Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De halte Breda, Frankenthalerstraat en Teteringen Meulenspie zijn haltes waar scholen zitten. Dus er zijn inderdaad genoeg reizigers die naar Teteringen willen.
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door quakkerillo »

En om precies te zijn: Curio (Prinsentuin College) bij de Frankenthalerstraat met een soort 'Wageningen Universiteit' op MBO niveau (alles omtrent natuur, dieren, planten), en het Scala bij de Meulenspie als VMBO (ook van Curio)
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

de 9304 blijft voor een tijdje in Den Bosch :D
(zolang de vakantie dienstregeling blijft dan)
en heb vernomen dat de 9313 wordt gemaakt na die brand maar komt niet terug naar Brabant.
Dus wie weet naar Limburg of elders we gaan het zien.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Bravoflex Drimmelen rijdt niet na 21:00. Fijn dat ze die wijziging ook even doorgeven op de site. Oh wacht. :')
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Een beetje indirect een gebeurtenis in Brabant, maar weet iemand of er vaste ritten van lijn 450 (Tilburg - Turnhout) zijn waarop de gelede Volvo van B&C rijdt?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Ik zag hem op woensdag 17 februari op de rit die iets voor 11:00 in Tilburg aankomt. Of dat vaste inzet is weet ik niet. Ook bij de pachters van De Lijn kan het een soort TCR zijn, want er rijdt divers materieel op lijn 450. MAN's en Scania's zie ik het meest, maar ook VDL en Volvo komen voor:
AfbeeldingB&C 111064 Tilburg by Bas Folles, on Flickr
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

32 elektrische bussen van de nieuwe generatie VDL Citea (LF-122) voor Hermes. https://www.vdlbuscoach.com/nl/news/arc ... -eindhoven
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Klinkt alsof Hermes gebruik gaat maken van de beloofde range waar je comfortabel een dagvullende stadsomloop mee uitrijdt, lekker in de stalling 's-nachts opladen zal wel steeds vaker gaan voorkomen.

Nu de vervanging voor de MAN's rond is ben ik ook wel benieuwd wie er het contract voor de streekbussen gaat krijgen, VDL lijkt me dus in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Dat zal dan Ebusco worden denk Ik.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Stadsbus schreef: wo 07 apr 2021, 13:55 32 elektrische bussen van de nieuwe generatie VDL Citea (LF-122) voor Hermes. https://www.vdlbuscoach.com/nl/news/arc ... -eindhoven
Ik dacht dat er meer stadsbussen was daar. Daarnaast lopen stad en streek momenteel toch door elkaar?
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

Er zijn nu 32 MAN Lion's City bussen in Bravo kleurstelling voor de stadslijnen van Eindhoven, ze lijken dus 1 op 1 vervangen te worden door deze nieuwe Citea's. (welke een range hebben van 500 tot 600 km bij ideale weersomstandigheden, bij -15 graden kunnen de bussen alsnog 250 km halen op een accu).
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

CamilleKreemers schreef: wo 07 apr 2021, 15:11 Ik dacht dat er meer stadsbussen was daar. Daarnaast lopen stad en streek momenteel toch door elkaar?
Dan heb je dat allebei verkeerd gedacht, zowel op de HOV verbindingen als in het reguliere streekvervoer rijdt er een stuk meer materieel rond dan op de Eindhovense stadsdienst en het is ook allemaal netjes van elkaar gescheiden wat betreft het soort bussen dat er dienstdoet.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Stadsbus schreef: wo 07 apr 2021, 15:48 Er zijn nu 32 MAN Lion's City bussen in Bravo kleurstelling voor de stadslijnen van Eindhoven, ze lijken dus 1 op 1 vervangen te worden door deze nieuwe Citea's. (welke een range hebben van 500 tot 600 km bij ideale weersomstandigheden, bij -15 graden kunnen de bussen alsnog 250 km halen op een accu).
Ik hoop ook dat het daadwerkelijk 500km is en niet zoals bij Ebusco onder ideale omstandigheden. Hoe vaak heb je ideale situaties te pakken?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

teun schreef: wo 07 apr 2021, 16:00..
en het is ook allemaal netjes van elkaar gescheiden wat betreft het soort bussen dat er dienstdoet.
Nou dat valt wel mee. Je zal inderdaad een stadsdienstwagen niet snel op een streeklijn zien. Maar de streeklijn versies, zowel de 12 als nieuwere 13.5 meter komen dagelijk wel terecht op de HOV Stadslijnen en normale Stadslijnen. De elektrische gelede worden inmifdels structureel ingezet op lijn 2 en soms 4. Met hoogzomer ze je ze ook nog op ik dacht 7 of 17.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

De standaard reserve-bus die klaarstaat op het station in Eindhoven is een 12 meter streekwagen dus bij storingen aan het materieel kan die nog wel eens op een andere omloop eindigen, de 13 meters worden vaak als reserve voor elektrische bussen gebruikt aangezien die beide bravo direct zijn. Op lijn 2 en 4 rijden een meerderheid van de omlopen inderdaad elektrisch en afgelopen jaar in de hoogzomer dienst waren inderdaad lijn 2, 3, 4, 7, 8 en 17 elektrisch gereden omdat die per gereden kilometer goedkoper zijn dan een 12 meter dieselbus.
CamilleKreemers schreef: wo 07 apr 2021, 15:11 Ik dacht dat er meer stadsbussen was daar. Daarnaast lopen stad en streek momenteel toch door elkaar?
De stadsdienst in Eindhoven rijdt met MAN's en hun eigen omlopen. De stadsdienst van Helmond valt onder de streek aangezien er maar een lijn (plus een spitslijn) met grote bussen gereden worden
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

huibf schreef: wo 07 apr 2021, 17:11
teun schreef: wo 07 apr 2021, 16:00..
en het is ook allemaal netjes van elkaar gescheiden wat betreft het soort bussen dat er dienstdoet.
Nou dat valt wel mee. Je zal inderdaad een stadsdienstwagen niet snel op een streeklijn zien. Maar de streeklijn versies, zowel de 12 als nieuwere 13.5 meter komen dagelijk wel terecht op de HOV Stadslijnen en normale Stadslijnen. De elektrische gelede worden inmifdels structureel ingezet op lijn 2 en soms 4. Met hoogzomer ze je ze ook nog op ik dacht 7 of 17.
De structurele inzet van de elektrische geleden op lijn 2 en 4 is vanwege de beschikbaarheid van deze voertuigen. Doordat we op vooral lijnen 400, 401 en 407/408 minder frequent rijden zijn er minder elektrische omlopen nodig. Voor de resterende electrische bussen zijn omlopen gemaakt die alleen op lijn 2/4 rijden (ma-vr). Weekend zitten ze verweven in de 400 lijnen.
Hoogzomer rijden ze inderdaad ook op 7 en 17. En ook op 3 en 8. Dat gaat komende hoogzomerdienst ook weer gebeuren.

Over vervanging van de VDL Amba's, dat is voorlopig nog niet aan de orde en is net als MAN eerder, ook uitgesteld.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Is er dan eigenlijk ook bekend hoe lang er met de vervanging van de Ambassadors gewacht gaat worden?
Want uiteindelijk komt deze order voor de MAN bussen maar een paar maandjes na de planning toch?
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

Ik vermoed eigenlijk dat daar in ieder geval mee gewacht wordt tot duidelijk is hoe de situatie na corona gaat zijn, het heeft geen zin om bussen te bestellen die al overbodig zijn op het moment dat ze geleverd worden. Zeker gezien de streeklijnen sterker verspitst zijn en een iets rustigere spits al sneller tot minder nodige bussen kan lijden. Daarnaast kunnen stadsbussen die over zijn doorgeschoven worden naar bijvoorbeeld een lijn 10 of de school lijnen. Hoe lang het daarna nog zou duren zou ik niet durven zeggen.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

teun schreef: zo 11 apr 2021, 12:31 Is er dan eigenlijk ook bekend hoe lang er met de vervanging van de Ambassadors gewacht gaat worden?
Want uiteindelijk komt deze order voor de MAN bussen maar een paar maandjes na de planning toch?
Als ik het goed heb waren de eerste plannen om eind 2019 alle stadsbussen vervangen te hebben. Dat wordt nu dus januari 2022. Dus dat is wel iets meer dan een paar maandjes opgeschoven.

Er is mij geen huidige tijdsplanning bekend voor vervanging van de Amba's. Eerste planning was volgens mij eind 2021. Maar dat gaat hem dus zeker niet meer worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Vanaf komende maandag rijdt er een nieuwe buslijn 885 in Waalwijk, die met kleine busjes (zoals ik begrijp uit de tekst) tussen het busstation en de vaccinatielocatie gaat pendelen.

Zie: https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... lwijk-.htm
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Er is een flink ongeluk gebeurd met een vrachtwagen op de N615 net voor Lieshout, lijn 321 en 322 rijden momenteel om via Stiphout en de Aarle-Rixtelseweg in Helmond. Op OV-posities rijden een paar bussen met een uur vertraging rond. Het zorgt wel voor erg leuke plaatjes in de Stiphoutse Dropsstraat waar toch al weer een aantal jaar geen grote bus meer gereden heeft.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Ik had nog wat beeldmateriaal, zowel lijn 321 als 322. *bus*
Lijn 259 bij kasteel Croy had ik ook graag gewild maar daar was ik helaas net nadat die omleidingsroute niet meer gereden werd. :N

Afbeelding

Afbeelding
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Er komen nieuwe bushaltes in Rosmalen voor de Lijn 4
2 op de Blauwesluisweg bij Intratuin Rosmalen ivm nieuwe school die er gaat komen
en nog eens 2 op de Blauwesluisweg / Groote Wielenlaan deze nieuwe halte's zitten tussen de halte's "De Reit" en "Lunersingel"
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Zojuist passeerde de 9535 op lijn 405 me op de Churchilllaan. Achter de voorruit een geel plakkaat met de tekst: " bus is niet inzetbaar". Ik hoop dat ze het plakkaat zijn vergeten weg te halen
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Geen zorgen omtrent de 9535! Bedoeld voor morgenochtend zodat de bus niet de dienst op gaat maar beschikbaar is voor onderhoud.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten