Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door buschauffeur »

PHS schreef:Het zal straks nog meer proppen worden in de bussen naar de Rooi Pannen.
En ik denk dat dat vooral komt door deze laatste wijziging. Als lijn 1 ook via de Ringbaan West reed, zou er geen reden meer zijn specifiek lijn 1 voor de Rooi Pannen te nemen. Nu lijkt hiertoe wel een reden te blijven en dan lijkt vier bussen per uur in de spits mij te weinig.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door RobertT »

Dat zal denk ik best meevallen,aangezien de halte Wandelboslaan en Ringbaan West beiden niet zo ver van Rooi Pannen afliggen.dat is te verwaarlozen,voor het ROC zal de halte Wandelboslaan nog steeds de kortste zijn
PHS

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door PHS »

En precies daarom gaat het proppen worden: de halte Wandelboslaan wordt nu in de spits 10x per uur bediend en straks gaat terug naar 4x per uur. Natuurlijk krijgt de halte Ringbaan West/Wandelboslaan er 4x per uur een bus bij, maar voor de meeste scholieren is dat verder weg. Ik denk dat veel scholieren nog steeds met lijn 1 zullen willen reizen, terwijl de lijn ook veel doorgaande reizigers heeft naar het ziekenhuis en Noord. Bovendien sta je vanuit Tilburg vaak flink te wachten voor het stoplicht om de Ringbaan West over te steken, en niet iedereen wacht daarop waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Je zou naast lijn 1 ook lijnen 327 en 328 via de Postelse Hoeflaan kunnen laten rijden.
Tijn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 13:39

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Tijn »

Thom69 schreef:
lijntaxi schreef:Weet iemand of de concept dienstregeling 2019 al ter inzage ligt bij het Provinciehuis in Den Bosch of elders is te vinden?

Ik ben wel benieuwd wat er exact verandert is??
U vraagt lief, wij draaien - indien mogelijk. Arriva is zo lief geweest om de dienstregeling van Brabant (en Limburg, maar da's off-topic) al te uploaden in Koppelvlak, en met wat Excelkunstjes is daar een enigszins leesbare dienstregeling van te maken.

Zie: https://1drv.ms/x/s!AusEowYdJCoxxCmehZTKaRG4aNGS

Mijn bestand bevat zowel de volledige dienstregeling van Oost- als van West-Brabant en telt zodoende 945.112 rijen - hij is waarschijnlijk ook te groot om online te lezen, dus download hem even. Ik kan je aanraden om gericht te zoeken met de knoppen bovenin - filteren op lijn, en eventueel op halte (tip, vink bij halte# alleen 1 aan om alle ritten onder elkaar te zien). Let niet al te veel op de verschillende dagen in de laatste kolom, Arriva gebruikt 9 verschillende codes waarvan er twee niet geïdentificeerd worden in het pakket aan bestanden. De verschillen tussen mavr / mavrvak / mavrzomer in dit bestand hoeven absoluut niet te kloppen en zijn grotendeels een gok van mijn kant :wink:

Veel zoekplezier!
Ik krijg hem via OneDrive met geen mogelijkheid gedownload, krijg enkel de foutmelding dat het bestand te groot is om hem online te raadplegen en als ik die melding wegklik kan ik verder niets doen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Daelea »

Oh, da's niet zo handig... -o-

Poging 2: https://1drv.ms/f/s!AusEowYdJCoxxCss_JspKr7lK0Ii

Als het goed is, kom je nu in de map uit waar het bestand in staat. Ik hoop dat dan rechtermuisklik > Download wel werkt.
Tijn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 13:39

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Tijn »

Thom69 schreef:Oh, da's niet zo handig... -o-

Poging 2: https://1drv.ms/f/s!AusEowYdJCoxxCss_JspKr7lK0Ii

Als het goed is, kom je nu in de map uit waar het bestand in staat. Ik hoop dat dan rechtermuisklik > Download wel werkt.
Yes, dat werkt. Bedankt!
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door RobertT »

PHS schreef:En precies daarom gaat het proppen worden: de halte Wandelboslaan wordt nu in de spits 10x per uur bediend en straks gaat terug naar 4x per uur. Natuurlijk krijgt de halte Ringbaan West/Wandelboslaan er 4x per uur een bus bij, maar voor de meeste scholieren is dat verder weg. Ik denk dat veel scholieren nog steeds met lijn 1 zullen willen reizen, terwijl de lijn ook veel doorgaande reizigers heeft naar het ziekenhuis en Noord. Bovendien sta je vanuit Tilburg vaak flink te wachten voor het stoplicht om de Ringbaan West over te steken, en niet iedereen wacht daarop waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Je zou naast lijn 1 ook lijnen 327 en 328 via de Postelse Hoeflaan kunnen laten rijden.
Ik denk zelfs dat dat verkeerstechnisch ook beter is.je moet namelijk anders altijd de Ringbaan west vanuit de Busbaan oversteken om richting Lage Wisiebaan/Rueckertbaan te komen.Dat is zeker op drukke tijden niet erg fijn.De afslag naar de Wandelboslaan zit wat dat betreft beter.
Tijn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 13:39

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Tijn »

De nieuwe dienstregeling is te raadplegen via de Arriva website *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Chrysa »

Inmiddels staan ook de nieuwe lijnennetkaarten en wijzigingen online:
https://www.arriva.nl/noordbrabant/reis ... geling.htm
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Chrysa »

Buurtbus 222 (Terheijden - Oosterhout) stopt er 7 december mee wegens een gebrek aan chauffeurs.

http://www.buurtbustwm222.nl/persberich ... giers.html
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door lijntaxi »

Busboekje van Oost Brabant bekeken. Gekeken naar de wijzigingen. Het viel mij op, dat de bussen niet meer via de Onderwijsboulevard (Den Bosch) gaan rijden in 2019 maar via de Koningsweg (de weg aan de kant van de Draak) - Vlijmenseweg.
Als busreiziger verbaasde mij dit enorm. Niet meer langs haltes rijden, waar juist veel mensen in- en uitstappen. (of anders gezegd: volle bussen in plaats van lege stoelen).

Tot dat ik dit las:
Onderwijsboulevard volgend jaar busvrij, zorgen over drukte op Koningsweg
https://www.dtvdenbosch.nl/Onderwijsbou ... em?1106601

Donderdag 01 november 2018 10:22
Onderwijsboulevard volgend jaar busvrij, zorgen over drukte op Koningsweg


(...)
"De Onderwijsboulevard is vanaf 2019 busvrij, maar daardoor wordt het drukker op de Vlijmenseweg-Koningsweg. Het zou volgens omwonenden een toename van 480 bussen per dag betekenen. D66 vraagt het college om te kijken naar alternatieve routes."
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door lijntaxi »

Uit bestuursakkoord van 's-Hertogenbosch. Gaat onder andere over de Onderwijsboulevard:

https://www.s-hertogenbosch.nl/fileadmi ... 8-2022.pdf

Optimale bereikbaarheid door slimme, schone en duurzame oplossingen

We zetten deze periode in op:
• Versnelde realisatie van de 30 kilometer binnenstadsring. Dit is één van de belangrijkste laatste maatregelen die nodig zijn voor een autoluwe binnenstad.
(...)
• Een groene onderwijscampus door de Onderwijsboulevard vrij te maken van doorgaand verkeer.
(...)
• Het permanent maken van het huidige systeem van transferia waar dit nog nodig is. Dit ongeacht de specifieke locatie.
• Het ontwikkelen van nieuwe mobiliteitsconcepten in samenwerking met de JADS. Waar mogelijk is onze gemeente hiervoor een proeftuin.
• Het op termijn realiseren van station Maaspoort indien zich hiervoor nieuwe mogelijkheden aandienen.
We onderzoeken de mogelijkheden van een snelle busverbinding tussen de Maaspoort en het centraal station bij een nieuwe concessieverlening.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door nvdw »

De haltes Leeghwaterlaan en Onderwijsboulevard liggen op een paar minuten lopen van het station. Wat je daar oppikt en afzet zijn studenten die te lui zijn om te lopen.

En D’66 gaat het college (waar de partij zelf in zit) vragen om alternatieve busroutes... welke dan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door lijntaxi »

nvdw schreef:De haltes Leeghwaterlaan en Onderwijsboulevard liggen op een paar minuten lopen van het station. Wat je daar oppikt en afzet zijn studenten die te lui zijn om te lopen.

(...)
Leeghwaterlaan - ongeveer 600 meters lopen - nog geen 10 minuten
Onderwijsboulevard - bijna 900 meter lopen - 11 minuten; heel rustig een kwartier.,
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door waldo79 »

Beide zijn nog afstanden die je kunt lopen...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door busfanNL »

Gaat bravo flex Moerdijk gereden worden door Connexxion?? Je kan de ritten namelijk reserveren via de ov-flex app en dat is toch echt een CXX app. Ook kon je bellen naar een 088 nummer, dat doet connexxion ook vaak met andere flex netten.
In Roosendaal was het weer op een andere manier reserveren (namelijk via website of de klantenservice van Arriva). En het tarief is 1,50 i.p.v 3,50 zoals voor Moerdijk. Dus dat komt wel bij Arriva enn dat hebben ze dan weer uitbesteed aan TCR. Zie: http://tcr.nu/vacatures/taxichauffeur-lijndienst
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Chrysa »

Kan best dat het voor Arriva goedkoper is geweest om gewoon bij CXX in te kopen dan om zelf iets te ontwikkelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door huibf »

Moerdijk wordt gereden door een taxiboer, wat geen CXX onderdeel is.
Ze zullen wel CXX hebben betaald voor de APP. Dat is alleen maat goed!. Een APP voor alle flexvervoer.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door huibf »

https://www.bndestem.nl/moerdijk/3-50-e ... ~af958b99/

Succes is helaas voor dit project een probleem. Teveel reizigers gaat het project de kop kosten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Suus »

Misschien een hint voor de provincie dat er te intensief bezuinigd is op het OV in Noordwest-Brabant?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door PHS »

2-3 ritten per dag is relatief gezien ongeveer evenveel als BravoFlex in Helmond. Vreemd dat dit dan als een succes wordt omschreven, terwijl Helmond zo niet wordt gezien.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door huibf »

Helmond zit op 80 per dag....
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Gothic-Writer »

Is er eigenlijk al iets bekend over de wijzigingen in Tilburg, komende maart, als het vernieuwde busstation in gebruik genomen gaat worden, want tot nu toe blijft het angstvallig stil rondom dit onderwerp??

Ik vermoed zelf dat het eigenlijk alleen echt betrekking heeft op de bussen die vanaf de oostkant komen (lijnen 5,6,9,140,141,142,143 en 601), want alle andere lijnen hebben er nauwelijks last van, hooguit dat ze een minuutje eerder op het station zijn.

*de perronoverkapping begint overigens nu goed vorm te krijgen, mag ook wel, met nog iets meer als anderhalve/twee maand(-en) te gaan.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Tom024 »

Dat zal waarschijnlijk gaan om tijdspasseringen. Ook op de lijnen die vanaf de Hart van Brabantlaan komen zal er wel e.e.a. veranderen.
JoeyB2001
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 09:28
Locatie: Noord-Brabant

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door JoeyB2001 »

Ik heb een folder thuis gekregen waarin staat dat lijn 662 vanaf morgen in de middag een half uur later begint maar ook een half uur langer door rijdt.
Lijn 262 gaat buiten de schoolvakanties doordeweeks van half negen tot vier uur een halfuursdienst rijden. Het traject Maren-Kessel - Oss heeft dan de hele dag een halfuursdienst. *bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten