Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Ze staan braaf in een hoekje op de stalling. ;)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Op weg naar de supermarkt kwam ik opeens de 8228 tegen op lijn 96, kennelijk rijdt die dus ook weer in Brabant.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

https://www.brainportbereikbaar.nl/busi ... estdrives/

Voor de liefhebber de geplande routes van de brainportlijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

Ik vermoed dat dat gewoon de routes van het proefbedrijf zijn en niet de definitieve routes. De TU-campus wordt bijvoorbeeld niet bediend nu, terwijl dat altijd één van de eerstgenoemde bestemmingen van de Brainportlijn was, als mijn herinnering me niet bedriegt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ja dat klopt inderdaad, telkens worden licht afwijkende routes uitgeprobeerd. Maar dit geeft wel een indicatie welke routes nu ontwikkeld worden. De TU-campus is natuurlijk al wel eenvoudig te bereiken vanaf station Eindhoven CS. Voor mensen richting Veldhoven Campus is dat enorm om.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Een gemiste kans, die routes van de lijnen uit Weert en Den Bosch. Die businessliners stoppen dus niet waar mensen wonen, maar waar mensen hun auto's kunnen parkeren.
De Weert-lijn had in Weert op z'n minst de halte Bassin kunnen bedienen (met op termijn ook een nieuwe halte t.h.v. viaduct Hushoven), in Maarheeze wellicht een halte bij afslag Maarheeze-dorp (en niet bij het station).
En die Bossche lijn had wellicht beter ergens in Rosmalen kunnen beginnen, en dan via Graafseweg en Provinciehuis naar de A2?

De lijnen uit Best en Uden lijken mij wel kansrijk, want die stoppen ook in woonkernen.
De reden dat destijds de Shuttlebussen rond Amsterdam het goed deden was, dat ze niet parkeerplaatsen, maar woonwijken met bedrijventerreinen verbonden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Op die plekken moet over een tijdje dan een overstaphub gecreëerd worden waar mensen vanuit de omgeving met een andere mobiliteitsvorm heen gaan.
Die buslijn uit Uden rijdt via Veghel en Son, voor de doelgroep van automobilisten toch een aardig omweg ;)
regenmaker schreef: do 17 feb 2022, 07:17 Ja dat klopt inderdaad, telkens worden licht afwijkende routes uitgeprobeerd. Maar dit geeft wel een indicatie welke routes nu ontwikkeld worden. De TU-campus is natuurlijk al wel eenvoudig te bereiken vanaf station Eindhoven CS. Voor mensen richting Veldhoven Campus is dat enorm om.
Ergens vind ik het wel vreemd dat er (mogelijk) een shuttlebus netwerk komt voor ASML, terwijl DAF zijn eigen systeem heeft op eigen kosten.
Zeker als dit uiteindelijk ten koste gaat van reguliere buslijnen in Brabant.
ZO6176 schreef: zo 30 jan 2022, 10:08
regenmaker schreef: zo 30 jan 2022, 07:56
huibf schreef: vr 28 jan 2022, 20:27 Nieuwe electrische bussen zijn helaas vertraagd door de wereldwijde tekorten aan grondstoffen.
Ik heb nog niets gehoord over een bestelling die de amba's gaat vervangen. Het is al duidelijk dat het chiptekort niet op korte termijn opgelost gaat worden. Bestel dan je bussen in ieder geval op tijd.
Zorg ook dat je als overheid hierop stuurt lijkt me, want in heel Brabant zijn/komen er dieselbussen die enkele jaren langer doorrijden, zonder tijdelijk vervanging door schonere euro-6 voertuigen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

De lijn vanuit (neder)weert had al het plan op te starten vorig jaar oktober
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... -gebouw_51

De lijn vanuit best gaat lijn 120 worden. Testritten starten binnenkort.

Beide gaan rijden onder de Hermes vlag.

De andere 2 onder Arriva. Daar heb ik geen lijnnummers van.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Zo ik zit nog in de bus. Rond Eindhoven stopt men rond 16:30, dus net op tijd. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Zonet kom ik de 8225 in ZHN-kleurstellibg tegen op lijn 96.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Arriva gaat tijdens carnaval extra bussen inzetten en ook de nachtbussen gaan rijden met carnaval: https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... naval-.htm
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Gisteren zag ik een blauwe bus met Duits kenteken van München rijden (iig ik ga uit van Duits) en filmde "Dit is de nieuwe Ebusco 3.0" of zoiets. Iemand enig idee wat die daar deed.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Het vervoersbedrijf van München (MVG) heeft al meerdere bestellingen geplaatst bij Ebusco, waaronder als allereerste de Ebusco 3.0. Aangezien Ebusco in Deurne zit is het niet zo raar om ze in Eindhoven te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat een woord was weggevallen uit mijn bericht. Er had moeten staan "in Erp" :') Maar dat is nog steeds in de regio.
"Een touringcar is geen bus"
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Vandaag reed de Arriva 8228 in Zuid Hollands jasje op lijn 99 tussen Uden en Nijmegen.
When you're tired of London, you're tired of life
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Nieuwe bus in Den Bosch !
Nou ja nieuw haha het is een elektrische VDL Citea demo bus
die komt hier rijden tot de 9501 en 9503 zijn gemaakt en weer rijden.
Hij heeft het WagenparkNr. 729 en staat in de remise in zijn Arriva / Bravo jasje :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Tom024 schreef: di 22 feb 2022, 11:33 Zonet kom ik de 8225 in ZHN-kleurstellibg tegen op lijn 96.
gkw1969 schreef: wo 23 feb 2022, 12:54 Vandaag reed de Arriva 8228 in Zuid Hollands jasje op lijn 99 tussen Uden en Nijmegen.
Valt me op dat ik steeds meer Zuid-Hollandse amba's rond Uden zie rijden, net op zowel de 157 en 99. Wordt het wagenpark opnieuw vervangen of aangevuld?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Op de website van Arriva lees ik dat de nachtbussen in Brabant sinds 5 maart weer rijden. De bussen vanuit Breda vertrekken niet meer vanaf Prinsenkade en het Centraal Station, maar vanaf halte Centrum.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn tot eind maart grootschalige werkzaamheden aan de kademuren op de Prinsenkade. Stadsbus 1 rijdt tussen het station en Nieuw Wolfslaar ook via de Vlaszak en is daarmee de enige stadslijn die niet langs de voor de Bredase binnenstad centraler gelegen halte Centrum komt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De Arriva 8114 was vanochtend aan het proefritten in Nuenen
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Nou die elektrische VDL Citea demo bus de Arriva 729
staat meer stil op de remise dan dat ie het OV verzorgt hier in Den Bosch.
Buiten dat ie van binnen voor chauffeurs niet echt fijn is, heb ik ook gehoord dat de accu's van deze bus ook niet in orde zijn :shock:
Het gaat weer lekker hier hoor...
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Milco schreef: vr 25 mar 2022, 22:25 Lijn 397 gaat, net als de nachtvariant, uitgevoerd worden met de elektrische VDL's die nu op de lijnen 347, 348, 357 en 358 rijden. De Capacity's en Iveco's zullen denk ik teruggaan naar de fabriek zoals dat ook met de meeste Solarissen is gebeurd. De Citaro's verwacht ik geen herinzet van gezien de leeftijd daarvan.
Ik hoop dat Arriva de AML Iveco's overneemt om er rond Uden mee te gaan rijden. Zeker omdat ze waarschijnlijk nog tot december 2026 moeten doorrijden, wat niet met het ex-Achterhoek materieel gaat lukken. Maarja dat zal wel alleen bij hoop blijven. :)

Is er al iets bekend wat de Amba's uiteindelijk gaat vervangen. Destijds was het idee om de Citea's uit West-Brabant door te schuiven naar Oost na afloop van de concessie daar. Echter, zijn beide concessies nu verlengd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Citea's uit ZHN lijkt me een logische optie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De verwachting is dat de concessie ZHN in de loop van dit jaar wordt opgevolgd door een noodconcessie van anderhalf jaar* die ook naar Arriva gaat.

* De provincie Zuid-Holland wil kennelijk dat nieuwe concessies voortaan in de zomer beginnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibe »

regenmaker schreef: zo 27 mar 2022, 09:23
Milco schreef: vr 25 mar 2022, 22:25 Lijn 397 gaat, net als de nachtvariant, uitgevoerd worden met de elektrische VDL's die nu op de lijnen 347, 348, 357 en 358 rijden. De Capacity's en Iveco's zullen denk ik teruggaan naar de fabriek zoals dat ook met de meeste Solarissen is gebeurd. De Citaro's verwacht ik geen herinzet van gezien de leeftijd daarvan.
Ik hoop dat Arriva de AML Iveco's overneemt om er rond Uden mee te gaan rijden. Zeker omdat ze waarschijnlijk nog tot december 2026 moeten doorrijden, wat niet met het ex-Achterhoek materieel gaat lukken. Maarja dat zal wel alleen bij hoop blijven. :)

Is er al iets bekend wat de Amba's uiteindelijk gaat vervangen. Destijds was het idee om de Citea's uit West-Brabant door te schuiven naar Oost na afloop van de concessie daar. Echter, zijn beide concessies nu verlengd.
Ga er maar vanuit dat er afspraken zijn gemaakt over het oprekken van de leeftijdseisen van het materieel en dat Arriva gewoon kan doorrijden met het huidige materieel.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten