Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Zou dat zoveel verschil gaan maken dan? Uiteindelijk blijft het beleid wat van der Maat uitvoert.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Dus buurtbussen gaan voortaan met afgedankte YPR's gereden worden?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Het OV in Brabant zal pas beter worden als de inwoners niet meer stemmen als boeren maar als stedelingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Verklaar je nader
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Het CDA is allang niet meer zo groot als in 2007 (van 18 naar 8 zetels) ;)
Hainje schreef: do 30 dec 2021, 16:25 Zou dat zoveel verschil gaan maken dan? Uiteindelijk blijft het beleid wat van der Maat uitvoert.
Waarschijnlijk wordt van der Maat gewoon opgevolgd door een andere VVDer.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Arriva blijft tot 14 januari de vakantiedienst rijden aangevuld met enkele extra ritten

https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... i-2022.htm
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

In het ED vandaag: Station Strijp-S maakt desolate indruk én is martelgang voor mindervaliden
Bij de naamswijziging van Eindhoven Beukenlaan naar Eindhoven Strijp-S in 2015 werden nog grote plannen gepresenteerd voor een metamorfose van het tweede station van de stad. Een paar jaar later moet geconstateerd worden dat het gebleven is bij het ophangen van de nieuwe bordjes.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Voor wat betreft dat tweede: concludeer dan dat het station ontoegankelijk is voor mindervaliden :Y
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Het is inderdaad een beetje een hopeloos geval, mijn vader heeft er nog iedere keer op weg naar zijn werk last van terwijl er al jarenlang geroepen wordt dat er een keer liften komen…
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

De 305 is in de ochtendspits overvol tussen Uden en Eindhoven, wanneer gaat Arriva in de vakanties het aantal ritten op de 305 opschroeven... Ook in de kleine vakanties was dit altijd al zo, 2x/uur is dan gewoonweg onvoldoende.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael 1988 »

Op het moment dat er meer chauffeurs en/of versterkingsritten ingezet kunnen worden waarschijnlijk. Enige oplossing op dit moment is grotere bussen inzetten (als ze die al hebben).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Vanaf vandaag wordt mijn rit in de ochtendspits in ieder geval versterkt met een 2e volvo. Maarja ga dan gewoon elk kwartier rijden...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Schrijf een brief naar Gedeputeerde Staten in Den Bosch zou ik zeggen met je vraag.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Nouja dit is toch gewoon simpele logica, Arriva had jaren geleden al de vakantiespitsfrequentie op de 305 omhoog moeten gooien. Schrap die 92 dan maar ook in de spitsuren om DRU op te halen, want daar zit toch nooit iemand in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Omdat de persconferentie pas vrijdag is en ze de eventuele besluiten niet af kunnen wachten is er besloten dat in ieder geval komende week de reguliere dienstregeling word gereden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

regenmaker schreef: do 13 jan 2022, 07:48 Nouja dit is toch gewoon simpele logica, Arriva had jaren geleden al de vakantiespitsfrequentie op de 305 omhoog moeten gooien. Schrap die 92 dan maar ook in de spitsuren om DRU op te halen, want daar zit toch nooit iemand in.
Rare gedachtegang hou jij er op na :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Nee hoor. Elke OV-klantenservice in dit land, en zeker in dit tijdsgewricht, kan een telefoonboek vullen met klachten van de aard 'hef bus X maar op zodat mijn bus Y vaker kan rijden', of 'er kan makkelijk een gelede bus op mijn rit, want ze zijn op die andere ritten toch ALTIJD leeg, behalve 's avonds als ik thuis tv zit te kijken, want dan moet er een riksja op anders trilt mijn thee van tafel'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Het is een feit dat de 92 en voorheen 155 gewoon erg dunne lijnen zijn. De 92 rijdt daarnaast ook grotendeels parallel aan de 91. Dan kan je de DRU beter inzetten op de dikke lijnen waar nota bene mensen moeten staan op piekmomenten.

Een algemeen probleem dat me sowieso opvalt is dat alleen tijdens een concessiewisseling een aanbodsverbetering wordt doorgevoerd, daarna wordt het busnet stukje bij beetje afgebroken tot onder het voorzieningsniveau van de vorige concessie. Het is krom dat er niet structureel meer DRU beschikbaar wordt gesteld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Is dat deels niet omdat er een DRU-plafond in de concessie zit? Arriva gaf dat binnen ZHN aan als reden om dunne lijnen te schrappen om Dru te hebben om dikke lijnen uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef: do 13 jan 2022, 17:43Een algemeen probleem dat me sowieso opvalt is dat alleen tijdens een concessiewisseling een aanbodsverbetering wordt doorgevoerd, daarna wordt het busnet stukje bij beetje afgebroken tot onder het voorzieningsniveau van de vorige concessie.
Dat ligt er maar net aan hoe de concessie georganiseerd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Heb je dan ook voorbeelden van concessies (die door een commerciële partij worden uitgebaat) waar dat niet gebeurt, Daniël? Mijn indruk is dat vervoerders de eerste jaren zien als verliesjaren; de rest van de looptijd van de concessie is er om winst te maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

De nieuwe concessies in de provincie Utrecht zijn een voorbeeld daarvan: geen big-bang in het eerste jaar en een expliciete ontwikkelopdracht naar groei in de latere jaren.
De huidige concessie Regio Utrecht zat trouwens ook al in die richting met een niet constant aantal DRU dat beschikbaar was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Utrecht is dan inderdaad een goed voorbeeld van dat het ook anders kan. Maar naar mijn gevoel is Utrecht wat dit betreft dan ook een uitzondering.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

regenmaker schreef: do 13 jan 2022, 07:48 Nouja dit is toch gewoon simpele logica, Arriva had jaren geleden al de vakantiespitsfrequentie op de 305 omhoog moeten gooien. Schrap die 92 dan maar ook in de spitsuren om DRU op te halen, want daar zit toch nooit iemand in.
Dat is helemaal geen logica. Wanneer je de ene lijn de frequentie verhoogt, moet er wat anders tegenover staan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten