Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

In Oss zag ik rond 17:25 een Arriva-bus van Zuid-Holland Noord op het busstation staan. Deze ging lijn 96 naar Grave rijden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Er rijden al een tijd enkele Berkhof Ambassadors in de ZHN kleuren in Brabant.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vanochtend reed de Arriva 8139 proef in Nuenen
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vanmiddag reed de Arriva 9305 proef in Nuenen
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael 1988 »

Ik kwam afgelopen vrijdag de voormalig Arriva 4851 tegen bij een particulier in Odiliapeel. Of dat die er vaak staat weet ik niet, maar gisteren zag ik hem er niet staan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Wat voor bus is dat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Voormalige hybride vanHool uit Leiden
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik kwam afgelopen vrijdag de voormalig Arriva 4851 tegen bij een particulier in Odiliapeel. Of dat die er vaak staat weet ik niet, maar gisteren zag ik hem er niet staan.
Hij is pas sinds de 25e van zijn huidige eigenaar, dus heel vaak zal hij er niet hebben gestaan. :p
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Spoiler: show
Afbeelding
Zoveel is die ook niet veranderd inderdaad 8-)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Vanochtend in Breda een aanrijding tussen lijn 122 en een auto: https://www.bndestem.nl/breda/auto-bots ... a769bf9dd/?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

De provincie heeft besloten om de concessie Oost Brabant tot 2026 te verlengen:

https://www.brabant.nl/bestuur/gedepute ... -juni-2022
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Om dat te voorkomen zijn landelijk afspraken gemaakt waaronder het verlengen van de concessie Oost-Brabant.
Ik heb nog nooit van gehoord van een landelijke afspraak om concessies te verlengen. En ik hoop dat zo'n afspraak er ook niet is, lijkt mij behoorlijk in strijd met het mededingingsrecht om gezamenlijk overeen te komen dat er even geen aanbestedingen plaatsvinden.
Vervoerders wilden sinds het begin van de pandemie vanwege de lockdowns, teruglopende passagiersaantallen en de onzekerheden over inkomsten niet inschrijven.
Dit is onzin, er lopen genoeg aanbestedingen, bijvoorbeeld IJssel-Vecht en Zaanstreek-Waterland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Sowieso mogen concessies toch voor een bepaald aantal jaar verlengd worden? Dat is in het verleden vaker gebeurd ook voor corona.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Cas »

Er is toch echt al meerdere keren gesproken over landelijke coördinatie van het aanbestedingsschema, zodat daar niet te veel overlap in zit. En dat krijg je nou eenmaal niet gedaan zonder sommige concessies tijdelijk te verlengen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Juist. Als je concessies twee-drie jaar moet uitstellen door corona kan je niet alles tegelijk op de markt pleuren, de vervoerders hebben ook een maximale capaciteit bij de bidteams. Want Zuid-Holland Noord, de Utrechten, twee concessies in Gelderland, Twente, Zeeland en Oost-Brabant moeten allemaal de komende tijd plaatsvinden anders. Er wordt dus gekeken wat het meest nijpend is.

Waterland en Zaanstreek zijn al een keer teruggetrokken, en IJssel-Vecht is een noodconcessie, dus dat heeft wel prio. De Valleilijn wordt of is nu een noodconcessie aan het worden, net zoals Arnhem-Nijmegen en Zuid-Holland Noord eind dit jaar een noodconcessie gaan worden, beide grote concessies, dus die hebben hierna prioriteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Op de Blauwe Sluisweg in Den Bosch, ter hoogte van de Lunerkampweg, worden aan beide zijden nieuwe haltes aangelegd voor lijn 4. Haltes op de doorgaande rijbaan zonder haltekom, aan één kant pal na een rotonde, langs een best wel drukke weg, daar zal nog weleens een kop-staart aanrijding gaan gebeuren.

Ik meen dat er een stukje verderop, ter hoogte van de Intratuin, ook nog een halte zou komen, daarvan was nog geen spoor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Ach, er liggen ook genoeg haltes in de regio aan een 80km weg zonder haltekom.
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Tom024 schreef: zo 19 jun 2022, 16:30 Op de Blauwe Sluisweg in Den Bosch, ter hoogte van de Lunerkampweg, worden aan beide zijden nieuwe haltes aangelegd voor lijn 4. Haltes op de doorgaande rijbaan zonder haltekom, aan één kant pal na een rotonde, langs een best wel drukke weg, daar zal nog weleens een kop-staart aanrijding gaan gebeuren.

Ik meen dat er een stukje verderop, ter hoogte van de Intratuin, ook nog een halte zou komen, daarvan was nog geen spoor.
Volgens de Gemeente Den Bosch komen er geen haltes bij de Intratuin in Rosmalen daar is al naar gevraagd.
Dus alleen de twee haltes op de Blauwe sluisweg.
Er worden nog aanpassingen gedaan van 2 baans naar 1 baan, we gaan het zien.
Ben al blij dat deze twee haltes mooi tegenover mijn huis komen, hoef ik niet meer te lopen naar de Spirealaan :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

fogeltje schreef: zo 19 jun 2022, 17:56 Ach, er liggen ook genoeg haltes in de regio aan een 80km weg zonder haltekom.
Het is gewoon een 50km weg het is in de bebouwdekom
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Volgens mij bedoelt fogeltje ook niks anders met zijn uitspraak.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

"Update"
De twee nieuwe bushaltes voor Lijn 4 in Rosmalen aan de Blauwe Sluisweg zijn maar tijdelijk dat heeft de Gemeente Den Bosch mij via bericht laten weten. Buurtbewoners vonden het raar waarom de haltes geen abri's krijgen nou dit is dus de reden de halte is tijdelijk omdat in loop van de tijd de wijk Groote Wielen groter word dus bus ook anders gaan rijden nieuwe route. Wat beetje vreemd is qua de andere haltes op Lunersingle en Meander omdat er geen andere manier is om daar te komen met bus dan hoe ze nu rijden.
Hier onder de reactie van de Gemeente zelf.


Ik begrijp dat een reiziger het graag droog wil houden om van punt A naar B te komen. De bushaltes zijn aangelegd om deze kant van de Groote Wielen van een betere bereikbaarheid tot openbaar vervoer te voorzien. Er wordt hiermee een extra service geboden aan reizigers. Goed om te weten dat de haltes langs de Blauwe Sluisweg tijdelijk zijn. Als de Groote Wielen verder wordt gebouwd, gaat de route wijzigen. Een abri brengt extra kosten met zich mee en omdat het een tijdelijke halte is, is dit ook één van de redenen waarom de gemeente dit zo besloten heeft. Een abri bij de bushalte doet weinig voor de route ernaartoe want bij stromende regen zal een reiziger het niet drooghouden vanaf de woning naar de bushalte. Op momenten van regen zou de bushalte aan de Spirealaan een goed alternatief zijn om gebruik van te maken. Helaas heb ik geen ander antwoord voor je.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De Bossche 9507 was vanochtend aan het proefritten in Nuenen
buschauffeurDH
Berichten: 70
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

Wat gebeurt hier in hemelsnaam? De 8921 staat stil sinds 28 juni.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100034698_8adbd356
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Het was trouwens in Breda en niet in Tilburg zoals bij het filmpje vermeld staat. Chauffeur van de gelede bus had iets te vroeg de halte ingestuurd waardoor hij tegen de 8921 aan kwam.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Is het dan niet veel handiger om met die gelede wagen een stukje naar achteren te rijden, dan naar links te gaan en de Citea weg te laten rijden? Want gewoon doordouwen wat de chauffeur met de Citea doet maakt het toch alleen maar erger?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten