Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RobertT »

Vandaag met de bus naar het centrum,ik dacht lijn 1 is prima.Volgens de vertrektijden had ik nog genoeg tijd voor de halte Wandelboslaan.
Ben ik net bij de bushalte,komt de bus er al aan,gewoon 7 minuten te vroeg!!!Voor de zekerheid de vertrektijd nog eens dubbelgecheckt:ja,de bus is echt veel te vroeg.Na aankomst op het station,ruim 8 minuten te vroeg,ben ik maar uitgestapt en een stukje gaan lopen de stad in.Anders had ik 10 minuten moeten wachten in dezelfde bus,die een chauffeurswissel had.
Nou is voor mij de vraag,is dat normaal,zo vroeg rijden op een route?Het kan bijna niet anders dat de betreffende bus te vroeg aan zijn rit is begonnen.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Ik weet vanuit Eindhoven dat de provincie niet wilt hebben dat je meer dan 5 minuten te vroeg een halte passeert (en uiteraard niet te vroeg van tijdhaltes vertrekken). Ik gok dat het om deze rit ging https://busposities.nl/ritinfo/arr/2024 ... 22801/8044 waarbij zo te zien het een en ander mis is gegaan met de tijdsregistratie.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

De regel van de provincie is dat de bus maximaal 1 minuut te vroeg bij de haltes mag komen.
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gartlin9 »

RobertT schreef: wo 20 mar 2024, 02:38 Vandaag met de bus naar het centrum,ik dacht lijn 1 is prima.Volgens de vertrektijden had ik nog genoeg tijd voor de halte Wandelboslaan.
Ben ik net bij de bushalte,komt de bus er al aan,gewoon 7 minuten te vroeg!!!Voor de zekerheid de vertrektijd nog eens dubbelgecheckt:ja,de bus is echt veel te vroeg.[
Dit doet mij denken aan een tijd geleden in eindhoven, ik dee een rondje 8 maar die chauffeur had haast ofzo, we waren met -10 ofzo terug op het station, en nog een raar punt, die chauffeur dacht vgm dat we nog in corona waren want dee de voordeur niet open (was niet defect want de chauffeur ging er wel via uit op het station)
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Je hebt in Eindhoven een aantal chauffeurs die de voordeur niet open doen. Die rijden de haltekom in en gelijk half uit. Ze doen dan wel de 3 uitstap deuren open.
Gebruikersavatar
Maronit98
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 16 sep 2020, 12:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Maronit98 »

Ik wist niet dat ze nog rondreden maar de gelede MAN 9247 staat momenteel op het station van Eindhoven klaar om als 403 naar Oerle te tuffen
De groetjes! Houdoe
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Alleen de 9247
maurits-07
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

Vanavond een amba tegengekomen op de 322. Ik weet natuurlijk de omstandigheden niet maar het lijkt me op het blote oog dat dit niet echt nodig is? Genoeg direct streekwagens beschikbaar toch?
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RobertT »

RnBn schreef: wo 20 mar 2024, 11:14 Ik weet vanuit Eindhoven dat de provincie niet wilt hebben dat je meer dan 5 minuten te vroeg een halte passeert (en uiteraard niet te vroeg van tijdhaltes vertrekken). Ik gok dat het om deze rit ging https://busposities.nl/ritinfo/arr/2024 ... 22801/8044 waarbij zo te zien het een en ander mis is gegaan met de tijdsregistratie.
Klopt,was idd de bus van 1407 bij de halte wandelboslaan.
Vreemd genoeg had de bus lijn 999 sorry geen dienst gevoerd,maar binnen op het scherm stond gewoon lijn 1
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Michael schreef: wo 20 mar 2024, 11:56 De regel van de provincie is dat de bus maximaal 1 minuut te vroeg bij de haltes mag komen.
Nee. 0 seconden tot 180 seconden te laat.
Dat staat in alle 3 de concessies. Ook in de nieuwe.

In de nieuwe concessie staat overigens ook, geheel ander detail. Dat er bij omleidingen een kaartje vd omgevimg aanwezig moet zijn met hierop de vervangende halte en hoe ze deze kunnen bereiken.

Er staan overigens wel meer interessante detail zaken in.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Lijkt me een beetje onnodig. Zo ongeveer iedereen heeft wel Google maps. Als je het niet hebt dan moet je maar het kaartje in je hoofd opslaan. Kunnen ze beter met pijlen de route wijzen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

ZO6176 schreef: do 21 mar 2024, 07:09 Lijkt me een beetje onnodig. Zo ongeveer iedereen heeft wel Google maps.
Aan Google Maps heb je weinig bij de vaak cryptische omschrijving van de omleiding en vervangende haltes.
Een beschrijving hoe je er komt lijkt me dan zeker een goeie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Heb toch liever een duidelijk kaartje dan dat ik op Google Maps moet gaan zitten kijken.
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Daniel schreef: do 21 mar 2024, 07:45
ZO6176 schreef: do 21 mar 2024, 07:09 Lijkt me een beetje onnodig. Zo ongeveer iedereen heeft wel Google maps.
Aan Google Maps heb je weinig bij de vaak cryptische omschrijving van de omleiding en vervangende haltes.
Een beschrijving hoe je er komt lijkt me dan zeker een goeie.
Je zou als vervoerder de coördinaten bij kunnen vermelden. Dan is het altijd duidelijk
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

ED-busonderzoek: alle onderzoeksresultaten én vul de grote bus-enquête in
EINDHOVEN - Hier vindt u alle onderzoeksresultaten en de verantwoording daarvan. Het resultaat van geduldig tellen in de busboekjes. Cijfers zeggen natuurlijk niets over de beleving van de (potentiële) busreiziger. Daarom onderzoeken we verder met uw hulp. Dus help ons en vul hier de enquête in.
Doe mee aan de bus-enquête
https://www.ed.nl/regio/ed-busonderzoek ... ~afebefd9/
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform
maurits-07 schreef: wo 20 mar 2024, 23:30 Vanavond een amba tegengekomen op de 322. Ik weet natuurlijk de omstandigheden niet maar het lijkt me op het blote oog dat dit niet echt nodig is? Genoeg direct streekwagens beschikbaar toch?
De VDL ambassadors rijden nog dagelijks rond in de regio Eindhoven *bus*
Laatst gewijzigd door Mr-W op za 23 mar 2024, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Met het ROB hebben we een reaktie gegeven op het 'onderzoek' zoals ook is vermeld.
Vooral de stadslijnen in Eindhoven lijken dus in dit onderzoek er slecht uit te komen, maar dat is vooral te wijten aan de 'vakantiedienstregeling' die dus nog wordt gereden.
Nu is het OV in Eindhoven een verschraling, maar op den duur moet het toch weer goedkomen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Het stuk in de gedrukte versie is uitgebreider, in de Z-weekendbijlage.
Voor de liefhebbers het ik de voorpagina en het 3 paginas tellende Z-katern bijelkaargevoegd. Deze kan je hier downloaden
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Hoe gaat het straks als het vliegveld een tijdje dicht gaat? Krijgen dan de stadslijnen tijdelijk een frequentie boost?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

De tijdelijke sluiting van Eindhoven Airport gaat volgens de huidige planning pas spelen als de concessie Zuidoost-Brabant opnieuw is aanbesteed. Dat biedt bij uitstek kansen om de schade van de laatste twee jaren te herstellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Alsof er dan wel genoeg personeel is.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom gaat het vliegveld dicht?
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Onderhoud aan de start- en landingsbaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Vijf maanden ook echt! :shock:
🍉
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HNS224 »

Vanwege min of meer ernstige defecten aan twee Amba's worden morgen twee VDL Citea's van BusiNext ingezet. Als eerste op lijn 28 BusiNext 781(Connexxion 1186) . Dit zijn ex BVG bussen uit Berlijn.
De Zweedse Citea's die bedoeld zijn voor ZOB zijn helaas nog altijd niet inzetbaar.
Gebruikersavatar
Maronit98
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 16 sep 2020, 12:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Maronit98 »


HNS224 schreef: De Zweedse Citea's die bedoeld zijn voor ZOB zijn helaas nog altijd niet inzetbaar.
Is er een prognose wanneer wij ze wel kunnen verwachten?
De groetjes! Houdoe
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 125 gasten