Op de Hermessite kan ik niks vinden?sirvinniei schreef: ↑do 27 jul 2023, 21:31Heeft Brabant niet, zoals in veel concessies, een thuisbrenggarantie?Je zult maar in Uden op de laatste bus staan te wachten die niet meer komt.
Zit de bijsturing van Hermes ook niet te ver boven de rivieren om de gaten in het rooster goed te managen of om bijv. dienst X ipv Y uit te laten vallen.fogeltje schreef: ↑do 27 jul 2023, 21:28 Ik heb het dan ook niet over gebrek aan chauffeurs maar aan het feit dat er dan gewoon geschrapt wordt zonder bijsturing. Sommige uurdiensten hebben meerdere ritten die achter elkaar vervallen, op lijn 23 reed een tijdje geleden geleden op zondag 6 uur niks. En laatste ritten vervallen zonder alternatief. In dat geval moet bijgestuurd worden als het kan, en dat lijkt nu helemaal niet te gebeuren. Als frequentere lijnen daarvoor iets uitgedund moeten worden zodat overal iets overblijft, dan is dat maar zo. Je zult maar in Uden op de laatste bus staan te wachten die niet meer komt.
Al dat is voor mij een reden om de komende tijd zeker niet het OV te overwegen.
Sommige lijnen hebben inderdaad forse periodes zonder bus en het is maar de vraag of je daarmee geen klanten gaat verliezen.
De tijdsnorm van maximaal 15 minuten staan wordt bij lange na niet gehaald op sommige routes in de spits met name naar ASML en EIN.
Denk dat t ook lastig gaat worden, weet ook het verloop niet, misschien is daar nog winst te halen om mensen langer te behouden?
Kijk naar het lijnnetwerk rondom Helmond, daar is ook in deze concessie veel in gesnoeid ondanks de ambities van Helmond om het autogebruik te verminderen. https://www.deweblogvanhelmond.nl/amp/a ... n-helmond/
Lijn 22 Helmond-Stiphout-Nuenen-Woensel-Eindhoven is bij de start gesneuveld ivm HOV
Lijn 23 terug naar uursdienst en 1x per 2 uur in het weekend
Lijn 24 geen avondritten meer
Lijn 25 ingekort tot Gemert, geen avondritten meer.
Lijn 26 ingekort tot Gemert en slechts 1x per uur.
Lijn 51 geen ritten meer op zaterdag.
Lijn 320 frequentverlaging tussen Asten en Helmond.
Boetes voor het materieel zijn ook wel logisch, door de latere levering zijn de bussen aan het eind van de concessie meer waard doordat ze wat jonger zijn.