Pagina 1 van 1

Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: za 07 jul 2018, 22:27
door Mr-W
EINDHOVEN - Wachttijden tot 1,5 uur en een rij tot aan de Bijenkorf. Er rijden geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg en dat zorgde zaterdagmiddag voor chaos op het station in Eindhoven. Volgens NS kwam de grote drukte door een tekort aan beschikbare bussen.
ED.nl

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 02:44
door ZO6176
Vandaag ging mijn dochter met de scouting naar Heerenveen. Verzamelplaats was strijp-s. Het plan was om in 5 groepen van 6-7 kinderen met een leiding te gaan naar eindhoven en van daaruit met de snelbus naar s-Hertogenbosch. In de eerste bus naar eindhoven paste nog 2 groepjes. De rest bleef dus achter. De volgende bus naar eindhoven zat reeds vol. Gelukkig maar want daarna kwam het bericht dat ze bij de bijenkorf in de rij stonden en werd besloten om dan maar de stopbus naar s-Hertogenbosch te nemen. Echter deze kwam gedurende anderhalf uur niet. Evenmin naar tilburg. Wel om de haverklap zo goed als lege bussen naar eindhoven. Ik heb voorgesteld om dan met de auto naar s-Hertogenbosch te gaan. We hebben wat auto"s geregeld en had 4 scouts bij zonder leiding. Wel een patrouilleleider. Mijn vrouw en jongste dochter gingen per stadsbus naar huis. Omdat we met meerdere auto's waren is er besloten dat ieder voir zich zou rijden. Onderweg ook niet veel bussen gezien van het treinvervangend vervoer. Alleen kon je in verband met wegwerkzaamheden niet tot het stationsplein konen. Wel tot de p÷r en dan rechtsaf de maijweg tot de paaltjes..tja wat nu. De auro kon ik daar niet kwijt en de dames mochten geen gsm mee op kamp en op 1 na zijn het niet mijn kinderen. Achter me stopte een auto en waarschijnlijk werd een vrouw afgezet die ook naar het station moest. Gevraagd of zij naar het station moest werd doir haar bevestigend beantwoord. Volgens maps was het nog 10 minuten lopen. Ik heb de situatie uitgelegd en gevraagd of de meiden met haar konden meelopen naar de roltrappen op het stationsplein. Dit vond zij prima. Afscheid genomen van de gezellige meiden en hun leiding verwittigd dat ze elk moment op het station konden arriveren.

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 08:14
door Daniel
Las ergens dat het komt doordat de onderaannemer die het vervoer voor NS verzorgt zo slecht betaald dat de busbedrijven die zij weer inschakelen simpelweg de opdracht weigeren. Er is in dit seizoen immers toch zat werk voor ze wat meer inkomsten oplevert.

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 09:05
door Suus
De organisator is in dit geval Munckhof.

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 09:36
door Meltrain
Mr-W schreef:Er rijden geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg en dat zorgde zaterdagmiddag voor chaos op het station in Eindhoven.
Toch opmerkelijk dat de chaos ontstaat op een plek die buiten het getroffen traject ligt. :?
Spoiler: show
Ik weet dat de werkzaamheden tussen Tb en Ehv en Ht en Ehv waren, maar dat staat hier niet. :mrgreen:

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 09:45
door Daniel
Overigens zag NS kennelijk toch wel wat aankomen. Zag nog een tweet langskomen van een reiziger die opeens de snelbussen tussen Eindhoven en Tilburg in de reisplanner miste, die zijn dus opgeheven om meer bussen voor Eindhoven - Den Bosch ter beschikking te hebben. (Niet dat dat nog veel helpt als de reisplanner daardoor het snelste reisadvies via Den Bosch geeft voor Eindhoven - Tilburg)

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: zo 08 jul 2018, 15:57
door busfanNL
Suus schreef:De organisator is in dit geval Munckhof.
Waarom verbaasd me dit niet dat het munckhof is. :roll: ik heb ook niet zulke hele goede we ervaringen met ze met tvv. Goed van die busbedrijven dat ze de opdracht weigeren. Niet fijn voor de reiziger maar dan moet munckhof maar eens beter betalen.

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 03:57
door erjeebee
Ik heb zelf in dienst van Munckhof voor Munckhof tvv gereden en de betaling aan de eigen mensen was al niet overdadig.
En idd, de onderaannemers worden flink uitgeknepen.
Resultaat van het uitbesteden.. Munckhof schrijft (te) laag in teneinde de klus binnen te halen.
Om er toch wat aan over te houden krijg je dan dit soort toestanden.

NS zou toch onderhand de regel "Kost niks maar dan krijg je ook niks" moeten kennen........

Re: Rij tot aan de Bijenkorf: werkzaamheden zorgen voor chaos op Station Eindhoven

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 10:48
door ovforens
erjeebee schreef:Ik heb zelf in dienst van Munckhof voor Munckhof tvv gereden en de betaling aan de eigen mensen was al niet overdadig.
En idd, de onderaannemers worden flink uitgeknepen.
Resultaat van het uitbesteden.. Munckhof schrijft (te) laag in teneinde de klus binnen te halen.
Om er toch wat aan over te houden krijg je dan dit soort toestanden.

NS zou toch onderhand de regel "Kost niks maar dan krijg je ook niks" moeten kennen........
Neem aan dat alle tourboeren uitbetalen conform CAO Besloten Vervoer en niet meer dan dat. Dat dat een karige CAO is tov OV en daar kan Munckhof niets aan doen maar ze profiteren er wel van.

Als het al meer zou opleveren voor een onderaannemer zie ik niet in waarom dat tot een hoger salaris zou leiden bij de chauffeur.

Het lijkt mij realistischer dat een verkeerde prognose is gemaakt voor wat betreft reizigersaantallen en vraaguitval. Dat laatste is natuurlijk ook ontzettend lastig om in te schatten maar maakt wel enorm veel uit.

Datzie je in de praktijk ook wel. Bij veel treinstremmingen zie je ontzettend lege bussen heen en weer rijden. Daar is blijlbaar een significant hogere vraaguitval dan vooraf beraamd. Bij andere stremmingen is de vraaguitval opeens een stuk lager dan beraamd. En dan krijg je problemen zoals in Eindhoven.

Persoonlijk zou ik het handiger vinden om meer OV-bussen in te zetten op treinstremmingen. Niet per se omdat die leuker zijn, maar omdat die een veel flexibele capaciteit hebben. Het vervelende van touringcars is namelijk dat ze geen staanplaatsen hebben. De stukken snelweg bij stremmingen zijn vaak dusdanig kort dat het verschil in reistijd geen verschil maakt bij T-85 en T-100. Ik stel dat er geen probleem was ontstaan in Eindhoven als er bussen met staanplaatsen waren ingezet.