Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door teun »

Vergeet niet dat lightrail een toverwoord is dat allerlei vormen van spoor zomaar kan doen verschijnen! Of het hier om een frequentieverhoging van de sprinters, een vertramming van HOV-1 of wie weet wel een volgende regiotram helemaal naar Reusel of als het meezit zelfs Turnhout gaat weet ook de gemeenteraad zelf nog niet:

https://raadsinformatie.eindhoven.nl/us ... 0PLUS_.pdf

Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen...
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Ederveen »

Het zal wel weer worden afgevoerd als "te duur", dat er onvoldoende mensen gebruik van zouden gaan maken, of dat autominnende bewoners erop tegen zijn (geen tram in mijn straat/achtertuin).

Maar een soort vertramming van de huidige lijn 401, misschien op de manier van de Uithof-lijn deels langs het spoor, zou me op zich wel rendabel genoeg lijken, of Airport nu verder groeit of niet.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door lijntaxi »

Misschien ook aan de noordkant van Eindhoven denken. aan Woensel. Daar wonen de meeste mensen van Eindhoven.
Het zou te overwegen waard zijn om twee rijstroken te gebruiken van de John F. Kennedylaan als vrije trambaan of busbaan.
Ook aandacht voor een goede aansluiting op het busstation Neckerspoel. Vanaf de John F. Kennedylaan zou dan verder
gereisd kunnen worden via de A50 in de richting van carpoolplaats A50 in Ravenstein. Van die carpoolplaats zou dan
een volwaardige hub gemaakt kunnen worden. Maar dan praat ik over 2030. In Eindhoven kunnen opstapplaatsen komen ter hoogte van de TUE,
Maxima Medisch Centrum, Sterrenlaan en Airbornelaan.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Een beetje onzinnig idee als je het mij vraagt
2 rijstroken van de kennedylaan er af geeft een verkeersinfarct van jewelste. Je ziet dit nu bij de sterrenlaan en montgommerylaan.
De door jou genoemde plaatsen voor haltes liggen in het niks. De woonwijken zijn te ver van de kennedylaan gelegen. Lijn 4 is nu een prima lijn met haltes op de juiste plaatsen. Evenzo voor lijn 2. Eventueel zou lijn 2 richting centrum vanaf woensxl over de busbaan kunnen en een korte lijn station - woensxl.
Voorlopig kun je niet veel omdat neckerspoel veel te krap is. Onder de grond brengen zou een geweldige oplossing zijn maar super duur.
Wel zou ik meer rechtstreekse ritten naar Uden zien door de weeks die veghel overslaan. Nu is de dat alleen in de spitsuren maar die spitsuren dan wat verbreden.
Wat ook beter zou zijn de gebieden van de concessie aanpassen. Son valt onder brabant zuidoost. Ik zou die grens willen opschuiven naar Schijndel - veghel. Dat lijkt me logischer. Dan lijn 305 en 605 laten vallen onder brabant zuidoost. Behalve dan het stukje naar oss.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door teun »

Vooruitlopend op hetzelfde voorstel voor de Helmondse gemeenteraad (vraag me af of het daar inhoudelijker wordt maar ik denk eigenlijk van niet) heeft GroenLinks raadslid Tuerlings een soort collumn geschreven voor "De webblog van Helmond" (die ook in de gratis weekkrant verschenen is) over de redenering achter het voorstel:
https://www.deweblogvanhelmond.nl/actue ... -toekomst/
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Timmie »

ZO6176 schreef: Wat ook beter zou zijn de gebieden van de concessie aanpassen. Son valt onder brabant zuidoost. Ik zou die grens willen opschuiven naar Schijndel - veghel. Dat lijkt me logischer. Dan lijn 305 en 605 laten vallen onder brabant zuidoost. Behalve dan het stukje naar oss.
Lijkt me niet. Zuidoost brabant samenvoegen met Oost brabant is denk ik beter voor de dienstregeling. Kan er weer een rechtstreekse bus van Eindhoven naar Nijmegen gaan, en hoeft er niet geknipt te worden in Veghel
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Het samenvoegen van de concessies wil niet zeggen dat lijnen worden 'geplakt'. De tweede gebieden lijken totaal niet op elkaar.
De Concessie Zuidoost is ontstaan vanwege het samenwerkende karakter van de 21 gemeenten. Dat de SREregio niet meer bestaat wil niet zeggen dat die 21 gemeenten niet meer samenwerken. De MRE regio praat namelijk wat betreft OV gewoon mee hoor.

Wat mij betreft zou in de toekomst er wel wat voor te vinden zijn om een 'stadse' lijn naar Sint Oedenrode in te leggen die onder ZOB valt. (De gemeente zelf hoeft niet in de concessie te vallen) Je ziet hier een duidelijke reizigers-splitsing. De reguliere HOV lijnen blijven gewoon bestaan. Met de reguliere lijnen moet je iets mee.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Lijn 619 van Luijksgestel naar Bladel Pius stopt alweer vanwege het zeer lage gebruik. De lijn uit Valkenswaard blijft wel rijden.
Ingaande 2 maart.

Binnenkort stoppen ook eerder dan gepland de lijnen 620 en 621. De omliggende reguliere lijnen kunnen het wat betreft bezetting inmiddels makkelijk af.

Halverwege april zijn er ook wijzigingen in de buurtbuslijn 291. Hier vervallen enkele ritten van/naar Middelbeers en komt er een late rit via het Vennebos bij. De bezetting op het stuk naar Middelbeers is dramatisch. Lijn 293 lijkt hier wat reizigers weg te halen sinds de doortrekking van deze lijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

De beloofde goedkope Bravoflexritten in Veldhoven zijn eindelijk te boeken.
Het oorspronkelijke idee; "Tegen het regulier OVtarief reizen vanaf een Veldhovense halte naar de feederhalte MMC of Heemweg/Centrum en dan zonder basistarief opstappen op een normale bus" is losgelaten.
Alle ritten binnen Veldhoven (Oerle dan weer niet) zijn 96 cent.
Saillant detail is dat dat het basistarief is van 2019. De gehele beprijzing is sowiso voor BravoflexEindhoven niet geupdate naar het prijspeil van 2020.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door teun »

Weet iemand waar er een dienstregeling/lijnfolder van de schoolbuslijnen in Zuidoost-Brabant te vinden zijn?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Ze staan wel op de site van hermes. Als je lijnnummer 604 of 618 dan komt deze gewoon tevoorschijn.
Maar deze lijnen zijn vaak aan veranderingen onderhevig dus ik denk niet dat er folders gedrukt worden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

teun schreef:Weet iemand waar er een dienstregeling/lijnfolder van de schoolbuslijnen in Zuidoost-Brabant te vinden zijn?
Die zijn er niet.

Ik moet ff kijken of ik een uitreksel heb vd ritten.
Stuur me ff je mailadres (via pb).

Hermes geeft sls argument aan dat deze lijnen vaak wijzigen. Maar dat is de afgelopen 10 jaar niet het geval geweest. Ze wijzigen net zo vaak als de reguliere lijnen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Ik zag in de ov-info-app dat buurtbus 260 weer is gaan rijden. Wordt deze als uitzondering wel gereden? En zo ja, waarom kan deze wel rijden en de rest niet?
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door RnBn »

Ik verwacht dat iemand vergeten is deze ergens uit een dienstregeling te halen aangezien er geen realtime informatie beschikbaar is en er volgens de online bronnen ook geen voertuig rond rijdt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Wordt lijn 28 Deurne - Meijel weer uitbesteed? Er rijdt al enige tijd dezelfde wagen (3352) hierop.
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door GvL20 »

Proef met Bravoflex stopt in December!
https://www.ed.nl/eindhoven/proef-minib ... ~a1fceed7/

Ben eens benieuwd of de opgeheven lijnen in Helmond dan weer (deels) terug gaan komen!
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door DDietzen »

De lijnen 52 en 54 in Helmond komen terug, zo lees ik in het artikel. :wink:
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door teun »

Fijn dat het gedaan is met Bravoflex wat mij betreft en fijn dat er in ieder geval de 52 en de 54 voor terug komen, dat lijkt mij ook de meest logische keuze. Jammer dat er niks meer terug lijkt te komen op het oude traject van de 53 in Oost (incl. de vroegere koppeling via de Heistraat en het centrum) en de 55 naar Mierlo-Hout en Brandevoort, maar de 23 en 24 bieden in ieder geval iets aan alternatief (een halte langs de 24 bij Brandevoort zou dan wel mooi zijn). Over de verbinding die door de 22 en later 102/259 werd gereden zie ik ook niks maar het zou jammer zijn als er helemaal niets voor de verbinding Helmond - Stiphout - Gerwen - Nuenen meer is, misschien dat het koppelen van de 259 en de 261 tot een volledige cirkel via het Ziekenhuis en het Centrum (aan het uiteinde hebben beide lijnen een behoorlijke buffer) wat is?
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door GvL20 »

teun schreef:Fijn dat het gedaan is met Bravoflex wat mij betreft en fijn dat er in ieder geval de 52 en de 54 voor terug komen, dat lijkt mij ook de meest logische keuze. Jammer dat er niks meer terug lijkt te komen op het oude traject van de 53 in Oost (incl. de vroegere koppeling via de Heistraat en het centrum) en de 55 naar Mierlo-Hout en Brandevoort, maar de 23 en 24 bieden in ieder geval iets aan alternatief (een halte langs de 24 bij Brandevoort zou dan wel mooi zijn). Over de verbinding die door de 22 en later 102/259 werd gereden zie ik ook niks maar het zou jammer zijn als er helemaal niets voor de verbinding Helmond - Stiphout - Gerwen - Nuenen meer is, misschien dat het koppelen van de 259 en de 261 tot een volledige cirkel via het Ziekenhuis en het Centrum (aan het uiteinde hebben beide lijnen een behoorlijke buffer) wat is?

Misschien dat ze bij een van die lijnen een stukje van de oude route van lijn 53 toevoegen, en die lijnen evt. standaard laten eindigen met een lusje door het centrum via het station.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Uiteindelijk heeft men toch eieren voor haar geld gekozen.
De Eindhovense raad was al helemaal niet blij met Bravoflex.
Bravoflex Roosendaal en Moerdijk stoppen ook. Deze laatste gaat men op korte termijn al intergreren met het WMO vervoer.

Het exploitatieplan van 2021 was al klaar, met Bravoflex als uitdrukkelijk, onder voorbehoud. Er zal dus op korte termijn wel een kleine aanpassing komen.

Er word niet gerept over Eindhoven. Men zegt wel dat bij de introductie van Bravoflex Eindhoven geen lijnen zijn geschrapt maar dat is niet helemaal waar. Lijn 15 en 20 zijn geslachtofferd en de DRU die over waren voor Bravoflex Eindhoven heeft met niet in kunnen zetten voor het Eindhovense OV.
Even voor de goede orde (cijfers zijn openbaar). Bravoflex Eindhoven kost ongeveer 40.000 DRU en Helmond 4.000, daarnaast zijn er enkele tonnen euros uit expirimentenpotjes aangeboord.

Laten we verder babbelen in het Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2021 topic als het over de nieuwe dienstregeling gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten