Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

DPDelft schreef: za 10 feb 2024, 18:16 Vertel *bus* Welk(e) dorp(en) heeft deze mazzel?
Nispen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Tom024 schreef: za 10 feb 2024, 17:49 Een van de voordelen van carnaval: een dorp wat normaal alleen op werkdagen door een buurtbus wordt bediend heeft tijdens carnaval opeens ook in het weekend een halfuursdienst met normale bussen tot diep in de nacht. *O* Only in Brabant.
In andere delen van Noord-Brabant rijdt een buslijn naar Time-out in Gemert met een 8-persoonsbusje terwijl er 30 man staan te wachten :')
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

In dat deel van Brabant was er zelfs rituitval ondanks de vakantiedienstregeling (za/zo/ma) -0-
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Vandaag is in Den Bosch de Arriva Bravo 0918 gearriveerd (de ex Syntus Twents 3112)
Nog een laatste beurt en dan mag ie de weg op heb ik begrepen van iemand bij Arriva die daar over gaat.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef: di 13 feb 2024, 07:00 In dat deel van Brabant was er zelfs rituitval ondanks de vakantiedienstregeling (za/zo/ma) -0-
Dat is toch inmiddels standaard?
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Zondagochtend. Eerste lijn 400 naar airport rijdt met tekst sorry, bus is vol. Ik kwam deze tegen bij woensxl. Geen idee of er achterblijvers waren op het statiob
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Tja. Ze moeten al geluk hebben dat er zo vroeg al een bus rijdt. De volgende gaat over 30 minten, daana elk kwartier daarna elke 7.5 minuut.
:geek:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De eerste 405 vanuit achter barrier. Is het geen idee om de eerste rit een half uur te vervroegen. Dan een uur niks en dan de half uursdiensten op te starten. Zeker bij lijn 2 op zondag zou een vroegere rit denk ik niet verkeerd zijn.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Voor de liefhebbers het voorstel van een kabelbaan tussen Strijp S en Eindhoven Airport
https://raadsinformatie.eindhoven.nl/bi ... 27-02-2024
ZO6176 schreef: zo 18 feb 2024, 08:52 Zondagochtend. Eerste lijn 400 naar airport rijdt met tekst sorry, bus is vol. Ik kwam deze tegen bij woensxl. Geen idee of er achterblijvers waren op het statiob
:shock:
huibf schreef: zo 18 feb 2024, 09:43 Tja. Ze moeten al geluk hebben dat er zo vroeg al een bus rijdt. De volgende gaat over 30 minten, daana elk kwartier daarna elke 7.5 minuut.
:geek:
Het is juist vreemd dat er geen bus rijdt van de eerste tot laatste vlucht 7 dagen per week ;)
fogeltje schreef: za 17 feb 2024, 16:09
Mr-W schreef: di 13 feb 2024, 07:00 In dat deel van Brabant was er zelfs rituitval ondanks de vakantiedienstregeling (za/zo/ma) -0-
Dat is toch inmiddels standaard?
Had verwacht dat met carnaval er alles op alles gezet zou worden om alle normale ritten uit te voeren.
ZO6176 schreef: zo 18 feb 2024, 09:50 De eerste 405 vanuit achter barrier. Is het geen idee om de eerste rit een half uur te vervroegen. Dan een uur niks en dan de half uursdiensten op te starten. Zeker bij lijn 2 op zondag zou een vroegere rit denk ik niet verkeerd zijn.
Denk dat er wel meer aangepast zou kunnen worden qua bedieningspatronen, bijvoorbeeld een avondblok qua frequentie tot omstreeks 21:00 en daarna pas afschalen maar dat is nu allemaal niet mogelijk ivm personeelstekort.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

ZO6176 schreef: zo 18 feb 2024, 09:50 De eerste 405 vanuit achter barrier. Is het geen idee om de eerste rit een half uur te vervroegen. Dan een uur niks en dan de half uursdiensten op te starten. Zeker bij lijn 2 op zondag zou een vroegere rit denk ik niet verkeerd zijn.
Ik denk dat dat op zondag voor alle lijnen geldt
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef: zo 18 feb 2024, 11:11 Had verwacht dat met carnaval er alles op alles gezet zou worden om alle normale ritten uit te voeren.
Maar het verlof zal juist hoger zijn, dus ik verwachtte al niet dat het zou lukken. Personeel zijn ook mensen die rond deze periode misschien eens vrij willen zijn om een beetje carnaval te vieren.
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Ik heb wel het idee dat het aantal reizigers dat met lijn 400 reist dat niet bij het vliegveld hoeft te zijn toeneemt. Net lijn 400 van 19.24 gehad. We stappen met zo'n 20 reizigers uit bij woensxl en zowat iedereen loopt woensxl in waar de winkels gewoon gesloten zijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vraagje: lijn 24 rijdt in Geldrop tussen de haltes Volderstraat enTricotstraat via de Nuenenseweg
Echter staat aan het begin van deze straat verkeersbord C17 met een lengtebeperking van 12 meter. Echter na het verdwijnen van de Amba's rijden op deze lijn nu veel Citea's met een lengte volgens RDW van 12,90 meter. Heeft Hermes hier een ontheffing voor omdat ik geen ontheffingsbord er onder zie staan?
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Hermes heeft inderdaad een ontheffing ontvangen van de gemeente, overigens al een aantal jaar geleden aangezien het ook toen al eens voor kwam dat er een 13 meter op een omloop met lijn 24 belande. Hier is geen onderbord voor nodig.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Vandaag op lijn 23 naar Boxmeer een Ambassador :trein:
Lijn 53 naar Straakven was helaas iets te druk en moest mensen laten staan -0-
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Verbaast me toch nog wel een beetje, de 53 was nou volgens mij niet de best presterende stadslijn, maar goed om te horen dat ook die blijkbaar wel aardig gebruikt wordt. Maar hoe zit dat eigenlijk met laatste ritten op 8-persoonsbusjes eigenlijk, moet Hermes dan voor een extra alternatief zorgen of is dat voor het risico van de reiziger?
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

