Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
De ritten Uden-Eindhoven gaan via WoensXL.
Lijn 21 bestaat niet meer. Dat is inmiddel een buurtbus
Lijn 21 bestaat niet meer. Dat is inmiddel een buurtbus
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Bedankt voor het antwoord.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd, wie op het slimme idee is gekomen om de bussen Eindhoven - Gemert - Boekel weer door te laten rijden naar Volkel en Uden. Heeft Hermes dat zelf bedacht?
Ik neem aan dat de bus Uden - Gemert - Eindhoven ook stopt bij halte de Sterrenlaan in Eindhoven. Dat zou handig zijn voor leerlingen die een van de volgende opleidingen volgen aan het Summa College vestiging Sterrenlaan:
https://www.summacollege.nl/over-het-su ... ze-scholen
- Summa ICT
- Summa zakelijke dienstverlening (uitgzonderd juridische beroepen)
- Summa Horeca
- Suimma Facilitair
- Summa Beauty & Lifestyle
- Summa Fashion
Hoewel leerlingen uit Volkel en Uden een alternatief hebben en dat is de ROC Leijgraaf in Veghel.
https://www.leijgraaf.nl/opleidingen/opleidingen/
Alleen kun je daar niet terecht voor 'Beauty&Lifestyle', 'Fashion' en 'Facilitair' of iets wat er op lijkt.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd, wie op het slimme idee is gekomen om de bussen Eindhoven - Gemert - Boekel weer door te laten rijden naar Volkel en Uden. Heeft Hermes dat zelf bedacht?
Ik neem aan dat de bus Uden - Gemert - Eindhoven ook stopt bij halte de Sterrenlaan in Eindhoven. Dat zou handig zijn voor leerlingen die een van de volgende opleidingen volgen aan het Summa College vestiging Sterrenlaan:
https://www.summacollege.nl/over-het-su ... ze-scholen
- Summa ICT
- Summa zakelijke dienstverlening (uitgzonderd juridische beroepen)
- Summa Horeca
- Suimma Facilitair
- Summa Beauty & Lifestyle
- Summa Fashion
Hoewel leerlingen uit Volkel en Uden een alternatief hebben en dat is de ROC Leijgraaf in Veghel.
https://www.leijgraaf.nl/opleidingen/opleidingen/
Alleen kun je daar niet terecht voor 'Beauty&Lifestyle', 'Fashion' en 'Facilitair' of iets wat er op lijkt.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
De ritten Gemert-Oost - Eindhoven gaan rijden dus via de A270 en dus alleen op werkdagen overdag (121).
De ritten Uden-Eindhoven gaan rijden via WoensXL en dus de Sterrenlaan (122). Alle Dagen.
De ritten Uden-Eindhoven gaan rijden via WoensXL en dus de Sterrenlaan (122). Alle Dagen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Waarom telkens de 121 en 122? Het zijn de 321 en 322. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Kan dr maar nie aan wennen.regenmaker schreef:Waarom telkens de 121 en 122? Het zijn de 321 en 322. :)
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Het exploitatieplan van Zuidoost is door GG goedgekeurd. Er zijn geen wijzigingen aangebracht n.a.v. de inspraak.
De wijzigingen waren al eerder te vinden op de site v.d. gemeente Eindhoven.
Kortweg:
* Lijn 618 en 619 rijden inmiddels naar Pius X in Bladel
* Lijn 611 rijdt inmiddels al heel het schooljaar.
* Lijn 258 de zomerdienstregeling wordt weer afgeschaft.
* Lijn 2 krijgt weer haar oude eindpunt terug, zoals in de vorige concessie. Met dien verstande dat in de spits 6x per uur gereden gaat worden
* Lijn 3 krijgt weer haar oude eindpunt terug, zoals in de vorige concessie. Met dien verstande dat de frequentie 2x per uur wordt en in de avonden en zondags nog 1x uur.
* Lijn 5 krijgt een flinke inpuls gaat altijd 4x per uur rijden. muv de avond en zondag (blijft zoals alle stadslijnen 2x uur) hiermee keert men feitelijk bijna terug naar de oude frequentie in de vorige concessie met lijn 5 en 55 samen.
* Lijn 9 wordt Eindhoven - Best en gaat de route van van lijn 144 uit de vorige concessie rijden. Hiermee wordt lijn 8 eindelijk ontlast wat betreft de enorme drukte.
* De huidige lijn 9 worden twee nieuwe lijnen (21 en 22) die worden ingekort tot Meubelplein/Ikea en gaan afzonderlijk rijden naar Breugel en Son.
* Lijn 10 krijgt extra vroege en late spitsrit(ten)
* Lijn 400 gaat stoppen op BIC.
* Lijn 321 wordt Gemert, Slenk - Eindhoven vv en rijdt alleen op werkdagen, overdag en rijdt via de A270
* Lijn 322 wordt Uden - Eindhoven, zoals in de vorige concessie en rijdt via WoensXL. De frequentie op het gezamelijke traject is ongewijzigd.
* Lijn 25 en 26 worden logischerwijs dus ingekort tot Gemert.
* Lijn 20 krijgt in de daluren een lagere frequentie en op zaterdag wordt niet meer gereden.
* Lijn 15 wordt ingekort tot Veldhoven, Heemweg Centrum
* Lijn 103 gaat als spitslijn rijden 4x per uur via Veldhoven Zonderwijk - Look ( route lijn 402) - De Kelen ( route lijn 403) - en verder als HOV 1 as naar Eindhoven vv.
* Bravoflex Eindhoven krijgt in Veldhoven een Feederfunctie mogelijkheid.
De wijzigingen waren al eerder te vinden op de site v.d. gemeente Eindhoven.
Kortweg:
* Lijn 618 en 619 rijden inmiddels naar Pius X in Bladel
* Lijn 611 rijdt inmiddels al heel het schooljaar.
* Lijn 258 de zomerdienstregeling wordt weer afgeschaft.
* Lijn 2 krijgt weer haar oude eindpunt terug, zoals in de vorige concessie. Met dien verstande dat in de spits 6x per uur gereden gaat worden
* Lijn 3 krijgt weer haar oude eindpunt terug, zoals in de vorige concessie. Met dien verstande dat de frequentie 2x per uur wordt en in de avonden en zondags nog 1x uur.
* Lijn 5 krijgt een flinke inpuls gaat altijd 4x per uur rijden. muv de avond en zondag (blijft zoals alle stadslijnen 2x uur) hiermee keert men feitelijk bijna terug naar de oude frequentie in de vorige concessie met lijn 5 en 55 samen.
* Lijn 9 wordt Eindhoven - Best en gaat de route van van lijn 144 uit de vorige concessie rijden. Hiermee wordt lijn 8 eindelijk ontlast wat betreft de enorme drukte.
* De huidige lijn 9 worden twee nieuwe lijnen (21 en 22) die worden ingekort tot Meubelplein/Ikea en gaan afzonderlijk rijden naar Breugel en Son.
* Lijn 10 krijgt extra vroege en late spitsrit(ten)
* Lijn 400 gaat stoppen op BIC.
* Lijn 321 wordt Gemert, Slenk - Eindhoven vv en rijdt alleen op werkdagen, overdag en rijdt via de A270
* Lijn 322 wordt Uden - Eindhoven, zoals in de vorige concessie en rijdt via WoensXL. De frequentie op het gezamelijke traject is ongewijzigd.
* Lijn 25 en 26 worden logischerwijs dus ingekort tot Gemert.
* Lijn 20 krijgt in de daluren een lagere frequentie en op zaterdag wordt niet meer gereden.
* Lijn 15 wordt ingekort tot Veldhoven, Heemweg Centrum
* Lijn 103 gaat als spitslijn rijden 4x per uur via Veldhoven Zonderwijk - Look ( route lijn 402) - De Kelen ( route lijn 403) - en verder als HOV 1 as naar Eindhoven vv.
* Bravoflex Eindhoven krijgt in Veldhoven een Feederfunctie mogelijkheid.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Die extra spitslijn 103 is dat wel aantrekkelijk voor reizigers vanuit Zonderwijk/'t Look? Die zouden naar mijn idee de 402 blijven gebruiken richting Eindhoven zodat deze niet het rondje door De Kelen moeten maken. Of zijn er veel lokale reizigers?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Wie bij Hermes is op het idee gekomen om buslijn 322 (Eindhoven - Gemert) door te trekken naar Uden???
Ik heb me altijd er over verbaasd dat de verbinding Eindhoven - Uden via Gemert vervangen werd door de verbinding Helmond - Uden..
Wetende dat de verbinding Eindhoven - Uden via Gemert al meer dan enkele decennia bestond. Als we de geschiedenis van de ZuidOoster bekijken
(een van de voorlopers van Hermes) en daar weer de voorloper(s) van. heeft er al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw een rechtstreekse verbinding
bestaan tussen Eindhoven - Uden via Gemert. Sterker nog die verbinding liep door naar Nijmegen via Grave.
Ik heb me altijd er over verbaasd dat de verbinding Eindhoven - Uden via Gemert vervangen werd door de verbinding Helmond - Uden..
Wetende dat de verbinding Eindhoven - Uden via Gemert al meer dan enkele decennia bestond. Als we de geschiedenis van de ZuidOoster bekijken
(een van de voorlopers van Hermes) en daar weer de voorloper(s) van. heeft er al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw een rechtstreekse verbinding
bestaan tussen Eindhoven - Uden via Gemert. Sterker nog die verbinding liep door naar Nijmegen via Grave.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Eigenlijk is het puur uit armoede. Lijn 403 zit in de spitsen al helemaal vol en moet dus wat erbij krijgen en ook lijn 402. Maar beide upgraden is dan weer te kostbaar. Lokaal is het niets anders zou kijn 20 het wel beter doen.ZO6176 schreef:Die extra spitslijn 103 is dat wel aantrekkelijk voor reizigers vanuit Zonderwijk/'t Look? Die zouden naar mijn idee de 402 blijven gebruiken richting Eindhoven zodat deze niet het rondje door De Kelen moeten maken. Of zijn er veel lokale reizigers?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Hadden ze dan niet beter lijn 14 of 15 in de spits kunnen doorrijden naar zonderwijk en het look?
Dan had 403 de extra dienst kunnen krijgen. Qua DRU maakt het niet zoveel uit.
Dan had 403 de extra dienst kunnen krijgen. Qua DRU maakt het niet zoveel uit.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Hier zijn toch wel een paar interessante keuze gemaakt:huibf schreef:Het exploitatieplan van Zuidoost is door GG goedgekeurd. Er zijn geen wijzigingen aangebracht n.a.v. de inspraak.
De wijzigingen waren al eerder te vinden op de site v.d. gemeente Eindhoven.
Kortweg:
* Lijn 618 en 619 rijden inmiddels naar Pius X in Bladel
* Lijn 611 rijdt inmiddels al heel het schooljaar.
* Lijn 258 de zomerdienstregeling wordt weer afgeschaft.
* Lijn 2 krijgt weer haar oude eindpunt terug, zoals in de vorige concessie. Met dien verstande dat in de spits 6x per uur gereden gaat worden
* Lijn 3 krijgt weer haar oude eindpunt terug, zoals in de vorige concessie. Met dien verstande dat de frequentie 2x per uur wordt en in de avonden en zondags nog 1x uur.
* Lijn 5 krijgt een flinke inpuls gaat altijd 4x per uur rijden. muv de avond en zondag (blijft zoals alle stadslijnen 2x uur) hiermee keert men feitelijk bijna terug naar de oude frequentie in de vorige concessie met lijn 5 en 55 samen.
* Lijn 9 wordt Eindhoven - Best en gaat de route van van lijn 144 uit de vorige concessie rijden. Hiermee wordt lijn 8 eindelijk ontlast wat betreft de enorme drukte.
* De huidige lijn 9 worden twee nieuwe lijnen (21 en 22) die worden ingekort tot Meubelplein/Ikea en gaan afzonderlijk rijden naar Breugel en Son.
* Lijn 10 krijgt extra vroege en late spitsrit(ten)
* Lijn 400 gaat stoppen op BIC.
* Lijn 321 wordt Gemert, Slenk - Eindhoven vv en rijdt alleen op werkdagen, overdag en rijdt via de A270
* Lijn 322 wordt Uden - Eindhoven, zoals in de vorige concessie en rijdt via WoensXL. De frequentie op het gezamelijke traject is ongewijzigd.
* Lijn 25 en 26 worden logischerwijs dus ingekort tot Gemert.
* Lijn 20 krijgt in de daluren een lagere frequentie en op zaterdag wordt niet meer gereden.
* Lijn 15 wordt ingekort tot Veldhoven, Heemweg Centrum
* Lijn 103 gaat als spitslijn rijden 4x per uur via Veldhoven Zonderwijk - Look ( route lijn 402) - De Kelen ( route lijn 403) - en verder als HOV 1 as naar Eindhoven vv.
* Bravoflex Eindhoven krijgt in Veldhoven een Feederfunctie mogelijkheid.
- 2/3 was bekend, ik vind de frequentie van 3 wel laag.
- 9 naar Best: vanuit esthetisch oogpunt had ik dit lijn 1 genoemd ;-)
- 5: waarom niet 2x p/u 5 en 2x p/u 55? Dan is er een betere dekking.
- 21/22 naar S&B: DIt is een bijzondere keuze. de ene zal wel Son en de andere Breugel aandoen. Je dwingt mensen wel tot een overstap of verder lopen naar haltes v.d. streeklijnen, dat maakt het OV wel minder interessant. Je zou op z'n minst overdag of in elk geval in de spits een directe verbinding willen, waarom dan niet 406 door laten rijden?
Als er een IC station Acht/Airport zou zijn (had er natuurllijk allang moeten zijn) zou je vanaf daar lijn 9 ri. S&B kunnen laten rijden.
- 20: deze lijn wordt zo wel minder interessant
- 103: lijkt een soort combi 402/403 (niet via City Centrum?)
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Lijn 55 deed het in het verleden gewoon erg slecht en daarbij liggen de halten ook dichtbij die van lijn 5.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Wat betreft son gentiaan en Breugel. Wat je ook doet, ik vrees dat het nooit iets zal worden. Veel mensen springen op de fiets om vervolgens 1 der arriva-lijnen te gebruiken.
Het lijnnummer 9 naar best vind ik wel logisch. Hij volgt een deel van de huidige lijn 9. Ook naar acht heb je de combi 8/9.
Lijn 3 heeft veel lijnen in de buurt van zijn haltes dus lage frequentie is te snappen
Het lijnnummer 9 naar best vind ik wel logisch. Hij volgt een deel van de huidige lijn 9. Ook naar acht heb je de combi 8/9.
Lijn 3 heeft veel lijnen in de buurt van zijn haltes dus lage frequentie is te snappen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Ik zou ervoor kiezen om lijn 5 om te leggen via de Tongelresestraat en de Jeroen Boschlaan. De halte Rubbensstraat zou ik dan naar de Tongelresestraat verplaatsen. Vervolgens de halte Kievitlaan weer in de route opnemen (liggen redelijk wat winkels omheen). De halte Rembrandtlaan zou ik naar de Jeroen Boschlaan verplaatsen.huibf schreef:Lijn 55 deed het in het verleden gewoon erg slecht en daarbij liggen de halten ook dichtbij die van lijn 5.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Halten Rembandplein is de beste scorende halte van de lijn, en niet zon beetje ook.
Echte vele malen beter dan de Kivietlaan in het verleden.
Die route is bekeken en het zou alleen maar verliezers hebben, langere reistijd (1 verkeerslicht), hogere ritafstand en minder reizigers.
Echte vele malen beter dan de Kivietlaan in het verleden.
Die route is bekeken en het zou alleen maar verliezers hebben, langere reistijd (1 verkeerslicht), hogere ritafstand en minder reizigers.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Nog niet voorbij zien komen, maar wel in OV-info waar de dienstregeling nu te vinden is: halte Calaislaan keert terug in de Achtse Barrier (maar wel op een andere plek) en wordt hiermee het nieuwe eindpunt in plaats van de Rijssellaan voor lijn 405. Het rondje dat lijn 405 nu leeg rijdt om te keren wordt hiermee dus toegankelijk voor reizigers (en krijgt Hermes dus voortaan handig als DRU's betaald). Overigens moet de halte nog wel aangelegd worden.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
IS het niet logisch om ook de Castiliëlaan op te nemen? Daar is dan overstap mogelijkheid op lijn 406.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 11 dec 2019, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Klopt. Deze halte keert terug. Op verzoek van reizigers.
De halte Castilielaan wordt door lijn 405 niet aangedaan omdat hij niet over de busbaan rijdt.
De halte Castilielaan wordt door lijn 405 niet aangedaan omdat hij niet over de busbaan rijdt.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Dienstregeling inmiddels beschikbaar. Ik had mijn nichtje al lekker gemaakt dat de bus uit Lieshout weer naar Uden gaat. Gezien ze in Dukenburg op kamers zit handig. Alleen is er helaas geen aansluiting in de stille uren. 25 minuten wachten ri Lieshout, 55 minuten wachten ri Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Waar kan ik die vinden?
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 11 dec 2019, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Ik keek in OVinfo. Ik vermoed dat je op de site van de vervoerder ook de info kan zien. Zoeken per lijn en datum in toekomst.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Op hermes.nl is nog niets te vinden.
Wat betreft de avonden na 20.00 uur
In Uden komt lijn 322 om .07 aan. Laatste om 23.07 ( de latere rijden tot Gemert tot omstreek 0.45)
Vertrek in Uden is omstreeks .25. Laatste vertrek om 23.25. Deze rijdt op zaterdag de hele rit naar Ehv. Op de andere dagen tot Nuenen Centrum.
Wat betreft de avonden na 20.00 uur
In Uden komt lijn 322 om .07 aan. Laatste om 23.07 ( de latere rijden tot Gemert tot omstreek 0.45)
Vertrek in Uden is omstreeks .25. Laatste vertrek om 23.25. Deze rijdt op zaterdag de hele rit naar Ehv. Op de andere dagen tot Nuenen Centrum.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
Jep en bus naar Nijmegen komt ergens rond :00 aan en vertrekt om :02. Dus RIP aansluiting. Maar in zijn geheel wel een verbetering om de 322 ipv de 25 naar Uden te laten gaan.
Ik heb al in verschillende apps de nieuwe tijden kunnen bekijken.
Ik heb al in verschillende apps de nieuwe tijden kunnen bekijken.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2020
De nieuwe lijnen 21 & 22 gaan dus tussen Son en Breugel en Ekkersrijt rijden. Deze rijden de gehele dag 1x/uur en in de spits 2x/uur. Maar lijn 406 rijdt niet op maandag- t/m vrijdagavond na 22:00 en op zaterdag- en zondagavond. Dus waarom rijden de lijnen 21 en 22 dan?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten