Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Over de hateborden, er zijn er al heel veel vervangen.
in principe worden ze per lijn uitgereden, waar er meerdere lijnen op een halte staan, is het laagste nummer leading.

Ofwel in het geval van de buurtbus lijn zal het haltebord waar ook de streeklijn op voor komt, pas worden 'gehangen' zodra de streeklijn aan de beurt is. Dat bord zit dus in de stapel van de streeklijn.

Er zijn meerdere mensen mee bezig, gezien het een grote klus is (1450 halteborden). Dat redt je niet in een paar dagen..
Zo geldt dat straks ook voor het hangen van de nieuwe vertrektijden en lijnennetkaarten. Ook dat gebeurd met een groep mensen.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Hans schreef:Over de hateborden, er zijn er al heel veel vervangen.
in principe worden ze per lijn uitgereden, waar er meerdere lijnen op een halte staan, is het laagste nummer leading.

Ofwel in het geval van de buurtbus lijn zal het haltebord waar ook de streeklijn op voor komt, pas worden 'gehangen' zodra de streeklijn aan de beurt is. Dat bord zit dus in de stapel van de streeklijn.
Hoe bedoeld u met per lijn uitgereden?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door gliderfighter »

Ze gaan een hele lijn afrijden om onderweg alle haltes die die lijn aandoet de palen te vervangen. Ze gaan dus niet willekeurig een gebiedje pakken.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door StefanR88 »

In Someren zijn alle borden inmiddels ook vervangen... nieuwe borden zijn ook blauw met witte bovenrand!
Ik heb wel een vraag.. Hoe komt een dienstregelingbordjes voor HOV-Lijnen uit te zien?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6050
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Wat me opvalt vanuit Nuenen dat stadslijn 6 in de spits vlugger vanuit Nuenen Centrum op Station Eindhoven is dan de HOV-lijnen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Lijn 6 biedt ook meer wijken in Nuenen aan dan de HOV-lijnen. Zou lijn 6 niet een deel van 55 kunnen overnemen zodat de HOV toch vlugger is en Tongelre beter bedient wordt?
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Niets raars aan. Sinds de eerste gedachten van HOV2 is dit al meerdere malen de revue gepasseerd.
Dat is ook het domme aan de HOV2 baan.
De HOV baan is niet sneller dan de route over de A270.
Overigens is de HOV baan nog niet af. Er kunnen straks 2 af als deze helemaal af is en de VRI optimaal werken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik heb gisteren met lijn 21 een rit over de HOV-baan gemaakt, iig het deel dat al af is. Ik heb altijd al geweten dat die route niet sneller gaat zijn, maar nu heb ik het ook daadwerkelijk ervaren. Ik vond het een nogal trage rit op dat stuk, hoge snelheden kan de bus niet maken gezien de vele verkeerslichten. Het feit dat ook het HOV op alle haltes zal stoppen zal het er niet beter op maken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Die haltes tussen Gerwen en Gemert is nog nagevraagd maar mogen niet bediend worden door de 321, 322 en 323 van de provincie.
Wat wordt het nu? Worden de haltes in Niemandsland tussen Beek en Donk en Lieshout en tussen Lieshout en Gerwen wel of niet bediend door de sneldiensten? Dan kan ik dat voor nieuwe wikipagina's meteen goed meenemen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door regenmaker »

Alles staat toch al op de site van Hermes?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

fogeltje schreef:
Hans schreef:Die haltes tussen Gerwen en Gemert is nog nagevraagd maar mogen niet bediend worden door de 321, 322 en 323 van de provincie.
Wat wordt het nu? Worden de haltes in Niemandsland tussen Beek en Donk en Lieshout en tussen Lieshout en Gerwen wel of niet bediend door de sneldiensten? Dan kan ik dat voor nieuwe wikipagina's meteen goed meenemen.
Er wordt NIET gestopt door 321, 322 en 323. De buurtbus gaat ze wel aandoen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Dank Hans :)
"Een touringcar is geen bus"
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OmniLezer »

Ik weet niet of het lijnennetkaart van Hermes/Bravo 2017 interessant is? Maar als je het nodig hebt, staat het hier.
https://www.hermes.nl/data/upload/18_He ... v8low4.pdf
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Opvallend is overigens dat de halte Lekerstraat in Beek en Donk terugkeert. Deze halte is in het verleden bedien door lijn 21 en 25 richting Gemert, later de 122 toen de 21 wegviel. Hij is opgeheven toen lijn 25 ingekort werd tot Beek en Donk omdat de halte anders alleen in de avonduren en op zondag bediend zou worden. Nu keert er weer een bus terug. Wat weer wel handig is, de abri richting Gemert staat er nog steeds zag ik laatst.
"Een touringcar is geen bus"
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OVwatcher »

Waar gaat de 321 keren in Boekel? De halte Kerkstraat ligt net na een rotonde. Komt er een nieuwe halte net voor de rotonde of is er verderop nog een keermogelijkheid?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door BrengMe »

Als ik de kaart bij de dienstregeling op de website van Hermes mag geloven, gaat de 321 een rondje R. van Herpenstraat - Burgtstraat - Bernhardstraat - Kerkstraat rijden.

Over de lijnnnummers gesproken. Het voorstel uit april is op een aantal punten gewijzigd zodat de lijnnummers meer lijken op die van nu. Waarom is lijn 14 dan nog steeds omgenummerd naar lijn 1? Het nummer 14 is na de wijziging namelijk vrijgekomen.
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Ik ken het rondje in Boekel niet. Maar de route die je omschrijft is goed mogelijk.
Er komen in iedergeval geen extra halte.

Je moet iets nummer 1 geven. De nieuwe lijn 10 is ter sprake gekomen. Maar dit nu juist dit type bus om die geen 1 te geven was niet handig.
Uitermate jammer dat vooral lijn 11, 18 en 19 uit de pas lopen.
Anderszijdse fungeren alle lijnen in principe ook een stadsfunctie dus is er gewoon doorgenummerd. Voor de stadsdienst Helmond was een aparte reeks wel handig.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Ik zag het al van vanavond dat het niet gaat lukken met het wegschrappen van lijn 55. Lijn 5 en 55 waren vandaag stampvol. Lijn 17 tot Roosten rijden begrijp ik wel. Ik was vandaag in de 17 en alle reizigers moesten letterlijk tot aan Korianderstraat. Maar de terug weg waren toch wel veel mensen van Gennepen Parken en Tongelreep. Lijn 7 word meer gebruikt dan 17. Daarom vind ik dat lijn 7 ook gewoon de halfuurdienst blijft rijden op alle dagen en in de avonden. En die nieuwe lijn 17 maar uurlijks vanwege er ook een lijn 11 is.

En als lijn 55 geschrapt wordt vind ik inderdaad dat lijn 6 een deel van lijn 55 over neemt. Want ik vind ook inderdaad niet de bedoeling dat lijn 6 sneller wordt dan de volans lijnen 321,322,323.

In Aalst-Waalre zijn alle haltes vervangen.
De bushaltes van lijn 5 zijn helemaal vervangen.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

huibf schreef:Ik ken het rondje in Boekel niet. Maar de route die je omschrijft is goed mogelijk.
Er komen in iedergeval geen extra halte.

Je moet iets nummer 1 geven. De nieuwe lijn 10 is ter sprake gekomen. Maar dit nu juist dit type bus om die geen 1 te geven was niet handig.
Uitermate jammer dat vooral lijn 11, 18 en 19 uit de pas lopen.
Anderszijdse fungeren alle lijnen in principe ook een stadsfunctie dus is er gewoon doorgenummerd. Voor de stadsdienst Helmond was een aparte reeks wel handig.
Voor mij mag het wel lijn 11,18,19 zijn.

Lijn 11 Weert via Maarheeze
Lijn 18 Bergeijk via Veldhoven MMC
Lijn 19 Bladel via Eersel

Ik kan niet wachten hoe het uit zal zien op de displays. Hopelijk niet dat reizigers in plaats naar Son en Breugel moeten in eens richting Weert gaan hahaha.
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Hahaha ja wij chauffeurs zien het al voor ons.... de reiziger in lijn 11 die in Soerendonk toch ineens komt vragen... gaat u niet naar Ikea?
Het zal flink wennen zijn voor iedereen. Zowel reiziger als chauffeur. De reiziger zal nog wel eens in de verkeerde bus zitten en de chauffeur zal nog wel eens de oude route rijden (en dan bedoel ik niet dat die chauffeur op lijn 11 naar Ikea rijdt hoor, maar bijvoorbeeld wel vergeet dat de route tussen Leende en Soerendonk is gewijzigd en daar dus per ongeluk via de oude route rijdt).

Zoals al eerder geschreven, we zullen het gaan meemaken allemaal.
Alles is een feit voor nu. Dus je kunt wel wat anders vinden/willen, dat gaat per 11 december echt niet gebeuren.
huibf
Donateur
Berichten: 4111
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Geef suggesties vooral door.
Lijn 6 via 55 is niet eens een gek idee, al is dat in het verleden al eens gedaan.

Ik schrijf m op!
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Inderdaad geen gek idee.
Heel heel lang geleden was dat lijn 16.
Mr-W
Berichten: 3068
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

ZO6176 schreef:Wat me opvalt vanuit Nuenen dat stadslijn 6 in de spits vlugger vanuit Nuenen Centrum op Station Eindhoven is dan de HOV-lijnen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Lijn 6 biedt ook meer wijken in Nuenen aan dan de HOV-lijnen. Zou lijn 6 niet een deel van 55 kunnen overnemen zodat de HOV toch vlugger is en Tongelre beter bedient wordt?
Het promoten van de HOV baan is geen doel opzich, daarnaast zit lijn 6 al vol genoeg met reizigers uit Nuenen die je alleen maar belast met extra reistijd door de route van lijn 55 in Tongelre over te nemen.
fogeltje schreef:Ik heb gisteren met lijn 21 een rit over de HOV-baan gemaakt, iig het deel dat al af is. Ik heb altijd al geweten dat die route niet sneller gaat zijn, maar nu heb ik het ook daadwerkelijk ervaren. Ik vond het een nogal trage rit op dat stuk, hoge snelheden kan de bus niet maken gezien de vele verkeerslichten. Het feit dat ook het HOV op alle haltes zal stoppen zal het er niet beter op maken.
Het stuk in Nuenen vind ik nog wel het ergst, voor iedere rotonde moeten wachten, en het op en afrijden van de HOV baan is ook niet echt comfortabel.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Komen er nieuwe displays bij elke bushalte?
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Afbeelding

http://imgur.com/a/ykQY6

Bushalte: Achel Kerk
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Mr-W schreef:
ZO6176 schreef:Wat me opvalt vanuit Nuenen dat stadslijn 6 in de spits vlugger vanuit Nuenen Centrum op Station Eindhoven is dan de HOV-lijnen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Lijn 6 biedt ook meer wijken in Nuenen aan dan de HOV-lijnen. Zou lijn 6 niet een deel van 55 kunnen overnemen zodat de HOV toch vlugger is en Tongelre beter bedient wordt?
Het promoten van de HOV baan is geen doel opzich, daarnaast zit lijn 6 al vol genoeg met reizigers uit Nuenen die je alleen maar belast met extra reistijd door de route van lijn 55 in Tongelre over te nemen.
Een idee daarin, vroeger ook al gedaan, is om de nu vervallen spitsritten van lijn 6 dan her in te voeren, en deze dan rechtstreeks over de Dorgelolaan te laten rijden (vroegere 106), en de nieuwe lijn 6 inderdaad via de Tongelresestraat. Desnoods niet via de Pagelaan, maar rechtstreeks via de Wolvendijk - 't Hofke. Dan is het nog niet eens zo heel ver om.
En dan nog is het in het verleden wel meer gebeurd dat een omweg wordt toegevoegd aan routes die voorheen sneller waren (zoals een lijn 9 over de Kennedylaan, en ja ik ben me ervan bewust dat lijn 6 een rendabeler lijn is dan lijn 9 toen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten