Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Vinny »

maar er is niets mis met het feit dat meneer de HC heeft aangesproken en het onacceptabel vindt dat die de wet niet naleeft.
Dat is de klikspaan uithangen. Ik vind dat ook best wel kwalijk eerlijk gezegd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Moshi »

Vinny schreef:
maar er is niets mis met het feit dat meneer de HC heeft aangesproken en het onacceptabel vindt dat die de wet niet naleeft.
Dat is de klikspaan uithangen. Ik vind dat ook best wel kwalijk eerlijk gezegd.
:shock: Het gaat toch niet over wie er een propje heeft gegooid in de klas? Dit is een wet die een grote steun heeft onder de Nederlandse bevolking en democratisch is aangenomen. Alleen maar goed als burgers dan ook hun eigen steentje bijdragen. Een betere wereld begint bij jezelf. :!:
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Vinny schreef:
maar er is niets mis met het feit dat meneer de HC heeft aangesproken en het onacceptabel vindt dat die de wet niet naleeft.
Dat is de klikspaan uithangen. Ik vind dat ook best wel kwalijk eerlijk gezegd.
Prima. Dus als iemand inbreekt in jouw huis en je buren bellen de politie, dan hangen zij de klikspaan uit?
Inbreken is wellicht iets anders, maar het gaat in beide gevallen om het handhaven van de wet. Ik vind het volstrekt normaal dat deze meneer de HC heeft aangesproken. Ik had precies hetzelfde gedaan.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Aking »

Sowieso ben ik benieuwd of als iemand de trein sloopt, graffiti spuit, zit te roken of wat dan ook we dat ook maar moeten laten voor wat het is en in een andere coupé moeten gaan zitten? :')

Of moeten we dan ineens wel de HC/Politie inseinen? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Suus »

en-es schreef:Ik heb het idee dat die man vooral even een punt moest maken in de media. Volgens mij was er weinig aan de hand.
Lijkt mij ook. Zolang reizigers in de trein tenminste iets van kleding dragen, al is het maar lingerie, en een geldig vervoersbewijs hebben vind ik het eigenlijk wel best :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Vinny »

Dus als iemand inbreekt in jouw huis en je buren bellen de politie, dan hangen zij de klikspaan uit?
Een totale flutovertreding vergelijken met een inbraak :roll:

Kom op nou zeg. Dit is een gevalletje van 105 km/h rijden op de snelweg in een 100-zone. Daar ga je ook niet het kenteken van de overtreder doorgeven aan de politie mag ik hopen :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Niks van, dit is een gevalletje veiligheid. Je weet niet wie eronder zit en er kan evengoed een bom onder dat ding zitten. Het is gewoon wachten tot er iemand daadwerkelijk onder zo'n ding een bom tot ontploffing brengt - wat waarschijnlijk erg makkelijk zou zijn, omdat toch niemand de ballen heeft om die mensen te controleren - en dan zijn de coalitiepartijen weer "geschokt" - nog meer geschokt dan het betreffende treinstel, als het daar gebeurt.

En los van veiligheid hebben sommige mensen er simpelweg geen behoefte aan dat iemand met een burka bij hun in de coupé zit. Je zit maar tegen iets aan te kijken waarvan je niet weet wat het is, je kunt er niet mee communiceren, je kunt het niet in het gezicht kijken, niks. "Jamaar ik heb ook wel ergens geen behoef—" nee, het gaat om een verbod bij wet, waarmee ik het volste recht heb om geen behoefte te hebben aan die boerka, om het zo maar even te zeggen.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 24 sep 2019, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik: bericht bewerkt.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Ardan »

Ondanks je angsten hoeven we hier niet denigrerend te gaan doen. Normaal taalgebruik alsjeblieft.
Ik doe ook maar wat
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Ardan schreef:Ondanks je angsten
Ik vind dat denigrerender dan het in eigen woorden benoemen van een probleem. Daarnaast heb ik hier een tijd terug al eea over aangegeven in een privébericht.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Chrysa »

bys1 schreef: Je weet niet wie eronder zit en er kan evengoed een bom onder dat ding zitten. Het is gewoon wachten tot er iemand daadwerkelijk onder zo'n ding een bom tot ontploffing brengt - wat waarschijnlijk erg makkelijk zou zijn, omdat toch niemand de ballen heeft om die mensen te controleren.
Ik kan anders makkelijk een bomgordel onder mn trui aantrekken, of allerlei explosieven in mijn rugzak stoppen. Die dingen ook maar verbieden dan?
Dit is net alsof je geen straat meer oversteekt omdat je anders aangereden zou worden. :') Maar goed, de enige buitenlanders die ik haat zijn Nederlandse toeristen in het zuiden van Europa. *O*
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Ik denk dat je een bomgordel onder je trui een stuk sneller ziet dan onder een kolossaal zwart gewaad. En als je van alles in je rugzak of onder normale kleding propt valt er vaak nog het een en ander aan je gezicht af te lezen. Een beetje Mikos merkt verdacht gedrag wel op. Een boerkadragend geval kan zich misschien ook "verdacht gedragen" maar die kan toch heel wat meer verbergen dan alleen die bom.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Z2N »

Een beetje overgrote trui kan een hoop verbergen hoor. (A)

Maargoed, 'verdacht gedrag' is gelukkig meer dan blikken. Iemand die zich wegdraait als er andere mensen kijken, als een HC zijn rondje doet, of als er politie of een BOA opkijkt is per definitie verdacht, daar maakt de kleding niet uit. En als je bang bent voor bommen, in Europa zijn de meeste bommen niet religieus maar nationalistisch van aard. Wat dat betreft zou er een verbod moeten komen op Friezen, het enige volk in Nederland met een eigen 'nationalistische' partij. :P
Laatst gewijzigd door Z2N op wo 25 sep 2019, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Chrysa »

bys1 schreef:Ik denk dat je een bomgordel onder je trui een stuk sneller ziet dan onder een kolossaal zwart gewaad. En als je van alles in je rugzak of onder normale kleding propt valt er vaak nog het een en ander aan je gezicht af te lezen. Een beetje Mikos merkt verdacht gedrag wel op.
Dat zijn flink veel aannames in weinig tekst. :shock:
Je bent welkom om eens in mijn kledingkast te kijken, lekker veel ruime comfortabele truien waar je heel veel onder kan verstoppen. Ik heb ook nog een redelijke collectie tassen waar je van alles in kan proppen. *O* Meestal kom ik niet eens een Mikos tegen tijdens mijn reis, terwijl ik toch op grote stations kom.
bys1 schreef:boerkadragend geval
Een mens heet dat.
Z2N schreef:Wat dat betreft zou er een verbod moeten komen op Friezen. :P
Dat is natuurlijk altijd een goed idee, hoewel het met Fries nationalistische autobommen nog wel mee valt volgens mij. *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Z2N »

Met nationalisten weet je het nooit hè, de Spaanse regering beticht zelfs een Catalanistische beweging van het plannen van een bomaanslag. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Chrysa schreef:
bys1 schreef:Ik denk dat je een bomgordel onder je trui een stuk sneller ziet dan onder een kolossaal zwart gewaad. En als je van alles in je rugzak of onder normale kleding propt valt er vaak nog het een en ander aan je gezicht af te lezen. Een beetje Mikos merkt verdacht gedrag wel op.
Dat zijn flink veel aannames in weinig tekst. :shock:
Je bent welkom om eens in mijn kledingkast te kijken, lekker veel ruime comfortabele truien waar je heel veel onder kan verstoppen. Ik heb ook nog een redelijke collectie tassen waar je van alles in kan proppen. *O* Meestal kom ik niet eens een Mikos tegen tijdens mijn reis, terwijl ik toch op grote stations kom.
bys1 schreef:boerkadragend geval
Een mens heet dat.
Z2N schreef:Wat dat betreft zou er een verbod moeten komen op Friezen. :P
Dat is natuurlijk altijd een goed idee, hoewel het met Fries nationalistische autobommen nog wel mee valt volgens mij. *O*
Mogelijk.
HC's kom ik idd de ene keer vaker tegen dan de andere. Toevallig was er op mijn laatste treinreis een mevrouw nogal wat overlast aan het veroorzaken in de stiltecoupé. Overigens een zwarte met meer doeken dan kleren, van het soort dat hier waarschijnlijk al jaren woont - ze stapte 22:00 uit in Heerenveen, weinig kans dat ze daar vakantie vierde - en nog steeds geen woord Nederlands verstaat (bleek uit de aanwijzingen van verschillende passagiers om zich aan de regels te houden). Of mag ik dat niet zeggen? In elk geval jammer dat er toen geen HC te zien was.


Wegkijken is overigens bij boerka's niet aan de orde; meestal doe je dat omdat je het niet prettig vindt als mensen je aankijken. Maar goed, bij een boerka kan dat toch al niet...
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door SuperGhost »

bys1 schreef:Dat neemt toch niet weg dat hij gewoon gelijk heeft? Er is een wet, en NS moet die handhaven. Zo simpel is het.
Niet dus, want de NS heeft helemaal geen handhavende bevoegdheid in dit geval. Alleen de politie heeft dat.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door trolly »

bys1 schreef:Toevallig was er op mijn laatste treinreis een mevrouw nogal wat overlast aan het veroorzaken in de stiltecoupé. Overigens een zwarte met meer doeken dan kleren, van het soort dat hier waarschijnlijk al jaren woont - ze stapte 22:00 uit in Heerenveen, weinig kans dat ze daar vakantie vierde - en nog steeds geen woord Nederlands verstaat (bleek uit de aanwijzingen van verschillende passagiers om zich aan de regels te houden). Of mag ik dat niet zeggen?
Op zich is het natuurlijk fijn dat je je eigen racistische vooroordelen goed herkent. Je pretentie dat dat soort ideeën de norm zouden zijn vind ik persoonlijk storender dan je drang ze te ventileren. Daarbij is het wellicht wel aardig je af te vragen in hoeverre je opmerkingen op gespannen voet staan met de Nederlandse wetgeving waarvan je de handhaving zo vurig bepleit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door JordiBrabant »

Chrysa schreef: Ik heb ook nog een redelijke collectie tassen waar je van alles in kan proppen.

Der meeste rugzakken en vooral rolkoffers zijn van het formaat dat er best een flink explosief in zou kunnen. <s>Maar laten we vooral het vertrouwen in onze medemens schaden en schijnveiligheid creëren.<\s>
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

trolly schreef:
bys1 schreef:Toevallig was er op mijn laatste treinreis een mevrouw nogal wat overlast aan het veroorzaken in de stiltecoupé. Overigens een zwarte met meer doeken dan kleren, van het soort dat hier waarschijnlijk al jaren woont - ze stapte 22:00 uit in Heerenveen, weinig kans dat ze daar vakantie vierde - en nog steeds geen woord Nederlands verstaat (bleek uit de aanwijzingen van verschillende passagiers om zich aan de regels te houden). Of mag ik dat niet zeggen?
Op zich is het natuurlijk fijn dat je je eigen racistische vooroordelen goed herkent. Je pretentie dat dat soort ideeën de norm zouden zijn vind ik persoonlijk storender dan je drang ze te ventileren. Daarbij is het wellicht wel aardig je af te vragen in hoeverre je opmerkingen op gespannen voet staan met de Nederlandse wetgeving waarvan je de handhaving zo vurig bepleit.
Volgens mij weet jij niet wat racisme is.

Vooroordelen zijn hier niet echt aan de orde. De enige aanname die ik doe is dat ze waarschijnlijk al jaren in Nederland woont. Kleine kans dat ze in Heerenveen op vakantie was, maar het is natuurlijk mogelijk. In elk geval was er vrijwel geen communicatie met haar mogelijk en kon ze zich niet gedragen. En laat het nou toevallig net zo zijn dat heel veel mensen uit "dat soort landen" zo zijn (geen Nederlands spreken en zich niet kunnen gedragen). Voordat je weer de racismekaart gaat trekken: volgens mij had ik het in eerste instantie over een individu en zeg ik dat meer mensen van dezelfde afkomst zo zijn, en loop ik niet te roeptoeteren dat alle zwarten zich niet kunnen gedragen ofzo. Witte, blauwe, zwarte en oranje mensen kunnen zich allemaal "goed" of "minder goed" gedragen. Ik ken van alle kleuren wel mensen die "goed" zijn of juist niet. De zwarte conciërge op de middelbare school kon ik ook heel goed mee overweg, al is hij onlangs wel ontslagen wegens examenfraude :')
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door trolly »

bys1 schreef:Volgens mij weet jij niet wat racisme is.
Toch wel, dit:
bys1 schreef:En laat het nou toevallig net zo zijn dat heel veel mensen uit "dat soort landen" zo zijn (geen Nederlands spreken en zich niet kunnen gedragen).
Mensen op grond van huidskleur (zoals jij zegt zwart), geloof en/of afkomst ("dat soort landen") collectief als crimineel of minderwaardig afschilderen is onversneden racistisch. Je onderstreept dat nog eens met je laatste zin:
bys1 schreef:De zwarte conciërge op de middelbare school kon ik ook heel goed mee overweg, al is hij onlangs wel ontslagen wegens examenfraude :')
Dat je denkt dat het gedrag van een dame die zich in de trein niet netjes gedraagt jou permissie geeft hier leeg te lopen over bevolkingsgroepen is op zich meer dan voldoende voor aangifte, dus het lijkt me verstandig als je om te beginnen dergelijke misplaatste uitingen voor je houdt. In plaats daarvan kan je ook eens wat rond gaan kijken buiten je eigen benauwde omgeving.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Ik schilder niemand collectief af als crimineel. Het is gewoon een FEIT dat mensen uit voornamelijk Afrikaanse landen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Het is racisme op het moment dat ik zeg dat alle zwarte mensen crimineel/minderwaardig zijn, of alle turken slecht zijn. Dat is niet wat ik zeg; ik zeg dat er veel zijn die crimineel zijn of zich niet kunnen gedragen - wat ik zeg op basis van cijfers die ik eerder heb gedeeld en op basis van eigen ervaringen in de afgelopen jaren - en vermeld tegelijkertijd dat dit zeker niet voor iedereen geldt uit die bevolkingsgroepen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Aking »

Ik kan inderdaad wel bevestigen dat ik de directeur van de bajes voor de beklagrechter heb moeten slepen om niet-halal voedsel te krijgen, daar het voer in de bajes standaard halal was. En dat was niet omdat het merendeel van de inwonenden aldaar bestond uit roomblanke Willems en Martins
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Vinny »

dit is een gevalletje veiligheid.
Nee, natuurlijk niet. De aanslagen die gepleegd zijn in het openbaar vervoer in Europa zijn niet door mensen uitgevoerd die een nikab aan hadden.
Toevallig was er op mijn laatste treinreis
Ik reis ook wel eens met de trein en dan zijn er ook andere tokkies die het reizen minder aangenaam kunnen maken. Denk bijvoorbeeld aan de 'treinterroristjes' op de lijn Enkhuizen-Amsterdam die zo'n 10 jaar gelden de media haalden met het veroorzaken van overlast. Daar heeft de politie toen keihard ingegrepen met regelmatige hardhandige controles. De daders waren overigens zo Nederlands als het maar zijn kan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Moshi »

Vinny schreef:
dit is een gevalletje veiligheid.
Nee, natuurlijk niet. De aanslagen die gepleegd zijn in het openbaar vervoer in Europa zijn niet door mensen uitgevoerd die een nikab aan hadden.
Het is wel degelijk een bekende methode van moslims om zich te hullen in een nikab om daarna een aanslag te plegen. Dit jaar nog zelfs: https://news.sky.com/story/tunisia-bans ... k-11757494
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Z2N »

Dus omdat sommige mensen een niqab dragen tijdens het plegen van een terreuraanslag moeten alle niqabs verboden worden? Dan zou je natuurlijk ook alle tassen en truien in het OV moeten verbieden, want ook die zijn gedragen tijdens terreuraanslagen... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten