Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

Zand erover, letterlijk. Dat ‘bindt’ de derrie en dan is het makkelijker naar buiten vegen :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

de Arriva Bravo 9502 is terug in Den Bosch !! :D
Hij staat in de garage op de stalling, het is nu een 2.0 uitvoering en is omgebouwd.
De 9502 mag nog niet rijden hij moet eerst gekeurd worden en dan gaat ie weer in Dienst.
Wanneer dat is weet ik helaas nog niet. De 9501 & 9503 zullen denk snel volgen en terug zijn in Den Bosch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Welk merk bus waren dat ook alweer?
🍉
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Eerste generatie Citea SLF-120 Electric.

Wat is er aan veranderd dat het nu een 2.0 versie is?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Geen idee wat er aan verbouwd is maar dat 2.0 versie heeft denk te maken met veel betere batterijen op het dak
Wat ik hier en daar heb gehoord van chauffeurs is dat er des tijds veel storingen er aan waren. Het begon met de 9501 toen de 9503 en daarna de 9502. Ze hebben lange tijd eerst in weer en wint buiten op stalling gestaan en daarna zijn ze opgehaald door VDL
en denk een flinke update hebben gehad en natuurlijk vertraagd door Corona ook.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Ik gok inderdaad dat ze dezelfde behandeling als de elektrische Citea SLFA-181's uit Eindhoven gehad hebben. Dus nieuwe accu's met meer bereik een update van de boordcomputer met wat extra info voor chauffeurs op het dashboard en een aanpassing aan de handbediende retarder om hem vloeiender te laten werken.
maurits-07
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

Weet iemand wanneer die nieuwe VDL's eens in dienst gaan komen in Eindhoven? Er was er tenminste een aangekomen op de stalling toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Iedereen moet eerst nog instructie krijgen op die dingen. Ik denk dat het niet voor september in dienst komt (optimistische inschatting)
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ik dacht dat een instructie bestond uit niet meer dan een uurtje rondrijden per chauffeur. (A)

Ik mag toch hopen dat Hermes wel zo slim is om de bussen zsm op de dienst te laten rijden. De MAN bussen vallen letterlijk uit elkaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Met deze wagens zal instructie wel iets meer dan een uurtje benodigen. Dat zal dan niet zozeer gaan om het elektrisch rijden, maar eerder om de cameraspiegels.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Wanneer wordt de tweede wagen verwacht? En komt de 9515 nog terug op dienst. Iemand die iets weet over deze wagen?
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Selivio »

ArrivaBas schreef: di 18 apr 2023, 20:25 Met deze wagens zal instructie wel iets meer dan een uurtje benodigen. Dat zal dan niet zozeer gaan om het elektrisch rijden, maar eerder om de cameraspiegels.
Wat is er zo anders aan een bus met camera's? Hier in het noorden rijden er ook een paar testbussen mee en geen enkele chauffeur heeft daar instructie over gehad (en ze zijn nog steeds heel). Is weinig spannends aan.
Grt. Stefan
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Even voor de duidelijkheid:

Er is nog GEEN ENKELE Citea nieuwe generatie afgeleverd! De 2151 is op maandag 3 april op bezoek geweest. Toen zijn er door diverse chauffeurs delegaties test/proef ritten gereden. De eerste signalen hierover zijn zeer positief. Na afloop is de bus retour VDL gegaan voor definitieve afronding. Wat er allemaal nog aan moet gebeuren weet ik niet.

De eerste drie wagens zullen mondjes maat binnen stromen is de verwachting, die worden dan gebruikt voor instructies. Zodra de instroom dan echt begint gaan ze zsm de dienst op.

Instructie zal bestaan uit wat theorie en een stuk rijden. Er zijn nogal wat zaken anders zoals inderdaad de cameraspiegels met wat handige technische snufjes, een fiets indicatie lampje (voor fietsers naast de bus) een apart klimaat systeem voor de chauffeurscabine, pantograaf voorop het dak: dus andere positie nodig onder de laadpaal, de andere wielbasis/lengte tov de MAN en ongetwijfeld nog wat andere zaken.

En wanneer de eerste geleverd wordt en de instroom echt op gang komt.... niemand die het nog exact weet. Gewoon geduldig afwachten.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Ze zullen het wel druk hebben daar bij VDL met die nieuwe Generatie Citea's afronden en klaar maken.
Arriva Tilburg gaat ook deze bussen krijgen in de 2de deel van 2023 wanneer dat is geen idee hahaha
maar het is denk 'alle hens aan dek' daar bij VDL
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Het lijkt me echt héééééééééél sterk dat die bussen voor Tilburg er van de zomer/herfst al staan.
🍉
maurits-07
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

Geduldig afwachten is wel zwaar met die uit elkaar vallende MAN’s. Dan houden de ambassadors het toch nog beter vind ik. Toch opmerkelijk dat die MAN bussen er zo slecht aan toe zijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Toen de MAN's pas afgeleverd waren en de Berkhof Jonckheere wagens 1700-1732 hadden vervangen werd mij al door meerdere chauffeurs gezegd dat die wagens niet zo degelijk zijn. En dat het afwachten was hoe lang ze het vol gingen houden.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

De MAN's en VDL Amba's zijn dan ook al 14,5 jaar oud en hadden volgens het oorspronkelijke plan al lang vervangen moeten zijn. Onze TD doet zijn uiterste best om alles rijdend te houden. Respect voor hen!

Er zit overigens veel verschil in bussen onderling vwb de huidige rij eigenschappen en technische geluiden, maar de veiligheid staat voorop!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Ik bestrijd ook niet de technische dienst zijn uiterste best doet. Ging ook over de kwaliteit van de wagens toen ze net afgeleverd waren. En inderdaad er zitten beroerde exemplaren tussen
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef: wo 19 apr 2023, 12:25 Het lijkt me echt héééééééééél sterk dat die bussen voor Tilburg er van de zomer/herfst al staan.
Toch zouden ze in de 2de helft van 2023 komen volgens berichten van Arriva zelf en op de site van Provincie Brabant met een plaatje
van nieuwe Citea met Arriva tekst er op. Heeft dacht ik ook op deze site gestaan.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Stadsbus schreef: ma 17 okt 2022, 23:48 Dit is wat ik heb qua informatie;

Afbeelding
Bedoel je niet toevallig deze?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Er zit altijd een verschil tussen de planning en de werkelijkheid ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef: wo 19 apr 2023, 20:59
Hainje schreef: wo 19 apr 2023, 12:25 Het lijkt me echt héééééééééél sterk dat die bussen voor Tilburg er van de zomer/herfst al staan.
Toch zouden ze in de 2de helft van 2023 komen volgens berichten van Arriva zelf en op de site van Provincie Brabant met een plaatje
van nieuwe Citea met Arriva tekst er op. Heeft dacht ik ook op deze site gestaan.
Dat is de planning. En een planning kan altijd wijzigen natuurlijk. Maar het is gewoon afwachten hoe het gaat lopen uiteindelijk.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

omaylie schreef: wo 19 apr 2023, 21:36
Stadsbus schreef: ma 17 okt 2022, 23:48 Dit is wat ik heb qua informatie;

Afbeelding
Bedoel je niet toevallig deze?
Idd dat plaatje bedoelde ik.
en ja planning is anders dan werkelijkheid daarom zei ik al eerder dat het dus bij VDL 'alle hens aan dek' is :)
Omdat ze voor Arriva ook moeten bouwen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

En EBS verwacht voor december ook nog 193 Citea's voor Zaanstreek Waterland te krijgen. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten