Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Heel mooi voor je, gefeliciteerd :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Michael schreef: ma 08 mei 2023, 12:36
In Tilburg is het of alleen stad of combi. Alleen streek is er niet. Mogelijk is er voor nieuwe chauffeurs zelfs geen keuze meer maar moeten nieuwe chauffeurs standaard stad en streek rijden. Voor zover ik weet is het in Breda wel zo dat nieuwe chauffeurs standaard stad en streek moeten rijden. Dus lijkt mij dat dan overal het geval is.
Inderdaad, chauffeurs die nu in dienst komen rijden alles. Stad, streek en in Den Bosch ook pendel.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Michael schreef: ma 08 mei 2023, 12:36 [

Op www.bravo.info is er al op 2 mei een nieuwsbericht over geplaatst. Ook staat het al sinds vorige week op de DRIS schermen.

[
Klopt, en ik weet in ieder geval van lijn 123 dat de ritten die nu vervallen zijn al het hele jaar een voetnoot hadden in de online reisinformatie dat deze na de meivakantie niet meer rijden.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hans schreef: zo 07 mei 2023, 12:07 HIJ IS ER !!!

Afgelopen vrijdag is de eerste nieuwe Citea, de 2151 afgeleverd aan de Dorgelolaan!!
Komende week beginnen de instructies als het goed is.
Wanneer de volgende komt is mij nog niet bekend.

Heb hem zelf nog niet gezien en dus ook nog geen foto's.

Hans
Ik heb foto van de Citea 2151 dat ie in stalling staat
gehad van een chauffeuse, collega van haar had die foto gemaakt.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Denk mee over de mobiliteitsvisie 2040 in Helmond

Bericht door Mr-W »

Stel uzelf Helmond in 2040 eens voor. De stad bruist én is goed bereikbaar, met een levendige economie en een rijk sociaal leven. Het is fijn wonen, werken en vertoeven voor jong en oud. Er is ruimte voor winkelen, groen, fietsen, wandelen, ontmoeten, ontspannen, sporten, cultuur en beleven. Ook voor mensen die bijvoorbeeld slecht ter been of slechtziend zijn.
https://www.helmond.nl/1/stad/alle-onde ... teitsvisie
https://www.helmond.nl/Media%20Helmond. ... 40_def.pdf
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Tegen die tijd is het opgeslokt door Eindhoven.
Of is er een Peelgemeente met Deurne, Asten, Someren en Gemert-Bakel.

😂
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

De VDL' s welke door Arriva voor Oost Brabant zijn besteld, wie wordt daarvan de 'eigenaar'? De provincie of Arriva?
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef: ma 01 mei 2023, 03:15 Uit welke vijver vissen jullie in Eindhoven dan? Hier in Tilburg loopt het met nieuw volk niet erg hard. Ben zelf begin maart begonnen in Tilburg, sindsdien heb ik niets meer vernomen over nieuwe rekruten. Misschien dat Arriva het hengeltje elders uit moet gooien.
*bus* Ik moet binnenkort eens een rondje meerijden. Dan heb ik meteen een stok achter de deur om je geleende busboekje te verwerken op de wiki.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Helmond, de stad die wil dat de 121/122 (nu 321/322) naar Helmond gaan rijden zodat de NS 6x per uur stoptreinen tussen Eindhoven en Helmond laat rijden. :') :') :') :') :')
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Vandaag is de instructie begonnen met de 2151. Als het goed is komen er op korte termijn nog 2 bussen bij. Nog niet op de lijn dus, maar met een beetje geluk wel al te spotten onderweg.
maurits-07
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

Zojuist, hooguit een minuut voor de reguliere lijn 6 aan, reed hier een nieuwe citea door nuenen oost. Helaas net te laat voor een foto. Gaat dat altijd zo met testritten, vlak voor de reguliere bus op de route?
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Nee, de testrit vertrekt op het moment dat de theorie en uitleg afgerond is van de stalling en er wordt een rondje gereden (meestal worden hier lijnen voor gebruikt aangezien iedereen hier bekend is). De testritten hebben geen dienstregeling en het rondje wat gereden wordt is afhankelijk van waar de instructeur zin in heeft/waar de uitdagende punten zitten.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef: di 09 mei 2023, 17:40 De VDL' s welke door Arriva voor Oost Brabant zijn besteld, wie wordt daarvan de 'eigenaar'? De provincie of Arriva?
Arriva is de eigenaar van de bussen en ze rijden er mee in opdracht van de Provincie ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
maurits-07
Berichten: 49
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door maurits-07 »

RnBn schreef: wo 10 mei 2023, 12:28 Nee, de testrit vertrekt op het moment dat de theorie en uitleg afgerond is van de stalling en er wordt een rondje gereden (meestal worden hier lijnen voor gebruikt aangezien iedereen hier bekend is). De testritten hebben geen dienstregeling en het rondje wat gereden wordt is afhankelijk van waar de instructeur zin in heeft/waar de uitdagende punten zitten.
Dat is best begrijpelijk eigenlijk, ja. Toch net om half 10 precies hetzelfde als gisteren *bus*
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Het zijn dan ook elke dag dezelfde instructeurs. En als ze denken dat die route de meeste uitdagingen of meeste situaties laten zien om wat functies te kunnen testen als chauffeur, dan zullen ze dat dus elke dag doen.

En aangezien de tijden van instructie elke dag gelijk zijn, dan kan het zomaar zijn dat die inderdaad weer voor dezelfde lijnbus uit reed. Maar ja... nog steeds geen garantie dat dat morgen ook weer zo is.

Eerste collega's gesproken die er mee gereden hebben en zijn enthousiast. Zelf ben ik 26 mei aan de beurt.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Ik kwam hem zelf vandaag in het wild tegen op de Spottersweg. Na mijn dienst heb ik hem ook nog even in de stalling van dichtbij bekeken en hij ziet er goed uit. Een stuk meer lijnen dan de huidige bussen (minder een doos op wielen) waardoor die een stoerder uiterlijk heeft. Ook het interieur ziet er naar mijn mening goed uit.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Wordt er op zondag ook instructie gegeven?
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Nee. Er wordt alleen maandag t/m vrijdag instructie gegeven, waarbij de bus tussen circa 09:30-12:30 en tussen circa 14:00 en 17:00 uur op de weg is.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Vandaag weer best veel uitval op de lijnen in en om Eindhoven. Ik was met mijn gezin in de stad. De ritten van 1634 en 1704 van lijn 2 vielen uit. We hebben maar lijn 3 genomen en dan maar lopen. Maar zag in de ov-infobapp best wel veel uitval
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Ah dan had je evenveel pech als mij.

Vandaag maandag is het weer een drama. Vooral de lijnen waarin is opgeschaald (321 en 404) zijn dramatisch.
Lijn 404 vervalr ruim 50%, maar wel nerjes in patroon. Van de 321 is dat niet te zeggen daar zijn tijdspanne dat er 60 minuten geen lijn 321 is ye bekennen.
Aan de reisinfo in de ochtend is te zien dat er tussrn 8.00 en 8.45 zeker 10 ritten uitvallen
Gezien een retourrit minimaal 45 minuten is, zijn er dus 10 chauffeursroosters niet ingevuld.
Het zal mij niet verbasen dat Hermes de opschaling simpelweg niet waar kan maken. Of het ziekteverzuim is nu veel hoger?
Laatst gewijzigd door huibf op wo 17 mei 2023, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ik heb het gevoel dat er wat false positives tussenzitten. Lijn 20 reed net gewoon terwijl in OVinfo stond dat hij uitviel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Dat gebeurt wel vaker bij diverse bedrijven. Komt waarschijnlijk doordat er toch een mannetje is gevonden om de rit(ten) uit te voeren, maar het een handmatige klus is om alles weer op actief te zetten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: ma 15 mei 2023, 18:03 Ik heb het gevoel dat er wat false positives tussenzitten. Lijn 20 reed net gewoon terwijl in OVinfo stond dat hij uitviel.
Welke tijdstip was dat dan? Wellicht is de info nu wel bijgewerkt.
De slag van 16.48 vanaf station Best en weer terug vamaf HTC om 17.45 reed niet volgens de data.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ja die laatste reed wel. Gespot rond 18:00 nabij Veldhoven MMC.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

De 338 van Van Driel wordt weggesleept te Eindhoven Centraal.
Edit: hij rijdt nu toch op eigen kracht weg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten