Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Zugführer »

Ah zo, nu snap ik hem. In de avonduren had je dus twee reismogelijkheden per uur omdat de trein naar Weert dan aansloot op de bus naar Budel op het moment dat de sprinter naar Maarheeze niet meer rijdt. Inderdaad jammer dat dat nu verbroken is, maar zal weinig aan te doen zijn.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Inmiddels weer een paar late stallingsdiensten rijker.
Elke dag gaat het steeds beter. We houden de vloot beter rijdend. Enkele hardnekkige storingen aan bijvoorbeeld verwarming lijken onder controle te zijn en zo goed alles allemaal opgelost. VDL is de hele dag met man en macht bezig om alle storingen te verhelpen.

Weinig rituitval en stilstand onderweg. Chauffeurs waarschuwen tijdig zodat er op het station omgeruild kan worden.

Op dit moment worden in de elektrische bussen de gele strepen gezet op de vloer bij de chauffeur. Dus 'voor de gele streep geen staanplaatsen' kunnen we nu weer hanteren. Het gele streepje bij de instapdeur is bedoeld als hulpmiddel in de stalling.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Good busy Hans. Het wordt binnenkort eens tijd voor een plezierrit om eens wat van die elektrische Citea's te pakken. Ik heb eindelijk kennis mogen maken met de nieuwe Citea streekbussen. Heerlijke beestjes. Je had gelijk, ze zijn wel erg luxe, maar ik vond de leeslampjes wel wat hebben. Vaak kon ik op de plek rechts voorin moeilijk mijn boek, tijdschrift of krant lezen in het donker omdat chauffeurs vaak daar het licht uitdeden wegens reflectie in de vooruit. Met die leeslampjes is dat euvel verholpen. En ze hebben baggagerekken boven de zitplaatsen. Dat is nu eens functioneel, dat soort dingen mis ik al sinds de B88.
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Ik heb er afgelopen dinsdag ook in mogen zitten met lijn 23 (waarschijnlijk incidenteel). Ze zitten echt heerlijk en er zijn ook meer dan genoeg stopknoppen (behalve de rode knoppen, zitten er boven iedere zitplaats ook nog 2.
Alleen jammer dat je het lampje niet altijd kunt zien achterin. Zou handiger zijn als achter op de bagagerek voor voorin, ook een stoplampje gemaakt zou zijn.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door OmniLezer »

fogeltje schreef:Good busy Hans. Het wordt binnenkort eens tijd voor een plezierrit om eens wat van die elektrische Citea's te pakken. Ik heb eindelijk kennis mogen maken met de nieuwe Citea streekbussen. Heerlijke beestjes. Je had gelijk, ze zijn wel erg luxe, maar ik vond de leeslampjes wel wat hebben. Vaak kon ik op de plek rechts voorin moeilijk mijn boek, tijdschrift of krant lezen in het donker omdat chauffeurs vaak daar het licht uitdeden wegens reflectie in de vooruit. Met die leeslampjes is dat euvel verholpen. En ze hebben baggagerekken boven de zitplaatsen. Dat is nu eens functioneel, dat soort dingen mis ik al sinds de B88.
Ik voel jouw mening over de bagagerekken. Sommige Citea's(zie Ambassador/LLE) hebben ze, maar dat zijn gewoon van die vangnetten.
Daarnaast hebben de Crossway LE bussen van Connexxion en IJsselmond deze ook. De Citea's(SLE/XLE) van IJsselmond hebben deze ook.
Ze zijn wel handig voor op de lange reis. Dat onderscheidt trouwens een streekbus van een stadsbus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Rijdt TCR ook op lijn 54 in Helmond? Ik zag net op OV zoeker op lijn 54 bus 484, TCR heeft een MAN met nummer 484.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Zie voorgaande pagina's of de Wiki wie wat rijdt.
WALUIGI96 schreef:Ik heb er afgelopen dinsdag ook in mogen zitten met lijn 23 (waarschijnlijk incidenteel). Ze zitten echt heerlijk en er zijn ook meer dan genoeg stopknoppen (behalve de rode knoppen, zitten er boven iedere zitplaats ook nog 2.
Alleen jammer dat je het lampje niet altijd kunt zien achterin. Zou handiger zijn als achter op de bagagerek voor voorin, ook een stoplampje gemaakt zou zijn.
Het enige grote minpunt van die citea bussen is dat de rolstoelplek veel te klein is, 2 kinderwagens passen er niet in zonder het hele gangpad te blokkeren. Ander minpunt is dat er geen gordels in de bus zitten, vind het bij Syntus erg prettig dat ze dat hebben.
Zelf vind ik de USB laders wel fijn en de Stappoverapp.
Hans schreef: Op dit moment worden in de elektrische bussen de gele strepen gezet op de vloer bij de chauffeur. Dus 'voor de gele streep geen staanplaatsen' kunnen we nu weer hanteren. Het gele streepje bij de instapdeur is bedoeld als hulpmiddel in de stalling.
Mogen die strepen er wel in van de provincie? Arriva heeft ze ook niet voor hun hov bussen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

frankberg19 schreef:Rijdt TCR ook op lijn 54 in Helmond? Ik zag net op OV zoeker op lijn 54 bus 484, TCR heeft een MAN met nummer 484.
Volgens mij een busje van CTS denk ik?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Zag vanaf vrijdag dat de bestemming van lijn 2 op de bus voortaan Blixembosch is ipv Blixembosch West. Lijkt me idd beter.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

ZO6176 schreef:Zag vanaf vrijdag dat de bestemming van lijn 2 op de bus voortaan Blixembosch is ipv Blixembosch West. Lijkt me idd beter.

Ik dacht dat ik de enigste ben die dat ook beter vind maar jij vindt het ook beter. Dat is ook zo en dat mag bij de andere lijnen ook zijn vind ik. Of wat ook kan is dat ze allemaal op één regel staan.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door The Greyhound »

Gisteren met de Citea Electric gereden. Mooie geruisloze bussen, stiller dan de Hess trolley's in Arnhem.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door JP13357 »

Ik ben benieuwd naar dat filmpje. Kunt u het filmpje van slot halen? Het werkt nu niet.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

ZO6176 schreef:
Ederveen schreef:Als zoiets rendabel zou zijn was dat ook allang gebeurd. Best Zoo komt nog een buurtbusje langs maar Dierenrijk is een behoorlijk eind lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte/station. Laatst nog gedaan...

Ik denk dat uit de doelgroep het merendeel toch een pappa/mamma met auto onder de kont heeft en die gaan echt niet met het OV.

Dat handjevol mensen (zoals ik) wat die luxe niet heeft gaan dan dus gewoon niet.
Volgens mij heeft Dierenrijk een taxiservice van en naar station Brandevoort. Wel van te voren aanmelden.
Ik wilde hier toch nog even op reageren, maar ik weet het: late reactie.

Deze taxi vanaf Brandevoort is 10 euro PER PERSOON, voor een retourrit. En vertrekt op één vaste tijd (11:00 en 16:30 terug).
In mijn geval zou het zelfs goedkoper zijn (voor drie personen) om een reguliere taxi te bestellen die vanaf mijn voordeur vertrekt...
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

Mr-W schreef:Zie voorgaande pagina's of de Wiki wie wat rijdt.
WALUIGI96 schreef:Ik heb er afgelopen dinsdag ook in mogen zitten met lijn 23 (waarschijnlijk incidenteel). Ze zitten echt heerlijk en er zijn ook meer dan genoeg stopknoppen (behalve de rode knoppen, zitten er boven iedere zitplaats ook nog 2.
Alleen jammer dat je het lampje niet altijd kunt zien achterin. Zou handiger zijn als achter op de bagagerek voor voorin, ook een stoplampje gemaakt zou zijn.
Het enige grote minpunt van die citea bussen is dat de rolstoelplek veel te klein is, 2 kinderwagens passen er niet in zonder het hele gangpad te blokkeren. Ander minpunt is dat er geen gordels in de bus zitten, vind het bij Syntus erg prettig dat ze dat hebben.
Zelf vind ik de USB laders wel fijn en de Stappoverapp.
Ik vind niet dat er minder ruimte is dan bij de Ambassadors (waar het inderdaad te krap is voor meer dan 1 rolstoel/kinderwagen. Het zou schelen als mensen hun lege buggy of hun rollator inklappen indien mogelijk natuurlijk). Net nog aan den lijve ondervonden met rolstoelkinderwagen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door ZO6176 »

Vanochtend op weg naar mijn werk bij WoensXL een tussendienst van lijn 9 naar het Meubelplein gezien. Waarom heet dit lijn 9 en niet lijn 406?
En waarom staat er nu expliciet Meubelplein en niet zoals bij 406 Ekkersrijt. De eindpunten zijn toch gelijk?
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Ederveen »

ZO6176 schreef:Vanochtend op weg naar mijn werk bij WoensXL een tussendienst van lijn 9 naar het Meubelplein gezien. Waarom heet dit lijn 9 en niet lijn 406?
En waarom staat er nu expliciet Meubelplein en niet zoals bij 406 Ekkersrijt. De eindpunten zijn toch gelijk?
De enige lijn 9-rit die slechts tot Meubelplein rijdt is die van 8:34 vanaf het station. Deze valt qua tijden gelijk met de extra spitsritten van lijn 9, dus dat kan een reden zijn dat deze niet als 406 rijdt.
Waarom de eindbestemming dan 'Meubelplein' is en geen 'Ekkersrijt' weet ik dan weer geen antwoord op. Zal wel weer het aloude probleem van miscommunicatie zijn...
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Nuenen Centrum en Nuenen Busstation worden ook door elkaar gebruikt, in ieder geval in lijn 102.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibe »

Dat is wel opvallend. Want dat kan alleen voorkomen bij routevarianten in het systeem of database/programmeer fout in de bus.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Nuenen Centrum en Nuenen Busstation worden ook door elkaar gebruikt, in ieder geval in lijn 102.
Mogelijk ritten van TCR die afwijken van Hermes? Ik heb er niet zo opgelet eerlijk. Meestal kom ik de 102 's middags wel tegen op weg naar huis. Zal eens proberen erop te letten.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Mr-W schreef:Nuenen Centrum en Nuenen Busstation worden ook door elkaar gebruikt, in ieder geval in lijn 102.
Mogelijk ritten van TCR die afwijken van Hermes? Ik heb er niet zo opgelet eerlijk. Meestal kom ik de 102 's middags wel tegen op weg naar huis. Zal eens proberen erop te letten.
In de bus zelf, de onderste regel staat Nuenen busstation als eindbestemming, in de haltelijst staat Nuenen Centrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Ik zie in OVINFO bus 483 op lijn 25 rijden op dit moment (avondritten Gemert - Uden). Is dit een TCR-bus?
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Michael »

Het is qua nummering een TCR bus. Maar hij reed altijd rondom Breda voor Arriva. Dus of ze hebben hem nu die kant op gestuurd of het is toch een andere bus. Maar ik denk ergens niet dat het TCR is. Hermes gebruikt InfoXX en voor zover ik weet kan dat systeem niet met driecijferige wagenparknummers overweg
Spoiler: show
Afbeelding
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door GvL20 »

Bus 483 rijdt momenteel op lijn 52 in Helmond, dit is volgens mij één van de taxibusjes die normaal op de stadsdienst in Helmond rijdt.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door busfanNL »

GvL20 schreef:Bus 483 rijdt momenteel op lijn 52 in Helmond, dit is volgens mij één van de taxibusjes die normaal op de stadsdienst in Helmond rijdt.
Michael schreef:Het is qua nummering een TCR bus. Maar hij reed altijd rondom Breda voor Arriva. Dus of ze hebben hem nu die kant op gestuurd of het is toch een andere bus. Maar ik denk ergens niet dat het TCR is. Hermes gebruikt InfoXX en voor zover ik weet kan dat systeem niet met driecijferige wagenparknummers overweg
Spoiler: show
Afbeelding
Nee dit klopt niet Michael. CXX/Hermes gebruikt wel driecijferige nummers omdat je anders 4xxxx wagenparknummers krijgt. Volgens mij is dit een achtpersoonsbus van CTS want die hebben 4xxxx nummers en op infoXX dus driecijferige nummers. Deze werden voorheen ook al ingezet op lijn 25 Gemert Helmond op zondagen. Dit is zeker geen TCR bus want bussen van onderaannemers krijgen tegenwoordig bij Hermes/CXX en 10xx of 11xx nummer. :wink: Ik hoop dat dit de goeie info heb gegeven maar ik heb t uit mijn geheugen gehaald van wat ik op het forum geleerd heb. :lol:
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

De Helmondse busjes hebben 3 cijfers en een CTS taxinummer.
CTS rijdt op zondag en mogelijk ook op zaterdagavond.
De korte ritten Poelmanplein-> Uden rijdt Bergerhof.

Weet iemand iets over de bezetting van lijn 323 buiten de vakantieperiode?

Verder zag ik dat er nieuwe automaten zijn geïnstalleerd door een monteur met een hyundai iconic in Bravo huisstijl. De nieuwe automaten zijn hetzelfde als die van Arriva Limburg en verkopen alleen ritkaartjes op wegwerp ovc (weer geen dagkaarten -o- ) en reisproducten zoals saldo en abonnementen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten