Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Zou kunnen, maar Waalwijk is dacht ik geen West-, maar Oost-Brabant.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Waalwijk valt inderdaad onder Oost Brabant. Maar het zou kunnen zijn dat 16xx TCR omlopen zijn maar dat weet ik niet zeker. Want even uit mijn hoofd gezegd waren omlopen met 18xx TCR omlopen. Misschien kan StefanRijnhoutjes vertellen welke lijn de bus met 16xx omloop reed?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

16xx is Waalwijk, inderdaad. ;)
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Michael schreef: zo 18 okt 2020, 12:41 Waalwijk valt inderdaad onder Oost Brabant. Maar het zou kunnen zijn dat 16xx TCR omlopen zijn maar dat weet ik niet zeker. Want even uit mijn hoofd gezegd waren omlopen met 18xx TCR omlopen. Misschien kan StefanRijnhoutjes vertellen welke lijn de bus met 16xx omloop reed?
Dat waren zoiezo de 300/301 maar heb mijn antwoordt al bedankt iedereen!
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

Hybride Volvo 7299 is inmiddels weer op de dienst sinds vandaag. Bus heeft als het goed is een nieuwe motor + aandrijflijn gekregen in Zweden.

(correct me if I'm wrong)
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

Vanaf maandag kan/moet er in de bussen van Hermes weer vooraan ingestapt worden. https://www.hermes.nl/nl/nieuws/over-he ... rtje-kopen
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik vraag mij af wanneer er nou eens vernieuwde abri's komen bij bushaltes in Den Bosch / Rosmalen.
Vroeger werden deze toch om de zo veel jaar vervangen voor nieuwere, die we nu hebben staan er al weer een heel wat jaren.
Weet iemand dat hier ? of er een soort regel is om die dingen om de zo veel tijd te vernieuwen ??? Had dit ook gevraagd bij Gemeente Den Bosch
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Zijn de abri's niet meer goed dan? Want waarom zou je abri's vervangen als ze nog goed zijn?
Gebeurd allemaal met gemeenschapsgeld.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Over het algemeen sluit een gemeente of provincie een contract af met een leverancier voor het plaatsen en onderhouden (en met reclameposters vullen) van abri’s. Afhankelijk van hoe lang zo’n contract loopt en wat er in is afgesproken kunnen die hokjes nog best lang blijven staan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Roeland »

Jasper073 schreef: do 29 okt 2020, 15:18 Ik vraag mij af wanneer er nou eens vernieuwde abri's komen bij bushaltes in Den Bosch / Rosmalen.
Vroeger werden deze toch om de zo veel jaar vervangen voor nieuwere, die we nu hebben staan er al weer een heel wat jaren.
Weet iemand dat hier ? of er een soort regel is om die dingen om de zo veel tijd te vernieuwen ??? Had dit ook gevraagd bij Gemeente Den Bosch
Een aspect van duurzaamheid is volgens mij, dat je iets wat nog goed werkt, niet zomaar bij het afval zet :mrgreen:
Dus pas vervangen als het nodig is!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

De 3330-3349, en de 3405-3411 van Hermes zijn jarig!
Het lijkt er echter op alsof ze vandaag gewoon nog ingezet worden en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat ook nog wel eventjes zo blijft.
Per 25 november is de gehele vloot MAN's en Amba's uit 2008 12.

Is er eigenlijk precedent voor het niet naleven van matrieelleeftijdsregels voor een concessie?
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

Wellicht een uitzondering vanwege corona.
En is het zo dat het materieel een leeftijd mag hebben tot 12 jaar, of tot en met 12 jaar...?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Ze mogen maximaal 12 jaar oud zijn, dat zijn ze nu.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

Ik denk toch dat ze nog een tijdje blijven rondrijden, zag gisteren nog een amba langskomen waar zo'n spatscherm is gemonteerd voor de chauffeur. Gaan ze natuurlijk niet inbouwen als de bussen een week later al vervangen wroden.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Dat denk ik ook niet, al in de laatste plaats om dat ik niet zou weten waar ze het materieel vandaan zouden moeten toveren.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

teun schreef: za 31 okt 2020, 18:49 Ze mogen maximaal 12 jaar oud zijn, dat zijn ze nu.
Dus hebben ze nog een jaar, minus 1 dag
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Thnx voor de info mensen ! ze mogen dus 12 jaar oud zijn de abri's
Het viel me gewoon op dat deze al weer een lange tijd staan en echt water en wind dicht zijn ze niet haha
Maar het lijkt dat toen in de tijd van BBA hier in Den Bosch dat de abri's vaker of sneller werden vernieuwd voor nieuwere abri's
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

blaat
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 01 nov 2020, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Jasper073 schreef: zo 01 nov 2020, 16:29 Thnx voor de info mensen ! ze mogen dus 12 jaar oud zijn de abri's
Het viel me gewoon op dat deze al weer een lange tijd staan en echt water en wind dicht zijn ze niet haha
Maar het lijkt dat toen in de tijd van BBA hier in Den Bosch dat de abri's vaker of sneller werden vernieuwd voor nieuwere abri's
Volgens mij lopen er nu twee discussies door elkaar. :') Die twaalf jaar gaat over de vloot van Hermes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Jasper073 schreef: zo 01 nov 2020, 16:29 Thnx voor de info mensen ! ze mogen dus 12 jaar oud zijn de abri's
Het viel me gewoon op dat deze al weer een lange tijd staan en echt water en wind dicht zijn ze niet haha
Maar het lijkt dat toen in de tijd van BBA hier in Den Bosch dat de abri's vaker of sneller werden vernieuwd voor nieuwere abri's
Het gaat over de bussen.
De abri's mogen 1000 jaar oud zijn. Ze niet niet van de vervoerder en vallen al helemaal niet onder concessie-eisen.
De bushalte, abri, haltepaal en DRIS zijn alle niet van de vervoerder en onderhoud ervan ook niet.
Het enige wat de vervoerder moet regelen is het kopbord OP/AAM de haltepaal, de info IN de haltevertrekkastjes en de eventuele (verplichte) invulling van het infopaneel in de abri.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Op lijn 615 rijdt volgens OVinfo een voertuig met nummer 90, waarschijnlijk van BusiNext. Dit is niet de Volvo 8700 die met dat nummer bij TCR reed, want die is gesloopt. Is het bekend welke bus dit wel is?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Gelede Mercedes ex-CXX.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

De provincie heeft overigens eergisteren nog een proefballonnetje de wereld ingeslingerd, de Brainportlijn. Van de details hebben ze het niet zo, maar het lijk erop dat het een soort zelfrijdende (snelweg)bus in en rond Eindhoven moet worden die schijnbaar geen eigen infrastructuur nodig zou hebben maar deze toch gaat krijgen. Opmerkelijk: netto moet het ook nog eens banen gaan opleveren.

Het een en 't ander leest u hier: https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/v ... tcampussen

Het geheel hoopt de provincie met een kleine miljard vanuit het rijk te financieren. *O*
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Roeland »

teun schreef: wo 11 nov 2020, 12:23Opmerkelijk: netto moet het ook nog eens banen gaan opleveren
busbanen of voltijdsbanen?
Laatst gewijzigd door Roeland op wo 11 nov 2020, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Roeland »

teun schreef: wo 11 nov 2020, 12:23 Het geheel hoopt de provincie met een kleine miljard vanuit het rijk te financieren. *O*
Op de 11e van de 11e roepen ze daar in Brabant toch weleens vaker onrealiseerbare dingen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten