Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

De Arriva 7303 (Mercedes Intouro) rijdt al eventjes in Bergen op Zoom. Heeft daarvoor zelfs nog heel kort vanuit Roosendaal gereden op de lijnen 311/312/316. Alleen beetje jammer dat het de 7303 is. Dat is de beste wagen van de hele serie. :lol:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ik heb het idee dat de bussen rond Eindhoven qua passagiers al weer op het niveau van 2019 zit en op de bundel richting Veldhoven MMC is het drukker dan ooit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

In Eindhoven was op lijnen 407 en 408 gisteren een testdag voor betalen op basis van locatiegegevens (OVPay). In mei kunnen reizigers ervan gebruik gaan maken: https://www.ovmagazine.nl/nieuws/test-b ... -eindhoven
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

En hoe werkt dit dan?
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Reizigers kunnen een app downloaden en daar op inloggen. Deze zend een signaal uit naar de kaartlezer. Als de gebruiker dan binnen een bepaalde afstand van de kaartlezer is wordt er in- dan wel uitgecheckt.
En met deze app kan de passagier nu al de stopknop bedienen.
When you're tired of London, you're tired of life
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

En wat dan als je op een drukke, smalle halte staat te wachten en er stopt een kaartlezer van een andere lijn recht voor je neus? Word je dan ook ingecheckt? :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Ik ga ervan uit dat telefoons hiervoor ook gebruik maken van hun ingebouwde NFC-chip (net als bij mobiele pinbetalingen overigens). Het signaal daarvan is bij lange na niet zo sterk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Oké, dus je moet dan met je telefoon inchecken alsof het een OV-chipkaart was, qua afstand? Het zal wel aan mij liggen, maar hoe is een apparaat met een batterij - dat leeg kan gaan - minder gedoe dan een plastic kaart die het oneindig volhoudt mits je hem niet breekt?
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Ik blijf mooi de OV-Chipkaart gebruiken :) als ik weer eens met de bus ga en anders bij chauffeur kaartje kopen met pin.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

regenmaker schreef: wo 16 feb 2022, 22:48 https://www.brainportbereikbaar.nl/busi ... estdrives/
Voor de liefhebber de geplande routes van de brainportlijnen.
Hoe doen de brainportlijnen het in de praktijk? wordt er veel gebruik van gemaakt?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Lijn 3 in Eindhoven heeft momenteel een omleiding in verband met werkzaamheden op het kruispunt Grebbeberglaan/Holterberglaan. Lijn 3 rijdt nu richting Blixembosch West vanaf de Firapeellaan via de Roelantlaan - Rode Kruislaan en Hondsruglaan met een vervanghalte op de Rode Kruislaan ter hoogte van de Schouwenlaan. Waarom rijdt de bus zo? De bus kan toch gewoon over de Noordzeelaan en dan aan het eind rechtsaf de Grebbeberglaan in? De Grebbeberglaan is net zo breed als de Firapeellaan en dan kunnen de 2 haltes op de Noordzeelaan gewoon bedient worden.
Op de foto's 2x lijn 3 op de omleidingsroute:
De eerste betreft de Hermes 3474 op de Roelantlaan op weg naar Blixembosch West.
De tweede de Hermes 3445 richting het Station. Beide foto's zijn van 24 april 2022.
Afbeelding
Afbeelding
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Ik denk omdat de Grebbeberglaan 2 drempels heeft en de weginrichting op het oog erg smal is door de brede fietspaden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Roeland schreef: do 21 apr 2022, 08:02
regenmaker schreef: wo 16 feb 2022, 22:48 https://www.brainportbereikbaar.nl/busi ... estdrives/
Voor de liefhebber de geplande routes van de brainportlijnen.
Hoe doen de brainportlijnen het in de praktijk? wordt er veel gebruik van gemaakt?
De rijden nog niet
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

PHS schreef: do 07 apr 2022, 14:37 In Eindhoven was op lijnen 407 en 408 gisteren een testdag voor betalen op basis van locatiegegevens (OVPay). In mei kunnen reizigers ervan gebruik gaan maken: https://www.ovmagazine.nl/nieuws/test-b ... -eindhoven
Doet me denken aan dat SMS kaartje in België, maar dan in een app en je moet nog uitcheckken.
Als je telefoon maar niet leeg raakt -0-
Met vriendelijke groet,

Gideon.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Ik zag op busposities staan dat de Hermes 3483 gesloopt is. Had deze ergens schade of zo opgelopen of was deze plulbus?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Is er een reden dat de omleiding in Valkenswaard op marktdagen (meestal donderdag) niet in de dienstregeling is verwerkt? Het lijkt mij wel netjes als dat zou gebeuren, zeker aangezien het een wekelijks terugkomend iets is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Per volgend weekend rijden de nachtlijnen in Den Bosch en Tilburg niet meer wegens gebrek aan personeel. In Breda blijven de nightliners wel rijden.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/408 ... en-tilburg
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Hermes heeft nu een actie dat 2 personen een dagkaart kunnen kopen voor de prijs van 1 dagkaart. Op en neer naar het station in Eindhoven is het voordeliger dan de OV-chipkaart. Vorige week met mijn vrouw deze kaart gekocht en dat ging prima. Vandaag echter niet. Ik sta met mijn dochters (14 en 11 jaar) bij de bushalte. De jongste reist gratis. Ik bestel bij de chauffeur een 2-persoonsdagkaart. Hij noemt het bedrag voor 2 personen. Ik ga dus niet accoord en zeg dat het een actie is. Ik kan het laten zien op de website. Hij gelooft me niet maar hij wilt wel 1 dagkaart verkopen. Ik vraag hem hoe ik dan op een volgende bus moet doen. Antwoord het is goed zo en hij opent de uitstapdeur en dirigeert de overige reizigers alvast daarheen. Ik zeg dus dat ik toch graag dat een 2-,persoonskaart wil hebben maar dat gaat niet. Een 1 persoonsdagkaart en hij zegt dat hij er niet over wilt discussiëren en dat hij daar geen tijd voor heeft. Ik heb dat kaartje maar gekocht. Ik zie bij het wegrijden de actie op de website op. Bij de eerstvolgende halte loop ik naar voren en laat het hem zien. Zijn antwoord is opnieuw: ik ga daar niet over in discussie. Onderweg naar het station is de actie tig keer op de beeldschermen met reisinfo verschenen.
Bij het station in Eindhoven ben ik gelijk naar de Hermes-Winkel gegaan. De medewerker het voorval gemeld en gezegd dat ik dat kaartje wil omwisselen. Zijn antwoord is dat ik een klacht kan indienen en krijg een briefje met een postbusnummer er op. Ik moet het kaartje meesturen en daar staat de tijd en wagennummer op en dan kan de chauffeur worden aangesproken. Leuk en aardig maar ik wil gewoon een kloppend kaartje. Zijn antwoord: we geven geen geld terug. Maar ik hoefde geen geld terug, alleen het juiste kaartje. Hem gevraagd hoe ik straks moet doen als een chauffeur mijn kaart weigert. Dan moet ik maar een aanvullend kaartje kopen en die maar ook reclameren. Ik heb die medewerker gezegd dat het maar vreemd is dat als een chauffeur een verkeerd kaartje verkoopt dat de rest mijn probleem is . Dat is dus bevestigd. Gelukkig op de terugreis een chauffeurswissel en dus stond de bus klaar zonder chauffeurl.
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marcel1970 »

Tom024 schreef: vr 06 mei 2022, 17:24 Per volgend weekend rijden de nachtlijnen in Den Bosch en Tilburg niet meer wegens gebrek aan personeel. In Breda blijven de nightliners wel rijden.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/408 ... en-tilburg
Klopt wij hebben vanaf begin maart de vier plekken opgevuld voor de Nightliner in Tilburg.
Ook voor ons werd het steeds lastiger om elk weekend die diensten op te vullen.
En een chauffeur die in de nacht rijdt moet een rust periode van 24/45 uur hebben.
En dat ging ten kosten van de omlopen op Maandag morgen..
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Milco schreef: do 05 mei 2022, 08:50 Is er een reden dat de omleiding in Valkenswaard op marktdagen (meestal donderdag) niet in de dienstregeling is verwerkt? Het lijkt mij wel netjes als dat zou gebeuren, zeker aangezien het een wekelijks terugkomend iets is.
Ik kwam hier ook achter na een bezoek in valkenswaard. Op marktdagen gaat voortaan de inmiddels fietsstraat op de markt dicht en zou wat mij betreft dit standaard kunnen worden verwerkt.
De vraag ligt er inmiddels.
Ook zouden voor de buurtbussen vertrekstaten op de valkeniersstraat opgehangen kunnen worden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

marcel1970 schreef: En een chauffeur die in de nacht rijdt moet een rust periode van 24/45 uur hebben.
Aanpassen die CAO dan. Pfff. Het lijken wel voetballers...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Vergeet de rij- en rusttijden niet. Die is bindend :s
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marcel1970 »

huibf schreef: zo 08 mei 2022, 07:22
marcel1970 schreef: En een chauffeur die in de nacht rijdt moet een rust periode van 24/45 uur hebben.
Aanpassen die CAO dan. Pfff. Het lijken wel voetballers...
Heeft niks met CAO te maken is wettelijk zo vast gesteld.
En zo als Bart al aan geeft de wet is bindend.
Je mag mag nou eenmaal niet 7 dagen in de week rijden
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Opvallend dat er hier nog niets is gepost over de uitval bij Arriva. Hoe de situatie in West is weet ik niet, maar in Oost zijn er de laatste weken eigenlijk dagelijks diensten die niet gereden worden door gebrek aan personeel.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Tot 2 maanden geleden zag ik eigenlijk nooit uitval, maar nu toch wel regelmatig op streekbussen in Breda.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten