Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Odo
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 16:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Odo »

Lijn 6 rijdt 's avonds 1x per uur -o-
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Raymond »

huibf schreef:Weer wat dienstregelingen nieuws.
Vanaf 1 juli gaan er twee lijnen een zomerdienstregeling rijden.
Het betreft lijn 319 en 320.

https://www.hermes.nl/reizen/1190/zomer ... ermes/5223

Er zouden eigenlijk nog veel meer lijnen een Hoogzomer dienst gaan rijden (lijnen die nu 4x/uur rijden) en zouden er electrische bussen die dan stilstaan worden ingezet op andere lijnen.
Dit is op het laatste moment door de Gemeente Eindhoven niet accoord bevonden op diverse gronden.
Ik denk best dat er ruimte is voor een hoogzomerdienstregeling in de daluren overdag, zolang je op de HOV-assen maar wel zorgt dat er gezamelijk nog wel een kwartiersdienst wordt gereden. Lijn 405/406 kunnen best in een strakke kwartiersdienst rijden, de 402/403 kunnen dat ook ('s avonds doen ze het al). Dat vergt alleen wel wat meer dienstregelingswerk dan wat Hermes de vorige keer deed met de zaterdagvakantiedienstregeling in de oude concessie op lijn 1. Toen ontstond op de Huizingalaan / Montgommerylaan een scheve 10/20 minutendienst.
Maar om de elektrische bussen ook kwijt te kunnen op andere lijnen moet het dienstenpakket toch al op de schop, dus dan kan de dienstregeling ook dusdanig klantvriendelijk gemaakt worden dat de impact relatief beperkt blijft en niet de resterende reizigers ook gelijk uit de bus worden gejaagd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

De reconstructie van de N615 vordert gestaag. De werkzaamheden bij Lieshout zijn al klaar, de nieuwe bushalte is ook aangelegd (maar nog met borden afgezet). Zelfs in Google Maps staat de halte al vermeldt (maar zonder naam en dienstregeling). Gaat deze halte straks de halte Roeklaan in de bossen van Gerwen vervangen voor de 321/322?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Mr-W »

De Deense Hoek wordt toegevoegd, alle andere haltes worden ook opnieuw aangelegd, maar die worden enkel bedient door de Buurtbus.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

Toevallig zijn vanmiddag de halteborden geplaatst. Vanochtend stond er nog niets.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat de dalurendagkaartje wederom in de maanden juli en augustus voor 9 uur geldig is. Geldt dat ook voor de dalurenkorting Brabant?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

Vorig jaar heb ik tijdens deze maanden voor 9u met de bus gereisd en toen betaalde ik - mét dit abonnement - gewoon het volle pond. Naar mijn weten is die 'voor-9:00u-regel-in-de-zomer' nooit van toepassing geweest op dit abonnement.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

Thanks. Bij mijn weten was dat "in mijn tijd" ook niet, maar het natuurlijk zomaar anders kunnen zijn tegenwoordig, zoveel ga ik niet meer met OV (kan de keren dit jaar aan een hand met missende vingers tellen). Bij NS was dat vroeger met het oude VDU wel.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Het kortingsabonnement is niet geldig voor 9.00 uur in de vakantieperioden.
Ook nooit geweest.

Ze zouden eens bang zijn dat er teveel reizigers gaan reizen....
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

Nou Huib, iets minder cynisch mag ook wel. Je 'moet' immers nog wel een jaar of 40 en dan kun je het maar beter van de positieve kant bekijken. Van mokkend aan de kant staan, zelfs bij het ROB, is nog nooit iemand beter geworden.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Lichtelijk wat cynisch, denk maar niet dat ik mokkend aan sta... overigens is het heus noe zo erg hoor. De vervoeders doen goed hun best hoor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Toevallig zijn vanmiddag de halteborden geplaatst. Vanochtend stond er nog niets.
Vandaag hingen er ook vertrekstaten in de kastjes (dinsdag nog niet) en al langer verschijnt de halte op Hermes, in OVInfo en staat hij op de schermen (maar ze hebben hem nog niet ingesproken), maar de halte is nog steeds "afgesloten".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door regenmaker »

BrengMe schreef:Ik heb het dan ook over de geldverspilling van de ritten buiten de spits, die van de provincie perse in de dienstregeling opgenomen moesten worden.
Ik was juist heel blij dat er ook ritten tussen de spitsen rijden. Sommige mensen moeten bijvoorbeeld van ASML in Veldhoven naar de High Tech Campus reizen rond de lunch of sommige mensen komen alleen voor een kort werkoverleg, dus ja dan ben je blij dat er toch iets rijdt. Als de provincie die ritten schrapt dan ga je ook reizigers in de spits verliezen. Ik vind de frequentie van 2x/uur buiten de spits prima te rechtvaardigen. Al snap ik niets van een vakantiedienstregeling op lijn 407.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Ederveen »

Is het al bekend of lijn 403 voor de dienstregeling 2019 wordt verlengd naar Veldhoven zuidwest?

Ik fietste er vandaag langs en zag dat aan de pasgeopende Zilverbaan (westelijke ontsluitingsweg tussen Oerle rotonde Zitterdse straat en Knegselseweg, zou door moeten lopen in de Westparallel en nieuwe aansluiting op de A67.), noordelijke van de rotonde ter hoogte van de Zittard, een businham is met verhoogde stoep.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Voor 2019 is hier niet in voorzien. Het is zelfs ook geen seconde ter sprake gekomen.
regenmaker schreef:... Ik was juist heel blij dat er ook ritten tussen de spitsen rijden. Sommige mensen moeten bijvoorbeeld van ASML in Veldhoven naar de High Tech Campus reizen rond de lunch of sommige mensen komen alleen voor een kort werkoverleg, dus ja dan ben je blij dat er toch iets rijdt. Als de provincie die ritten schrapt dan ga je ook reizigers in de spits verliezen. Ik vind de frequentie van 2x/uur buiten de spits prima te rechtvaardigen. Al snap ik niets van een vakantiedienstregeling op lijn 407.
Tussen ASML en HTC rijdt 407 niet. Dan pak je de 20.
Ik snap het goed dat 407 in de vakantie minder vaak rijdt, zeker als de bussen ook nog eens geleed zijn. Wacht maar af tot de hoogzomer wellicht volgend jaar.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door regenmaker »

Als ze dan op lijn 407 een halfuursdienst in de spits gaan invoeren. Dan krijg je overvolle bussen...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Als ik de bezettingscijfers bekijk kan lijn 407 het met gemak 1x per uur af met een 12 meter bus tussen 11.00 en 15.00 uur in beide richtingen en dan heeft iedereen in zitplaats (het hele jaar), afgezien van enkele onregelmatige uitschieter. Maar 1x per uur is, aangezien dit HOV is, niet wenselijk.
Daarbuiten is het voornamelijk éénrichtingsdrukte, en dat maakt het wel redelijk duur, waarbij wel gezegd kan worden dan tussen Florapark en Station de busbezetting in de spitsen ook de andere richting op goed bezet is, maar dan nog scoort wat betreft overal kosten/opbrengsten lijn 407 lager als een lijn 2, 4, 401, 403 of 405.

In de spits zou 407 ook een 15 minuten frequentie met gemak kunnen (het hele jaar), al zitten er wat onregelmatige uitschieters waardoor er voor de zekerheid een 10 minuten frequentie geboden wordt en iedereen kan met gemak mee (met staanplaatsen). Ik snap dit ook wel aangezien dit een typisch lijn is naar een bedrijventerrein wat zeker potentie heeft.

Even voor een beeld te krijgen lijn 2, 4, 5, 402, 405, 406 en 407 zitten op min of meer op gelijke bezetting. Maar het rit aantal is niet helemaal eerlijk verdeeld tussen deze lijnen en ook het materieeltype niet. 400, 403 scoren wat lager en 401 en 404 zitten fors hoger.

Reist de vraag of 407 niet teveel rijdt of de 2,4,5,402, 405 en 406 te weinig.
Van 2,4,5 is bekend (mede door de inzet van 12 meter) dat deze bussen aan of over zijn maximum zitten, 100% sta garantie en achterblijvers. (lijn 5 voornamelijk op zaterdagen)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef:Ik was juist heel blij dat er ook ritten tussen de spitsen rijden. Sommige mensen moeten bijvoorbeeld van ASML in Veldhoven naar de High Tech Campus reizen rond de lunch of sommige mensen komen alleen voor een kort werkoverleg, dus ja dan ben je blij dat er toch iets rijdt. Als de provincie die ritten schrapt dan ga je ook reizigers in de spits verliezen. Ik vind de frequentie van 2x/uur buiten de spits prima te rechtvaardigen. Al snap ik niets van een vakantiedienstregeling op lijn 407.
Rijdt er dan buiten de 407 helemaal niks naar de HTC? Lijkt mij dat buiten de spits de reiziger voor het werkoverleg ook met een andere bus kan komen? Stoppen/stopten de 7 of de 17 niet bij de HTC (al was het maar 1 halte op de doorgaande weg)?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

Alleen de 20 en 407 stopt op de HTC, lijn 17 stopt er al een paar jaar niet meer.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door regenmaker »

Ja lijn 20 maar die vervoert bijna alleen maar lucht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

Ja dat klopt, alleen vroeg fogeltje welke bussen er stoppen op HTC. En dat zijn de 20 en 407, dat er in 75% van de ritten hooguit 3 man zitten is een ander verhaal.

Volgens mij was jouw post geen reactie op die van mij. :oops:
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door regenmaker »

Ja, jij was iets sneller met posten. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

Vanaf 2 september rijden de bussen in Eindhoven een nieuwe route ivm de werkzaamheden op aan de vestdijk die tot december 2019 (!) gaan duren.
De site van Hermes heeft de nieuwe route netjes in het systeem verwerkt.

In neem aan dat we op de wiki ze netjes als 'verstoring' behandelen..

Kaartje:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door huibf op vr 24 aug 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Zugführer »

Het is mij om het even hoor, maar kun je het nog een verstoring noemen als het wijzigingen zijn die anderhalf jaar lang in de dienstregeling verwerkt worden?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Milco »

Ja hoor, ik noem ook een langdurige omleiding geen wijziging in de dienstregeling, maar gebruik gewoon het verstoringssjabloon. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten