Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar dan heb je een automatisch systeem die je iedere halte handmatig aan- en uitzet.
Fleur2011
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 09:33

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fleur2011 »

Blijf het raar vinden dat je dat doet als chauffeur. Je haalt zoveel stress op je nek wat nergens voor nodig is…. Rij je rondje, deurtje open deurtje toe. De meeste checken netjes uit als ze uitstappen. En zoveel verschil zit er in de stad niet tussen 2 haltes qua prijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

JordiBrabant schreef:Tja, als Hermes' cico's zo lang op de vorige halte blijven staan vragen ze er natuurlijk ook een beetje zelf om. Ik ben in dat opzicht veel tevredener met Arriva's cico's die al heel snel overspringen op de volgende halte.
Arriva roept de volgende halte wel absurd vroeg om, dat lijkt eraan gekoppeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Bij Arriva springen de validators altijd al door naar de volgende halte na vertrek van een halte. De halteafroep is daar niet aan gekoppeld. De halteafroep is sinds een aantal maanden text to speech en is gekoppeld aan de infotainmentschermen. In de bussen uit de 77/84/85/87 serie hebben ze zelfs de infotainmentschermen ervoor vervangen omdat bij de oudere schermen text to speech niet mogelijk is. Als de infotainmentschermen niet werken werkt de halteafroep dus ook niet. Zodra het systeem doorspringt naar de volgende halte komt dus ook meteen de volgende halte omroep.
Laatst gewijzigd door Michael op do 10 nov 2022, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Ik vind bij Hermes het best wel lang duurt voordat de halte verspringt. Meestal ongeveer halverwege.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie dat de APK van de Bossche e-Citea's 9501 en 9503 in februari is verlopen en dat beide wagens toen ook opnieuw gemaakt zijn gesteld. Beide hebben inmiddels meer dan 500 dagen niet gereden volgens de data. Is het nog de bedoeling dat ze terugkeren?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 16 nov 2022, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

De 9601 en 9603 rijden momenteel gewoon in dienst op de stadsdienst van Maastricht. ;)

De 9501 en 9503 zijn langdurig defect (geen details bekend) en daarom rijdt de 729 tijdelijk vanuit Den Bosch.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael 1988 »

Er rijdt schijnbaar een gele Ebusco op proef rond in Oost-Brabant (mogelijk bij Arriva). Ik zag die gistermiddag rond half 1 op de Structuurweg in Schijndel rijden achter lijn 306.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Rijdt deze echt bij Arriva of betrof het een proefrit vanuit de fabriek die in Deurne zit?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Effen gele Ebusco's kun je overal in Brabant aantreffen en zijn zeer waarschijnlijk wagens voor de BVG in Berlijn die eerste proefkilometers rijden. Enkele maanden geleden trof ik al zo'n geval bij Knooppunt Princeville bij Breda.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ebusco bouwt nu ook vele wagens voor Denemarken.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Milco schreef: wo 16 nov 2022, 20:49 De 9601 en 9603 rijden momenteel gewoon in dienst op de stadsdienst van Maastricht. ;)

De 9501 en 9503 zijn langdurig defect (geen details bekend) en daarom rijdt de 729 tijdelijk vanuit Den Bosch.
Ook de 9502 van Arriva Den Bosch is inmiddels ook al paar weken of maanden kapot :(
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael 1988 »

Milco schreef: za 19 nov 2022, 06:18 Rijdt deze echt bij Arriva of betrof het een proefrit vanuit de fabriek die in Deurne zit?
Hij reed achter lijn 306 (incl één haltering), dus vandaar dat ik aannam dat die voor Arriva proef reed. Er stond verder geen bestickering op.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Het kan best zijn dat er een vergelijk wordt gemaakt met de wagen van Arriva. In Eindhoven reed vroeger ook een proefwagen van VDL achter een dienstwagen van Hermes op de stadsdienst. De proefwagen was beladen met vaten water.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Deze week 2x ben ik met de bus naar mijn werk gegaan. Afgelopen dinsdag alles prima. Vanochtend meteen de app gekeken welke bussen vervallen zijn. Alleen lijn 2 van 645 en eentje na 9 uur. Mooi. Dan kan ik mijn bus pakken van 731 vanaf het Belgiëplein naar Eindhoven station. Aldaar aangekomen check ik nogmaals. Helaas geen actuele reisinformatie over deze rit. Begin dus het ergste te vrezen en inderdaad een paar minuten later wordt deze bus als vervallen aangeduid. Dan maar wachten op de bus van 746. Deze rijdt met een MAN en heeft al staanplaatsen. In de bus check ik maar gelijk lijn 24 en 320. Voorkeur heeft 24. Geen vervallen ritten worden aangegeven Ondanks dat het druk is kan iedereen mee. De chauffeur laat iedereen achter binnen stappen en komen we al om 801 op het station aan. Dan zou ik lijn 320 kunnen pakken van 802. Helaas blijkt deze opgeheven te zijn. Dan maar lijn 24 van 825. De wagen (3396) is een flinke rammelbak. Zowel rijdend als bij het stationair draaien rammelt alles in de bus. Voor, achter boven, onder, links of rechts. Uiteindelijk ben ik wel op tijd op mijn werk aangekomen. Alleen het half uurtje koffie vooraf gemist
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Sonds vorige week is het echt weer een drama om in ZOB een bus te nemen.
Er vallen behoorlijk wat ritten uit. Als gevolg dat de rit erna bomvol zit, en achterblijvers die vervolgens gigantsch vertraagd rondrijdt.

En dan volgt in Januari een prijsverhoging van ruim 7% en dat voor minder busritten tov 2021, hoge uitval van ritten, staanplaatsen en vertragingen.
Tja... en zelfs dan kunnen ze een prijsverhoging goedpraten.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Ik heb hier vrij veel geklaagd over stadsbussen op mijn streeklijn 122. Vandaag had ik juist het omgekeerde qua comfort, een Braboliner op mijn lijn. Zo veel comfortabeler dat ik niks anders meer wil. _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Dat zijn toch hogevloersbussen? Sta je dan met je rollator…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Ik reis al 13 jaar meerdere keren per week met de 122 en heb nog nooit een rollator gezien op deze lijn.
Laatst gewijzigd door Chrysa op di 06 dec 2022, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

En anders help je die persoon gewoon even de bus in. 🤷🏻‍♂️
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Te vroeg gejuicht, vandaag had ik na een jaar weer eens een stadsbus. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Gisterenochtend wel een Bravo Direct-Volvo op lijn 117 gezien, op een rit die normaal eigenlijk met een gelede bus rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ChrisGBNL
Berichten: 21
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 09:05

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ChrisGBNL »

Vanochtend op lijn 400 TCR Citaro G 725 gezien om 10.10 bij aankomst in Utrecht. Vermoedelijk vertrekt die weer om 10.47 richting Breda.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Die is niet richting Breda gaan rijden. Op zaterdag worden er vanwege drukte extra ritten gereden op lijn 400. In de ochtend van Oosterhout naar Utrecht en in de middag van Utrecht naar Oosterhout. En die ritten worden door TCR (Businext) gereden. De bus die jij zag had dus net zo'n extra rit gereden en is vervolgens gewoon leeg terug gegaan naar Oosterhout.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vraag me nog steeds af waarom er dan niet met materieel BrabantLiner wordt gereden. En waarom uitsluitend in een richting.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten