Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bys1 »

Goed gehandeld door de chauffeur :pos:

Het gedrag van deze vuilniszak zegt ook alweer genoeg over de instelling van dat soort lui: ze komt de bus in "omdat ze weet dat Arriva niet handhaaft", en als ze er vervolgens alsnog uit wordt geflikkerd gaat ze zielig doen dat het racisme is en weet ik veel allemaal ("ik voelde me net een zwarte in de Verenigde Staten"). Ook jammer dat de politie dan weer zo slap is om geen boete op te leggen en uiteindelijk alleen de chauffeur op zijn dak krijgt.

Gewoon wegwezen dat soort lui, vuilniszakken over je hoofd trekken doe je maar in je eigen land.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Durashift »

nou nou, lekkere framing weer.. :roll:

(het is een vrouw, dus dan lijkt mij dat het ook de vrouwelijke versie van 'kampeerder' moet zijn.. :wink: )

Voor de duidelijkheid: mijn sympathie heeft het ook niet.
Maar goed, dit is dus een symbolische wet(geving).. dat dus conflicteert met andere wetgeving (wet personenvervoer 2000 kennelijk).

Want al had de politie de mevrouw beboet.. als ik het goed begrepen heb mag zij dan alsnog verder reizen..
Kortom, waarom hebben wij dit dan in ons land opgetuigd??
Dat beboeten ook niet op het BOA niveau mag begrijp ik ook niet.. juist op dat niveau is er een grotere pakkans, zeker in het OV, lijkt mij,.

Wat heeft Geert (Wilders) er trouwens over gezegd?

Jammer dat de chauffeur het nou weer op zijn bordje krijgt dat die de richtlijn niet goed toegepast heeft..

Het zal wel wachten zijn totdat een mede reiziger amok begint te maken omtrent een gezichtsbedekkende reiziger waarop de chauffeur (m/v) geen actie onderneemt .. wat ik heel goed kan begrijpen want het leidt toch nergens toe..
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bys1 »

Geert Wilders zei (op twitter, uiteraard) dat hij het handelen van de chauffeur "fantastisch" vond.

Ben het met je eens dat BOA's moeten kunnen handhaven. En dat die chauffeur nu niet volgens de richtlijnen gehandhaafd heeft... jammer dan, iemand de bus uit gooien die de wet overtreedt gaat boven "richtlijn".

In Friesland hebben we dit soort types gelukkig minder (alleen de standaard kopdoeken die in 80 procent van de gevallen hun kaartje niet op orde hebben, en dan na twintig minuten discussiëren met de chauffeur in half Nederlands, half Engels uiteindelijk op de bushalte blijven staan. Maar als ik zoiets als dit mee zou maken en de chauffeur niks zou doen, zou ik na navraag bij de chauffeur zo de politie bellen indien nodig hoor. En zoals gezegd vind ik de instelling van die lui het ergst: "Ik voed mijn kinderen ermee op dat Allah belangrijker is dan de Nederlandse wet" (bron: special van NOS) en meer van dat soort gezelligheid.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Ik schrijf dit bewust niet in bij de "Alledaagse gebeurtenissen in Limburg", omdat het een beetje "off topic" is (het incident in Stein betreffend):

Als zoiets hier in D zou gebeuren zou de chauffeur onmiddelijk te horen krijgen dat hij een "boze Nazi" is, zoals het inmiddels in 9 van 10 gevallen gebruikelijk is als men als Duitser een "medeburger met migrantenachtergrond" (het woord "allochtoon" mag men bij ons niet meer gebruiken omdat het niet political correct is) op onze regels en wetten attent maakt. :roll:

Ik persoonlijk heb geen hekel aan een boerkaverbod, omdat het alleen maar rechtvaardig is. Als een westerse vrouw naar bepaalde landen in het Midden-Oosten gaat wordt zij gevraagd om haar lichaam te bedekken. Waarom mogen wij dus andersom van vrouwen uit deze cultuur niet vragen om zich onze leefwijze aan te passen en (tenminste) hun gezicht vrij te tonen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

ICE11 schreef: Als een westerse vrouw naar bepaalde landen in het Midden-Oosten gaat wordt zij gevraagd om haar lichaam te bedekken. Waarom mogen wij dus andersom van vrouwen uit deze cultuur niet vragen om zich onze leefwijze aan te passen en (tenminste) hun gezicht vrij te tonen?
Ik snap je punt, maar met je redenatie ben ik het niet helemaal mee eens. Dat iets in een ander land wel of niet gebruikelijk is, betekent niet dat wij hetzelfde moeten doen of juist het tegenovergestelde. Volgens mij moeten wij zelf bepalen hoe we met elkaar omgaan, wat onze waarden, normen etc. zijn. Dat moeten we niet laten afhangen van wat in andere landen gebruikelijk is.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Durashift »

Ja, eventuele kinderen kijken buiten altijd naar een luikie als ze hun moeder nodig hebben. Bizar.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door AppleMoose »

Los van wat je er inhoudelijk van vindt, moeten die krachttermen als " wildkampeerder", "vuilniszak" en "kopdoek" nou echt? Voegt wat mij betreft niks toe aan je betoog. Je mening blijft echt wel overeind als je het gewoon hebt over een vrouw met een burka. We zitten hier niet op FOK! of Geenstijl... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben eveneens van mening dat de algehele schrijfstijl in bys1's en isadora's berichten niet door de beugel kan.
Het maakt niet uit of iemand gezichtsbedekkende kleding draagt of niet. Hij/Zij heeft bij wet net zoveel recht op haar verplaatsing als alle andere passagiers in de bus, ongeacht haar kleding, en zolang zij gewoon betaalt. Mafkezen met bivakmutsen vind ik dan weer een ander verhaal wegens diverse associaties. Er is hier duidelijk sprake van twee wetgevingen die volledig tegen elkaar ingaan. Enerzijds het boerkaverbod en anderzijds de Wet Personenvervoer. De directie van Arriva heeft een richtlijn opgesteld die de chauffeurs gebiedt mensen niet de toegang tot de bus te ontzeggen als hij/zij gezichtsbedekkende kleding draagt. Daarom vind ik de reactie en daaropvolgende maatregelen van Arriva niet gek.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Selivio »

Deze chauffeur heeft gewoon een keuze gemaakt tussen artikel 30.4 van de wet personenvervoer 2000: De houder van een concessie, verleend door een concessieverlener als bedoeld in artikel 20, tweede of derde lid, is verplicht reizigers te vervoeren die daartoe beschikken over een voor het concessiegebied geldig nationaal vervoerbewijs tegen het daarbij behorende tarief (wat trouwens weer in definitie weer iets anders is dan een vervoersplicht, aangezien dat alleen de juridische verplichting om de van tevoren in de dienstregeling gepubliceerde vluchten-ritten-vaarten uit te voeren is, maar dat terzijde :wink: ). en artikel 1 van de Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding. De chauffeur heeft in deze gekozen voor de meest recente. Ik ga er vanuit dat hij dat ook gedaan had als ik bijvoorbeeld met een bivakmuts of mijn motorhelm de bus ingestapt was.
Gelukkig heeft de chauffeur ook de vrijheid voor deze keuze, aangezien een richtlijn alleen een standaard is die beschrijft hoe een bedrijf graag ziet dat je handelt, maar het is geen verplichting. Je mag ervan afwijken als je daar aanleiding toe ziet(en deze chauffeur heeft daar blijkbaar aanleiding toe gezien) *O* .
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

Als die mevrouw met nikab gewoon een kaartje heeft (en uit het verhaal blijkt nergens dat dit niet het geval is) zou ik het als inzittende erg vervelend gevonden hebben als de chauffeur weigert te rijden voor een wetsovertreding waarvoor de politie toch geen boetes uitschrijft.

Dus ja, ik snap de richtlijn van de vervoerder heel goed.

En ik vind het ook vreemd dat mensen zo hard vasthouden aan de vrijheid van meningsuiting en allerlei drap uit hun onderbuik hier neer kunnen kwakken maar volstrekt geen probleem hebben dat de vrijheid om je met kleding te uiten wel ingeperkt is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Ik vind vooral de reactie van Arriva bijzonder. Die zeggen nu dat de chauffeur zich niet aan hun regels heeft gehouden door stil te blijven staan. Maar in principe is die chauffeur bezig met het handhaven van de wet. (Wat we verder ook van die wet vinden.)

Volgens mij had Arriva zich beter op de vlakte kunnen houden in plaats van hun chauffeur meteen te laten vallen. Ik heb namelijk zo het vermoeden dat de nuance op het internet ver te zoeken is en dat wanneer de gegevens van deze chauffeur bekend worden hij, helaas, een heleboel dreigementen tegemoet kan zien.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bys1 »

Want ik kan zomaar een bomgordel onder mijn stembanden prutsen? :lol:

Je vergelijkt hier echt appels met peren. Vrijheid van meningsuiting is een van de laatste vrijheden die we nog hebben en ook die wordt steeds verder ingeperkt. Denk aan de bedreigingen die je aan je adres krijgt als je een bepaalde mening hebt, aan Geert Wilders (hoe oneens je het ook met hem bent) die dagelijks tientallen doodsbedreigingen krijgt en niet meer zonder beveiliging de straat op kan, en kijk naar hoe linkse media de mensen proberen te beïnvloeden.

Het verbod op gezichtsbedekkende kleding of boerkaverbod is iets totaal anders. Een boerka staat allereerst de integratie in de weg en komt ten tweede de veiligheid niet bepaald ten goede. Je weet niet wie eronder zit. Als jij een boerka op straat ziet, hoe ben jij er dan zeker van dat er een vrouw onder zit? Voor hetzelfde geld zit er een man onder die even een bommetje wil laten ploffen.
Overigens nog een leuk feitje: onlangs zag ik op dumpert een filmpje van een "mevrouw" die spulletjes jatte uit een winkel en van alles onder haar vuilniszak had verstopt.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Post »

bys1 schreef:en kijk naar hoe linkse media de mensen proberen te beïnvloeden.
Ten eerste wat is volgens jou de definitie van linkse media? En ten tweede rechtse media proberen mensen niet te beïnvloeden? En ten derde wanneer spreek jij van beïnvloeden, is dat wanneer jij het er niet mee eens bent. Of als een medium een echte oproep doet of nog iets daar tussen?
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bys1 »

Ik doel voonamelijk op dingen die door prominente linkse media als NPO/NOS worden verzwegen omdat ze liever niet willen dat dat bekend wordt. Als een aanslag op een moskee gepleegd wordt komt dat maanden later nog overal terug en een aanslag met een extreemlinks motief zwijgen ze over. Als je wilt, kan ik je wel eens een filmpje toesturen dat hier laatst over is gemaakt.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door Suus »

bys1 schreef:Want ik kan zomaar een bomgordel onder mijn stembanden prutsen? :lol:
Want daar had ik het ook echt over?
Je vergelijkt hier echt appels met peren. Vrijheid van meningsuiting is een van de laatste vrijheden die we nog hebben en ook die wordt steeds verder ingeperkt. Denk aan de bedreigingen die je aan je adres krijgt als je een bepaalde mening hebt, aan Geert Wilders (hoe oneens je het ook met hem bent) die dagelijks tientallen doodsbedreigingen krijgt en niet meer zonder beveiliging de straat op kan, en kijk naar hoe linkse media de mensen proberen te beïnvloeden.
Ten eerste is het niet waar dat de vrijheid van meningsuiting wordt ingeperkt. En ja, het is vervelend voor Wilders dat hij beveiliging nodig heeft, maar het probleem is niet "linke media" maar hoe tegenwoordig met normen en waarden wordt omgegaan (of het gebrek daaraan). Ik kan namelijk ook voorbeelden tonen van politici met een linkse mening die bedreigingen ontvangen.
Het verbod op gezichtsbedekkende kleding of boerkaverbod is iets totaal anders. Een boerka staat allereerst de integratie in de weg en komt ten tweede de veiligheid niet bepaald ten goede. Je weet niet wie eronder zit. Als jij een boerka op straat ziet, hoe ben jij er dan zeker van dat er een vrouw onder zit? Voor hetzelfde geld zit er een man onder die even een bommetje wil laten ploffen.
Overigens nog een leuk feitje: onlangs zag ik op dumpert een filmpje van een "mevrouw" die spulletjes jatte uit een winkel en van alles onder haar vuilniszak had verstopt.
Allereerst, je toont echt totaal geen respect voor mensen als je termen als vuilniszak en kopdoeken blijft gebruiken. Integratie komt van twee kanten, maar blijkbaar niet van jouw kant.

En dat hele gedoe met bomgordels... Weet je, een man kan in een broek met diepe zakken ook een mes verstoppen en daarmee ellende veroorzaken. En wanneer is er in Nederland iemand met een bomgordel gezien? De laatste keer was volgens mij drie jaar geleden bij mij thuis in de straat en dat bleek gewoon een autogordel te zijn. Je bent bang voor een probleem wat niet bestaat, vooral omdat je het niet kent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door bys1 »

Suus schreef:Allereerst, je toont echt totaal geen respect voor mensen als je termen als vuilniszak en kopdoeken blijft gebruiken. Integratie komt van twee kanten, maar blijkbaar niet van jouw kant.
Mensen uit wat voor land dan ook die bereid zijn zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden, de Nederlandse taal leren en willen werken zijn van harte welkom en hebben wat mij betreft het volste recht om hier in dit land te wonen. Op het moment dat je dat niet doet mag je van mij opdonderen. Zo werkt het gewoon, als jij naar een islamitisch land gaat wordt er ook van je verwacht dat je je aanpast. En daar zijn ze een stuk minder tolerant dan hier.
En in die landen mogen ze wat mij betreft een boerka of hoofddoek dragen als ze dat willen, maar in Nederland horen vuilniszakken niet thuis. Dat verbod is er ook niet voor niks.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Zugführer »

Ik heb de berichten uit Alledaagse gebeurtenissen in Limburg en het politiek-topic maar even bij elkaar gezet in dit topic.
Verder aan iedereen het verzoek om termen als "wildkampeerder" of "vuilniszak" achterwege te laten. Zoals hierboven terecht opgemerkt voegen zulke krachttermen niets toe aan je betoog.
Bovendien is OVNL op de eerste plaats een discussieforum over het openbaar vervoer. Een politiek getinte disucssie kan op z'n tijd best, maar we zijn geen politiek-forum.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door reisthijs »

Post schreef:Ik vind vooral de reactie van Arriva bijzonder. Die zeggen nu dat de chauffeur zich niet aan hun regels heeft gehouden door stil te blijven staan. Maar in principe is die chauffeur bezig met het handhaven van de wet. (Wat we verder ook van die wet vinden.)
In principe is het handhaven van deze wet geen taak van de buschauffeur.
De reactie van Arriva is niet bijzonder, andere vervoerders willen ook geen onnodige vertraging oplopen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Limburg

Bericht door trolly »

Dank, Zeugvoerder, voor uw pleidooi en het bijeenharken van de posts voor dit topic.
bys1 schreef:Mensen uit wat voor land dan ook die bereid zijn zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden, de Nederlandse taal leren en willen werken zijn van harte welkom en hebben wat mij betreft het volste recht om hier in dit land te wonen. Op het moment dat je dat niet doet mag je van mij opdonderen. Zo werkt het gewoon, als jij naar een islamitisch land gaat wordt er ook van je verwacht dat je je aanpast. En daar zijn ze een stuk minder tolerant dan hier.
Twee vragen:
  1. Je pleit voor het per direct uitzetten van alle Engelstaligen die in ons land wonen, en voor wie het Nederlands een brug te ver is?
  2. De tolerantie in landen met een overwegend islamitische bevolking waar je regelmatig op bezoek bent bevalt je kennelijk niet. Maar waarom vindt je dat dat voorbeeld toch gevolgd moet worden door de Nederlandse samenleving?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

1. Als je moeite hebt met de taal, jammer dan. Maar de gemiddelde "Engelstalige" wil wél werken of zich anderszins nuttig maken en hanteert dezelfde normen en waarden als wij. Ik denk dat de Marokkaan of Turk, als je de criminaliteitscijfers van mensen uit dat soort landen naast die van mensen uit westerse landen legt, zich een stuk minder goed gedraagt. Waarmee ik niet wil impliceren dat alle Marokkanen of turken slecht zijn, er zijn zat goede mensen uit alle landen die gewoon goed integreren en deelnemen aan de Westerse samenleving.
2a. vind (A)
2b. Ik pleit voor het uitzetten van mensen die weigeren zich aan te passen aan onze taal en cultuur, onze normen en waarden. Ik denk dat het er in die landen iets anders aan toegaat. Uiteraard is elk al dan niet islamitisch land wat mij betreft vrij om mensen die zich niet aan hún cultuur aan willen passen ook uit te zetten!
2c. Naast bovenstaande zijn er wel een aantal dingen qua "tolerantie" in sommige islamitische landen die ik verachtelijk vind. Namelijk dat er in die landen geen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof is. Als je de profeet beledigt heb je zo de doodstraf te pakken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd *O*
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
BataMuka
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 10 okt 2016, 15:28

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door BataMuka »

bys1 schreef:1. Als je moeite hebt met de taal, jammer dan. Maar de gemiddelde "Engelstalige" wil wél werken of zich anderszins nuttig maken en hanteert dezelfde normen en waarden als wij. Ik denk dat de Marokkaan of Turk, als je de criminaliteitscijfers van mensen uit dat soort landen naast die van mensen uit westerse landen legt, zich een stuk minder goed gedraagt. Waarmee ik niet wil impliceren dat alle Marokkanen of turken slecht zijn, er zijn zat goede mensen uit alle landen die gewoon goed integreren en deelnemen aan de Westerse samenleving.
2a. vind (A)
2b. Ik pleit voor het uitzetten van mensen die weigeren zich aan te passen aan onze taal en cultuur, onze normen en waarden. Ik denk dat het er in die landen iets anders aan toegaat. Uiteraard is elk al dan niet islamitisch land wat mij betreft vrij om mensen die zich niet aan hún cultuur aan willen passen ook uit te zetten!
2c. Naast bovenstaande zijn er wel een aantal dingen qua "tolerantie" in sommige islamitische landen die ik verachtelijk vind. Namelijk dat er in die landen geen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof is. Als je de profeet beledigt heb je zo de doodstraf te pakken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd *O*
Hiermee impliceer je juist dat "niet-Engelstalige" niet willen werken of zich anderszins nuttig maken en dezelfde normen en waarden hanteren? En wat vind jij een gemiddelde "Engelstalige"... een westerling? een niet-islamiet, alles wat niet uit Afrika of Azië komt?
"I try to use public transport, always..."
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Ik dacht dat trolly met "Engelstalige" doelde op Europeanen / Westerlingen in Nederland die wel Engels maar geen Nederlands spreken. Mogelijk heb ik dat verkeerd begrepen.
Maar over het algemeen is het zo dat mensen uit islamitische landen veel minder integreren (vaak ook omdat ze miet wíllen integreren!). De werkloosheid onder deze mensen is hoog en ook de criminaliteitscijfers rijzen de pan uit ten opzichte van criminaliteitscijfers onder de Westerse bevolking. Relatief worden er veel meer misdrijven gepleegd door mensen uit Afrikaanse en/of islamitische landen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door Suus »

bys1 schreef:Maar over het algemeen is het zo dat mensen uit islamitische landen veel minder integreren (vaak ook omdat ze miet wíllen integreren!). De werkloosheid onder deze mensen is hoog
Die mensen willen vaak heel graag werken en solliciteren zich suf, maar omdat er mensen zijn die denken dat ze toch niet willen integreren worden ze veel minder snel uitgenodigd voor een sollicitatie.

En ja, als de maatschappij je dan toch uitspuugt door de houding van een groep witte mensen worden alternatieve bronnen van inkomsten ook interessant. De witte mens wil toch graag xtc en cocaïne thuisbezorgd hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab

Bericht door bys1 »

Suus schreef:
bys1 schreef:Maar over het algemeen is het zo dat mensen uit islamitische landen veel minder integreren (vaak ook omdat ze miet wíllen integreren!). De werkloosheid onder deze mensen is hoog
Die mensen willen vaak heel graag werken en solliciteren zich suf, maar omdat er mensen zijn die denken dat ze toch niet willen integreren worden ze veel minder snel uitgenodigd voor een sollicitatie.
Dat komt inderdaad voor en het is jammer dat dat gebeurt, maar dat geldt lang niet voor iedereen. Daarbij zijn er ook werkgevers die juist zo veel mogelijk asielzoekers aannemen om ook diegenen aan werk te helpen.
Er zijn zat mensen die er enkel op uit zijn om onrust te stoken of uitkeringen te incasseren. Neem als voorbeeld de uitgeprocedeerde asielzoekers in ter Apel en Turken die uitkeringsfraude plegen door hun vermogen in Turkije niet op te geven (en dat zijn niet de enige voorbeelden).
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten