Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibe »

De gegevens komen uit OVapi GTFS aldus het artikel. Het is een vergelijking van die gegevens tussen 2018 en 2023.

De enige verklaring is inderdaad dat de bushalten (en lijnen) van De Lijn zijn toegevoegd sinds 2018.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vanmiddag ging ik met de bus. Op het station van Eindhoven stap ik over op lijn 11. Er stapt een man met een kinderwagen voor 2 kinderen bepakt met veel bagage in maar zonder kind bij de middendeur in . de wagen is vol beladen maar er steekt niks uit. Bij het wachthuisje voor de chauffeurs staan 2 medewerkers van service & veiligheid. Deze komen meteen op deze man aangestormd met de vraag waar het kind is. De man antwoord: "thuis". Daarop krijgt deze reiziger te horen dat het niet de bedoeling is dat de man een kinderwagen zo meeneemt in verband met de ruimte in de bus. Dit heb ik nog nooit gehoord. Dus een kinderwagen is alleen toegestaan met bijbehorend kind?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Of je nu een IKEA kast meeneemt of een volgeladen kinderwagen, het moet naar mijn mening en weten gewoon kunnen. Alleen het meenemen van fietsen is een ding geloof ik.
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Mij ook. Heb studenten koelkasten en zo mee zien nemen. Zelfs een fiets. Het was wat slechter weer en een dame stond met haar fiets met lekke band bij de bushalte. Werd gewoon ingeladen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Als chauffeur is het altijd een afweging van de situatie. Veiligheid speelt daarin mee, de ruimte in het voertuig maar zeker ook het individuele verhaal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Deze chauffeur heeft zich niet mee bemoeid. De reiziger mocht ook blijven. Ik zag zelf geen gevaar in
Laatst gewijzigd door ZO6176 op zo 05 mar 2023, 06:05, 1 keer totaal gewijzigd.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Ook dat is een afweging. Kies je punten waarbij je op je strepen gaat staan. Anders heb je het heel zwaar als chauffeur.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Arriva buurtbusje 6702 was in Nuenen aan het proefritten.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Heeft er iemand toevallig een overzicht van de nachtbussen in Den Bosch en Eindhoven tijdens afgelopen Carnaval?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

In Eindhoven rijdt sinds een aantal jaar geen nachtnet meer met carnaval. Van Den Bosch heb ik geen exacte dienstregeling kunnen vinden, maar wellicht kun je iets met onderstaande link. In tegenstelling tot vorige jaren reden alle lijnen 1x/u, alleen Kruiskamp reed elk halfuur.

https://www.kliknieuwsdenbosch.nl/nieuw ... n-in-o-a-d
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Dank voor de link. Er zijn dus alleen extra ritten gereden op reguliere lijnen en geen speciale lijnen ingezet?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Dat is al jaren zo. Meestal krijgen 2, 317/8, 319, 322, 405 voorwagens. Ongetwijfeld nog wat meer lijnen
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

In Den Bosch hebben wel speciale lijnen gereden, maar de routes kwamen overeen met wat er in voorgaande jaren is gereden, staan ook op de wiki.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

CamilleKreemers schreef: ma 17 okt 2022, 22:11 Er zijn maar 20 Direct omlopen vanuit Uden? Ik dacht dat het er meer waren.
Ben al achter het geval dat ik rond 23a25 omlopen heb en er 'maar' 20 bussen gekocht worden. Er zijn een aantal omlopen bij een onderaannemer.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Bij VDL in Heereveen staat er op het buitenterrein een Citea new gen voor Brabant. Geen idee of het een bus voor Arriva of Hermes is, daarvoor reed de trein er te snel langs. Voor zover ik kon zien zag het er goed uit.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar zou toch vreemd zijn als de wagens voor Arriva eerder klaar zijn dan die van Hermes
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Wat ik heb begrepen is dat het een bus voor Hermes is.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Vandaag met Bravoflex gereisd, omdat Arriva de laatste 122 van de week uit liet vallen. :') Waardeloos bedrijf is het ook.

Reserveren was nog een heel gedoe, vanaf station Lage Zwaluwe kan je alle haltes in de gemeente Drimmelen reserveren, behalve de haltes waar de 122 overdag stopt. Ik heb ze maar gebeld en toen kon het wel, toen was de prijs opeens €2.15 meer. Met €8.69 vind ik het goed aan de prijs voor iets dat voor OV moet doorgaan.

De telefonische klantenservice van Arriva was knap waardeloos: "Bravoflex rijdt alleen in Bergen op Zoom, mevrouw" en "ik kan niks voor u doen. :') , maar door te zeuren op Twitter heb ik in elk geval €6.46 (het bedrag dat het zou moeten kosten) teruggekregen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Vandaag viel mijn bus uit omdat de voordeur uit zn scharnier donderde. :')
Wel jammer dat de chauffeur niet gewoon een bus van de buffer mee mocht nemen, nu zadel je mensen op met een uur vertraging terwijl de andere lijnen frequenter rijden. Die bus rijdt nu een rit op de 123.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

@Chrysa:

Bussen op de buffer kan de chauffeur ook vaak niet mee nemen omdat die bussen daar vaak al staan te wachten op hun volgende dienst als chauffeur van pauze komt of andere chauffeur met bus het busstation komt oprijden en zijn volgende dienst met bus moet beginnen die klaar staat op de buffer. Als jou chauffeur bus had gepakt van de buffer dan was een andere dienst uitgevallen staat daar een chauffeur en zijn bus niet.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Zoals ik zei, die bus is op lijn 123 gaan rijden. Die bus reed naar Made en terug naar Breda, dus dat had prima uitgewisseld kunnen worden. Naar Made gaat de volgende bus een kwartier later al, dus daar had uitval een stuk minder erg geweest.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ligt eraan natuurlijk. De 123 rijdt om een reden elk kwartier. Wellicht dupeer je meer reizigers met het uitvallen van een rit op die lijn dan op een rit van de 122. Bijvoorbeeld bij de 305 in Uden kan ik je nu al zeggen dat als een rit tijdens de piekdrukte uitvalt dat de volgende rit mensen moet achterlaten.

Tevens dupeer je alleen Hoge en Lage Zwaluwe (beperkt aantal inwoners) met het uitvallen van de 122 en die hebben op fietsafstand nog een station. Desnoods pak je de 122 richting station Lage Zwaluwe dat is ook een optie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Vanuit Hooge Zwaluwe met de fiets naar station lage Zwaluwe om naar Breda te reizen. Dat jij nou vaak toeristische routes neemt wil niet zeggen dat de rest daar op zit te wachten he. :') De bus zat gewoon vol, en die mensen zijn geen van allen naar de 117 gelopen die tot Wagenberg dezelfde route rijdt.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Ik denk dat je met alleen de fiets recht naar Breda nog wel eens sneller zou kunnen zijn dan fiets+trein via Hooge Zwaluwe. :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef: wo 29 mar 2023, 08:26 Vanuit Hooge Zwaluwe met de fiets naar station lage Zwaluwe om naar Breda te reizen. Dat jij nou vaak toeristische routes neemt wil niet zeggen dat de rest daar op zit te wachten he. :') De bus zat gewoon vol, en die mensen zijn geen van allen naar de 117 gelopen die tot Wagenberg dezelfde route rijdt.
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is, het is makkelijk om te zeggen ja haal dan maar een bus van een andere lijn die vaker rijdt. Je dupeert in beide gevallen reizigers en wellicht is het omlooptechnisch ook lastig in te passen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten