Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie dienstregeling West Brabant en Tilburg.

Bericht door Daniel »

Neuj hoor, Arriva gaat nu van een normale dienstregeling naar een vakantiedienst met of zonder extra's (afhankelijk van de regio). Op zich nog een relatief meevallend scenario.

Syntus Utrecht daarentegen rijdt al sinds januari de vakantiedienst (met her en der een paar opschalingen) en had in de afgelopen weken al de grootste moeite om die uit te voeren, met talrijke uitval daar bovenop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Twee topics samengevoegd onder Alledaagse gebeurtenissen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vakantie dienstregeling West Brabant en Tilburg.

Bericht door waldo79 »

teun schreef: wo 25 mei 2022, 22:20 Je kunt natuurlijk ook als maatschappij geld overhebben voor aantrekkelijke lonen in de publieke sector maar dat ligt toch al snel moeilijk. :Y
Me dunkt dat de beloningen op zich niet het probleem zijn, maar dat de COVID ook een bijdrage heeft geleverd aan de hoge uitval van buslijnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Zal best, maar toch is er (ook op plekken waar op een zeker moment niet meer afwijkend gereden werd) tijdens COVID over het algemeen minder uitgevallen dan nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Personeelstekort is een structureel probleem (ook al voor corona) voor heel veel sectoren aan de onderkant van de loonschaal, de zorg, het onderwijs, de horeca, bij ons bij de post. Ik denk dat je geen econoom hoeft te zijn om dat verband te leggen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Was vanmiddag in Son toen me opeens opviel dat lijn 156 daar weliswaar 2x per uur rijdt, maar dat richting Eindhoven in een 5/55 interval doet. Dat kan ook echt alleen Arriva hè, zulke dienstregelingen waar je niks aan hebt verzinnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Veolia was daar anders ook uitstekend in. En het liefst elk half jaar een volledig nieuw lijnennet zodat je ook niet kan wennen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Je doelt zeker op de middag, ik zie dat ze nog tot 14:08/14:38 nog mooi om het half uur gaan, dan 14:38/14:45 tot 19:00 uur. Zal wel iets met pauzetijden voor de tussenritten in Sint Oedenrode te maken hebben.

Ik zie dat het in de ochtend juist andersom is :') Dus ik denk dat ze een mooie halfuursdienst in de "spitsrichting" doen, in de ochtend is dat naar Eindhoven en vanaf 14:30 richting Sint Oedenrode.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 28 mei 2022, 18:27 Veolia was daar anders ook uitstekend in. En het liefst elk half jaar een volledig nieuw lijnennet zodat je ook niet kan wennen :)
Mja dat weet ik nog wel uit m'n studententijd ja (weliswaar nog BBA toen)... De lijn naar de hogeschool die 2x/uur ging sloot aan op de trein die 1x/uur ging en omgekeerd :mrgreen:

@fogeltje: was daar inderdaad in de middag. En de voorste van de twee had +5 dus kwam er een mooi optochtje langs.
Mooi DRUtjes scoren zo, want aan leeg terug rijden in de tegenrichting hebben de reizigers net zo veel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Achter elkaar rijden is kennelijk een specialiteit van Arriva want tussen Veghel en Uden rijden ze ook achter elkaar.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

in DAV onder Arriva had je ook veel momenten dat de bussen richting Alblasserrdam (90 en 93 en in spits zelfs soms de 190) in een richting achter elkaar reden.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Daniel schreef: za 28 mei 2022, 18:42
Suus schreef: za 28 mei 2022, 18:27 Veolia was daar anders ook uitstekend in. En het liefst elk half jaar een volledig nieuw lijnennet zodat je ook niet kan wennen :)
Mja dat weet ik nog wel uit m'n studententijd ja (weliswaar nog BBA toen)... De lijn naar de hogeschool die 2x/uur ging sloot aan op de trein die 1x/uur ging en omgekeerd :mrgreen:

@fogeltje: was daar inderdaad in de middag. En de voorste van de twee had +5 dus kwam er een mooi optochtje langs.
Mooi DRUtjes scoren zo, want aan leeg terug rijden in de tegenrichting hebben de reizigers net zo veel.
Dit was bij ons mini-aanbestedingsspel nooit goedgekeurd
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Ik mis dat spel anders wel
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Aankomende Dinsdag helemaal geen bussen in Den Bosch door staking !!!!
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Alleen FNV staakt toch?
Niet alle chauffeurs zullen lid zijn van FNV en daarnaast rijden er ook nog onderaannemers en buurtbussen. Dus helemaal geen bussen lijkt mij sterk.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Bovendien gaat het blijkbaar om het streekvervoer? De stadsdienst zal dan blijven rijden lijkt me. En als het zo lees dan alleen chauffeurs uit 's-Hertogenbosch? Dus vanuit andere stallingen zullen ze ook blijven rijden?
"Een touringcar is geen bus"
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Selivio »

Zit ee nog een verschil tussen stads en streekchauffeurs in Den Bosch dan (of überhaupt in Nederland behalve de HTM, RET en GVB)?
Grt. Stefan
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

fogeltje schreef: zo 29 mei 2022, 13:10 Bovendien gaat het blijkbaar om het streekvervoer? De stadsdienst zal dan blijven rijden lijkt me. En als het zo lees dan alleen chauffeurs uit 's-Hertogenbosch? Dus vanuit andere stallingen zullen ze ook blijven rijden?
Het gaat om de CAO streekvervoer. Daar horen ook alle stadsdiensten in Nederland bij, behalve Den Haag, Amsterdam en Rotterdam. Die hebben van oudsher nog eigen CAO's.
Als stalling Den Bosch dinsdag gaat staken, zal dat dus zeker gevolgen hebben voor de stadslijnen en her en der op de streeklijnen.
ritten die door bijvoorbeeld Waalwijk of Uden gereden worden van/naar Den Bosch zullen waarschijnlijk gewoon rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Er zijn nog chauffeurs met oude statuten van stadsvervoerbedrijven in iig Dordrecht, Utrecht, Nijmegen en Groningen. Er was er volgens mij nog een, maar die is op twee chauffeurs na uitgestorven.

In de cao van de RET stromen ook geen nieuwe buschauffeurs meer in. Nieuwe buschauffeurs bij RET Bus vallen onder de cao OV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Je hebt ook nog de CAO multimodaal natuurlijk, daarvan vindt je er rond Dordrecht ook nog redelijk wat. Zal vast geen toeval zijn dat er tot nu voornamelijk in treinloze concessies gestaakt is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De CAO Multimodaal is begin dit jaar al vernieuwd door alle vakbonden, dus daar zijn voorlopig geen problemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ik bedoelde dan ook dat die chauffeurs ook niet mee staken ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Geen bussen vanuit de Arriva-standplaats Tilburg vanmorgen vanwege een werkonderbreking (Arriva, op Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

De welbekende Arriva 7298 is weer terug en zal snel op dienst verschijnen als (tijdelijke) vervanger voor de 7296 die in Maastricht staat. In tegenstelling tot de vorige inzet op vooral streeklijnen is de 7298 bestickerd als BravoDirect en zal deze ook gaan rijden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Gaat dus om een Volvo 8900 en een Volvo 8700 respectievelijk. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten