Loopt niet hard.Ederveen schreef:Hoe gaat het eigenlijk met de Bravoflex in Zuid-Eindhoven?
Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Laatst gewijzigd door huibf op do 28 feb 2019, 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Blijkbaar bent u niet goed geïnformeerd (was u geen buschauffeur?), want 7 euro is het maximum tarief per rit, zelfs als je met een groep van 5 personen van Oerle naar Gijzenrooi reist.huibf schreef: Ik weet niet welke halte je reist, maar 7 euro is de verste bestemming. Als dat het is ben je dus 28 euro kwijt. Een taxi voor 4 personen is dan waarschijnlijk dezelfde prijs.
Voor 7 euro met 2 volwassenen en 2 kinderen waarvan 1 in rolstoel is goedkoper dan een taxi tussen Gestel (lijn 14/18/19/319) en Tongelre (de drukke lijn 5). Zonder overstappen of je rolstoel plaats te hoeven delen met andermans kinderwagen... of rollator...
Het is duurder dan de reguliere bus, maar biedt dus ook een bepaald comfort.
Echter, zoals we vandaag hebben gemerkt, hebben ze maar een zeer beperkt aantal busjes (voor de rolstoel) beschikbaar, dus mochten we terug alsnog met een volle lijn 5 en 18.
Lekker sombere instelling weer...Laten we hopen dat BravoFlex Eindhoven (in tegenstelling tot Helmond) heel snel sneuvelt en men gaat focussen op het Openbaar Vervoer.
Overigens wordt het binnenkort uitgebreid met de haltes WoensXL en MMC Eindhoven. En gaat het gebruik gestaag omhoog. Misschien zijn er nu wel al 15 mensen per dag!
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Maar goed, dat is dan een communicatiepuntje.
Ik denk dat er iets niet geod zit in de boekingsmodule. Het is echt de bedoeling dat het tarief gewoon per persoon is.
Althans iets anders is nooit verteld. Bravoflex Helmond gaat ook per persoon.
Dus 28 euro voor 4 personen voor Veldhoven naar Geestenberg !
Ik heb nog niet gehoord dat MMC en WoensXL binnen het gebied gaan vallen. Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt?
Dat zou ik zeer vreemd vinden omdat juist op deze lijnen veel (HOV) lijnen rijden.
Ik neem aan dat u hierover uw beklag gaat doen. Bravoflex zou juist voor deze groep toegankelijk moeten zijn. Men wil juist WMO vervoer laten samenvloeien mrt Bravoflex. Er zijn overigens 6 voertuigen beschikbaar in het weekend. Hoeveel busjes dat zijn weet ik niet.Ederveen schreef: Echter, zoals we vandaag hebben gemerkt, hebben ze maar een zeer beperkt aantal busjes (voor de rolstoel) beschikbaar, dus mochten we terug alsnog met een volle lijn 5 en 18.
Als ze nu eerst zorgen dat de drukke lijnen die nu elk half uur rijden een frequentieverhogimg krijgen of geleed worden uitgevoerd.
Maar nee men gaat op termijn nog meer ritten schrappen.
Wat 'de reiziger' zich niet realiseert is dat uitbreiding van Bravoflex (zowel in gebied, alsmede tijdsspanne en het asntal voertuigen) hoe dan ook zal beteken dat de reguliere lijnenkaart van Eindhoven er toch wat anders gaat uitzien. Ritten waarin nu gerust makkelijk 8 reizigers zitten vanaf het station gaan eraan.
Ik ken geen stadslijnen waarop er minder dan 8 reiziger zijn vanaf het Eindhoven Station.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 06 mar 2019, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Als dat zo is veranderd dat de zaak. Ik heb de voorwaarden doorgenomen nog even, maar daar staat alleen in dat het een maximumtarief van 7 euro hanteert per rit, en dat je voor een groep van maximaal 5 personen kan reserveren. Maar er staat nergens in dat voor 5 personen samen diezelfde 7 euro geldt als maximum, noch dat het tegendeel waar is. Overigens zijn de meeste Flexreizigers individuele reizigers.huibf schreef:Ik denk dat niet veel mensen weten dat de maximumprijs 7 euro is per aangevraagde rit tot 5 personen.
Maar goed, dat is dan een communicatiepuntje.
Ik denk dat er iets niet geod zit in de boekingsmodule. Het is echt de bedoeling dat het tarief gewoon per persoon is.
Althans iets anders is nooit verteld. Bravoflex Helmond gaat ook per persoon.
Dus 28 euro voor 4 personen voor Veldhoven naar Geestenberg !
Van de chauffeuse op het flexbusje. Ik was benieuwd of het een beetje liep. Blijkbaar langzaam maar zeker steeds beter. En die zei ook dat de ziekenhuizen in Woensel ook binnenkort op de nominatie gaan om als 'enclaves' toegevoegd te worden vóór de nieuwe dienstregeling van 2020, wanneer iig. Woensel wordt toegevoegd. Er is blijkbaar vraag naar.Ik heb nog niet gehoord dat MMC en WoensXL binnen het gebied gaan vallen. Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt?
Dat zou ik zeer vreemd vinden omdat juist op deze lijnen veel (HOV) lijnen rijden.
Er staat in de voorwaarden dat ze geen 'vervoergarantie' bieden, dus klagen heeft dan niet zoveel nut. Ze hebben twee busjes, maar één was schijnbaar niet rijvaardig.Ik neem aan dat u hierover uw beklag gaat doen. Bravoflex zou juist voor deze groep toegankelijk moeten zijn. Men wil juist WMO vervoer laten samenvloeien mrt Bravoflex. Er zijn overigens 6 voertuigen beschikbaar in het weekend. Hoeveel busjes dat zijn weet ik niet.Ederveen schreef: Echter, zoals we vandaag hebben gemerkt, hebben ze maar een zeer beperkt aantal busjes (voor de rolstoel) beschikbaar, dus mochten we terug alsnog met een volle lijn 5 en 18.
Ik zie ook het liefst een fijnmazig, snel, en hoogfrequent netwerk, met reismogelijkheden tussen de stadsdelen zonder om te hoeven reizen via Neckerspoel, en drukke corridors uitgevoerd als lightrail, maar dit zal wel te duur zijn, en de gemiddelde autoverslaafde Eindhovenaar krijg je toch niet de bus in (misschien wel in een railvoertuig, aangezien een tram nu eenmaal meer "allure" heeft, maar dan moeten het exponentieel meer reizigers zijn, wat misschien nèt te doen is op de Airport-lijnen), zelfs al stopt-ie voor de deur.Als ze nu eerst zorgen dat de drukke lijnen die nu elk half uur rijden een frequentieverhogimg krijgen of geleed worden uitgevoerd.
Maar nee men gaat op termijn nog meer ritten schrappen.
Wat 'de reiziger' zich niet realiseert is dat uitbreiding van Bravoflex (zowel in gebied, alsmede tijdsspanne en het asntal voertuigen) hoe dan ook zal beteken dat de reguliere lijnenkaart van Eindhoven er toch wat anders gaat uitzien. Ritten waarin nu gerust makkelijk 8 reizigers zitten vanaf het station gaan eraan.
Ik ken geen stadslijnen waarop er minder dan 8 reiziger zijn vanaf het Eindhoven Station.
De flex is er vooralsnog meer om gaten op te vullen, zoals van de vervallen lijn (5)13 en 55, die zogezegd niet rendabel zouden zijn. En zeker als je zegt dat ie eigenlijk veel duurder is dan dat ie nu in de praktijk is, dan is het een vrij prijzig alternatief tussen bestemmingen waar al een degelijke busverbinding wordt gehandhaafd. Mocht de bravoflex volgend jaar worden uitgebreid met bijvoorbeeld Nuenen en Son en Breugel, dan zou het me niets verbazen als lijn 9 nog verder versoberd wordt op bepaalde tijdstippen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Er moet eerst meer capaciteit komen. De bussen zitten tijdens de spits op veel lijnen stampvol. Ondertussen ligt de nadruk op het ontwikkelen van een of ander flexnet. Hermes had veel meer uit de concessie kunnen halen. Helaas was er maar één inschrijver.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Dat laatste is denk ik meer aan de provincie te wijten die voor een dubbeltje in de eerste rang wil zitten. Niet gek als dan geen vervoerder interesse toont.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Even een reactie op het autoverslaafde Eindhoven. Met name Woensel heeft altijd brede wegen gehad dat voor de automobilist altijd gemakkelijk was om de stad door te komen en parkeren. Door aanleg van de HOV-lijnen in Woensel is de doorstroming voor de automobilist een stuk minder geworden. Alleen duurt het altijd een poos voordat je een automobilist de auto uitkrijgt, als je het al zou lukken. Ik woon zelf in de Tempel en voor mij is de bus naar de stad prima. Ik haal de rijtijden niet met de auto. De fiets wint het eigenlijk altijd.
Verbindingen tussen de stadsdelen wordt al zo vaak over gesproken. Maar ik denk dat het zonde is van de dienstregelingsuren. Lijn 100 het rondje door Woensel was geen succes. In een ver verleden lijn 5 Nuenen - Eindhoven via Philips Nederland ook niet. Ook als je kijkt naar de lijnen die ontsluitend zijn buiten Eindhoven zoals 20 en 7 is er ook niet zoveel behoefte. Ook de huidige lijn 21 wordt momenteel gepromoot om wat meer mensen in dat busje te krijgen. Zelf vind ik niet dat het net verkeerd in elkaar zit. Wat wel waar is dat in de spits de bussen vaak vol zit. Ik zie meer in uitbreiding in de succeslijnen dan dwarsverbindingen.
BravoFlex weet ik niet zo veel van. Lees hier het een en ander over maar heb zelf geen ervaring mee.
Verbindingen tussen de stadsdelen wordt al zo vaak over gesproken. Maar ik denk dat het zonde is van de dienstregelingsuren. Lijn 100 het rondje door Woensel was geen succes. In een ver verleden lijn 5 Nuenen - Eindhoven via Philips Nederland ook niet. Ook als je kijkt naar de lijnen die ontsluitend zijn buiten Eindhoven zoals 20 en 7 is er ook niet zoveel behoefte. Ook de huidige lijn 21 wordt momenteel gepromoot om wat meer mensen in dat busje te krijgen. Zelf vind ik niet dat het net verkeerd in elkaar zit. Wat wel waar is dat in de spits de bussen vaak vol zit. Ik zie meer in uitbreiding in de succeslijnen dan dwarsverbindingen.
BravoFlex weet ik niet zo veel van. Lees hier het een en ander over maar heb zelf geen ervaring mee.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 20:15
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Dat is niet zo gek ook met die concessie, de stalling van Hermes zit op de verreweg meest gunstigste plek voor deze concessie. In eigendom van Connexxion (Hermes) Zelfs zo gunstig, dat je je moet afvragen of er sprake is van gelijk speelveld bij inschrijvingen.regenmaker schreef:Er moet eerst meer capaciteit komen. De bussen zitten tijdens de spits op veel lijnen stampvol. Ondertussen ligt de nadruk op het ontwikkelen van een of ander flexnet. Hermes had veel meer uit de concessie kunnen halen. Helaas was er maar één inschrijver.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Volgens mij was er maar 1 inschrijver omdat voor de andere vervoerders de combinatie nieuw gebied met het toen onbekende elektrisch vervoer te moeilijk en onzeker was. Hermes kende het gebied al en kon zich concentreren op de elektrische bussen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Ik dacht eigenlijk dat MAN's en Amba's binnenkort eens vervangen zouden worden? Ik heb hier niets meer over gehoord.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
In het persbericht van de provincie stond destijds genoemd dat dit na maximaal 4 jaar zou gebeuren. Dan moeten ze dus nog door tot eind 2020. Dan zijn de bussen 12 jaar oud. En zeker met de streekbussen zullen ze zo lang mogelijk willen wachten, want de actieradius is nog niet dusdanig dat je al erg efficiënt lange elektrische streeklijnen kan gaan rijden zonder na iedere rit aan de lader te moeten.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Ik meen me te herinneren dat er als doelstelling stond uiterlijk 2020 alles in de stad elektrisch, 2025 in de streek.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Weet iemand op welke lijnen TCR allemaal actief is in deze concessie?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
28, 101, 123, 611, 621.
Volgensmij is lijn 10 inmiddels in zijn geheel naar Hermes. Dat weet wellicht Hans. Ik heb er niet op gelet de laatste tijd.
Verder worden lijn 21, 23 en 25 ook uitbesteed. Die eerst genoemde wordt op korte termijn vervangen door een buurtbus (van buurtbuscommitee 276, 277)
Volgensmij is lijn 10 inmiddels in zijn geheel naar Hermes. Dat weet wellicht Hans. Ik heb er niet op gelet de laatste tijd.
Verder worden lijn 21, 23 en 25 ook uitbesteed. Die eerst genoemde wordt op korte termijn vervangen door een buurtbus (van buurtbuscommitee 276, 277)
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
10 wordt volgens mij nog door tcr gereden. 23 en 25 wordt alleen op zondag uitbesteed. Ik meen bergerhof.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Update. Het reizigersoverleg heeft een advies uitgebracht over de op hande zijnde wijzigingen voor Bravoflex Eindhoven:Ederveen schreef:Hoe gaat het eigenlijk met de Bravoflex in Zuid-Eindhoven?
https://www.reizigersoverlegbrabant.nl/ ... en_pdf.pdf
Bravoflex doet het dus zéér slecht. Men zit op ongeveer 7,5% van het te verwachte (uiteindelijke) aanbod.
Idee is om geheel Eindhoven op te nemen in het gebied. En dat voor detzelfde kosten. Die kosten reizen dus in de huidige situatie de pan uit.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Verbaast me niks dit. Kijk maar naar de teloorgang van de treintaxi destijds.huibf schreef:Update. Het reizigersoverleg heeft een advies uitgebracht over de op hande zijnde wijzigingen voor Bravoflex Eindhoven:Ederveen schreef:Hoe gaat het eigenlijk met de Bravoflex in Zuid-Eindhoven?
https://www.reizigersoverlegbrabant.nl/ ... en_pdf.pdf
Bravoflex doet het dus zéér slecht. Men zit op ongeveer 7,5% van het te verwachte (uiteindelijke) aanbod.
Idee is om geheel Eindhoven op te nemen in het gebied. En dat voor detzelfde kosten. Die kosten reizen dus in de huidige situatie de pan uit.
Het beste is om de reisgegevens die BravoFlex genereert te gebruiken om de bestaande dienstregeling te optimaliseren.
Dit natuurlijk in combinatie met in- en uitcheckgegevens van de OV-chipkaart en maandelijkse reizigersenquêtes.
Dus kandidaten voor de Provinciale Staten verkiezingen van maart 2019 en/of hun medewerkers/helpers die dit lezen, doe er jullie voordeel mee.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Optimaliseren van de bestaande dienstregeling met reisegevens van BravoFlex = Afschaffen van BravoFlex zonder alternatief.lijntaxi schreef:Het beste is om de reisgegevens die BravoFlex genereert te gebruiken om de bestaande dienstregeling te optimaliseren.
Is dat ook wat jij bedoelt?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Er is nauwelijks vervoer met Bravoflex, dus dat zal geen groot verschil maken. De gigantische berg DRU die vrijkomen kunnen inderdaad beter in normaal busvervoer worden gestoken.
Er zijn genoeg buslijnen die overlopen of dringend wachten op een ingreep wsst betreft frequentie verhoging.
Ik verwacht eerlijk gezegd helemaal niets van de ingrepen.
De nieuwe halten zijn geruisloos toegevoegd.
Typisch !
Er zijn genoeg buslijnen die overlopen of dringend wachten op een ingreep wsst betreft frequentie verhoging.
Ik verwacht eerlijk gezegd helemaal niets van de ingrepen.
De nieuwe halten zijn geruisloos toegevoegd.
Typisch !
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Klopt het dat de halte Luchthavenweg nabij de luchthaven definitief is opgeheven? Ik zie de halte nergens meer terug, niet in de relevante lijnfolders en ook niet op de lijnennetkaart.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Dat klopt inderdaad. Volgensmij is de dris een tijdje geleden naar de piazza verplaatst toen deze is omgereden.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Als halte voor de doorgaande lijn 20 of als uitwijk-/calamiteitenhalte voor de overige lijnen was het wel verstandig geweest om de halte te behouden. Ik heb trouwens nooit een melding over het opheffen gelezen. Een soort stilzwijgende opheffing dus.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Op de site van Hermes is inmiddels lijn 257 te zien.
Deze lijn vervangt lijn 21.
De lijn wordt gereden door buurtbusvereniging 276 en 277.
De laatste rit Valkenswaard-Geldrop vervalt ivm de stalling in Borkel en Schaft.
De eerste rit op lijn 257 vanuit Heeze naar Valkenswaard wordt gereden door buurtbusvereniging 255 en 256 en is 35 minuten later ingepland. Deze rit is feitelijk de 2de rit van lijn 256 die uitzonderlijk vanuit Heeze gaat vertrekken, maar wel onder lijn 257. De 2de rit van 256 is dus in die dienstregeling vervallen.
Met deze ingreep sluit de buurtbus uit de richting Sterksel ook aan in Heeze naar Leende, in de periode dat de scholierenlijn 621 niet rijdt.
Ingaande 1 april, zonder grappen.
Gelukkig kunnen sommige buurtbusverenigingen wel samenwerken zodoende optimale reismogelijkheden te krijgen.
Deze lijn vervangt lijn 21.
De lijn wordt gereden door buurtbusvereniging 276 en 277.
De laatste rit Valkenswaard-Geldrop vervalt ivm de stalling in Borkel en Schaft.
De eerste rit op lijn 257 vanuit Heeze naar Valkenswaard wordt gereden door buurtbusvereniging 255 en 256 en is 35 minuten later ingepland. Deze rit is feitelijk de 2de rit van lijn 256 die uitzonderlijk vanuit Heeze gaat vertrekken, maar wel onder lijn 257. De 2de rit van 256 is dus in die dienstregeling vervallen.
Met deze ingreep sluit de buurtbus uit de richting Sterksel ook aan in Heeze naar Leende, in de periode dat de scholierenlijn 621 niet rijdt.
Ingaande 1 april, zonder grappen.
Gelukkig kunnen sommige buurtbusverenigingen wel samenwerken zodoende optimale reismogelijkheden te krijgen.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
Fijn dat de buurtbusverenigngen prima kunnen samenwerken. Ik persoonlijk heb nooit in deze lijn geloofd. Waarom zou je van Heeze naar Valkenswaard willen (of andersom)? Een reiziger van Geldrop naar Valkenswaard kan prima via Eindhoven. De eventuele reiziger naar het Sint Annaziekenhuis zou denk ik de doelgroep zijn maar om daarvoor een bus te laten rijden. Een buurtbus lijkt me een prima optie.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2019
De concessie schrijft voor dat de bussen niet ouder mogen zijn dan 12 jaar. Dus december 2020.regenmaker schreef:Ik dacht eigenlijk dat MAN's en Amba's binnenkort eens vervangen zouden worden? Ik heb hier niets meer over gehoord.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten