Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Zugführer schreef:Mijn opmerkingen gaan dus juist allemaal over wat er ten opzichte van de plattegrond anders is ten opzichte van hoe de dienstregeling nu door CXX in de systemen is gezet -o-
Woar ziedde gai da dan? Ik zie ut nie op de saait van Hermes. :(
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Gewoon de dienstregeling op lijnnummer zoeken en dan de datum veranderen naar na 11-12.
Als je lijn 1 naar Achtse Barrier selecteert en de datum aanpast naar de volgende dienstregelingperiode wordt het vanzelf de nieuwe lijn 1.
Lijn 2 staat er nog niet in voor na 11-12, verdere lijkt het allemaal aardig te kloppen :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Ah, ik zat weer eens veel moeilijker te denken dan nodig. Dank. Ik ga eens kijken.
🍉
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik zelf ben niet helemaal eens met sommigen lijnen. Ik heb gezien dat de er geen bus komt langs de Bejaardenhuis van Aalst Voldijn. Het zal wel moeilijk zijn voor de inwoners en bejaarden van Voldijn die helemaal naar de Eindhovenseweg moeten lopen voor de bus. Lijn 13 kan eventueel ook gewoon doorrijden naar Aalst.

Dat lijn 16 word in plaats van 7 lijkt me niet echt logisch. Lijn 7 en 16 mogen omruillen. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. De 7/17 bundel is beter. Want ze hebben later toch al bijna de zelfde route.

Lijn 7 Veldhoven MMC
Lijn 17 Veldhoven MMC

Mooie bundel toch?
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

De juiste lijnnummers staan op de wiki.
Er is na overleg met ROB wat gewijzigd in wat nummers.
Oa wat meer behoud van huidige nummers.
Oa dus 7 en 15 zijn behouden.

De spitslijnen hebben de 100 serie gekregen.

De streeklijnen zijn helaas wel tussen de stadslijnen gekomen. Wat wanneer is iets stad of streek.
Lijn 3 naar Best vervult duidelijk een Stadsfunctie.

Lijn 13 bestaat niet.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Plutona »

Maar als ik het goed begrijp, verliest Helmond dus op zondagavond elke vorm van busvervoer?
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Mogelijk wel ja, maar ik twijfel of alles al is ingevoerd, want de ochtendritten van lijn 23 doordeweeks komen niet helemaal uit bijvoorbeeld
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Plutona schreef:Maar als ik het goed begrijp, verliest Helmond dus op zondagavond elke vorm van busvervoer?
Dat klopt zo na 18.00 a 19.00 uur rijdt er niets meer. De tabellenset die ik hier heb zouden sluitend zijn.

Lijn 320 rijdt immers in de avond niet naar Helmond. Lijn 23,34 en 25 rijden dan ook niet.
Maar ook dat is niets nieuws.

Voor de liefhebbers de kaart uitsnede rondom Maarheeze - Valkenswaard. Dat gebied is namelijk het meest gewijzigd tov de plannen in April.
En Eindhoven Noord-West

http://www.frankefort.nl/dump/ovn/ovndump0001.jpg
http://www.frankefort.nl/dump/ovn/ovndump0002.jpg
Mr-W
Berichten: 3068
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Plutona schreef:Maar als ik het goed begrijp, verliest Helmond dus op zondagavond elke vorm van busvervoer?
Dat klopt zo na 18.00 a 19.00 uur rijdt er niets meer. De tabellenset die ik hier heb zouden sluitend zijn.

Lijn 320 rijdt immers in de avond niet naar Helmond. Lijn 23,34 en 25 rijden dan ook niet.
Maar ook dat is niets nieuws.
Lijn 20/24 hebben nu nog 7/7 avondritten naar Helmond.
Lijn 23 rijdt 1x per 2 uur s avonds en op zondag.
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

huibf schreef:
Mr-W schreef:Maar ook dat is niets nieuws.
Lijn 20/24 hebben nu nog 7/7 avondritten naar Helmond.
Lijn 23 rijdt 1x per 2 uur s avonds en op zondag.
Met dat niets nieuws bedoel ik dat dit al zo'n 1,5 jaar de uitwerking zou zijn. Van sommige lijnen schrik je wel als je alles in tabelvorm ziet.

De wiki is voor lijn 1 t/m 18 bijgewerkt. De kopjes geschiedenis volgen later dit jaar.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Diens ... abant_2017
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

De nieuwe dienstregeling staat inderdaad op de Hermes site. Mijn excuses daarvoor @Zurgfugher. De dienstregeling is wel echt top hoor. Er zijn zelfs lijnen die om de kwartier rijden in de avond.

Maar krijgen de volans lijnen bij de belangrijkste knooppunten ook zo'n digitale display? Bij Valkenswaard Markt zal er wel beter een digitale tijden display staan.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Op de site kun je ook gewoon het nieuwe lijnnummer invoeren zie ik zojuist. Wel even een datum vanaf 11 december ingeven.
Lijn 24 toont wel avondritten op maandag t/m vrijdag op de site (en ook in de tabel die ik enige tijd terug gecontroleerd heb).

Goed, was mij nog niet bekend, maar eea is dus terug te vinden op de site. Lekker bijtijds in elk geval.

Ondertussen lopen er op dit moment ook weer infosessies voor de chauffeurs en zijn de routeboeken vrijgegeven. Dus ook de chauffeur kan zich langzaam aan gaan inlezen/laten informeren.

Zoals jullie zien is er inderdaad nog eea (in positieve zin) gewijzigd t.o.v. de eerste plannen. Dit alles is uiteraard gebeurd in overleg met allerlei belanghebbende zoals gemeentes, provincie en ook het reizigersoverleg, zoals Huib zegt.

Al met al ligt er denk een redelijke basis, met her en der zeker verslechteringen! Zowel in de dekking van bepaalde gebieden (veel langere loopafstanden), als ook in frequenties en/of dagdelen en momenten dat bepaalde lijnen niet meer rijden.

Ik voorzie in deze dan ook in het voorjaar de eerste wijzigingen. We zullen zien.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Mooi om te zien dat op een paar uitzonderingen na lijn 405-406 een vrij vaste dienstregeling hebben. Zorgt voor duidelijkheid. Wat wel erg jammer is dat lijn 405-406 niet netjes verdeeld over het uur rijden: richting station in 4-11 ligging (met de het grootste gedeelte van de dag drukkere lijn 405 voorop), vanaf het station in 6-9 ligging. Is helaas niet makkelijk op te lossen als beide lijnen zonder stilstand direct terugrijden naar het station, zoals nu gepland.

Ik zie dat lijn 9 in de spits nog gewoon 2x per uur blijft rijden, in plaats van 1x per uur de hele dag. Dat is een meevaller voor de mensen daar..
ZO6176
Donateur
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

huibf schreef:
Plutona schreef:Maar als ik het goed begrijp, verliest Helmond dus op zondagavond elke vorm van busvervoer?
Dat klopt zo na 18.00 a 19.00 uur rijdt er niets meer. De tabellenset die ik hier heb zouden sluitend zijn.

Lijn 320 rijdt immers in de avond niet naar Helmond. Lijn 23,34 en 25 rijden dan ook niet.
Maar ook dat is niets nieuws.

Voor de liefhebbers de kaart uitsnede rondom Maarheeze - Valkenswaard. Dat gebied is namelijk het meest gewijzigd tov de plannen in April.
En Eindhoven Noord-West

http://www.frankefort.nl/dump/ovn/ovndump0001.jpg
http://www.frankefort.nl/dump/ovn/ovndump0002.jpg
Beetje vreemd dat lijn 3 niet bij Autowijk stopt. Het zou als overstappunt kunnen dienen vanuit Best richting Ekkersrijt en Son. Er rijdt wel een buurtbus tussen Son en Best maar niet in de avond en zondag. Voor woon- werkverkeer zou dit ook een optie kunnen zijn.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door BrengMe »

Misschien omdat die halte op de busbaan ligt en lijn 3 op dat stuk niet van de busbaan gebruik kan maken?
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

BrengMe schreef:Misschien omdat die halte op de busbaan ligt en lijn 3 op dat stuk niet van de busbaan gebruik kan maken?
Dat is inderdaad de reden.
Ik zie de overstap juist anders. Het had een overstap kunnen zijn voor Autowijk-Eindhoven omdat lijn 3 een takke-eind omrijdt
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Waarom rijden er in de avond geen bussen naar Son en Breugel? Dat zal wel lastig zijn voor de personelen van IKEA. Is het omdat ze gebruik kunnen maken van de Arriva lijnen 156,157 en 305? Maar ze rijden toch dan niet via Meubelplein?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Raymond »

Alleen op zaterdag- en zondagavond rijdt lijn 9 niet, waarbij de laatste bus een half uur na sluitingstijd op het meubelplein is, dus het personeel van de overige winkels kan nog van de bus gebruik maken (als ze dat al doen). En om nu alleen voor IKEA-personeel die bus in stand te houden gaat ook wat ver. En voor Son zijn lijn 156 en 157 een goed alternatief, alleen Breugel wordt wat lastiger.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik zie alleen de VDL Citea SLFA Electric in de stalling staan. Waar zijn de Volans bussen? Jammer dat ze niet op de Brabants Arriva Volans model rijden. Die vind ik mooier en comfortabeller dan die VDL Citea SLE.
bartjemestrom
Berichten: 1030
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door bartjemestrom »

Er stonden donderdag twee SLE bij VDL Nedcar in Born, vergezeld door een aantal SFLA
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

bartjemestrom schreef:Er stonden donderdag twee SLE bij VDL Nedcar in Born, vergezeld door een aantal SFLA
Ohw daar staan ze. Blijkbaar ook Gelede materialen op de volans lijnen want SFLA is toch een gelede bus?
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

phileas schreef:
bartjemestrom schreef:Er stonden donderdag twee SLE bij VDL Nedcar in Born, vergezeld door een aantal SFLA
Ohw daar staan ze. Blijkbaar ook Gelede materialen op de volans lijnen want SFLA is toch een gelede bus?
Wat ik begreep is dat geen geleed is. Alleen voor de electrische bussen op de 400 lijnen. Daarnaast zijn er 2 waterstof Phileasbussen .
Overigens wordt de naam Volans niet op de 300 lijnen niet gebruikt!

Wie zegt dat wat in Born staat voor Zuidoost is. Wellicht voor limburg. Of was hij rood/wit?
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door StefanR88 »

Zo, ik ben na lange tijd weer eens terug hier.

Het valt me direct op dat OV-wiki van 'nieuwe' Buslijn 320 die voor mijn dorp (Someren red.) toepassing is.
in de spits wordt er 3 tot 8 ritten per uur gereden.. maar dat zie ik dus niet echt terug in rittentabel op de site van Hermes. ( wat ik uitkom is max. 5 ritten per uur) Is het nog niet compleet aangevuld?. Dat geldt vermoed ik ook voor de meerdere buslijnen.

Maar wat een VOORuitgang zeg, in het avond rijdt deze vaker. In de PvE heeft het geëist tot mierlo Ellenaar. Nu is het helemaal doorgetrokken tot Asten Floraplein en of Plutostraat.
Avondspits blijft voor mij achterwege, ik had toch wel op z'n minst 6x per uur naar Asten verwacht. Maar het is ook niet geëist.

Dat toont toch wel aan dat Huidige lijn 20 een sterke lijn is, ik heb het nooit gedacht dat echt een sterke lijn was.
de bediening naar helmond in avonduren is voor mij schrikbarend!!, wat een achteruitgang zeg. Met name in het weekends.
Voor mij doen mis ik er nog 1 buslijn dat er ook niet geëist is en of bestaat.

Helmond-Asten-Someren-Someren-eind-Maarheeze. OF Helmond-Asten-Someren-Someren-heide-Maarheeze.
Deze moet het ook langs de Waterdael III rijden, dat wijk is inmiddels bijna volgebouwd. zo kun je de bediening van 320 tot aan Asten inkorten.
De nieuwe lijn rijdt gewoon 1x per uur, in de spits mogelijk 2x. Dit idee heb ik al ooit eens geopperd, maar helaas geen vervolg van gekregen.
Hiermee kun je Buurtbus 268 mooi direct door naar weert laten rijden ipv langs Maarheeze en of opheffen. (de buurtbusvereniging kampt met bestuurderstekort)

Ook de nieuwe buslijn 323 vind ik buitengewoon slecht qua ritten. zo bouw je geen bekendheid op. als deze gewoon ook in het daluren reed dan zou het misschien beter werken.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

StefanR88 schreef: Het valt me direct op dat OV-wiki van 'nieuwe' Buslijn 320 die voor mijn dorp (Someren red.) toepassing is.
in de spits wordt er 3 tot 8 ritten per uur gereden.. maar dat zie ik dus niet echt terug in rittentabel op de site van Hermes. ( wat ik uitkom is max. 5 ritten per uur) Is het nog niet compleet aangevuld?. Dat geldt vermoed ik ook voor de meerdere buslijnen.
Tussen 06:44 en 07:40 rijdt deze lijn 8x, tussen 07:00 en 08:00 6x. Ik weet, nu dat je het zegt, ook niet wat hier gebruikelijk is.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door StefanR88 »

frankberg19 schreef:
StefanR88 schreef: Tussen 06:44 en 07:40 rijdt deze lijn 8x, tussen 07:00 en 08:00 6x. Ik weet, nu dat je het zegt, ook niet wat hier gebruikelijk is.
Hmmm dan kijk ik dus heel anders naar, ik kijk juist van uur tot uur. ( 6-7, 7-8, enz enz.) Nu snap ik het.
Toch best flinke opvoering inderdaad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten