Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Half West-Brabant is afgesloten door de Vuelta, ook rond Bergen op Zoom zijn er veel afsluitingen met gevolgen voor het OV.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
In Utrecht waren er daarentegen nog wel lijnen die de door het parcours afgesneden stadsdelen bedienden. Maar daar speelde natuurlijk wel het voordeel mee dat Utrecht ten opzichte van Breda heeft: meer stations (of tramhaltes) waar je heen kunt rijden. Naast een provincie die überhaupt al meer pro-OV is dan Brabant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat laatste argument kan ik niet volgen in relatie tot een specifiek evenement
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Het laten passeren van een wielerkoers met de vooruit rijdende reclamekaravaan is een dynamische situatie, waar met een beetje wil toch wel enigszins mee te plannen valt. Het volledig schrappen van een hele stadsdienst in een stad met 180.000 inwoners komt op mij erg makkelijk over, zeker omdat er met dergelijke evenementen ook nog extra vraag kan zijn om in het centrum te komen. Immers waren daar de neutrale start (neutrale start ja, de eerste drie kwartier tot Ulvenhout waren net als bij andere etappes geneutraliseerd) en de finish van de etappe en die trekken veel bekijks, dat bij voorkeur per OV komt om de stad niet te laten dichtslibben door een gebrek aan parkeerruimte.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat ben ik met je eens
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De wielrenners waren ook al niet blij met het parcours. Iets met teveel wegobstakels. Op zich heb ik niets tegen evenementen en dat daardoor een deel van een stad of dorp afgesloten moet worden. Maar wat mij betreft mogen wielrenwedstrijden verbannen worden van de openbare weg (dat is incl. fietspaden). Het is wel dynamisch, maar de hele dag is een parcours van een x-aantal kilometer wel afgesloten voor overig verkeer (al is soms kruisend verkeer wel mogelijk).
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is wel een heel rigide standpunt. Het is juist de charme van het wegwielrennen dat het in de openbare ruimte plaatsvindt, het draagt bij aan de laagdrempeligheid van de sport.
Het organiseren van dergelijke evenementen brengt altijd hinder met zich mee, maar men poogt wel die hinder zo kort mogelijk te laten duren.
Het organiseren van dergelijke evenementen brengt altijd hinder met zich mee, maar men poogt wel die hinder zo kort mogelijk te laten duren.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Het leukste aspect van wegwielrennen is dat je het parcours maximaal kan laten variëren qua type wegen. Niet per se inherent aan het Nederlandse wegennetwerk, maar wel in irritant hoge mate merkbaar, is vooral dat verkeerskundigen en ambtenaren hier en daar een beetje doorschieten met snelheidsbeperkende maatregelen zoals vluchtheuvels en drempels. Kunstmatige vluchtheuvels kunnen zonder adequate beveiliging best gevaarlijk zijn, maar het zijn vooral de drempels die de renners irriteren, vooral omdat die flinke dreunen kunnen doorgeven tot diep in het lichaam van de renners.
Of we nu wel of niet sportwedstrijden op de openbare weg moeten faciliteren begint hier nu alleen een beetje off-topic te geraken.
Of we nu wel of niet sportwedstrijden op de openbare weg moeten faciliteren begint hier nu alleen een beetje off-topic te geraken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Aangezien Nederlanders denken dat de regels alleen voor anderen gelden begrijp ik al die vluchtheuvels, drempels en andere versierselen op de weg zeer goed.
Voor reizigers in de bus wel irritant.
Voor reizigers in de bus wel irritant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Niet alleen voor de reizigers Suus. Ook voor de buschauffeur
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Er zijn anders genoeg Nederlanders die zich wel aan de regels houden!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik krijg een behoorlijk punthoofd van je reacties. Waarom moet je nou continu de moraalridder uithangen als het gaat om andermans rijgedrag, terwijl je zelf geen rijbewijs hebt? Elke drempel is een waar monster voor het lichaam van welke (beroeps)chauffeur dan ook, niet alleen buschauffeurs en hun passagiers.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Zo, jullie gaan lekker
Zolang ik automobilisten het leven van anderen in gevaar zie brengen, zoals door rood rijden terwijl ik als voetganger groen heb, blijf ik mijn punt herhalen. Auto’s kunnen doden, voetgangers een heel stuk minder.
Zolang ik automobilisten het leven van anderen in gevaar zie brengen, zoals door rood rijden terwijl ik als voetganger groen heb, blijf ik mijn punt herhalen. Auto’s kunnen doden, voetgangers een heel stuk minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb altijd zoiets van: gewoon wachten totdat degene die zo'n weg ingericht heeft zelf een hulpdienst nodig heeft en dat deze hulpdienst dan zelf vastloopt op die drempels, rotonde of bloembakken of een combinatie daarvan. Sneu voor de betrokkenen maar dat is misschien het enige dat helpt
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dit inderdaad, als voetganger en fietser is er dagelijks wel een situatie waarin ik me onveilig voel, door een actie van een automobilist (geen voorrang geven als je als voetganger rechtdoor gaat op dezelfde weg, een fietser de stoep op duwen). Ik kan me niet voorstellen dat een automobilist zich beschermt in diens metalen kooi vaak zelf onveilig voelt door een wat onvoorzichtige actie van een fietser of voetganger (buiten irritaties om).
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Maar goed, andersom zijn fietsers en voetgangers ook niet heilig, en als automobilist wil je ook geen aanrijding met een voetganger/fietser, buiten het feit dat je in principe aansprakelijk bent als automobilist.
Hopelijk komt er met ons allen een keer het besef dat verkeer serieus is, dat iedereen defensief hoort te rijden/fietsen/lopen en zo voorspelbaar mogelijk moet zijn (wees zichtbaar, houd je aan de regels en communiceer met de beschikbare middelen).
Daarnaast is er voor de overheid een rol om de infrastructuur zo in te richten dat iedereen zich zo veilig mogelijk kan voelen.
Sorry, moest ik even kwijt, wordt een beetje moe van de verwijten in de laatste berichten.
Hopelijk komt er met ons allen een keer het besef dat verkeer serieus is, dat iedereen defensief hoort te rijden/fietsen/lopen en zo voorspelbaar mogelijk moet zijn (wees zichtbaar, houd je aan de regels en communiceer met de beschikbare middelen).
Daarnaast is er voor de overheid een rol om de infrastructuur zo in te richten dat iedereen zich zo veilig mogelijk kan voelen.
Sorry, moest ik even kwijt, wordt een beetje moe van de verwijten in de laatste berichten.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Zolang menig automobilist op dit forum opschept over hun liefde om zo vaak mogelijk met 150 door Nederland te scheuren, heb ik toch echt meer sympathie voor de voorstanders van verkeersdrempels, mijn rijbewijs ten spijt.
請勿靠近車門
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Wie de schoen past, trekt hem aan, dunkt mij. Ondanks mijn bij tijd en wijle vlotte rijstijl voel ik mij niet aangesproken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Heerlijk dat de dagkaart niet meer geldig is voor 9 uur, scheelt weer een hoop reizigers in de propvolle bussen.
Edit: nog mooier is de mensen die vragen om een dagkaart en hoevaak de chauffeur al heeft gezegd dat dat pas na 9 uur kan. Vervolgens nemen ze maar een ritkaart.
Edit: nog mooier is de mensen die vragen om een dagkaart en hoevaak de chauffeur al heeft gezegd dat dat pas na 9 uur kan. Vervolgens nemen ze maar een ritkaart.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is daar fijn aan.
Dat een betalen reiziger niet welkom is een een student die voor 0 euro rijdt wel?
Wellicht een SOV beperken tot buiten de spits? Dan zijn scholen wellicht iets meer meewerkend in het spitsmijden?
Dat een betalen reiziger niet welkom is een een student die voor 0 euro rijdt wel?
Wellicht een SOV beperken tot buiten de spits? Dan zijn scholen wellicht iets meer meewerkend in het spitsmijden?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Studenten reizen helemaal niet gratis, maar prima om een mobiliteitsbudget van zo'n 105€ per maand te introduceren dan kunnen studenten ook n fiets/scooter daarvan financieren of een studentenreisproduct aanschaffen bij de vervoersbedrijven.
https://duo.nl/particulier/ov-vergoeding-buitenland.jsp\
https://duo.nl/particulier/ov-vergoeding-buitenland.jsp\
Wil je incidentele busreizigers weg hebben uit het OV?regenmaker schreef: ↑do 01 sep 2022, 07:03 Heerlijk dat de dagkaart niet meer geldig is voor 9 uur, scheelt weer een hoop reizigers in de propvolle bussen.
Wat denk je van een zware lijnbus of tram
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
De hogescholen zo instellen dat ze de spitsuren moeten mijden spreidt de spits weliswaar uit, maar bij studenten die verder van hun school vandaan wonen zal dat alleen nog maar meer autogebruik in de hand werken als men net als bij NS met harde tijdsblokken gaat werken. Weliswaar zal dat niet per se meer auto's onder studenten als gevolg hebben. Ik ken genoeg medestudenten die af en toe de/een auto van hun ouders lenen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Arriva moet stoppen met het afschalen van de 99, 305 en 306 naar 2x/uur in de spits tijdens de vakanties, alleen tijdens de hoogzomer en kerstvakantie past dat. Deze week dus niet meer. Het is dus een zegen dat vandaag de dagkaart niet meer geldig is voor 9 uur, dat geeft wat lucht (letterlijk).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten