Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik zag gisterenavond nog een gelede MAN op het station binnenkomen en als lijn 402 weer weg. Ik zag alleen niet om welke bus het ging, mijn bus stond op arriveren dus ik had meer oog voor de linkerkant van het busstation.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Is er in Eindhoven ook al met stenen gegooid naar bussen? Zag in Eindhoven bij de remise vanmiddag namelijk een gelede elektrische bus staan met een grote ronde 'scheur' van ik denk een steen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik ben benieuwd of de camerabeelden iets gaan opleveren, één van de camera´s is namelijk als dashcam geïnstalleerd. Ik vraag me echter af hoeveel die camera's nog zien als het buiten donker is. Het beeld van die camera heb ik één keer gezien, omdat die in de InfoXX-loop van camerabeelden op de passagiersschermen terecht was gekomen, maar dat leek niet een kwalitatief betere camera dan de andere camera's die in de bus hangen (en alleen in omstandigheden met licht gebruikt worden).
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De camera's van Arriva maken over het algemeen nog vrij goede beelden in het donker:
http://www.omroepbrabant.nl/Media.aspx?d=2257131
Is dat bij Hermes niet zo dan?
http://www.omroepbrabant.nl/Media.aspx?d=2257131
Is dat bij Hermes niet zo dan?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Dinsdag zag ik lijn 319 met een geleed bus rijden. Werd er toch besloten om de Volams streeklijnen te laten rijden met een gelede bus?
De lijnen 18, 19, 318, 320, 321 en 322 zijn nog steeds de drukke lijnen tijdens de ochtend en namiddag uren maar die zie ik helaas niet met gelede bussen rijden. Maar ik begrijp ook dat Hermes maar 2 gelede bussen heeft.
De lijnen 18, 19, 318, 320, 321 en 322 zijn nog steeds de drukke lijnen tijdens de ochtend en namiddag uren maar die zie ik helaas niet met gelede bussen rijden. Maar ik begrijp ook dat Hermes maar 2 gelede bussen heeft.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
319 is, ondanks dat er nu samen met lijn 19, 8 bussen in de middagspits rijden, nog steeds druk. Lijn 321/2, 317/8, 320 idem. Gelede bussen waren hier een prima oplossing voor, maarja die hebben ze niet besteld. Gewoon 6, 7 of 8 bussen ofzo.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Het capaciteitsprobleem zit op meer lijnen.
De Valkenswaard en Gemertlijnen reden tot vorig jaar met geleed met enige regelmaat.
De frequentie kan dan wel omhoog gegaan zijn. Maar dat blijkt niet voldoende.
Op 6 is er ook een probleem, maar dat komt simpelweg door een verlaagde frequentie.
Ik zie liever ook een bus of 10 geleed, gewoon om de grootste problemen weg te nemen.
Al verschillende keren aangekaart maar helaas blijft het angstig stil. In april volgen er wat rijtijdwijzigingen plaats.
De Valkenswaard en Gemertlijnen reden tot vorig jaar met geleed met enige regelmaat.
De frequentie kan dan wel omhoog gegaan zijn. Maar dat blijkt niet voldoende.
Op 6 is er ook een probleem, maar dat komt simpelweg door een verlaagde frequentie.
Ik zie liever ook een bus of 10 geleed, gewoon om de grootste problemen weg te nemen.
Al verschillende keren aangekaart maar helaas blijft het angstig stil. In april volgen er wat rijtijdwijzigingen plaats.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Kan de eis van de provincie hier niet een rol in meespelen? Volans-Stad MOEST geleed, waardoor daar enorm veel kosten verbruikt worden. Een vervoerder kreeg daarom minder budget voor de andere lijnen. Ik zou persoonlijk voor 15m bussen hebben gekozen voor Volans-Streek, maar dat zal wel een kostenoverweging zijn.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De rest van de gelede bussen zijn verkocht of naar een andere concessie gegaan. Eigenlijk zijn alleen de gelede bussen met een streekinterieur nuttig voor die lijnen zoals in Zeeland en Groningen rondrijden.phileas schreef:De lijnen 18, 19, 318, 320, 321 en 322 zijn nog steeds de drukke lijnen tijdens de ochtend en namiddag uren maar die zie ik helaas niet met gelede bussen rijden. Maar ik begrijp ook dat Hermes maar 2 gelede bussen heeft.
Gelede bussen hebben nauwelijks meer zitplaatsen dan een 13m bus en zeker niet die Hermes had met een stadsinterieur.huibf schreef: Ik zie liever ook een bus of 10 geleed, gewoon om de grootste problemen weg te nemen.
Al verschillende keren aangekaart maar helaas blijft het angstig stil. In april volgen er wat rijtijdwijzigingen plaats.
De HOV baan moest een tramachtig voertuig krijgen en dankzij de elektrische aandrijving is het nog duurder. (+-80 km rijden en dan laden)CamilleKreemers schreef:Kan de eis van de provincie hier niet een rol in meespelen? Volans-Stad MOEST geleed, waardoor daar enorm veel kosten verbruikt worden
15 meterbussen of extra inhuur bij TCR? zijn wel prettig voor die lijnen.CamilleKreemers schreef: Een vervoerder kreeg daarom minder budget voor de andere lijnen. Ik zou persoonlijk voor 15m bussen hebben gekozen voor Volans-Streek, maar dat zal wel een kostenoverweging zijn.
Aan de andere kant vind ik Lijn 324 niet thuis horen onder de HOV lijnen. Net zoals Lijn 3 en 9 vallen die meer onder de stadsdienst Eindhoven.
Waarschijnlijk was er een Volans bus defect.phileas schreef:Dinsdag zag ik lijn 319 met een geleed bus rijden. Werd er toch besloten om de Volams streeklijnen te laten rijden met een gelede bus?
Het ED.nl heeft weer wat gevonden bij die elektrische bussen, blijkbaar laten de wielschermen wel eens los -o-
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Oja lijn 6 is er ook nog. Is het het gek dat niet te vol zit? Nee, frequentieverlaging. Lijn 2? Nee. En dat terwijl lijn 406 de gehele dag en zaterdag net gelede bussen rijd, waar - buiten de spits - nauwelijks mensen in zitten. Laatst op zaterdag 3 mensen (incl ikzelf) in de haltes naar Ekkersrijt. Terwijl dat op de andere haltes, due ook door de 405 bedient worden. Er toch wel veel mensen gebruik van maken. Aan de provincie: laat 405 6x rijden. Schrap de heft van de ritten van de 406. Laat de 6 weer net als voorheen rijden, en extra ritten op de 2. Iedereen in de stad blij. En die windschermen: met klittenband!? Serious?
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De provincie heeft hier eisen gesteld, waar men raar tegenaan kijkt. Ik kan me dat indenken, want sommige eisen werden door vervoerders tijdens aanbesteding al bekritiseerd. De provincie weigert echter van hun visie af te wijken, dus moet de vervoerder maar buigen. Ik ben nieuwsgierig wat er komend jaar aangepast wordt om meer reizigers te trekken.
De ED heeft echt een negatieve visie op nieuws brengen zeg. Er rijden 40 bussen al langere tijd volelektrisch en dan zaniken ze over wielkasten. De prestatie van Connexxion vind ik echter veel belangrijker dan een paar wielkasten voor uiterlijk.
De ED heeft echt een negatieve visie op nieuws brengen zeg. Er rijden 40 bussen al langere tijd volelektrisch en dan zaniken ze over wielkasten. De prestatie van Connexxion vind ik echter veel belangrijker dan een paar wielkasten voor uiterlijk.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
406 is nog redeliijk. Wat dacht je van 407.
Dat is helemaal een blamage. Van 0 bussen in de dal naar 4x per uur. Dr zit niemand in.
Lijn 2 is niet in frequentie verlaagd. Dat was het minimale wat mocht. Gelukkig rijdt op lijn 2 wel een 15 minuten dienst
Dat is helemaal een blamage. Van 0 bussen in de dal naar 4x per uur. Dr zit niemand in.
Lijn 2 is niet in frequentie verlaagd. Dat was het minimale wat mocht. Gelukkig rijdt op lijn 2 wel een 15 minuten dienst
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Zoals hier al meermalen aangekaart en geschreven, een en ander komt voort uit de eisen die in het bestek zijn opgenomen.
O.a. omtrent lijn 407 is door Hermes gevraagd om in de daluren in een 30'-frequentie te rijden, maar de provincie hield voet bij stuk.
Het is dus zaak om dit jaar goed te monitoren (dat gebeurd ook) en zo met feiten te komen waarom iets wel of niet kan richting provincie.
Voor nu is en blijft het her en der roeien met de riemen die we hebben. En neem van mij aan dat veel chauffeurs het ook niet begrijpen en er van balen!!
O.a. omtrent lijn 407 is door Hermes gevraagd om in de daluren in een 30'-frequentie te rijden, maar de provincie hield voet bij stuk.
Het is dus zaak om dit jaar goed te monitoren (dat gebeurd ook) en zo met feiten te komen waarom iets wel of niet kan richting provincie.
Voor nu is en blijft het her en der roeien met de riemen die we hebben. En neem van mij aan dat veel chauffeurs het ook niet begrijpen en er van balen!!
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik ben helemaal met eens met jullie allemaal!
Ik vind het jammer voor de lijnen 6, 7 en 12. Ik vind dat ze de frequentie voor die mogen verhogen. In plaats dat lijn 407 4 Keer per uur rijdt in de dal mogen ze een deel aan lijn 7 geven. Lijn 7 om het uur laten rijden is verschrikkelijk en dat vinden de inwoners van Aalst-Waalre ook. Dat is voor de lijnen 6 en 12 ook.
Lijn 3,9 en 324 vind ik meer stadslijn achtig. Ik zou zeggen laat de lijn 324 naar Weert rijden en de 11 naar Geldrop Coevering.
De provincie heeft ook heel erger gemaakt voor Nuenen. De lijnen naar Gemert kunnen beter gewoon de oude route nemen. Nu op dit moment rijdt lijn 6 niet meer Nuenen en moeten de mensen van Nuenen een heel wandelafstand afleggen.
Wat betreft Gestel is het jammer dat er alleen maar streeklijnen rijden over de Donizettilaan. Terwijl daar inwoners wonen die alleen met stadslijen Kunnen reizen vanwege de gratis stads ov die ze hebben. Raar dat de lijn 15 via de kleine straten moet rijden met lijn 16. De oude route van 15 was beter.
Kort gezegd moet de provincie echt goed nadenken welke lijnen hoge frequentie moeten hebben of niet en of dat gepast is. Nogmaals liever 324 naar Weert en lijn 11 naar Geldrop Coevering.
Ik vind het jammer voor de lijnen 6, 7 en 12. Ik vind dat ze de frequentie voor die mogen verhogen. In plaats dat lijn 407 4 Keer per uur rijdt in de dal mogen ze een deel aan lijn 7 geven. Lijn 7 om het uur laten rijden is verschrikkelijk en dat vinden de inwoners van Aalst-Waalre ook. Dat is voor de lijnen 6 en 12 ook.
Lijn 3,9 en 324 vind ik meer stadslijn achtig. Ik zou zeggen laat de lijn 324 naar Weert rijden en de 11 naar Geldrop Coevering.
De provincie heeft ook heel erger gemaakt voor Nuenen. De lijnen naar Gemert kunnen beter gewoon de oude route nemen. Nu op dit moment rijdt lijn 6 niet meer Nuenen en moeten de mensen van Nuenen een heel wandelafstand afleggen.
Wat betreft Gestel is het jammer dat er alleen maar streeklijnen rijden over de Donizettilaan. Terwijl daar inwoners wonen die alleen met stadslijen Kunnen reizen vanwege de gratis stads ov die ze hebben. Raar dat de lijn 15 via de kleine straten moet rijden met lijn 16. De oude route van 15 was beter.
Kort gezegd moet de provincie echt goed nadenken welke lijnen hoge frequentie moeten hebben of niet en of dat gepast is. Nogmaals liever 324 naar Weert en lijn 11 naar Geldrop Coevering.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Eindhovense e-bussen maken belofte waar
De grootste elektrische ov-bussenvloot in Europa rijdt in Eindhoven. Op enkele aanloopprobleempjes na verloopt alles zoals vooraf bedacht. Hermes-directeur Juul van Hout: “Voor mij is dit de beste implementatie ooit.”
Niet ver van de busstalling waar de elektrische bussen af en aan rijden, houdt Juul van Hout kantoor. De directeur van Hermes en Connexxion-regio Zuidoost is zichtbaar ingenomen met misschien wel het belangrijkste project in zijn lange ov-carrière. Op 11 december ging de nieuwe concessie Zuidoost-Brabant van start met 43 gelede elektrische Citea’s van VDL op de hov-lijnen in Eindhoven.
Lees verder
Mooi verhaal :)
De grootste elektrische ov-bussenvloot in Europa rijdt in Eindhoven. Op enkele aanloopprobleempjes na verloopt alles zoals vooraf bedacht. Hermes-directeur Juul van Hout: “Voor mij is dit de beste implementatie ooit.”
Niet ver van de busstalling waar de elektrische bussen af en aan rijden, houdt Juul van Hout kantoor. De directeur van Hermes en Connexxion-regio Zuidoost is zichtbaar ingenomen met misschien wel het belangrijkste project in zijn lange ov-carrière. Op 11 december ging de nieuwe concessie Zuidoost-Brabant van start met 43 gelede elektrische Citea’s van VDL op de hov-lijnen in Eindhoven.
Lees verder
Mooi verhaal :)
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ja. Maar dat verhaal gaat alleen over de electrische bussen.Raymond schreef: Mooi verhaal :)
Er wordt aan het feit voorbij gegaan dat een OV bedrijf in eerste instantie mensen moet vervoeren en zich daarnaast zich bezich moet houden met bijzaken.
Helaas is het zo dat op een aantal niet HOV lijnen de normale bussen overvol zitten en er een te lafe frequentie is.
De HOV lijnen rijden geleed in een veel te hoger frequentie met dis zichtbaar lege bussen op bepaalde tijdstippen.
Daarnaast rijden sommige bussen nu een imweg en dus langere reistijd omsat ze over de HOVbaan moeten.
Dus ja. Een geslaagde implementatie van electrische bussen, maar zeker niet wat betreft de uitvoering van sommige lijndiensten.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Nu ja, dat laatste, daar wordt door de concessieverlener toch ook op gestuurd. De eis tot omslag naar zero emissie in het busbedrijf is relatief hard voor de komende jaren. Dus ja, er is wel meer te doen dan sec. die reiziger te vervoeren.huibf schreef:Ja. Maar dat verhaal gaat alleen over de electrische bussen.Raymond schreef: Mooi verhaal :)
Er wordt aan het feit voorbij gegaan dat een OV bedrijf in eerste instantie mensen moet vervoeren en zich daarnaast zich bezich moet houden met bijzaken.
(..)
Wat mij wel verbaasde is dat de bussen alleen op de remise worden opgeladen. Ik dacht dat juist met die pantograaf methode op locatie kan worden (bij)geladen, zoals in Den Bosch of bij Arriva in Limburg gebeurt. Lijkt mij wel wat efficiënter en kostenbesparend ipv een stuk of 5 extra bussen te moeten aanschaffen voor de roulatiepool.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
De vraag is natuurlijk of je zulke eisen als overheid moet stellen per 2025 (2020 als het aan D66 ligt, wat mij betreft is het iets voor 2030) het busvervoer zero emmisie is een behoorlijke kostenpost. Euro 6 (evt hybride) of Aardgas als tussenstap hadden het een stuk betaalbaarder gemaakt.Durashift schreef:Nu ja, dat laatste, daar wordt door de concessieverlener toch ook op gestuurd. De eis tot omslag naar zero emissie in het busbedrijf is relatief hard voor de komende jaren. Dus ja, er is wel meer te doen dan sec. die reiziger te vervoeren.huibf schreef:Ja. Maar dat verhaal gaat alleen over de electrische bussen.Raymond schreef: Mooi verhaal :)
Er wordt aan het feit voorbij gegaan dat een OV bedrijf in eerste instantie mensen moet vervoeren en zich daarnaast zich bezich moet houden met bijzaken.
(..)
Op station Eindhoven is er geen ruimte voor een oplaadpunt en op eindhaltes kan dat ook niet omdat er dan pauze voorzieningen moeten worden aangebracht. Het op en neer rijden naar de garage is de meest efficiënte oplossing, ook al kost dat flink wat tijd.Durashift schreef:Wat mij wel verbaasde is dat de bussen alleen op de remise worden opgeladen. Ik dacht dat juist met die pantograaf methode op locatie kan worden (bij)geladen, zoals in Den Bosch of bij Arriva in Limburg gebeurt. Lijkt mij wel wat efficiënter en kostenbesparend ipv een stuk of 5 extra bussen te moeten aanschaffen voor de roulatiepool.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
8 april wijzigen de tijden van 321,322 en 323 op een aantal ritten als gevolg van rijtijdmetingen.
De Eindhalte Gemert, Slenk/Morgen ligt uiteindelijk op een andere plaats dan verwacht en de route van lijn 321 in Boekel is niet goed te rijden met een 13 meter bus. De route gaat via de halte Nia Domo (en verder via de Wilhelminastraat).
De Eindhalte Gemert, Slenk/Morgen ligt uiteindelijk op een andere plaats dan verwacht en de route van lijn 321 in Boekel is niet goed te rijden met een 13 meter bus. De route gaat via de halte Nia Domo (en verder via de Wilhelminastraat).
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat via Nia Domo de huidige keerlus zou zijn. Wat is de huidige keerlus in Boekel? Just curious.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
via de oostelijke hoek, dus via de burgtstraat
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
En dan via de Parkstraat of via de Bernhardstraat? Beide routes lijken me inderdaad wat krap voor een 13-meter bus.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017
officieel via de Bernhardstraat.....
Zelf 1 keer gereden en: krap, maar te doen. Wel zeer rustig rijden en goed in de spiegels kijken. Zowel bij in-/ als uitrijden van de Bernhardstraat.
Zelf 1 keer gereden en: krap, maar te doen. Wel zeer rustig rijden en goed in de spiegels kijken. Zowel bij in-/ als uitrijden van de Bernhardstraat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten