Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
_O-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Zie ook de discussie hier: viewtopic.php?p=690870#p690870
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Het probleem is dat je vanaf aachen altijd over moet stappen richting köln en daar dan weer. Voor parijs zal het geen tijdswinst opleveren. De oude buurlandtrein den Haag- Köln deutz was zo slecht nog niet.Staatslijn K schreef:https://www.treinreiziger.nl/ns-nieuwe- ... -mogelijk/
Wordt dit wat of gaat het tegenvallen?
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Wat voor voordeel heeft zo'n trein? Is toch alleen interessant voor mensen die een dagje naar Aken gaan? Of weekend?
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
In Aachen kan je 6-7x/dag met de ICE naar Frankfurt. Of met de Thalys naar Parijs. Vanaf Eindhoven zijn die treinen voortaan zonder extra overstap op een stoptrein bereikbaar. Aachen, Eindhoven en Delft hebben alle drie een grote technische universiteit, dit maakt de verbinding daartussen een stuk makkelijker en sneller.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Hetzelfde argument als die IC Maastricht-Brussel dus. Nou ja we gaan het zien.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Ik vraag me af of het voor Eindhoven veel toevoegt. Thalys naar Parijs (vanaf Rotterdam) is al zonder overstap bereikbaar en straks kan je ook rechtstreeks naar Düsseldorf voor de ICE.Suus schreef:Vanaf Eindhoven zijn die treinen voortaan zonder extra overstap op een stoptrein bereikbaar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Het kan misschien tarieftechnisch wel interessant zijn. Aangezien aachen hbf een Nederlands-ovpunt is kun je wel voordeliger door Duitsland omdat je dan niet meer te maken hebt met een grensovergang
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Aachen Hbf is alleen voor de LIMAX den Nederlands OV-punt toch?
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Omdat LIMAX de enige vervoerder is die tussen Heerlen en de Europese draaischijf Aachen Hbf rijdt _O_
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Want er rijdt geen bus Maastricht - Aachen? (A)
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Het zou inderdaad veel interessanter zijn als de trein dan door zou rijden naar Keulen. Daar zijn voor bepaalde stations wel extra overstappen mee weg te werken. Eventueel zou de trein ook nog in Düren kunnen stoppen.reisthijs schreef:Ik vraag me af of het voor Eindhoven veel toevoegt. Thalys naar Parijs (vanaf Rotterdam) is al zonder overstap bereikbaar en straks kan je ook rechtstreeks naar Düsseldorf voor de ICE.Suus schreef:Vanaf Eindhoven zijn die treinen voortaan zonder extra overstap op een stoptrein bereikbaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Die is toch ook van Arriva?Aking schreef:Want er rijdt geen bus Maastricht - Aachen? (A)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Bij Arriva geldt het Nederlands ov-tarief omdat die lijnen onder de regionale concessie vallen.
Een NS-intercity tussen Heerlen en Aachen valt daar niet onder, dat is open-access. Ik zou er niet zomaar op rekenen dat je voor Nederlands tarief met NS naar Aachen kan, zolang NS internationale reizen blijft zien als iets bijzonders, waar een bijzondere prijs bij hoort.
Een NS-intercity tussen Heerlen en Aachen valt daar niet onder, dat is open-access. Ik zou er niet zomaar op rekenen dat je voor Nederlands tarief met NS naar Aachen kan, zolang NS internationale reizen blijft zien als iets bijzonders, waar een bijzondere prijs bij hoort.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
ProRail gunt spoorverdubbeling Heerlen-Landgraaf aan Swietelsky
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-g ... swietelsky
En ik weet niet of dit document nog actueel is, maar in dit document kan je op pag. 299 zien dat spoor 3 een perron krijgt en spoor 2 een kopspoor wordt in Heerlen.
https://portal.prvlimburg.nl/ro-online/ ... 1_tb19.pdf
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-g ... swietelsky
En ik weet niet of dit document nog actueel is, maar in dit document kan je op pag. 299 zien dat spoor 3 een perron krijgt en spoor 2 een kopspoor wordt in Heerlen.
https://portal.prvlimburg.nl/ro-online/ ... 1_tb19.pdf
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Uit het bericht van Prorail:
In het voorjaar van 2022 gaat de schop de grond in. De eerste treinen kunnen aan het begin van de zomer 2022 gebruikmaken van het nieuwe spoor.
Wordt hier niet voorjaar 2021 bedoeld?Lijkt mij dat je in enkele maanden dit niet voor elkaar krijgt
In het voorjaar van 2022 gaat de schop de grond in. De eerste treinen kunnen aan het begin van de zomer 2022 gebruikmaken van het nieuwe spoor.
Wordt hier niet voorjaar 2021 bedoeld?Lijkt mij dat je in enkele maanden dit niet voor elkaar krijgt
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Je hebt er niet te maken met een zachte ondergrond zoals in het noorden van het land, dus in theorie kan je er wel een stuk sneller bouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
De aannemer moet nog aan de slag met het technisch ontwerp en het voorbereiden van de bouw. Lijkt mij dat je in enkele maanden dit niet voor elkaar krijgt.
De bouw zelf kan, als het goed voorbereid is, heel snel gaan.
De bouw zelf kan, als het goed voorbereid is, heel snel gaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
plus bovenleiding,seinen etc
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Want dat valt niet onder
?het technisch ontwerp en het voorbereiden van de bouw. of De bouw zelf
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Welke bovenleiding, welke seinen? De RE 18 rijdt hier nu al elk uur de grens over, met elektrische treinstellen. Als het dubbelspoor gereed is tussen Heerlen en Landgraaf kan er ruimte gecreëerd worden voor een verlengde IC, als die ten minste met 15 kV en de benodigde beveiligingssystemen om kan gaan.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Krijgt het tweede spoor geen bovenleiding?
Die IC zal er voorlopig nog niet komen, maar de extra capaciteit van het stukje dubbelspoor zou wel al gebruikt kunnen worden om de RE 18 twee keer per uur de grens over te laten rijden.
Die IC zal er voorlopig nog niet komen, maar de extra capaciteit van het stukje dubbelspoor zou wel al gebruikt kunnen worden om de RE 18 twee keer per uur de grens over te laten rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity via Heerlen naar Aken is een stap dichterbij
Tuurlijk krijgt dat ding een bovenleiding, er komen geen dieseltreinen in de buurt daar. Ik denk dat RobertT wat achter liep, de oude Talentjes rijden hier al een paar jaar niet meer de grens over.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten