Het scheelt qua reistijd normaal minder dan een kwartier en het is aanzienlijk comfortabeler dan de bus, zeker met bagage.
Treinverbinding Maastricht-Luik
-
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ah, fijn. Goed om te weten!
simpel en meedogenloos
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Kwartier verschil? 1 uur en 6 minuten met de bus, of 1 uur 35 minuten met de trein, maakt verschil van bijna half uur. Of zijn er momenten dat dit anders is?Commendatore schreef: ↑vr 11 aug 2023, 22:32 Het scheelt qua reistijd normaal minder dan een kwartier en het is aanzienlijk comfortabeler dan de bus, zeker met bagage.
-
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ik zie nu dat ik waarschijnlijk inderdaad niet goed gekeken heb. Dan nog zou ik met bagage en/of als ik de tijd heb de trein pakken i.v.m. comfort.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ondanks dat bijna een half uur langer is zou ik ook de trein pakken.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ik zou dat nu niet doen, want er zijn langdurige tunnelwerken in Luik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
En er zijn natuurlijk meer reisbewegingen dan die tussen begin- en eindpunt.
-
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Hoe betrouwbaar is die busverbinding? (Voor mij zou die onderdeel zijn van een veel langere reisketen, dus serieuze vertraging of uitval kan al snel een probleem worden.)
-
- Berichten: 3664
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Trein vervoer in België staat nou ook niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Zeker in vergelijking met Duitsland valt dat allemaal reuze mee. (Maastricht-Luik-Hasselt is alleen wel net één van de verbindingen die ik als wat minder betrouwbaar ervaar.)
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
De keren dat ik in die regio reis is met het Euregio kaartje. Maar vind met de bus helemaal niks.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Maar dat heeft vooral met persoonlijke voorkeuren te maken en je reist maar incidenteel in de regio. De verbinding Maastricht - Hasselt via Luik is tot stand gekomen omdat die voor NMBS exploitatietechnisch handig is.
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Bij de zuiderburen van Het Groot Belgisch Treinen Forum wordt gemeld dat Arriva 'veel te laat' het toelatingsdossier heeft ingediend en daardoor zeer waarschijnlijk niet in december van start kan.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Spoorwegamateurs
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Op HGBTF heeft men het niet zo op alles dat niet NMBS is, ik zou je van die kwalificaties niet zo veel aantrekken Je zal toch met moderne treinen rijden in België, dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
Arriva treft overigens zeker blaam wat betreft de late inleverdatum, maar het klinkt alsof Infrabel het ze zeker niet leuker of makkelijk maakt, wat als effect heeft dat alleen ervaren maatschappijen als de NMBS door het proces heen komen.
Arriva treft overigens zeker blaam wat betreft de late inleverdatum, maar het klinkt alsof Infrabel het ze zeker niet leuker of makkelijk maakt, wat als effect heeft dat alleen ervaren maatschappijen als de NMBS door het proces heen komen.
請勿靠近車門
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Niet heel HGBTF over één kam scheren, de auteur van dat specifieke bericht werkt bij Infrabel en staat bekend op dat forum om vrij fel te zijn in het verdedigen van zijn werkgever, en regelmatig ook van NMBS als wederhelft van de 'gevestigde spoorwegorde'. Ik lees meer dan genoeg NMBS-kritiek op HGBTF, deze Shrek is eerder het uiteinde van het spectrum dan het midden ervan.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Om hier verderop in te gaan. De reisplanner op de NMBS Website kent de nieuwe dienstregeling en die laat gewoon nog de NMBS S trein zien ipv de RE 18.Gebruikersnaam schreef: ↑di 19 sep 2023, 10:36 Bij de zuiderburen van Het Groot Belgisch Treinen Forum wordt gemeld dat Arriva 'veel te laat' het toelatingsdossier heeft ingediend en daardoor zeer waarschijnlijk niet in december van start kan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ik zie wel dat NMBS er dan een vreemde dienstregeling op na zou houden. Er is namelijk steeds een trein die 1 uur vroeger vertrekt en ook een trein die 1 uur later vertrekt per dag. Daarnaast is er geen verschil meer tussen weekend en doordeweeks. Voorts is de vertrektijd net iets anders.
simpel en meedogenloos
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
De RE18 zal dan ook pas getoond worden als de treinen zijn toegelaten in België. En dat is dus nog niet het geval. Dat er problemen waren was mij al een paar weken duidelijk, want bij de eerste publiekspresentatie van de Arriva FLIRT in België vorige maand wilde Arriva nog niets zeggen over de publieksstart, maar hoe groot het probleem nu is, is mij niet helemaal duidelijk. Alle berichtgeving is behoorlijk gekleurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ik zit net even te kijken voor een doordeweekse dag in januari. Ik krijg niet gewoon nog de S-trein te zien, wel een L-trein Luik-Guillemins - Maastricht met een drie minuten kortere reistijd en treinnummers in de serie 18900, dezelfde serie die nu gebruikt wordt voor de RE18.
De S43 die nu nog naar Maastricht gaat rijdt in de nieuwe dienstregeling alleen nog tussen Hasselt en Luik-Guillemins.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Loket 3b en natuurlijk formulieren in foutloos Frans indienen.Cas schreef: ↑di 19 sep 2023, 14:34 Op HGBTF heeft men het niet zo op alles dat niet NMBS is, ik zou je van die kwalificaties niet zo veel aantrekken Je zal toch met moderne treinen rijden in België, dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
Arriva treft overigens zeker blaam wat betreft de late inleverdatum, maar het klinkt alsof Infrabel het ze zeker niet leuker of makkelijk maakt, wat als effect heeft dat alleen ervaren maatschappijen als de NMBS door het proces heen komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Formulier A 38 moet nog ingevuld worden.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ja hoor!
Drielandentrein vertraagd tot volgend jaar
Bron: 1Limburg.
Men heeft het nu over 'eerste helft 2024', wat dat dan ook moge betekenen.
Drielandentrein vertraagd tot volgend jaar
Bron: 1Limburg.
Men heeft het nu over 'eerste helft 2024', wat dat dan ook moge betekenen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten