
huibf schreef: wo 09 nov 2022, 18:46 Dan zat ik bij jouw in de bus.
Een een chauffeur die elke halte de CiCo aan en uitzet.... terwijl die lokatie supernauwkeurig is.
Tja dat het dan +17 wordt...
Ze had ook niet de meest handige wagen (amba) mee voor een drukke stadsrit. Een MAN is dan wel handiger.
Valt me de laatste tijd wel meer op, ambassadors op Bravo direct en stadslijnen :')
Beter een verkeerde bus dan geen bus. En ja een AMBA of 13-meter is niet ideaal op drukke stadslijnen. Maar MAN's zijn helaas niet in overvloed voor handen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Eigenlijk zou al het Euro-5 materieel al weg moeten zijn ivm milieuzone ;)
Staat inmiddels ook weer een vervangende CXX ambassador, terwijl eigenlijk de bedoeling is dat er dan een euro-6 voertuig wordt ingezet :')
regenmaker schreef: wo 09 nov 2022, 21:27 Wordt tijd dat die next gen Citea's komen, duurt wel erg lang bij VDL.
Inderdaad, maar dan zijn de VDL Ambassadors bij Hermes nog niet weg vrees ik :(
ZO6176 schreef: wo 09 nov 2022, 22:22 Daarom verbaast het me dat Arriva beweert dat deze bij hen binnen een jaar aanwezig zijn.
Zag trouwens gister n stadscitea rijden op 157, kom je ook niet vaak tegen rondom Uden, dus daar zal men ook krap zitten?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Waarom kost CICO aan/uit veel tijd?. Niet gewoon een klikje bij wegrijden en klikje als je de halte nadert?
"Een touringcar is geen bus"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stefan »

Omdat je dan het probleem hebt (afhankelijk van de chauffeur uiteraard), dat iedereen pas bij de halte uit kan checken... Had het laatst ook gehad in lijn 400, pas toen we de halte indraaiden op centraal station, werden de Cico's weer aangezet... Ja, als er dan 100 man uit moet, dan duurt dat wel even. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JordiBrabant »

Tja, als Hermes' cico's zo lang op de vorige halte blijven staan vragen ze er natuurlijk ook een beetje zelf om. Ik ben in dat opzicht veel tevredener met Arriva's cico's die al heel snel overspringen op de volgende halte.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar dan is het toch een kwestie van het moment van verspringen aanpassen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Dan zet je het toch aan net voordat je de halte indraait?
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten