Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Niets.
Die waren voor de aanloopproblemen.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

De 'waterstofomloop' waar voorheen MAN geleed op reed rijdt bestaat niet in de vakantie dienst.
Voor nu dus geen probleem.

Vanaf volgende week zal er een gewone bus op rijden, waarschijnlijk 12 meter of misschien wel 13 meter tot dat de waterstof Phileassen ingezet kunnen worden.

Overigens is de omleiding van lijn 405 opgeheven en wordt na maanden weer normaal gereden!

De MAN geledes waren overigens eind van de ochtend nog niet weg.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

flixxctt schreef:Wat komt er in de plaats van de MAN gelede bussen terug? Gaat de phileas op waterstof eindelijk rijden?
Die bus heeft nog niet eens kentekenplaten. Persoonlijk voel ik er meer voor om een waterstofbus van een bedrijf te testen dat nog bestaat :wink: (De Postbus in Zwitserland heeft er zelfs wat rijden :D )
huibf schreef:2 of 3 geledes. Ik wist het aantal niet precies.
Maat ze gaan dus weg.
Gemiste kans.
Voor de scholierenlijnen of versterkingsritten is het jammer dat ze weggaan.
Weet iemand toevallig waarom er iedere dag een hogevloers sprinter rijdt in Helmond ipv een low-entry busje.
Raymond schreef:Is er dan meer versterkt dan afgelopen jaren of werd er voorheen ingehuurd op de streeklijnen en deed Hermes nu alles zelf?
Hermes reed toen vooral met zijn Citaro bussen die over waren van het scholierenvervoer.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Stadsbus »

Mr-W schreef:
flixxctt schreef:Wat komt er in de plaats van de MAN gelede bussen terug? Gaat de phileas op waterstof eindelijk rijden?
Die bus heeft nog niet eens kentekenplaten. Persoonlijk voel ik er meer voor om een waterstofbus van een bedrijf te testen dat nog bestaat :wink: (De Postbus in Zwitserland heeft er zelfs wat rijden :D )
HH-03-33, maar dat waren wel groene. https://youtu.be/YYIG70xVrD8?t=6m2s
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Groene platen zijn handelaarsplaten, elk voertuig mag daar in principe mee rijden. Met dat kenteken zul je het voertuig in ieder geval niet in de database van de RDW terug kunnen vinden.
🍉
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door flixxctt »

Hans schreef:De 'waterstofomloop' waar voorheen MAN geleed op reed rijdt bestaat niet in de vakantie dienst.
Voor nu dus geen probleem.

Vanaf volgende week zal er een gewone bus op rijden, waarschijnlijk 12 meter of misschien wel 13 meter tot dat de waterstof Phileassen ingezet kunnen worden.
Dat zal voornamelijk in de ochtend wel een capaciteitsprobleem opleveren. De 402 van Sondervick (7.56) naar het station zit altijd goed vol en veel mensen moeten dan staan. Met een 12/13 meter bus gaat dit dus structureel een "Sorry, bus is vol" opleveren.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door frankberg19 »

Op bijna alle 402 ritten rijdt er anders een elektrische gelede bus hoor.
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door flixxctt »

frankberg19 schreef:Op bijna alle 402 ritten rijdt er anders een elektrische gelede bus hoor.
niet om 7.56, 11.11 of 11.26 (heb ik even niet voor de geest), 13.11, 19.37, 20.37, 21.37, 22.37, 23.37 en 00.37 doordeweeks, enkel in vakanties is dit anders. Hierbij neem ik de vertrektijd bij halte Sondervick aan
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Belangrijke melding voor deze weekend.
De A2 (Leenderheide - Weert Noord) wordt vanaf vrijdag tot en met zondag afgesloten. Is Hermes geïnformeerd? Want lijn 11 moet dan een ander route nemen neem ik aan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Bij dergelijke werkzaamheden vind er overleg plaats tussen diverse instellingen, een bedrijf als Hermes wordt daar ook in betrokken. Dus ben maar niet benauwd, het zal vast en zeker allang bekend zijn.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

phileas schreef:Belangrijke melding voor deze weekend.
De A2 (Leenderheide - Weert Noord) wordt vanaf vrijdag tot en met zondag afgesloten. Is Hermes geïnformeerd? Want lijn 11 moet dan een ander route nemen neem ik aan.
Dat is bekend. Ik heb het interne omleidingsbericht gehad. De bus via de N2 en Valkenswaard. Er vervallen geen halten. Je komt deze dus niet tegen op de omleidingen van Hermes.
Overigens wordt deze omleiding wel vaker gereden hoor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Van de week heb ik een ritje gemaakt op lijn 323 met zo'n nieuwe Citea. Daar viel het mij op dat de rugleuning van de stoelen (achterin) verstelbaar zijn, althans, aan de chauffeurszijde. De stoelen aan de deurzijde hebben deze toevoeging niet, het knopje ontbreekt. Is dat een bewuste keuze? Geen idee of het al een keer eerder benoemd is in dit topic, indien ja dan heb ik er overheen gekeken.
Klopt. De geheime plek is links achterin net voor de achterbank. Die plek is verstelbaar (chauffeurskant) en heeft net wat meer beenruimte dan overige plekken.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
phileas schreef:Belangrijke melding voor deze weekend.
De A2 (Leenderheide - Weert Noord) wordt vanaf vrijdag tot en met zondag afgesloten. Is Hermes geïnformeerd? Want lijn 11 moet dan een ander route nemen neem ik aan.
Dat is bekend. Ik heb het interne omleidingsbericht gehad. De bus via de N2 en Valkenswaard. Er vervallen geen halten. Je komt deze dus niet tegen op de omleidingen van Hermes.
Overigens wordt deze omleiding wel vaker gereden hoor.
Hoeveel tijd kost zo'n omleiding via Valkenswaard wel niet? Het viel me op dat rijkswaterstaat geen A naar B kaartjes voor de trein aanbied.
flixxctt schreef:23.37 en 00.37 doordeweeks, enkel in vakanties is dit anders. Hierbij neem ik de vertrektijd bij halte Sondervick aan
Rijden er op die tijd nog bussen van Veldhoven naar Eindhoven? Vooral die laatste rit is ongewoon laat.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 03 mar 2017, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door phileas »

Dat wordt een lange route voor lijn 11. Ik kan me herinneren dat vroeger lijn 173 ook via Aalst en Valkenswaard moest omrijden vanwege werkzaamheden op de A2 snelweg. Jammer dat er niet werd voor gekozen om de lijn 11 iets eerder van Eindhoven Station te laten vertrekken dan normaal omdat omrijden via Aalst en Valkenswaard ook wel lang is.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Eerder vertrekken lijkt me nu juist niet de oplossing. Hoe ga je dit communiceren?
Je krijgt het helemaal niet op tijd in de reisplanners.
De extra tijd zal zo'n 10 minuten zijn.

Er is sinds gisteren ook een omleiding in Weert. Die kost ook een minuut of 3.

De wachttij in Weert is ruim voldoende om dit op te vangen.... iets sneller de koffie drinken.

Volgensmij was de laatste afsluiting zo rond afgelopen Augustus. Ik zie het zon 2x per jaar voorbij komen.
Daarbij is het in een richting.
PHS

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door PHS »

Is inderdaad een flinke omleiding voor lijn 11. Is het niet praktischer om vanuit Leende een aansluiting te bieden op de trein op station Heeze? Dan kun je het deel over de A2 opheffen. De meeste reizigers zijn dan toch nog snel in Eindhoven.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Ret: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

Komt met de aflossing van het personeel niet uit en busreizigers moeten extra betalen omdat de treinen niet worden gereden in opdracht van de provincie.
huibf schreef: De extra tijd zal zo'n 10 minuten zijn.
Volgensmij was de laatste afsluiting zo rond afgelopen Augustus. Ik zie het zon 2x per jaar voorbij komen.
Daarbij is het in een richting.
10 minuten extra reistijd valt nog mee met zo'n omleiding, had eerder 15 a 20 minuten verwacht.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

Mr-W schreef:
huibf schreef:
phileas schreef:Belangrijke melding voor deze weekend.
De A2 (Leenderheide - Weert Noord) wordt vanaf vrijdag tot en met zondag afgesloten. Is Hermes geïnformeerd? Want lijn 11 moet dan een ander route nemen neem ik aan.
Dat is bekend. Ik heb het interne omleidingsbericht gehad. De bus via de N2 en Valkenswaard. Er vervallen geen halten. Je komt deze dus niet tegen op de omleidingen van Hermes.
Overigens wordt deze omleiding wel vaker gereden hoor.
Hoeveel tijd kost zo'n omleiding via Valkenswaard wel niet? Het viel me op dat rijkswaterstaat geen A naar B kaartjes voor de trein aanbied.
flixxctt schreef:23.37 en 00.37 doordeweeks, enkel in vakanties is dit anders. Hierbij neem ik de vertrektijd bij halte Sondervick aan
Rijden er op die tijd nog bussen van Veldhoven naar Eindhoven? Vooral die laatste rit is ongewoon laat.
Die van 00.37 rijdt zijn ronde in Veldhoven af, dus tot in 't Look. Vandaar leeg naar de stalling.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

huibf schreef:Eerder vertrekken lijkt me nu juist niet de oplossing. Hoe ga je dit communiceren?
Je krijgt het helemaal niet op tijd in de reisplanners.
De extra tijd zal zo'n 10 minuten zijn.

Er is sinds gisteren ook een omleiding in Weert. Die kost ook een minuut of 3.

De wachttij in Weert is ruim voldoende om dit op te vangen.... iets sneller de koffie drinken.

Volgensmij was de laatste afsluiting zo rond afgelopen Augustus. Ik zie het zon 2x per jaar voorbij komen.
Daarbij is het in een richting.
Eerder vertrekken kan niet eens. Dat past niet in de diensten!
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Net even lijn 11 gevolgd op de App van Hermes.
Het blokje beweegd 'grijs' door Aalst en Valkenswaard. De bus verlaat de halte Floraplein met -1 minuut
In Leende wordt het signaal weer opgepakt en in Doprstraat is de vertraging +10.
In Maarheeze NS +8. Op de Kempenweg net na Budel-Dorplein +6. Weert, Kazernelaan +6.
In Weert moet de bus via Ringweg Zuid door een omleiding. Bus komt met +8 aan.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door WALUIGI96 »

Is dat toevallig deze rit?
Dan valt die nog mee.

Deze is nog veel erger.
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door flixxctt »

De 9246 en 9247 rijden nog gewoon in Eindhoven
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Hans »

ze zouden 28-02 opgehaald worden. Tot op vandaag is dat nog niet gebeurd en zij dus sinds vanmorgen weer actief.
1 op de 'waterstof' omloop en de ander als reserve voor elektrisch.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 06 mar 2017, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het geheel quoten van de vorige post is onnodig.
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door flixxctt »

Gaat na het ophalen dan de waterstof omloop ook daadwerkelijk op waterstof rijden? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017

Bericht door Mr-W »

De waterstofbus komt uit Amsterdam en heeft daar amper gereden, mogelijk dat we hem een enkele keer zien rijden :wink:
Hans schreef:ze zouden 28-02 opgehaald worden. Tot op vandaag is dat nog niet gebeurd en zij dus sinds vanmorgen weer actief.
Waarschijnlijk is dat uitgesteld doordat de waterstofbussen nog niet rijden, waardoor ze nog steeds nodig zijn in Eindhoven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten