Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

stadsbussen Tilburg rijden ook niet meer sinds 2145 en alle streekbussen Tilburg sinds 2245
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

In de Maaspoorthal in Den Bosch wordt deze week de FIBA Europe Cup basketbal georganiseerd, zonder publiek uiteraard. Het vervoer van de spelers wordt door Arriva verzorgd met elektrische bussen, deze zijn dan ook op allerlei plekken in de stad aan te treffen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

In Breda is een bushokje wel op een heel bijzondere manier gesneuveld...

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/333 ... nke-schade
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

De 9312 van Tilburg rijd voorlopig in Den Bosch ivm veel schade aan bussen.
Zag hem toen straks rijden op Lijn 1 AAwijk via Zuid en eerder deze week ook op Lijn 3 Den Bosch via Hintham in Rosmalen.
Dat kleurtje in de Lijn nummer valt wel heel goed op moet ik zeggen, zouden ze ook in Den Bosch moeten doen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Ik heb twee vragen over de concessie Zuidoost-Brabant. Ten eerste: lijn 321 rijdt vanaf Eindhoven in Gemert langs de halte Slenk/Lopense, rijdt door naar de halte Slenk Morgen om daar te keren en terug te rijden naar Slenk/Lopense wat dan vervolgens het eindpunt is. Waarom ligt de eindhalte niet bij het daadwerkelijke keerpunt; Slenk Morgen?

Tweede vraag: op donderdag is er markt in Valkenswaard en wordt de reguliere halte niet bediend. Volgens de omleidingsinformatie ligt er een vervangende halte bij de Valkenierstraat/Dijkstraat, maar ik kan geen punt vinden waar deze twee straten elkaar kruisen of raken. Waar bevindt deze tijdelijke halte zich?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Volgens mij wordt dan de bestaande halte Dijkstraat van lijn 317 de vervangende halte. De bussen rijden dan via de Carolusdreef en Waalreseweg en kunnen dan Markt en Dommelseweg niet bedienen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Milco schreef: vr 05 feb 2021, 08:51 Waarom ligt de eindhalte niet bij het daadwerkelijke keerpunt; Slenk Morgen?
Voor zover ik op Streetview kan zien, denk ik dat de halte Lopense beter geschikt is om tijd af te wachten. Je staat daar niet recht voor iemands deur.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

Wat betreft de 321 de omwonende bij Slenk Morgen klaagden een paar jaar terug veel over de bus die in hun zicht tijd stond af te wachten toen is er besloten om de eindhalte te verplaatsen.

Bij de marktomleiding in Valkenswaard kan de halte Valkenierstraat richting de markt niet aangedaan worden omdat de kruising ervoor afgedraaid wordt dus daar is een halte. Verderop op de Carolusdreef ter hoogte van de kruising met die Haghe staat een paar halteborden met de tekst dat die voor de marktomleiding zijn. Vervolgens rijdt de 317 door naar de halte Tienendreef (en slaat dus Markt, Dommelseweg en Dijkstraat over) terwijl de 318 juist de halte Dijkstraat aandoet om door te rijden naar de halte Minister Aalbersestraat.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef: za 30 jan 2021, 20:41 Dat kleurtje in de Lijn nummer valt wel heel goed op moet ik zeggen, zouden ze ook in Den Bosch moeten doen.
Je bedoelt dat het lijnnummer niet oranje is zoals de bestemming maar meer groenachtig neem ik aan? Dat komt omdat het kleurenfilms zijn maar de lijnkleuren zijn toen ze naar Tilburg zijn gekomen uitgeschakeld.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ja dat bedoel ik idd
Als het Lijn 1 is kleurt de 1 groen en op Lijn 3 en 4 kleurt het blauw en lichtblauw.
Moeten ze zo houden veel beter leesbaar in donker en is nog leuk ook :)
Blijkbaar niet bij alle bussen uitgeschakeld. Toen de 9317 hier reed zag ik hem op Lijn 6 naar Empel en was de 6 groen
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

De 9312 is overigens weer retour afzender, de 9304 is nu in Den Bosch aan te treffen. ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef: vr 05 feb 2021, 12:41 Ja dat bedoel ik idd
Als het Lijn 1 is kleurt de 1 groen en op Lijn 3 en 4 kleurt het blauw en lichtblauw.
Moeten ze zo houden veel beter leesbaar in donker en is nog leuk ook :)
Blijkbaar niet bij alle bussen uitgeschakeld. Toen de 9317 hier reed zag ik hem op Lijn 6 naar Empel en was de 6 groen
Dan zijn ze die vergeten gok ik zo
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gisteren en vandaag zag ik de 9304 weer rijden in Rosmalen
Hoorde dat ie ook voor onbepaalde tijd hier blijft voor aantal testjes (geen idee wat)
Michael bij veel ex-Limburg bussen van Arriva die nu in 013 rijden hebben veel nog gewoon het lijn nr. in kleur.
Zo ook de 3904 zag ik gisteren en vandaag.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik bedoelde de achtergrondkleur. Zoals bijvoorbeeld rood/blauw/ paars etcetera. Het lijnnummer zelf is groen/geel achtig als de achtergrondkleuren niet gebruikt worden omdat het een kleurendisplay is.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Oh zo ja achtergrond is zwart alleen het lijn nummer heeft een andere kleur klopt.
Ik snap je nu iets beter hahaha domme ik :D :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Gisteren trof ik op de Dammestraat in Eindhoven de ex-arriva 7342 als bezorgbusje voor DHL. De passagiersstoelen zijn verwijderd.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Al sinds zaterdagmiddag is spoor 1 in Tilburg gestremd:Spoorstaafbreuk.Als het goed is wordt deze nu vannacht gerepareerd,nadat gistermiddag eerst een provisoriche noodreparatie was uitgevoerd.Schijnbaar vond men het toch niet goed genoeg om met aanwijzing over spoor 1 te rijden
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Het viel mij op dat er in de reisinformatie daadwerkelijk een lijn met een dienstregeling verschenen is voor het zelfrijdende busje tussen Helmond Brandevoort en de Automotive Campus, aanstaande maandag begint blijkbaar de reizigersdienst. In de ochtend- en middagspits zijn er elk drie retourritten in (ongeveer) een uursfrequentie.
Over de route van welgeteld 3,1km doet het busje 21 minuten, dat is dus ongeveer twee keer zo lang als met de fiets maar nog wel net ietsje sneller dan met de benenwagen. Met bestaand OV is het trouwens ook niet bepaald competitief, de sprinter naar Hmh i.c.m. lijn 150 is 8 minuten sneller en een heel stuk frequenter.
De aansluitingen van het nieuwe busje zijn ook bepaald niet lekker: Vanuit Eindhoven welgeteld 29 minuten, en terug 14 (behalve op de eerste rit van de ochtend en de middag, die rijdt 10 minuutjes later). Op de trein van en naar Deurne is het wat beter met 7 en 6 minuten respectievelijk (maar daar heb je op de eerste ochtend- en middagrit juist weer een wachttijd van 24 minuten) .

Kortom het OV van de toekomst *O*
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Zojuist kwam ik de Bossche 8114 tegen op de Europalaan in Nuenen richting Eindhoven. De wagen had groene kentekenplaten.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Is weggeweest voor schadeherstel in Nuenen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

teun schreef: di 16 feb 2021, 11:04 Het viel mij op dat er in de reisinformatie daadwerkelijk een lijn met een dienstregeling verschenen is voor het zelfrijdende busje tussen Helmond Brandevoort en de Automotive Campus, aanstaande maandag begint blijkbaar de reizigersdienst. In de ochtend- en middagspits zijn er elk drie retourritten in (ongeveer) een uursfrequentie.
Over de route van welgeteld 3,1km doet het busje 21 minuten, dat is dus ongeveer twee keer zo lang als met de fiets maar nog wel net ietsje sneller dan met de benenwagen.
Het is alleen maar voor de buhne. Van: "Kijk ons nou eens innovatief zijn". Het voegt wat OV betreft niets toe. Het is overigens lijn 555. Staat inmiddels ook in de wiki.

Een soortgelijke peoplemover reed/rijdt ook op het Rivium in Rotterdam. Verschil is op het Rivium de peoplemover gescheiden rijdt over een vrijliggende busbaan.
De Peoplemover in Helmond is wat dat betreft uniek. Deze rijdt tussen het reguliere verkeer maar wel over rustige weggetjes en fietpad en gaat over de A270/N270 fietsviaduct. Dat dan weer wel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

De peoplemover die bij Rotterdam weer gaat rijden, gaat dat ook deels tussen het verkeer in doen zoals ik begreep. Daarvoor zijn al nieuwe voertuigen waarmee getest wordt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door teun »

Ik had al vernomen dat het meer een verkeersproef dan een vervoersproef zou zijn, ik ga er ook niet van uit dat het in de toekomst echt een vaste verbinding zal worden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Meltrain »

Wat is het nut van lijn 324?
Zijn er zo veel mensen die in de ochtendspits van Breda naar Teteringen willen? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten