Stadsbus Eindhoven overvallen met een pistool

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39285
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Stadsbus Eindhoven overvallen met een pistool

Bericht door Daniel »

Stadsbus Eindhoven overvallen met een pistool

EINDHOVEN - Een gewapende en gemaskerde man heeft woensdag rond middernacht op de Generaal Marshallweg in Eindhoven een chauffeur van Hermes in zijn bus overvallen. Er zijn onder het oog van twee passagiers zo'n honderd euro en een onbekend aantal strippenkaarten buitgemaakt.

De chauffeur stopte om kwart over twaalf op zijn laatste rit van de dag bij de halte Hardenbergpad, omdat er twee mannen stonden te wachten. Een van hen stapte in en bedreigde de busbestuurder direct met een vuurwapen. Nadat de man zijn geldlade met zo'n honderd euro aan muntgeld had afgegeven, spande de overvaller zijn wapen en zette het tegen het hoofd van de chauffeur, zo melden collega's. Nadat het slachtoffer ook zijn portemonnee had afgegeven, sprong de overvaller naar buiten en rende hij weg met zijn daar wachtende maat.

Chauffeurs noemden vrijdag de overval 'te gek voor woorden', zo laat een van hen weten. "Meestal worden benzinestations en cafetaria's overvallen. Oudere collega's kunnen zich slechts twee dergelijke zaken herinneren, maar die speelden jaren geleden." Ook Hermes zelf spreekt van een 'uitzonderlijke zaak'. Er zijn niet meer meldingen van recente berovingen of pogingen daartoe. Er is volgens de woordvoerder geen sprake van onrust onder de buschauffeurs.

De overvallen chauffeur is vrijdag alweer gaan rijden. Het gaat volgens de zegsman 'best goed' met hem, hij is opgevangen door professionele begeleiders en heeft zijn verhaal verteld aan collega's.

In alle Hermesbussen hangen bewakingscamera's. Hermes en de politie willen niet zeggen of de camera in déze bus ook heeft opgenomen. De twee daders zijn lichtgetinte mannen met zwarte petjes. Ze zijn rond de twintig jaar oud en droegen donkere kleding.

Bron: Eindhovens Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1192
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Stadsbus Eindhoven overvallen met een pistool

Bericht door Raymond »

Ik vraag me af of er in alle bussen camera's aanwezig zijn. Er zijn wel een aantal bussen waar zeg maar beeldschermen hangen waarop je jezelf terug kan zien iedere keer, maar camera's zijn me bij de rest van alle bussen eigenlijk nooit opgevallen en wordt er ook niet attent op gemaakt. Als er dus toevallig een bus met camera reed hebben ze mazzel omdat er dus beeldmateriaal is.
Hoe dan ook hoop ik dat het bij dit incident blijft, aangezien er verder eigenlijk nooit geweldsincidenten zijn hier met de bus.

En natuurlijk mooi dat de chauffeur vrijdag alweer gereden heeft. Dat helpt natuurlijk ook met de verwerking.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten