Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipiste i

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipiste i

Bericht door Michael »

Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipiste in Oostenrijk

ROOSENDAAL - Vanaf deze winter rijdt er een nieuwe slaaptrein vanuit Roosendaal en Den Bosch naar Oostenrijk. Dat heeft spoorbedrijf Railpromo woensdagavond bekendgemaakt.

Het gaat om één trein die vertrekt vanaf het station in Roosendaal en dan langs andere opstapplaatsen rijdt om vervolgens via Venlo het land te verlaten.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/23172 ... nrijk.aspx
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door Zugführer »

Met kaart:
Afbeelding

Hij gaat overigens in Oostende starten en rijdt dan via Brussel en Antwerpen naar Roosendaal.
(Hoewel, op hun website staat nu dat de start in Brussel Zuid is. Zal vast nog niet definitief duidelijk zijn)
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door SLToilet »

Een vreemde kronkelroute, ook voor zulke lange afstanden. Dat hij vanaf Rotterdam via Utrecht naar Venlo gaat is nog te volgen, Roosendaal ook (al zou ik zelf eerder de 3500 en dan de 1900 pakken en meteen naar Venlo als ik in Roosendaal zou wonen) maar om eerst vanaf België een hele rit door half Nederland te rijden?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Als de keuze gaat tussen in de Railpromo-express stappen of wachten op de 3500 in Roosendaal, dan kies ik het eerste :P
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door Zugführer »

Een toerist met veel (ski)bagage zal liever in een rechtstreekse trein stappen dan eerst twee keer te moeten overstappen. Dat uurtje verschil maakt op een reis die de hele nacht duurt niet heel veel uit. Vertrek in Brussel om 18.10 uur is wel aan de vroege kant :p
Interessant dat zelfs de vertreksporen in Nederland al bekend zijn ook :')
Zie http://www.austriaexpress.nl/dienstregeling/

(En ik vermoed inderdaad dat deze skitrein eerder in Roosendaal is dan de s3500 (A) )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door Wubbo »

Da's een behoorlijke gok die ze nemen. Voor zover ik weet verdeelt ProRail de dienstregeling 2016 pas in augustus, dus nu al gaan communiceren op zulk detailniveau lijkt me tricky.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door Yanaike »

Austria Express schreef:De getoonde dienstregeling geldt onder voorbehoud van wijzigingen. Raadpleeg de actuele reisinformatie voorafgaand aan uw vertrek.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door Wubbo »

Check, die zag ik ook. Maar dan nog: nu niet die vertreksporen opgeven had natuurlijk ook gekund.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe slaaptrein rijdt vanuit Roosendaal naar de skipis

Bericht door reisthijs »

SLToilet schreef:Een vreemde kronkelroute, ook voor zulke lange afstanden. Dat hij vanaf Rotterdam via Utrecht naar Venlo gaat is nog te volgen, Roosendaal ook (al zou ik zelf eerder de 3500 en dan de 1900 pakken en meteen naar Venlo als ik in Roosendaal zou wonen) maar om eerst vanaf België een hele rit door half Nederland te rijden?
Omdat het eigenlijk ook bedoeld is als een nachttrein Nederland-Oostenrijk. Dat de trein in België begint komt omdat de rijtuigen die railpromo inzet daar vandaan komen. Ze hadden ook leeg naar Rotterdam kunnen rijden maar nu trekken ze misschien nog wat extra reizigers.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten