Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Mr-W »

Er zijn geen 15m bussen beschikbaar in Zuid Oost Brabant, misschien dat er in Noord Europa (Transdev Sverige enz.) nog 15m na corona over is, maar anders geen idee waar 15m bussen vandaan moeten komen. Qua infrastructuur zullen er op een aantal routes ook nog wel problemen zijn met 15 m zoals het centrum van Lierop.
sirvinniei schreef: do 27 jul 2023, 21:31
Je zult maar in Uden op de laatste bus staan te wachten die niet meer komt.
Heeft Brabant niet, zoals in veel concessies, een thuisbrenggarantie?
Op de Hermessite kan ik niks vinden?
fogeltje schreef: do 27 jul 2023, 21:28 Ik heb het dan ook niet over gebrek aan chauffeurs maar aan het feit dat er dan gewoon geschrapt wordt zonder bijsturing. Sommige uurdiensten hebben meerdere ritten die achter elkaar vervallen, op lijn 23 reed een tijdje geleden geleden op zondag 6 uur niks. En laatste ritten vervallen zonder alternatief. In dat geval moet bijgestuurd worden als het kan, en dat lijkt nu helemaal niet te gebeuren. Als frequentere lijnen daarvoor iets uitgedund moeten worden zodat overal iets overblijft, dan is dat maar zo. Je zult maar in Uden op de laatste bus staan te wachten die niet meer komt.

Al dat is voor mij een reden om de komende tijd zeker niet het OV te overwegen.
Zit de bijsturing van Hermes ook niet te ver boven de rivieren om de gaten in het rooster goed te managen of om bijv. dienst X ipv Y uit te laten vallen.
Sommige lijnen hebben inderdaad forse periodes zonder bus en het is maar de vraag of je daarmee geen klanten gaat verliezen.
huibf schreef: di 25 jul 2023, 22:16 Wat de bussentypen betreft.
In het bestek staat niets beschreven over of 12meter of geleed. Er staat eea beschreven over staanplaatsen en de tijdsduur.
De tijdsnorm van maximaal 15 minuten staan wordt bij lange na niet gehaald op sommige routes in de spits met name naar ASML en EIN.
huibf schreef: di 25 jul 2023, 22:16 Ik heb namelijk niet het idee dat de voorgenomen frequentieverhoging op de 400 lijnen en in decemer 2023 'de rest' terug als in 2019 (dus oa 4x per uur op 2,4,5,8 en 17) daarvoor is de chauffeursinstroom niet voldoende.

Denk dat t ook lastig gaat worden, weet ook het verloop niet, misschien is daar nog winst te halen om mensen langer te behouden?
huibf schreef: di 25 jul 2023, 22:16 In principe is reizigersgroei op deze werkwijze dus funest voor een concessie en de dunne ljjnen gaan sneuvelen omdat er toch DRU naar de overbezette ritten moeten vloeien, voor zover er uberhaubt aan de dunne lijnen gerommeld mogen worden.

Kijk naar het lijnnetwerk rondom Helmond, daar is ook in deze concessie veel in gesnoeid ondanks de ambities van Helmond om het autogebruik te verminderen. https://www.deweblogvanhelmond.nl/amp/a ... n-helmond/

Lijn 22 Helmond-Stiphout-Nuenen-Woensel-Eindhoven is bij de start gesneuveld ivm HOV
Lijn 23 terug naar uursdienst en 1x per 2 uur in het weekend :')
Lijn 24 geen avondritten meer
Lijn 25 ingekort tot Gemert, geen avondritten meer.
Lijn 26 ingekort tot Gemert en slechts 1x per uur.
Lijn 51 geen ritten meer op zaterdag.
Lijn 320 frequentverlaging tussen Asten en Helmond.
PepijnOV schreef: di 25 jul 2023, 12:50 Boetes zijn een middel op druk uit te oefenen, mits dat er ook iets aan de situatie veranderd kan worden.
Boetes voor het materieel zijn ook wel logisch, door de latere levering zijn de bussen aan het eind van de concessie meer waard doordat ze wat jonger zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ArrivaBas »