Werd een tijdje geleden hier gevraagd. TL;DR Voor zover bekend wel.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

teun schreef: di 05 mar 2024, 18:34 Verbaast me toch nog wel een beetje, de 53 was nou volgens mij niet de best presterende stadslijn, maar goed om te horen dat ook die blijkbaar wel aardig gebruikt wordt.
Kan ook een momentopname zijn geweest, maar een 8 persoonsbusje zit al redelijk snel vol natuurlijk.
teun schreef: di 05 mar 2024, 18:34Maar hoe zit dat eigenlijk met laatste ritten op 8-persoonsbusjes eigenlijk, moet Hermes dan voor een extra alternatief zorgen of is dat voor het risico van de reiziger?
In de praktijk kun je het uitzoeken ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

teun schreef: di 05 mar 2024, 18:34 Verbaast me toch nog wel een beetje, de 53 was nou volgens mij niet de best presterende stadslijn, maar goed om te horen dat ook die blijkbaar wel aardig gebruikt wordt. Maar hoe zit dat eigenlijk met laatste ritten op 8-persoonsbusjes eigenlijk, moet Hermes dan voor een extra alternatief zorgen of is dat voor het risico van de reiziger?
Je kunt lopen of een taxi pakken (uiteraard beide op eigen kosten) :')

Op zaterdag is de 25 nu Russisch roulette met om en om een kleine en dan een grote bus. Je moet maar net weten wanneer de grote bus komt. Voor mij nog steeds niet aantrekkelijk om te gebruiken. Te groot de angst dat ik een keer blijf staan, dus dan toch maar gewoon de auto 8-) Kunnen weliswaar minder mensen in maar ik ben altijd voorzien van een zitplek.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Volgens Arriva op Instagram komen de elektrische VDL's voor Tilburg halverwege het jaar in dienst.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

NUENEN - De eerste stap naar betere verkeersdoorstroming in en rond Nuenen is gezet. De gemeente kan aan de slag met voorbereidingen om onder meer de busbanen in de N270 te openen voor gewoon verkeer. Als alles meezit, kunnen auto’s vanaf 2026 tussen Nuenen en Eindhoven via de busbanen rijden.

Tot aan 2028 komen er nog snelfietspaden, fietstunnels, ‘slimme’ verkeerslichten en een overstapplaats voor openbaar vervoer in Gerwen. De totale kosten hiervan bedragen 26,7 miljoen euro. Daarvan betaalt de provincie Noord-Brabant 10 miljoen en mogelijk komt er nog een bijdrage uit een potje met regionaal geld.
https://www.ed.nl/nuenen-gerwen-en-nede ... ~ad13962d/

fogeltje schreef: wo 06 mar 2024, 18:28
teun schreef: di 05 mar 2024, 18:34 Verbaast me toch nog wel een beetje, de 53 was nou volgens mij niet de best presterende stadslijn, maar goed om te horen dat ook die blijkbaar wel aardig gebruikt wordt. Maar hoe zit dat eigenlijk met laatste ritten op 8-persoonsbusjes eigenlijk, moet Hermes dan voor een extra alternatief zorgen of is dat voor het risico van de reiziger?
Je kunt lopen of een taxi pakken (uiteraard beide op eigen kosten) :')

Op zaterdag is de 25 nu Russisch roulette met om en om een kleine en dan een grote bus. Je moet maar net weten wanneer de grote bus komt. Voor mij nog steeds niet aantrekkelijk om te gebruiken. Te groot de angst dat ik een keer blijf staan
Volgens mij vanaf Helmond gezien richting Gemert om 10/12/14/16/18h een grote bus en de andere uren een kleine maar het staat niet duidelijk in de dienstregeling vermeld -0-
fogeltje schreef: wo 06 mar 2024, 18:28 Te groot de angst dat ik een keer blijf staan, dus dan toch maar gewoon de auto
Zeer regelmatig gaat er op zaterdag zelfs een rolstoeler mee op lijn 25, die jongen en zn moeder zijn altijd ruim op tijd voor de bus :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Lijn 45 schreef: do 07 mar 2024, 15:54 Volgens Arriva op Instagram komen de elektrische VDL's voor Tilburg halverwege het jaar in dienst.
Worden deze dan na de wagens voor Hermes geleverd? Want de streekwagens zijn er nog steeds niet. Iemand enig idee wanneer die op de planning staan?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Op de foto op insta is een streekbus van Hermes te zien, dus dat lijkt me wel ja.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ThatPCDude »

Mr-W schreef: do 07 mar 2024, 22:40 [...] de busbanen in de N270 te openen voor gewoon verkeer. [...]
Het doel van busbanen is toch nou juist dat er alleen bussen overheen rijden? -0- -0- -0-
Bijzondere maatregel dit.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Welke busbanen zijn dit? Ik zit op Koekel Meps te kijken maar zie er daar geen liggen :s
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten