Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

De buurtbussen in Oost- en West Brabant gaan vanaf 18 januari 2021 weer rijden. Om de buurtbussen weer in te kunnen zetten was het nodig een aantal technische aanpassingen door te voeren.

https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... ijden-.htm
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Dat is goed OV-nieuws voor deze provincie, al ben ik wel benieuwd hoeveel reizigers de buurtbussen nog zullen hebben. Deels omdat niet-noodzakelijke reizen worden ontmoedigd, deels vanwege de mondkapjes in het OV en deels omdat reizigers die eerder van de buurtbus gebruikmaakten nu alternatief vervoer hebben gevonden.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Zag op Ovzoeker dat volvo 7218 op lijn 121 (Gorinchem - Wijk in Aalburg) rijdt.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Klopt, ik zag de 7218 ook staan op het busstation op die Lijn toen ik met de bus naar huis ging

"Fijne kerstdagen allemaal en een mooi gezond liefdevol 2021 !!"
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Anne »

Vanavond rond 22 uur reed ik Heeswijk-Dinther uit en net voor de rotonde bij de afrit naar de N279 kwam mij een lijn 158 naar Veghel Busstation tegemoet. Ik zag de bus de rotonde afrijden richting Heeswijk en heb niet gezien waar die vandaan kwam. Meest logische is dat die vanaf de N279 kwam. Even daarvoor was ik vanuit de Hoofdstraat de Mgr van Oorschotstraat in gereden en er was geen afsluiting van die weg richting Middelrode maar er kan natuurlijk een verstoring zijn geweest.
Andere reden die ik kan bedenken is dat de chauffeur niet doorhad dat de Hoofdstraat tijdelijk open is en de omleidingsroute via de Mgr van Oorschotstraat en Balledonk wilde volgen; maar de Balledonk is nu even dicht en daarom maar is gekeerd op de rotonde.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

de 9317 rijd al paar dagen in Den Bosch op de stadsdienst
Vandaag zag ik hem op Lijn 4 Kruiskamp via Centraal Station rijden en net bij mijn werk op Lijn 1 Aawijk
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Doet me denken aan een situatie hier in Haaglanden; een bewoner met een keerlus voor de deur was helemaal niet happig op grote lijnbussen (12m) voor de deur en heeft de halte meermaals geblokkeerd met een auto en op het toppunt zelfs met betonplaten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RnBn »

Ik vind zijn argumentatie niet heel sterk aangezien hij klaagt dat "de bus voortdurend voor mijn opritten staat." Voor zover ik kan zien rijdt hier maximaal twee keer per uur een bus plus een paar school bussen, het is een halte in een woonwijk dus ik verwacht niet dat elke bus hier stopt. Ik denk dat zijn buren meer parkeer overlast ervaren van zijn garage bedrijf dan hij van de bus (al heb ik daar geen harde bewijzen voor). Een ander probleem dat hij aan haalt: "Bovendien rammelen door de passerende bussen de bordjes mijn kast uit." Dat heeft volgens mij niks met de halte te maken maar meer met de route (en de kwaliteit van de weg), als die halte elders in de straat ligt zal de bus nog steeds passeren. Als laatste Geeft hij aan dat er niet genoeg ruimte is, ik ken een stuk smallere wegen met haltes en de lengte van de halte hoeft echt geen 12 meter te zijn, van voor tot achter deur is voldoende en vaak is zelfs een halte ter breedte van de achterdeuren voldoende.
Wel is het natuurlijk vervelend als er opeens een haltepaal naast je oprit staat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Heeft Arriva weer. Komt er in Brabant eindelijk eens een nieuwe bushalte, plannen ze hem precies voor de deur van een professionele azijnzeikert...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

RnBn schreef: ma 11 jan 2021, 22:57 Ik vind zijn argumentatie niet heel sterk aangezien hij klaagt dat "de bus voortdurend voor mijn opritten staat." Voor zover ik kan zien rijdt hier maximaal twee keer per uur een bus plus een paar school bussen, het is een halte in een woonwijk dus ik verwacht niet dat elke bus hier stopt. Ik denk dat zijn buren meer parkeer overlast ervaren van zijn garage bedrijf dan hij van de bus (al heb ik daar geen harde bewijzen voor). Een ander probleem dat hij aan haalt: "Bovendien rammelen door de passerende bussen de bordjes mijn kast uit." Dat heeft volgens mij niks met de halte te maken maar meer met de route (en de kwaliteit van de weg), als die halte elders in de straat ligt zal de bus nog steeds passeren. Als laatste Geeft hij aan dat er niet genoeg ruimte is, ik ken een stuk smallere wegen met haltes en de lengte van de halte hoeft echt geen 12 meter te zijn, van voor tot achter deur is voldoende en vaak is zelfs een halte ter breedte van de achterdeuren voldoende.
Wel is het natuurlijk vervelend als er opeens een haltepaal naast je oprit staat.
Hij moet toch wat verzinnen. Het verbaast me niet dat hij klaagt dat er mensen voor zijn deur staan te wachten.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Gewoon boete geven. Je mag immers niet parkeren bij een bushalte met bord L3.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

RnBn schreef: ma 11 jan 2021, 22:57 Ik vind zijn argumentatie niet heel sterk aangezien hij klaagt dat "de bus voortdurend voor mijn opritten staat." Voor zover ik kan zien rijdt hier maximaal twee keer per uur een bus plus een paar school bussen, het is een halte in een woonwijk dus ik verwacht niet dat elke bus hier stopt. Ik denk dat zijn buren meer parkeer overlast ervaren van zijn garage bedrijf dan hij van de bus (al heb ik daar geen harde bewijzen voor). Een ander probleem dat hij aan haalt: "Bovendien rammelen door de passerende bussen de bordjes mijn kast uit." Dat heeft volgens mij niks met de halte te maken maar meer met de route (en de kwaliteit van de weg), als die halte elders in de straat ligt zal de bus nog steeds passeren. Als laatste Geeft hij aan dat er niet genoeg ruimte is, ik ken een stuk smallere wegen met haltes en de lengte van de halte hoeft echt geen 12 meter te zijn, van voor tot achter deur is voldoende en vaak is zelfs een halte ter breedte van de achterdeuren voldoende.
Wel is het natuurlijk vervelend als er opeens een haltepaal naast je oprit staat.
De inwoners van de Veldstraat klagen al sinds de routewijziging steen en been over de bus door hun straat. https://www.onswestbrabant.nl/opz-wil-g ... at-zundert

https://www.bndestem.nl/breda/omwonende ... ~aecd7bb0/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Ik snap dat de buurt niet blij is met de nieuwe route van de 115, dat zijn toch behoorlijk nauwe straten waar de bus doorheen rijdt. Niet dat het met de oude route dwars door het dorpshart heel anders was, maar ja, dat was de doorgaande weg en reden de bussen altijd al over /statusquobias.

De route verleggen naar de Beeklaan/N638 lijkt mij een prima oplossing. Vast ook sneller = minder DRU's.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De gemeente Zundert gaat de busjes wegslepen als ze niet weggehaald worden want er geld een parkeerverbod. Waarbij de kosten uiteraard verhaald gaan worden. Volgens meneer kunnen ze hem niks maken want er geld geen parkeerverbod in de straat. Volgens mij vergeet hij het feit dat parkeren bij een bushalte verboden is (RVV1990 artikel 23e)

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/332 ... in-zundert
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

^^^ Dat denk ik ook.

Verder is zijn redenering ook apart.. hij zegt dat hij niet uit zijn oprit kan doordat de bus die (kortstondig, neem ik aan) blokkeert..
Nou, 2x een busje van een meter of 5 neerzetten van zijn eigen bedrijf heeft dan hetzelfde effect, volgens mij.. en dat de gehele werkdag van de gemeente.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

De losse lijnfolders van Arriva zijn zeer fraai geworden. Voor elke lijnen een lijnkaartje !
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

De soap in Zundert gaat nog wat verder.

PowNed-link
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

De man in kwestie doet me een beetje denken aan Trump. Politiek zit me te pesten, ze zijn aan het frauderen. Hij zegt bewijs te hebben en vervolgens niet tonen of toch niets hebben.

Verslaggeefster vraagt: "Ja maar is het nou zo erg als die bus hier stopt dat die even hier 3 seconden voor de deur staat en dan weer wegrijdt?"
Trump antwoordt: "Dat is 120x per dag"

Trump: "En vooral mijn kinderen, daar vind ik het heel erg voor. Mijn kinderen"
Verslaggeefster: "Ja waarom?"
Trump: "Wat ze die aan doen"
Verslaggeefster: "Wat is er met uw kinderen dan?"
Trump: "Ja wat denkt u wat dat doet? Die zijn thuis van school. Die horen dat allemaal ook".

Die gast doet net alsof de wereld vergaat, de hele dag zijn beide opritten geblokkeerd zijn en/of 120x in een uur (i.p.v. in ca. 19 uur) een bus voor zijn halte stopt. Ik snap ook wel waarom de gemeente dan geen gesprek met deze man aan willen gaan. Laat staan dat het nog altijd gaat om gemeentegrond waar de bushalte op geplaatst wordt en niet op het terrein van de man zelf. Sorry maar zijn argumentatie is echt van likmevestje.

Overigens halteert er volgens de normale dienstregeling van maandag t/m vrijdag maar 54x een bus bij de halte (versterkingsbussen niet meegerekend). Is maar ongeveer de helft van wat die "gek" beweert.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Uit dat AD-bericht proefde ik al dat meneer al jaren ‘tegenwerking ervaart van’ (dus overhoop ligt met) de gemeente en de bushalte is dan simpelweg de druppel. Ik wens de strijdende partijen veel succes.

En als de rest van de wijk ook geen bus door de straat wil (althans, niet door hun straat) zou ik zeggen: strekken die handel, dan keren alle bussen gewoon in Wernhout. Hebben die ook weer een bus naar Breda ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Nee gewoon laten keren op de Bredaseweg voordat de bus Zundert inrijdt ;)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door waldo79 »

Nee, want met het voorstel van nvdw geef je tenminste een extra kern een buslijn.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De aanleg van de bushalte in de Veldstraat in Zundert is voorlopig even van de baan:

https://www.bndestem.nl/breda/bushalte- ... ~ae195551/

Het is hier nog niet voorbijgekomen maar Arriva heeft wederom de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling opgeschoven. Ingangsdatum is nu 7 februari. De planning dat de buurtbussen weer gaan rijden is doorgeschoven naar 9 februari.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Logisch. De lockdown is 3 weken langer. En is de vakantiedienst doorrijden net zo gemakkelijk.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

Hermes heeft alle bussen in ZO-Brabant naar binnen gehaald. Arriva rijdt vandaag niet meer van/naar Eindhoven. Omdat Eindhoven nog steeds afgegrendeld is, zet Arriva op de Maaslijn langere treinen in.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten