Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BREDA - Breda moet bij de minister aandringen op vervangend vervoer naar en van Brussel zolang de NS niet in staat is een snelle trein over het HSL-spoor te laten rijden. Ook zou Breda bij de minister om compensatie moeten vragen. Dat stellen CDA en D66 in vragen aan het college. Bredavandaag.nl Shuttlebus
De snelle shuttlebus zou vanaf 1 december moeten gaan reizen tussen station Breda en station Noorderkempen. Dit station ligt halverwege de HSL-lijn Breda-Antwerpen. Voor het Bredase D66-raadslid Frank Toeset een prima tussenoplossing. “Vanaf dit station rijden er regelmatig treinen naar Antwerpen. D66 Breda Lijn 19 Hulst Busstation - Breda Station laten stoppen op Luchtbal is natuurlijk een veel goedkopere optie, hij rijdt er praktisch langs
En met de trein naar Roosendaal gaan is een slechtere oplossing dan met de bus naar Noorderkempen, waarna je vervolgens in Antwerpen-Centraal nogmaals mag overstappen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Waarom weer inzetten op een dure oplossing. De 19 rijd er inderdaad al bijna langs.
Kennelijk weer ambtenaren die het zelf niet hoeven te betalen. Zolang het maar uit de zak van een ander is.
De 19 is de makkelijkste en goedkoopste effectieve oplossing zolang er geen trein rijdt.
Ik denk dat je met lijn 19 beter af bent dan een speciale shuttlebus.
Of nog beter zelfs: Lijn 19 als de shuttlebus laten rijden.
Dan tussen Breda en Antwerpen 1x per uur een bus standaard wanneer en hoelaat (niet in de nacht) dan ook.
Ik zie die shuttlebus nog wel achter lijn 19 aanrijden als die shuttlebus in acht wordt genomen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Als je naar Gent wilt is lijn 19 al een redelijk alternatief. Jammer alleen dat die niet zelf op Antwerpen Centraal stopt. Ik snap zelf niet dat het maar niet lukt om gewoon een trein Breda-Noorderkempen-Antwerpen en dan verder naar hetzij Brussel hetzij Gent in te leggen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Bestel wat multi-courant materieel en knallen maar.
Misschien is nog het allerbeste om Breda-Brussel met dubbeldekkers te exploiteren en Roosendaal-Gent met enkeldeksmaterieel. Beide treinen in het regionale segment laten vallen (liefst niet op alle tussengelegen boerengaten-stations laten stoppen), en voor Randstad-Vlaanderen alleen nog hogesnelheidstreinen te laten rijden. Je splitst de Beneluxtrein dus op en je maakt er een Brabants feestje van.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Een herstructurering van lijn 19 zou mogelijk wel helpen. Gezien de samenwerking met De Lijn moeilijk is, zou men met de NMBS en NS kunnen samenwerken.
Hierbij zou men de samenwerking tussen de TEC en de NMBS op de lijn Bastogne - Libramont als voorbeeld kunnen nemen. De spoorlijn Bastogne - Libramont is al 20 jaar geleden vervangen door een bus. De NMBS betaalt nog steeds voor een aantal busritten op deze lijn, maar deze zijn ondertussen volledig geïntegreerd in een parallelle buslijn van de TEC.
Men zou ook via de Liefkenshoektunnel kunnen rijden. Dat is wel een toltunnel, maar men zit niet meer in de files in de oude tunnel in Antwerpen. De bus gaat dan vanuit Hulst en Nieuw-Namen via de tunnel en de autoweg tussen Bergen op Zoom en Antwerpen meteen naar de Luchtbal. Vanaf de Luchtbal kan men dan naar Breda rijden. Aan Luchtbal is er aansluiting op de trein, maar ook op de nieuwe tramlijn naar het centrum.
JHPart schreef:Men zou ook via de Liefkenshoektunnel kunnen rijden. Dat is wel een toltunnel, maar men zit niet meer in de files in de oude tunnel in Antwerpen. De bus gaat dan vanuit Hulst en Nieuw-Namen via de tunnel en de autoweg tussen Bergen op Zoom en Antwerpen meteen naar de Luchtbal. Vanaf de Luchtbal kan men dan naar Breda rijden. Aan Luchtbal is er aansluiting op de trein, maar ook op de nieuwe tramlijn naar het centrum.
Dat lijkt me sowieso wel een goed plan. Dat scheelt volgens mij best wat tijd ten opzichte van nu via de Halewijnlaan. Buiten de spits zou je dan nog steeds via de Waaslandtunnel kunnen rijden, maar dan zonder stop op de Linkeroever, dat is namelijk in kilometers wel korter.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chrysa schreef:Die route is echter wel zeer filegevoelig. Lijn 19 loopt regelmatig een half uur of meer vertraging op, zelfs op het stuk E19 al.
Dan helpt die Shuttlebus ook niet echt, want deze gaat waarschijnlijk ook de E19 op.
Misschien helpt een soort Filewatch voor de bus wel. Dan rijdt deze via Wuustwezel en Wernhout/N263.
Voor het stuk naar Brecht zal het wel meevallen. Doen de Belgen trouwens ook aan vluchtstrookrijden tijdens files voor bussen? Dat zou mooi uitkomen namelijk.
Dan kunnen die bussen beter niet doorrijden naar Antwerpen natuurlijk want daarmee lopen ze alleen maar vertraging op.
Het is ook gewoon principieel: De NS maar bovenal de NMBS hebben hun zaakjes niet op orde. Daar moet dus iets mee gebeuren.
Ik vind dat NS en NMBS een prima oplossing bieden in de vorm van een trein via Roosendaal. Voor reizigers uit andere bestemmingen zoals Tilburg of Den Bosch is er geen extra overstap ten opzichte van de route via Breda. Voor Breda natuurlijk wel, maar de overstap in Roosendaal is redelijk: 15 minuten (dus heeft een buffer) en cross-platform.
Een oplossing met een bus naar Noorderkempen of Luchtbal heeft gewoon geen toegevoegde waarde, tenzij je in Noorderkempen zou moeten zijn. Je moet twee keer overstappen in plaats van een keer. Zolang de Benelux niet via Breda rijdt gaat Noorderkempen bediend worden door een pendeltrein tot Antwerpen-Centraal, dus voor Brussel heb je daar nog een overstap. Naar Antwerpen heb je ook nog last van de files op de E19. Op Luchtbal gaat vanaf december wel een aantal intercity's uit Charleroi keren, dit om de weggevallen stop voor de trein van/naar Noorderkempen te compenseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.