Alleen kon Hermes er niets aan doen dat de bestelde nieuwe bussen later dan gepland aankwamen. Omdat wegvoertuigen tegenwoordig meer rijdende computers zijn hebben die ook chips nodig om alle elektronica aan te sturen. De hele auto-industrie had en heeft een tekort daaraan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Lijn 45 »

Mr-W schreef: za 29 jul 2023, 20:52 Er zijn geen 15m bussen beschikbaar in Zuid Oost Brabant, misschien dat er in Noord Europa (Transdev Sverige enz.) nog 15m na corona over is, maar anders geen idee waar 15m bussen vandaan moeten komen.
Per december komen er 6 vrij in IJsselmond. ;)
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door RnBn »

Mr-W schreef: za 29 jul 2023, 20:52
fogeltje schreef: do 27 jul 2023, 21:28 Ik heb het dan ook niet over gebrek aan chauffeurs maar aan het feit dat er dan gewoon geschrapt wordt zonder bijsturing. Sommige uurdiensten hebben meerdere ritten die achter elkaar vervallen, op lijn 23 reed een tijdje geleden geleden op zondag 6 uur niks. En laatste ritten vervallen zonder alternatief. In dat geval moet bijgestuurd worden als het kan, en dat lijkt nu helemaal niet te gebeuren. Als frequentere lijnen daarvoor iets uitgedund moeten worden zodat overal iets overblijft, dan is dat maar zo. Je zult maar in Uden op de laatste bus staan te wachten die niet meer komt.

Al dat is voor mij een reden om de komende tijd zeker niet het OV te overwegen.
Zit de bijsturing van Hermes ook niet te ver boven de rivieren om de gaten in het rooster goed te managen of om bijv. dienst X ipv Y uit te laten vallen.
Sommige lijnen hebben inderdaad forse periodes zonder bus en het is maar de vraag of je daarmee geen klanten gaat verliezen.
De planning doet zijn uiterste best om de impact van de rit uitval te minimaliseren, echter kunnen er niet op een korte termijn nieuwe diensten gemaakt worden. Ook zijn er verschillende belangen om rekening mee te houden. Je wilt in ieder geval zorgen dat de eerste en laatste rit rijdt, ook wil je voorkomen dat er groot gat ontstaat tussen twee ritten en je wilt niet dat ritten die vol zouden zitten (zoals naar de airport) uitvallen. Op dit moment wordt de prioriteit gelegd op het zo veel mogelijk garanderen van de eerste en laatste rit, waarbij er dus midden op de dag relatief meer ritten uitvallen. Waarbij er op het moment ook met extra maatregelen geprobeerd wordt om het voor chauffeurs zo aantrekkelijk mogelijk te maken om extra te werken of zelfs tijdens de geplande vakantie te werken.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

Vandaag is de rutuitval gigantisch.
Op elkelijn vallen ritten uit. Er zijn zelfs lijnen maar maar 2x een rit wordt gereden tussen 10.00 en 18.00 uur.
Op andere lijnen zitten met gemak gaten van 1 tot 3 uur.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door fogeltje »

Lijn 23 heeft 1 rit vandaag :') Alleen lijn 25 lijkt geen uitval te hebben.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

lijn 18 (toeval).
lijn 21 ook niet, maar deze wordt net als 25 gereden door een 8 persoonsbusje (wat standaard al tevol zit).
Deze keer is dan ook het voordeel dat 25 met te klein materieel wordt gereden...
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: zo 30 jul 2023, 10:20 Vandaag is de rutuitval gigantisch.
Op elkelijn vallen ritten uit. Er zijn zelfs lijnen maar maar 2x een rit wordt gereden tussen 10.00 en 18.00 uur.
Op andere lijnen zitten met gemak gaten van 1 tot 3 uur.
Wat ik zo opvallend vind is dat er juist op zondag het een groot probleem is, bij NS waren het juist de zaterdagen waarbij er extra moest worden geschrapt.
Lijn 45 schreef: za 29 jul 2023, 21:08
Mr-W schreef: za 29 jul 2023, 20:52 Er zijn geen 15m bussen beschikbaar in Zuid Oost Brabant, misschien dat er in Noord Europa (Transdev Sverige enz.) nog 15m na corona over is, maar anders geen idee waar 15m bussen vandaan moeten komen.
Per december komen er 6 vrij in IJsselmond. ;)
Dat wist ik niet ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Suus »

Dat bij NS de zaterdag een probleem is komt door de afgesproken inzet van dubbele conducteurs op alle treinen op zaterdagavond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door RnBn »

Wat ook niet zal helpen is dat het PSV fandag is en redelijk wat chauffeurs in Eindhoven fan van PSV zijn, dus vandaag zullen er minder chauffeurs dan afgelopen weken bereid zijn geweest om extra te komen werken. Ook zullen de chauffeurs die wel bereid zijn geweest extra te werken eerder ruilen met een collega die wel graag vrij wilt dan extra werken bovenop de mensen die moeten werken.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: zo 30 jul 2023, 10:21 Lijn 23 heeft 1 rit vandaag :') Alleen lijn 25 lijkt geen uitval te hebben.
Uiteindelijk lijkt er toch nog 3 retourslagen gereden de zijn. Dat kan mooi 1 chaffeur doen op lijn 23. Maar dat is dan ook het enige zover ik zie.

Ik zie toch meer heil in een nog flexibeler pakket. Waarbij de het minimale 1x per uur is. Dan een pakket met daarboven half uurs, vervolgens een kwartiersdienst. Voorwaarde is dat chauffeurs wel overal moeten rijden. Dus van Reusel tot Boxmeer.
Bij ziekte en tekorten schrap je eerst het kwartierspakker (ja, ook op lijn 400 en 401). Al dat niet genoeg is de halfuurdienst....
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Ederveen »

huibf schreef: di 25 jul 2023, 22:16 een kwartiersdienst op bijvoorbeeld lijn 2, 4, 5 en 8.
in decemer 2023 'de rest' terug als in 2019 (dus oa 4x per uur op 2,4,5,8 en 17)
Ik denk dat ik iets gemist heb, maar lijn 8 rijdt toch al ruim 20 jaar geen kwartierdienst meer?
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door RnBn »

huibf schreef: zo 30 jul 2023, 18:43
fogeltje schreef: zo 30 jul 2023, 10:21 Lijn 23 heeft 1 rit vandaag :') Alleen lijn 25 lijkt geen uitval te hebben.
Uiteindelijk lijkt er toch nog 3 retourslagen gereden de zijn. Dat kan mooi 1 chaffeur doen op lijn 23. Maar dat is dan ook het enige zover ik zie.

Ik zie toch meer heil in een nog flexibeler pakket. Waarbij de het minimale 1x per uur is. Dan een pakket met daarboven half uurs, vervolgens een kwartiersdienst. Voorwaarde is dat chauffeurs wel overal moeten rijden. Dus van Reusel tot Boxmeer.
Bij ziekte en tekorten schrap je eerst het kwartierspakker (ja, ook op lijn 400 en 401). Al dat niet genoeg is de halfuurdienst....
Ik ben het in grote lijnen met je eens, behalve richting de Airport, door uitval reed er gisteren gemiddeld om de 10 tot 15 minuten een bus tussen Airport en station en dat was echt te weinig waardoor mensen in Meerhoven regelmatig meerdere bussen achter elkaar voorbij zagen rijden. Ieder half uur een bus vanaf het beginpunt betekent niet dat er ook ieder half uur een reismogelijkheid is voor de mensen onderweg. Zelf probeer ik als ik met lijn 401 "vol"vertrek vanaf Airport altijd nog wat plek te houden voor mensen uit Meerhoven (zoals ook aan chauffeurs geadviseerd wordt door management), maar als de kantoren leeg lopen op Flight Forum heb je daar niet veel aan.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6043
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

Gaat dit trouwens veranderen als de HOV over de marathonloop en zo klaar is? Ik kan me voorstellen dat er dan de 400 een hogere frequentie krijgt. De 401 zou je dan voor een deel kunnen inkorten. Niet alle ritten zouden door hoeven gaan naar het vliegveld.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Etienne »

Op OVinfo zag ik een buslijn 166 verschijnen tussen station Maarheeze en Budel Brainpark.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

RnBn schreef: ma 31 jul 2023, 05:41
huibf schreef: zo 30 jul 2023, 18:43
fogeltje schreef: zo 30 jul 2023, 10:21 Lijn 23 heeft 1 rit vandaag :') Alleen lijn 25 lijkt geen uitval te hebben.
Uiteindelijk lijkt er toch nog 3 retourslagen gereden de zijn. Dat kan mooi 1 chaffeur doen op lijn 23. Maar dat is dan ook het enige zover ik zie.

Ik zie toch meer heil in een nog flexibeler pakket. Waarbij de het minimale 1x per uur is. Dan een pakket met daarboven half uurs, vervolgens een kwartiersdienst. Voorwaarde is dat chauffeurs wel overal moeten rijden. Dus van Reusel tot Boxmeer.
Bij ziekte en tekorten schrap je eerst het kwartierspakker (ja, ook op lijn 400 en 401). Al dat niet genoeg is de halfuurdienst....
Ik ben het in grote lijnen met je eens, behalve richting de Airport, door uitval reed er gisteren gemiddeld om de 10 tot 15 minuten een bus tussen Airport en Station en dat was echt te weinig waardoor mensen in Meerhoven regelmatig meerdere bussen achter elkaar voorbij zagen rijden. Ieder half uur een bus vanaf het beginpunt betekent niet dat er ook ieder half uur een reismogelijkheid is voor de mensen onderweg. Zelf probeer ik als ik met lijn 401 "vol"vertrek vanaf Airport altijd nog wat plek te houden voor mensen uit Meerhoven (zoals ook aan chauffeurs geadviseerd wordt door management), maar als de kantoren leeg lopen op Flight Forum heb je daar niet veel aan.
Omdenken.. is er een keermogelijkheid op Flight Forum. Zodat 401 kan keren en Airport niet aandoet. Daarnaast heffen we lijn 400 op. Wat direct 4 a 5 personeel oplevert. BIC wordt gereden door lijn 10 via Landarrd en Spottersweg.
De vliegtuiggangers pakken maar de taxi of Airport regelt zelf maar wat. Politiek uiterst gevoelig, daarnaast verlies je behoorlijk op je inkomsten....
Etienne schreef: ma 31 jul 2023, 08:17 Op OVinfo zag ik een buslijn 166 verschijnen tussen station Maarheeze en Budel Brainpark.
Klopt. Enkele rit voor stagieres aldaar. Kost Hermes niets. Wordt door 3den betaald. Levert alleen geld op. Daarnaast is het inhuur, weet niet of het past in de omlopen van de Weredi bussen.

Enkele rit is vreemd. Trein vertraagd wat dan....
Laatst gewijzigd door huibf op ma 31 jul 2023, 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door waldo79 »

Ik kan je niet volgen :X
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hans »

ZO6176 schreef: ma 31 jul 2023, 07:38 Gaat dit trouwens veranderen als de HOV over de marathonloop en zo klaar is? Ik kan me voorstellen dat er dan de 400 een hogere frequentie krijgt. De 401 zou je dan voor een deel kunnen inkorten. Niet alle ritten zouden door hoeven gaan naar het vliegveld.
Wat er precies gaat gebeuren als HOV daar klaar is zijn ze nog niet over uit geloof ik. In principe wil men weer naar een 10'-dienst op 400, al zit men dan precies op het enkelbaans stuk waar je 'als alles op tijd is' elkaar kruist. Of er ook op haltes langs HOV4 gestopt moet worden is ook nog discussie geloof ik. In principe kunnen lijn 9 (Marathonloop) en lijn 10 (De Schakel) dat prima blijven doen. Maar bijvoorbeeld in de avonduren en weekend als lijn 10 niet rijdt, zou de Airport lijn er in kunnen voorzien voor de Schakel. Daar zit best wat potentie denk ik met de diverse koeriers-/bezorgdiensten. 's Avonds heb je nog wel eens wat reizigers vanaf de Schakel die op de Waalstraat op lijn 8 instappen.

Eerder keren met de 401? Waar? Dat zou alleen kunnen op de rotonde voor het vliegveld.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

waldo79 schreef: ma 31 jul 2023, 08:45 Ik kan je niet volgen :X
Wat niet?
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door HNS224 »

Komst BusiNext naar ZOB is bevestigd. In ieder geval gaan we 28 en 123 rijden. Dit scheelt Hermes natuurlijk het meeste gedoe met inefficiënte omlopen. Het pakket voor Valkenswaard ligt nog niet vast. Dit alles hangt natuurlijk samen met de werving van voldoende chauffeurs.
Zodra ik iets weet over het materieel zal ik het posten want daar zijn velen op dit forum ook altijd nieuwsgierig naar. En Hans kan gewoon lijn 10 blijven rijden...😀.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hans »

LOL! Ik had al begrepen dat de uitbesteding vooralsnog alleen zou gaan om de 28 en 123, aangezien alleen het werkpakket van Helmond wijzigt. Dus ik blijf (af en toe dan) lijn 10 eens rijden, als ik een streekdienst krijg waar die in zit.

Voor Valkenswaard zou het dan gaan om de scholiierenlijnen neem ik aan en mogelijk de nieuwe lijn 166.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6043
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

Wat is eigenlijk het idee dat lijn 9, 10, 20 en 324 in het streekpakket zitten? Dat zijn toch gewoon stadslijnen?
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hans »

Dat heeft diverse redenen:
  • verdeling van werk
(Eindhoven stad heeft al een flink pakket en dus ook veel chauffeurs)
  • alle werkpakketten op voldoende uren krijgen
(door bijvoorbeeld lijn 324 bij de streek erbij te zetten krijg je beter diensten rondom de 8 uur werktijd)
  • type bus
(dit is tegenwoordig minder van toepassing, aangezien er vaak ook met andere types gereden wordt dan gepland)

In theorie is de verdeling van werk en bustypes als volgt:

Eindhoven stad - MAN en VDL Citea electrisch 18 meter
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12, 14, 15, 16, 17, 114, 119, 319 (tot/van ASML), 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408.

Eindhoven streek - MAN, VDL Amba en VDL Citea 12,9 meter
3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 24, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 324.

Valkenswaard, Reusel - VDL Amba en VDL Citea 12,9 meter
9, 11, 18, 19, 20, 24, 317, 318, 319, 320, 322, 324

Helmond - VDL Amba en VDL Citea 12,9 meter
9, 10 , 11, 18, 19, 20, 23, 24, 25, 26, 28, 51, 123, 150, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 324.

MAN wordt momenteel vervangen door VDL Citea electrisch 12,2 meter. De indeling van werk blijft hiermee voorlopig nog gelijk.

Lijn 10 wordt voornamelijk door Ehv streek gereden. Ook de combi 9/20 wordt in overhand door Ehv streek gereden.

Er zijn nog wel wat roosters geweest waarbij ook lijn 25/26 door andere stallingen werd gereden, maar volgens mij is dat momenteel niet zo.
Lijn 28 een 123 gaan dus per 27 aug naar Businext en verdwijnen daarmee uit het pakket van Helmond.

8-persoons
21, 52, 53, 54, 55 en lijn 25 in het weekend.

Een chauffeur is in dienst van 1 van bovengenoemde rayons of van de GPD (Gemeenschappelijke Personeels Dienst).
Een chauffeur in dienst van een rayon zit in een rooster met daarin diensten uit zijn/haar stalling. In mijn geval dus Eindhoven stad. Deze chauffeur weet zijn diensten voor een hele roosterperiode (vaak gelijk aan dienstregelingjaar)

Een chauffeur in de GPD is 'in theorie' een flexibel inzetbare chauffeur en krijgt diensten toebedeeld uit 1 van de rayons. Zo zijn er GPD'ers die vanuit alle stallingen rijden. Of bijvoorbeeld vanuit Reusel of Valkenswaard. Of Helmond en Eindhoven streek of welke combi dan ook. Deze chauffeur weet wat voor type dienst hij heeft en krijgt de werkelijke dienst een aantal dagen van tevoren toebedeeld.

Er zijn steeds meer chauffeurs in de rayons (vooral Ehv stad en Ehv streek) die alle / de meeste lijnen kennen en graag ook eens een dienstje op de streek of stad doen. Dat maakt het werk nog afwisselender, is met onderling ruilen erg handig en maakte je ook flexibeler voor de planning. Ik ben 1 van de vele die dat dus leuk vindt en daardoor ook geregeld eens een dienst doet op Eindhoven streek of zelfs Reusel, Valkenswaard of Helmond.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6043
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

Bedankt voor de heldere uitleg.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hans »

aanvulling Valkenswaard/Reusel ook lijn 10.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten