Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door DDietzen »

Die rijden dan ook niet, als ik het me goed herinner.
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door rooddolfijn »

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door huibf »

Die rijden inderdaad ook niet.
Wiki is aangepast.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door lijntaxi »

Ik heb deze week meerdere keren gekeken op de website van Hermes, maar ik kan nergens het nieuwe busboekje (dienstregeling 2020) digitaal inzien. Terwijl ik dit bij website van Arriva dit wel kan voor hun busboekjes voor 2020. Of kan inmiddels het nieuwe busboekje voor Zuid-oost-Brabant wel digitaal inzien?
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door WALUIGI96 »

Ik kan deze gewoon vinden op deze pagina...: https://www.hermes.nl/nl/onze-routes/di ... ijnfolders
GvL20
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door GvL20 »

Is er al iets bekend wat de vervanging gaat zijn voor de huidige VDL Ambassador en MAN bussen die bijna tegen de leeftijdsgrens aan zitten?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door regenmaker »

Mag tijd worden dat het december volgend jaar is. Dan ben ik eindelijk af van die oude troep. Geen idee wat de vervangende bussen worden, denk iets elektrisch.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door busfanNL »

In verband met de actieradius gok ik op ebusco 2.2 streekversie voor de streek en voor stad de vdl citea misschien. Beide Brabantse bedrijven dus in iedergeval kunnen ze het argument werkgelegenheid erin gooien ookal worden beide types in het buitenland gebouwd. Maarja het is nog allemaal speculaas natuurlijk en sinterklaas is het land al uit. :Y
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door teun »

Hermes heeft het ten tijde van de gunning gehad over een transitie in drie tranches (toen werd er geloof ik van 65 bussen bussen gesproken, wat ik in verhouding tot de huidige vloot altijd laag vond klinken, maar de BravoDirect-bussen compenseren dat waarschijnlijk voor een groot deel). Gezien de Ambassadors en de MAN bussen deze herfst met pensioen mogen zou het inderdaad goed passen als die elektrisch worden.

Mijn eigen (complot)theorie dat de 25/26 in werkelijkheid tot Gemert zijn ingekort en vervangen door een dienst die met de BravoDirect diesels rijdt om 1 à 2 extra busjes goedkoper uit komen past daar ook wel een beetje in. :P
Beide Brabantse bedrijven dus in iedergeval kunnen ze het argument werkgelegenheid erin gooien ookal worden beide types in het buitenland gebouwd.
Niet alleen Brabants, allebei in het betreffende concessiegebied zelfs!
Vraag me wel af hoe druk dat Ebusco het heeft met de order voor AML/Haarlem...
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Ederveen »

Zojuist gezien dat bij Son Raadhuisplein de nieuwe halteborden verkeerd om hangen: die richting Eindhoven en Ekkersrijt hangt aan de andere kant, en andersom...
Afbeelding
busfanNL schreef:vdl citea
in het buitenland gebouwd.
Die paar in Roeselare? België is in ieder geval een stuk lokaler dan China...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Vanochtend kwam een soort promo-team in de bus om flyers uit te delen dat zondag de nieuwe dienstregeling ingaat.
Thomasov
Berichten: 5
Lid geworden op: za 14 dec 2019, 19:54

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Thomasov »

Hoe zit het eigenlijk met de omleidingen rondom de Vestdijk? Gaan de lijnen 24, 320 en 324 weer normaal rijden (via 18 sept. plein)? Gezien er de laatste 5/6 maanden door de omleidingen overstapmogelijkheden waren op P.C. Hooftlaan, Stadhuisplein en bijvoorbeeld Vrijstraat -> Keizersgracht en Piazza -> Witte Dame komt er meer reistijd omdat je door moet tot station.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door RnBn »

Wat ik begreep wordt er inderdaad via 18 Septemberplein en Havenhoofd gereden om bij de haltes St. Jozephburch en Sint Jansweg de reguliere route te vervolgen. Dit kost vanaf het station minder tijd maar vanuit het zuiden ben je effectief langer onderweg. Dus de reizigers uit het noorden en vanuit de trein winnen en de reizigers uit het zuiden en westen verliezen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door fogeltje »

Ik heb dinsdag voor het eerst in ruim een jaar weer eens de bus naar het werk genomen ivm kerstborrel. Ik moet in Uden bij de halte Velmolenweg zijn en helaas moet ik dan over het busstation heen. Anders zou ik het vaker overwegen nu de 322 "weer" naar Uden gaat ipv de 25.

Ik zou de echt oude 121 (directe opvolger van de Interliner) moeten hebben.
"Een touringcar is geen bus"
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door WALUIGI96 »

Ik ben ook weer echt blij om te zien dat Hermes weer gewoon Amba's inzet op de gehele zondagdienst van lijn 23.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door ZO6176 »

Alleen lijn 25 nog steeds niet. 8 persoonsbusje is toch wel krap
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 23 dec 2019, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door WALUIGI96 »

Inderdaad, vooral het feit dat 8 ook de absolute max is. Ik weet niet of de kosten in het materieel of in de chauffeurs zitten, maar als het vooral materieel is, zou ik zeggen dat een 15-persoonsbusje al veel zou schelen
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door DPDelft »

Chauffeur voor 8 personen is taxi-cao of klein-OV-cao. Alles daarboven is een buschauffeur (OV of touringcar) en dus duurder.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 23 dec 2019, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door WALUIGI96 »

Aha op die manier. Materieel maakt dus relatief weinig uit?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door teun »

Ik was vandaag weer eens voor wat last-minute kerstinkopen in het centrum van Helmond en daar vielen mij twee opmerkelijke haltebordjes op; Eentje midden in het voetgangersgebied op de Markt (misschien dat je daar met een 8-personenbusje via de Kerkstraat nog wel kunt komen maar zeker op drukke dagen zou ik het geen chauffeur toewensen), en een tweede bij de Cacaofabriek. Allebei de bordjes hadden het gebruikelijke Bravoflex uiterlijk maar een naam ontbrak in beide gevallen, ze staan allebei overigens wel in de OV-flex app als "Markt" en "Cacaofabriek ingang".

Ik ben naderhand ook nog eens langs de Groene Campus gefietst om eens te inspecteren of de twee haltes die daar aangegeven stonden ook een dergelijk bordje zonder naam zouden hebben maar daar was van een halte überhaupt niets te bekennen. Het loopt allemaal hardstikke lekker bij de flexboer blijkt maar weer. -o-

Afbeelding
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door JordiBrabant »

Je plaatje werkt niet. Je moet echt naar het plaatje linken, iets wat eindigt op .png / .jpg of iets dergelijks.
Dit is het plaatje wat je had willen linken:
teun schreef:Afbeelding
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Ederveen »

Wordt eindbestemming Eindhoven Station nog aangepast naar Centraal Station voor Hermes, gezien het nu "officieel" zo heet?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door teun »

Praktisch lijkt het me niet nodig, gezien station Strijp-S niet door de bus bediend wordt. Tevens ben ik het geheel oneens met die nieuwe naam...
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door Ederveen »

teun schreef:Tevens ben ik het geheel oneens met die nieuwe naam...
Wat mankeert eraan dan?
In mijn ogen is het niet meer dan terecht, de toekomst in acht genomen.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020

Bericht door RnBn »

Ederveen schreef:Wordt eindbestemming Eindhoven Station nog aangepast naar Centraal Station voor Hermes, gezien het nu "officieel" zo heet?
"Officieel" heet het busstation Eindhoven Neckerspoel dacht ik. Maar ik verwacht niet dat Hermes alles nu nog gaat aanpassen aangezien halteborden en vertrekstaten net vervangen zijn. Bovendien staat op de gevel van het station ook nog steeds enkel Eindhoven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten