Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Yanaike »

Hoe doen lijn 405 en 406 het eigenlijk? Zitten die in de spits vol? En in beide richtingen?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

Vroeger in de jaren 90 reed lijn 3 iedere 10 minuten Veldhoven st joseph ziekenhuis - achter barrier.
Net als 2 en 4

Ik snap dat knip in best logischer is maar voor een dorp op afstand van nog geen 20 kilometer van Eindhoven heeft Oirschot zeer slechte verbinding met deze stad.

Dan knip in sint oedenrode of Schijndel. 2 concessies levert helaas te vaak een knip op maar dat hoeft persé niet. Het blijft bravo.

405 is volgens mij goed bezet. 406 minder. Volgens mij heeft 405 één van de hoogste bezettingsgraad van Eindhoven. Die samen met lijn 2.

Omrijden 317/318 was bedoeld na 22 uur.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Yanaike »

ZO6176 schreef:Vroeger in de jaren 90 reed lijn 3 iedere 10 minuten Veldhoven st joseph ziekenhuis - achter barrier.
Net als 2 en 4
En wat wil je daar dan mee zeggen? Alle HOV-lijnen afschaffen zodat lijn 3 weer 6x/uur kan gaan rijden?
ZO6176 schreef:Ik snap dat knip in best logischer is maar voor een dorp op afstand van nog geen 20 kilometer van Eindhoven heeft Oirschot zeer slechte verbinding met deze stad.
Oirschot heeft sowieso niet zo'n hele geweldige verbinding.

Misschien een beetje te veel richting de ideeën-hoek, maar ik had ooit het volgende plan:
- Lijn 141 wordt een HOV-lijn, krijgt een dalfrequentie van 2x/uur, spitsfrequentie afhankelijk van de vraag. Deze lijn gaat tussen Moergestel en Oirschot over de A58 rijden en na een lusje door Oirschot via de Eindhovensedijk naar Eindhoven Airport, vervolgens via Prinsenjagt naar WoensXL en dan over de Montgomerylaan naar Eindhoven.
- Op die manier krijgt Tilburg een snelle verbinding met Eindhoven Airport en krijgen Moergestel en Oirschot een rechtstreekse verbinding met WoensXL en station Eindhoven
- Lijn 400 zou weer over z'n oude route gaan rijden. De relatie WoensXL - Airport wordt immers bediend door lijn 141 (gelijk aan de frequentie van lijn 103+145 destijds).
- Lijn 142 blijft de verbinding Oirschot - Best bedienen, alleen wel met halve frequentie.
- Spoordonk zou z'n busverbinding verliezen. Eventueel kan mijn plan ook zonder het strekken over de A58, maar dan is de buslijn niet echt HOV-waardig en is het ook maar de vraag of je de frequentie van 1x/uur kan verantwoorden.
- Met lijn 9 kun je verder doen wat je wilt, maar die hoeft dan iig niet meer via Prinsenjagt te rijden.
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door phileas »

Lijn 405 Achtste Barrier doet het goed en is regelmatig druk. Ook de laatste rit van 00:09 is zo druk dat sommige mensen moeten staan. Lijn 406 is ook druk maar niet drukker dan 405. Volgens mij zijn lijn 2 en 405 even druk. Maar ik maak me wel zorgen over die lijnen in de zomervakantie. Sinds dat die lijnen andere dienstregeling hebben in de zomervakantie. Het lijkt me niet slim om vooral lijn 405 twee keer per uur te laten rijden. En ik snap niet dat lijn 403 gewoon 4 keer uur gaat rijden en lijn 2 en 405 maar 2 keer per uur. Het moet juist andersom zijn vind ik.

Lijn 405/406 heeft geen volledige nette kwartiersdienst op zondag. Het zou beter zijn als lijn 406 zes minuten later vertrekt van Ekkersrijt zodat het een volledige kwartiersdienst word.

Lijn 3, 8 en 9

Wat ook kan is lijn 9 (of lijn 3) Son en Breugel laten rijden via Peppelrode/Generaalbuurt/Winkelcentrum Woensel en Woenselse Heide. En lijn 8 doortrekken naar Best via Prinsenjagt. Dan hebben die lijnen toch een waarde in Eindhoven.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

@yanaike. Wat ik wilde zeggen is dat lijn 3 vroeger wel een sterke lijn was en dat deze door de hov als een soort extra is geworden.

400 via woensxl is gedaan om betrouwbare dienstregeling te genereren.

Een sneldienst Tilburg - airport zou denk ik niet slecht zijn. Je zit zo op de a58.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door isadora »

Jeetje, krijgt Tilburg nu ook al een Errrrporrrt. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

phileas schreef:Lijn 405 Achtste Barrier doet het goed en is regelmatig druk. Ook de laatste rit van 00:09 is zo druk dat sommige mensen moeten staan. Lijn 406 is ook druk maar niet drukker dan 405. Volgens mij zijn lijn 2 en 405 even druk. Maar ik maak me wel zorgen over die lijnen in de zomervakantie. Sinds dat die lijnen andere dienstregeling hebben in de zomervakantie. Het lijkt me niet slim om vooral lijn 405 twee keer per uur te laten rijden. En ik snap niet dat lijn 403 gewoon 4 keer uur gaat rijden en lijn 2 en 405 maar 2 keer per uur. Het moet juist andersom zijn vind ik.
Lijn 2 en 405 kennen ongeveer eenzelfde drukte, maar dat is moeilijk vergelijken immers het kan zijn dat op het HOV traject er ook andere lijnen rijden en men willekeurig instapt tussen lijn 405/406/404/9/321
403 gaat in de zomervakantie ook 2x per uur rijden. Lijn 405 gaat dat ook doen. Gezien de bezetting kan dat makkelijk (en de bus is geleed)
Lijn 2 gaat in de zomervakantie 100% geleed rijden. Dat kan ook omdat de roosters totaal afwijken en er ook voldoende materieel beschikbaar is.
Anders heb je een behoorlijk probleem op lijn 2.
Lijn 2 4x per uur laten rijden en de HOV lijnen 2x per uur is natuurlijk vloeken in de kerk.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Voor de liefhebbers:

Lijn 401 krijgt alle dagen een extra late rit vanaf Airport naar het Station. Vertrek om 0.31.
Oplettende onder ons zullen zien dat het eigenlijk min of meer de omzetting is van de matrit naar een DRUrit.
Ingaande 31 maart.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

Maar kost dit extra dru's omdat er dan reizigers mee mogen en daar voor niet. Alleen wel vervelend dat je met de trein verder nergens naar toe kan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Voor de liefhebbers:

Lijn 401 krijgt alle dagen een extra late rit vanaf Airport naar het Station. Vertrek om 0.31.
Dat was een paar jaar geleden toch ook al? Of was dat de tegengestelde richting?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

ZO6176 schreef:Maar kost dit extra dru's omdat er dan reizigers mee mogen en daar voor niet. Alleen wel vervelend dat je met de trein verder nergens naar toe kan.
Uiteraard.
Hainje schreef:
huibf schreef:Voor de liefhebbers:
Lijn 401 krijgt alle dagen een extra late rit vanaf Airport naar het Station. Vertrek om 0.31.
Dat was een paar jaar geleden toch ook al? Of was dat de tegengestelde richting?
Volgensmij niet hoor en zeker niet in de andere richting.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

Op de ov-info app bestaat lijn 21 nog steeds. Wel met de mededeling dat er geen actuele info van het voertuig is maar wel met de aankondiging dat de volgende rit vertrekt om xx.xx uur. Lijn 257 geeft wel voertuiginfo.
Dat hadden ze best wel kunnen aanpassen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Check Hermes.nl. daar zie je de waarschuwingsmelding...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door ZO6176 »

Dus je moet eerst de site van de vervoerder bekijken om vervolgens pas de app te gebruiken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Suus »

Probleem heeft Connexxion & Co. vaker gehad. Na het opheffen van lijn 149 tussen Amstelveen en Uithoorn heeft de lijn ook nog maanden in de dynamische reisinformatie op haltes en de OVInfo-app lopen spoken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Zugführer »

Berichten over goedkope kaartjes naar Eindhoven Airport maar even verplaatst naar dit topic, voornamelijk omdat het in dit topic niet zo goed past.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door fogeltje »

Als je dit soort zaken voor OV Info meldt bij Somoth, dan past ie dat meestal snel handmatig aan.
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door WALUIGI96 »

fogeltje schreef:Als je dit soort zaken voor OV Info meldt bij Somoth, dan past ie dat meestal snel handmatig aan.
Welke zaken voor OV info bedoel je?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door fogeltje »

Lijnen die nog getoond worden terwijl ze opgeheven zijn etc.

In ander nieuws, per 2 juni gaat het instaptarief op veel bussen omhoog. Hermes drukt toch zijn zin door.

https://www.hermes.nl/reizen/1190/insta ... hoogd/5454
"Een touringcar is geen bus"
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door lijntaxi »

ZO6176 schreef: (...) Het nut van de 157 is me nu niet meer zo duidelijk.
Van Eindhoven naar sint-oedenrode loopt deze gelijk aan de 156. Aan de A50 ligt nu een halte voor de 305 en 605.
Wel ligt deze halte flink buiten de bebouwde kom. Ook als je daar een fiets zou neer zetten dan is het wel een eindje lopen tussen de 2 halten. Het is niet zomaar een straat oversteken.
Die bushalte aan de A50 ter hoogte van St. Oedenrode, daar stap je niet voor je plezier op, dunkt me.
Je stapt er op, omdat het nu eenmaal moet. Wat dat betreft heeft men naar mijn idee te weinig oog voor de reisbeleving van diegene, die
met de bus moeten of willen. Iets meer aandacht voor de route naar de fiets- en looproute naar de desbetreffende bushaltes naar
de A50 zou wel op de plaats zijn. Ik vraag me serieus af of er aandacht is besteed aan een zo prettig mogelijk verblijf
bij de haltes aan de A50 bij St. Oedenrode?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

https://www.ed.nl/eindhoven/uitstel-uit ... haring_web

Weer een stukje over BravoNiks... ehm Bravoflex.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door regenmaker »

Gelderland heeft al het licht gezien. Nu Brabant nog...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door Suus »

Ik zou het in Helmond behouden. Honderd reizigers per dag komt volgens mij al aardig in de buurt van de oude stadsbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door regenmaker »

Niet als dit systeem duurder is dan de voormalige stadsbuslijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019

Bericht door huibf »

Suus schreef:Ik zou het in Helmond behouden. Honderd reizigers per dag komt volgens mij al aardig in de buurt van de oude stadsbussen.
Nee hoor. De drie stadslijnen die zijn vervallen trokken ongeveer samen op werkdagen gemiddeld 250 tot 300 reizigers per dag. De bezetting in de spitsen lag op de meeste lijnen in de drukste richting rond de 11 reizigers, met een enkele uitschieter naar 7 of 15. (Nov 2014)

Lijn 51 die niet is verflext zit op zichzelf al ruim boven de 300. Maximale bezetting met uitschieters tot 65. (Nov 2014)
Laatst gewijzigd door huibf op wo 19 jun 2019, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten