Pagina 194 van 258

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 15:08
door PHS
teun schreef: wo 11 nov 2020, 12:23 De provincie heeft overigens eergisteren nog een proefballonnetje de wereld ingeslingerd, de Brainportlijn. Van de details hebben ze het niet zo, maar het lijk erop dat het een soort zelfrijdende (snelweg)bus in en rond Eindhoven moet worden die schijnbaar geen eigen infrastructuur nodig zou hebben maar deze toch gaat krijgen.
Aha, dus dát zitten de ambtenaren te doen op het Provinciehuis in Den Bosch :roll:

Het bizarre is dat dit geen verkiezingsstunt van een willekeurige politieke partij is, maar een semi-serieus plan vanuit GS om subsidie los te peuteren.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 15:14
door Gothic-Writer
Ik heb een beter voorstel voor de gedupeerde Christoph van der Maat: GA WEG!!!!

Oh en: stop met het gebruiken van drugs!!! (Het hebben van macht is efficiënt aan drugsgebruik).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 15:59
door RnBn
De grootste grap vind ik nog wel dat de grootse corridor die aangegeven wordt ongeveer de route van de huidige lijn 20 volgt terwijl die lijn de laatste jaren steeds verder beperkt wordt in het aantal ritten door tegenvallende reizigersaantallen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 23:12
door Hainje
Was nieuwsgierig naar de Bravo fiets, ik had er langs de Bredaseweg en Dongenseweg in Tilburg zien staan. Zie ik dit aan kosten:

Hoe werkt het?
Om een Bravofiets te gebruiken, heb je de Hopperpoint-app nodig. Hiermee plan, reserveer en betaal je jouw fiets. Het instaptarief is € 1,- en vervolgens betaal je per 30 minuten € 1,-. Met een maximum van € 10,- per dag.


Ik weet nu al de uitkomst van deze pilot. :Y

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 12 nov 2020, 00:31
door Gothic-Writer
Je hebt overigens ook nog een creditcard nodig om in die app iets te kunnen doen.


Dat terzijde, ik rijd ongeveer 5 dagen per week langs de fietsen bij de halte Jules Verneweg/Bosschweg Tilburg. Hier staan acht van die fietsen gestald. Sinds het moment van plaatsing, is er zover ik het heb kunnen constateren, niet één fiets daarvan gebruikt. Het is mij ook een wonder dat ze nog niet gesloopt of iets dergelijks zijn.

Daarnaast moet er ook eens aandacht komen voor de effecten van dit soort "projecten".
Op het korte termijn is het allemaal leuk en aardig, hoewel het aantal leenvoertuigen (fietsen/scooters/steps en dergelijke), momenteel de pan uit rijzen, wordt dit gezien als een "aanvulling" op het huidige openbaar vervoeraanbod.
Op het langere termijn zijn dit soort projecten helemaal geen aanvulling. Sterker nog, het is zelfs een slinkse aangelegenheid om het huidige systeem nog verder weg te krijgen.

Maar goed, wat wil je als je in een tijdsbestek van nog geen 14 jaar je budget met 85 % omlaag gooit.
Op het moment dat er begonnen werd met die achterlijke "concessies" was het budget: €200.000.000 per concessie.
Brabant heeft er 3, dus €600.000.000. Inmiddels is het budget voor de drie concessies €90.000.000, of te wel €30.000.000 per concessie.

Nu weet ik vrij zeker dat er reacties komen als: "Ja maar, de markt was toen anders"/"Het ging toen beter met de economie en nu niet......" bla bla bla.

Het punt is, het openbaar vervoer staat op het punt te verdwijnen en niemand doet iets.

("Ik denk niet dat ze het openbaar vervoer zomaar kunnen laten verdwijnen........)ja en elites en oligarchen zijn niet bezig om de mensheid uit te roeien!!!!

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 12 nov 2020, 01:00
door CamilleKreemers
Ik vind de inslinking van 600 miljoen naar 90 miljoen best fors. Waar haal je dit vandaan?

Echter heb je dan nog steeds best veel subsidie. GD heeft in totaal maar 50 miljoen beschikbaar voor het busvervoer en Fryslan heeft ongeveer 30 miljoen beschikbaar. En daar heb je ook nog fors minder mensen wonen, die verder moeten reizen.

Wat is de ideale oplossing dan?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 12 nov 2020, 06:58
door Post
Gothic-Writer schreef: do 12 nov 2020, 00:31 station=Opheusden]Op[/station] het moment dat er begonnen werd met die achterlijke "concessies" was het budget: €200.000.000 per concessie.
Brabant heeft er 3,
Ik heb geen idee waar je het bedrag van €200.000.000 vandaan hebt, maar ik vind het voor een concessie zoals de regio Eindhoven een belachelijk hoog bedrag.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 12 nov 2020, 11:00
door PHS
teun schreef: wo 11 nov 2020, 12:23 De provincie heeft overigens eergisteren nog een proefballonnetje de wereld ingeslingerd, de Brainportlijn. Van de details hebben ze het niet zo, maar het lijk erop dat het een soort zelfrijdende (snelweg)bus in en rond Eindhoven moet worden die schijnbaar geen eigen infrastructuur nodig zou hebben maar deze toch gaat krijgen. Opmerkelijk: netto moet het ook nog eens banen gaan opleveren.

Het een en 't ander leest u hier: https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/v ... tcampussen

Het geheel hoopt de provincie met een kleine miljard vanuit het rijk te financieren. *O*
Op de website van het OV-Magazine staat ook het position paper van de provincie Noord-Brabant: klik.

Ik weet niet waar ik het meest om moet lachen (of huilen) van dit rapport, maar toch één voorbeeldje: de provincie wil station Eindhoven Centraal weer hernoemen, en wel tot Eindhoven Internationale Knoop XL.
Hoe verzin je het :') :') :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 12 nov 2020, 11:15
door Roeland
Dat lijkt wel hetzelfde kaliber als Berghem Piekenhoef XL.
Met natuurlijk een rechtstreekse ICD naar Oeteldonck Centraal

Had trouwens nooit geweten dat Prins Carnaval-kandidaten zich op 11-11 ook al met spoorplannen profileren :cry:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 12 nov 2020, 18:24
door Wubbo
Gothic-Writer schreef: do 12 nov 2020, 00:31Maar goed, wat wil je als je in een tijdsbestek van nog geen 14 jaar je budget met 85 % omlaag gooit.
Op het moment dat er begonnen werd met die achterlijke "concessies" was het budget: €200.000.000 per concessie.
Brabant heeft er 3, dus €600.000.000. Inmiddels is het budget voor de drie concessies €90.000.000, of te wel €30.000.000 per concessie.
Zijn dit bedragen per jaar? En hoe is de ontwikkeling geweest in het aantal vervoerde reizigers of reizigerskilometers?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 19 nov 2020, 23:00
door Jasper073
Veel bussen in Den Bosch hebben al zo'n scherm bij de chauffeurs
Het valt mij nog wel op dat ook al hebben ze die dingen bij sommige chauffeurs nog steeds achterin in moet stappen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 00:10
door Selivio
Is het daar ook niet dat je officieel pas weer voorin mag instappen zodra alle bussen een scherm hebben, ter voorkoming van verwarring bij de reizigers?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 00:12
door Hainje
In Tilburg heb ik al een paar keer voorin mogen stappen. Nu is Tilburg geen Den Bosch, but you got the point.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 06:43
door huibf
Hainje schreef: wo 11 nov 2020, 23:12 Was nieuwsgierig naar de Bravo fiets, ik had er langs de Bredaseweg en Dongenseweg in Tilburg zien staan. Zie ik dit aan kosten:

Hoe werkt het?
Om een Bravofiets te gebruiken, heb je de Hopperpoint-app nodig. Hiermee plan, reserveer en betaal je jouw fiets. Het instaptarief is € 1,- en vervolgens betaal je per 30 minuten € 1,-. Met een maximum van € 10,- per dag.


Ik weet nu al de uitkomst van deze pilot. :Y
Het is idoot. Keer op keer miskleunen. Bravofiets Eindhoven is weer ter ziele. En wat doen ze. Verder uitrollen op andere plekken.
Budget investeren in meer OV. Ipv nutteloze projecten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 11:51
door Hans
Bravo Fiets, Keobike, HTM Fiets noem maar op.
Volgens mij was er al een prima functionerende oplossing tegen redelijk normale kosten en die heet OV Fiets.
Maar ja, die is van NS natuurlijk.... hokjes denken.
Oh nee, men noemt dat innovatie.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 12:09
door Daniel
OV fiets is als product inderdaad prima, maar qua beheer laat NS nog wel wat steken vallen.
Keobike heeft een aantal punten waarop het aantrekkelijker is dan OV fiets, maar eigenlijk te weinig locaties om daar echt voordeel van te hebben.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 16:59
door Gothic-Writer
huibf schreef: vr 20 nov 2020, 06:43
Hainje schreef: wo 11 nov 2020, 23:12 Was nieuwsgierig naar de Bravo fiets, ik had er langs de Bredaseweg en Dongenseweg in Tilburg zien staan. Zie ik dit aan kosten:

Hoe werkt het?
Om een Bravofiets te gebruiken, heb je de Hopperpoint-app nodig. Hiermee plan, reserveer en betaal je jouw fiets. Het instaptarief is € 1,- en vervolgens betaal je per 30 minuten € 1,-. Met een maximum van € 10,- per dag.


Ik weet nu al de uitkomst van deze pilot. :Y
Het is idoot. Keer op keer miskleunen. Bravofieys Eindhoven is weer ter ziele. En wat doen ze. Verder uitrollen op andere plekken.
Bedget investeren in meer OV. Ipv nutteloze projecten.
Huib, er word toch ook werkelijk niets gedaan om de trend tegen te gaan. Er is gewoonweg geen mogelijkheid om datgene wat er beslist wordt door dan wel de overheid, dan wel hogere invloeden*, een weerwoord te geven, want dat zou vrijheid van meningsuiting zijn en dat is niet mogelijk in deze maatschappij.

Het R.O.B. is ook een wasse neus, want met name het kader van de organisatie is één op één gelijke gezind met de Provincie en zal geen enkele tegenstand bieden bij het verder verschralen van het busvervoer. (Kritiek geven op het functioneren van het kader, wordt evenmin gewaardeerd).

Ik ben van mening dat het niet meer dan een kwestie van tijd is voordat er geen enkele bus meer rond rijdt en voorzie dit binnen nu en hooguit 10 jaar.

*hogere invloeden, hiermee doel ik op bedrijven en organisaties met meer macht dan dat van de politiek.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 19:03
door Hainje
Ok.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 13:29
door Jasper073
Hainje schreef: vr 20 nov 2020, 00:12 In Tilburg heb ik al een paar keer voorin mogen stappen. Nu is Tilburg geen Den Bosch, but you got the point.
Ja hier ook hoor, dat je al bij veel chauffeurs gewoon weer voorin in moet stappen
en bij sommige nog gewoon niet en via achterdeur er in moet ook al zit er een kuchscherm in de bus.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 17:33
door Tom024
Op de A50 t.h.v. Valburg reed rond 17.10 een gelede Tilburgse Citaro richting het zuiden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 06 dec 2020, 09:59
door Michael
Hermes heeft onlangs besloten om het dalurendagkaartje en ritkaartje niet meer als e-ticket te verkopen. Om duidelijkheid te creëren voor de reizigers heeft Arriva besloten om het dalurendagkaartje en stadskaartje ook niet meer als e-ticket te verkopen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 16 dec 2020, 09:54
door Michael
Vanwege de lockdown blijft Arriva na 3 januari tot in ieder geval 19 januari de vakantiedienstregeling rijden. Ze zijn er alleen nog niet over uit of het de vakantiedienstregeling van dit jaar of de vakantiedienstregeling van de dienstregeling die op 3 januari 2021 ingaat gaat worden. Tot en met vrijdag zijn in ieder geval diverse scholierenlijnen geschrapt en is de frequentie van lijn 326 tussen Oosterhout en Breda in de ochtendspits verlaagd van 6 naar 4 keer per uur

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 16 dec 2020, 18:33
door teun
Hermes heeft op de website nog geen informatie over het effect van de nieuwe maatregelen op de dienstregeling maar als ik een kijkje neem naar de liveinfo lijkt het erop dat er vandaag in Zuidoost Brabant geen schoolbussen gereden hebben (de 618 had nooit liveinfo maar het lijkt me een veilige aanname dat die nu ook niet rijdt). Ik ga ervan uit dat nog wel even zo blijft. Ik ben ook wel benieuwd of de nieuwe maatregelen nog effect gaan hebben op het besluit om in januari weer met de buurtbussen te beginnen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 16 dec 2020, 20:58
door huibf
Klopt.
Staat ook op Bravo.info.
Ook Arriva rijdt met minder bussen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 17 dec 2020, 11:57
door Michael
De dienstregeling die op 3 januari in zou gaan word voorlopig uitgesteld. Er word doorgereden volgens de vakantiedienstregeling 2020 tot in ieder geval 19 januari