TBL1+ tot in Roosendaal

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door Suus »

TBL1+ en ERMTS maken gebruik van Eurobalises die tussen de sporen worden aangebracht. Je zou deze dus relatief makkelijk moeten kunnen zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door Chrysa »

Moet je alleen wel naar Roosendaal. -0-
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door DDietzen »

Ik zit tweeënhalf uur van Roosendaal vandaan, dus mij niet gezien (A)

Maar zullen die aangelegde bakens nu betekenen dat de ILT haar verzet tegen de tweede Belgische stoptrein per uur naar Roosendaal kan staken, omdat die stopper nu beveiligd kan rijden? Of is het daar nog te vroeg voor?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door Klaasje »

Nee, het gaat hier om de spullenboel die nodig is om aan de Belgische kant van de grens onder ERTMS level 2 te kunnen rijden. Daarvoor moet je voor de grens inbellen bijvoorbeeld. Iets moet dat inbellen triggeren. Dat gebeurt met Belgische balises op Nederlandse sporen.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door waldo79 »

Maar hoeveel moeite (materiaal en geld) kost het dan om die grofweg 8 km van TBL1+ te voorzien?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door Durashift »

Klaasje schreef: di 04 jan 2022, 13:20 Nee, het gaat hier om de spullenboel die nodig is om aan de Belgische kant van de grens onder ERTMS level 2 te kunnen rijden.
Denk dat dat ook bedoeld wordt. Men spreekt over Belgische componenten.

DDietzen schreef: di 04 jan 2022, 12:03 (..)
ProRail schreef:Project Roosendaal-Essen Grensovergang: een beperkte aanpassing waarbij enkele Belgische ERTMS-componenten op Nederlands grondgebied zullen worden geïnstalleerd.
Goedkeuring realisatie: Ja
Datum gepland: 19-12-2021
Haalbaarheid indienststelling: Zeker
(..)
Ik denk dat dat als NS en ProRail het belang van die 8 km ERTMS beveiliging inziet en er voor wilt investeren.. er wel Nederlandse ERTMS componenten (althans, ingekocht door een NL juridische entiteit uiteindelijk, het product zelf zal wel elders op de wereld samengesteld zijn..lijkt mij) geïnstalleerd worden... ooit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door Suus »

Het emplacement van Roosendaal zou een van de eerste plekken in Nederland moeten zijn onder ERTMS, de goederencorridor Kijfhoek - Belgische grens is bij mijn weten nog altijd de eerste lijn die omgebouwd gaat worden de komende jaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door Meltrain »

M7 wordt toch voorzien van ATB? Dan kunnen er twee treinen per uur naar Roosendaal gaan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door Bemined »

Suus schreef: wo 05 jan 2022, 06:00Het emplacement van Roosendaal zou een van de eerste plekken in Nederland moeten zijn onder ERTMS, de goederencorridor Kijfhoek - Belgische grens is bij mijn weten nog altijd de eerste lijn die omgebouwd gaat worden de komende jaren.
De eerste lijn die omgebouwd gaat worden ja, maar eerst komt de reeds van ERTMS voorziene Hanzelijn aan de beurt. Kijfhoek - Roosendaal grens staat voor 2026 - 2028 op het programma dus dat duurt toch nog wel even.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door DDietzen »

Meltrain schreef: wo 05 jan 2022, 09:41 M7 wordt toch voorzien van ATB? Dan kunnen er twee treinen per uur naar Roosendaal gaan rijden.
Volgens mij krijgt M7 geen ATB. Er is namelijk altijd gezegd dat het wel naar Roosendaal en Maastricht kan (of Breda ook in dat rijtje zat, weet ik niet), maar expliciet niet naar Rotterdam en verder. Voor mij duidt dat erop dat er wordt ingezet op een toelating op enkel het grensbaanvak en niet voor het hele net, waardoor geen ATB nodig is (zolang er op het grensbaanvak ETCS-bakens liggen of ILT een ontheffing geeft). Wellicht werd zo nadrukkelijk vermeld dat M7 naar Rsd en Mt kan, om zich te onderscheiden van de M6 die te hoog/breed is om bij Rsd onder de brug van de A58 te passen.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: TBL1+ tot in Roosendaal

Bericht door MaartenD »

Klaasje schreef: di 04 jan 2022, 13:20 Nee, het gaat hier om de spullenboel die nodig is om aan de Belgische kant van de grens onder ERTMS level 2 te kunnen rijden. Daarvoor moet je voor de grens inbellen bijvoorbeeld. Iets moet dat inbellen triggeren. Dat gebeurt met Belgische balises op Nederlandse sporen.
Waarom zou men onder L2 naar Roosendaal willen? Vanuit Antwerpen heeft men L1 FS aangelegd dus meer dan dat lijkt me niet nodig. Het is even de vraag of Prorail L1 LS accepteert, dan zou het helemaal makkelijk zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten