Concessie West-Brabant (2025-2035)
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het is vrij gebruikelijk dat de provincie, nadat een aanbesteding van openbaar vervoer definitief gegund is, de betrokken gemeenteraden op de hoogte stelt van het besluit en tegelijkertijd ook het vervoerplan stuurt. Conform de Wet open overheid (voorheen Wob, Wet openbaarheid van bestuur) moeten de gemeenteraden op hun beurt weer alle raadsinformatie publiceren. Het vervoerplan van Qbuzz in Zuid-Holland-Noord wordt door de vervoerder bijvoorbeeld pas in het najaar gepubliceerd, maar het is nu al op te halen via de raadsinformatie van de gemeente Waddinxveen
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ja dat is leuk en aardig maar ik struin af en toe een beetje rond op websites van verschillende gemeentes in West-Brabant en tot nu toe nog geen succes. Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:38
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Als medewerker van Arriva heb ik ook deze info gekregen in de mailbox. Ik ben er dus redelijk zeker van dat het klopt. Het betreft dan een document met informatie over de implementatie van de nieuwe concessie. Een volledig vervoerplan heb ik nog niet ingezien.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik vraag me af wanneer je lijnen zo aan elkaar knoopt of de lijnen dan niet heel lang worden en ook lange reistijden betekent?
Wanneer je van Geertruidenberg naar Oud Gastel gaat ben je aardig lang onderweg lijkt me. Zeker wanneer je gaat via Breda.
Wanneer je van Geertruidenberg naar Oud Gastel gaat ben je aardig lang onderweg lijkt me. Zeker wanneer je gaat via Breda.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Er is een vertrouwelijke voorlichting voor gemeenten geweest, waar journalisten bij uitgenodigd waren of zij hebben de stukken ook gekregen. Pas als de Provincie akkoord is, worden de plannen van Arriva openbaar.regenmaker schreef: ↑di 23 apr 2024, 06:57 Ja dat is leuk en aardig maar ik struin af en toe een beetje rond op websites van verschillende gemeentes in West-Brabant en tot nu toe nog geen succes. Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Van Oud-Gasstel kun je wel zonder overstappen naar het Amphia Molengracht én van Geertruidenberg naar de Karnemelkstraat etc. Dat is veel belangrijker.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
De verbeteringen in het krantenartikel lezen best goed. De verdeling van de voorzieningen in Breda (station - centrum - ziekenhuis - hogeschool) is best onhandig in combinatie met het huidige lijnennet, dus het is goed dat er lijnen komen die onhandige overstappen wegnemen. Ook fijn dat de lijn naar Meersel-Dreef gered is, en dat er de nodige verbeteringen voor de troosteloze toestand in het weekend op de rol staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Wel apart, vind ik, dat de journaliste een artikel maakt na het bijwonen van een vertrouwelijke bijeenkomst.JordiBrabant schreef: ↑wo 24 apr 2024, 12:23Er is een vertrouwelijke voorlichting voor gemeenten geweest, waar journalisten bij uitgenodigd waren of zij hebben de stukken ook gekregen. Pas als de Provincie akkoord is, worden de plannen van Arriva openbaar.regenmaker schreef: ↑di 23 apr 2024, 06:57 (..)Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Nu ja, risico van dergelijke lieden uit te nodigen, denk ik.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Dat begrijp ik. Hoe ga je dan de frequenties afstemmen? Als je lijn 115 en 123 aan elkaar knoopt tussen Zundert en Made heb je wel te maken met verschillende frequenties lijkt me. Lijn 115 rijdt bijvoorbeeld in de spits elke 10 minuten, lijn 123 elk kwartier.JordiBrabant schreef: ↑wo 24 apr 2024, 12:32Van Oud-Gasstel kun je wel zonder overstappen naar het Amphia Molengracht én van Geertruidenberg naar de Karnemelkstraat etc. Dat is veel belangrijker.
Wat me echt mooi zou lijken is kwartier frequenties tussen Breda en Oosterhout in de avonden, zaterdagochtenden en op zondag.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijn 115 rijdt net zoals lijn 123 elk kwartier in de spits.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Zo raar is het voor Arriva toch niet om alles wat ze in de krant willen hebben, aan de journalisten vertellen. Eigenlijk schrijft BN de Stem gewoon reclame voor Arriva, best slordig dat ze niet schrijven dat deze informatie op basis van stukken van Arriva is die de krant al heeft mogen bekijken.Durashift schreef: ↑wo 24 apr 2024, 20:15Wel apart, vind ik, dat de journaliste een artikel maakt na het bijwonen van een vertrouwelijke bijeenkomst.JordiBrabant schreef: ↑wo 24 apr 2024, 12:23Er is een vertrouwelijke voorlichting voor gemeenten geweest, waar journalisten bij uitgenodigd waren of zij hebben de stukken ook gekregen. Pas als de Provincie akkoord is, worden de plannen van Arriva openbaar.regenmaker schreef: ↑di 23 apr 2024, 06:57 (..)Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Nu ja, risico van dergelijke lieden uit te nodigen, denk ik.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik lees ook dat in Breda de bedienings tijden worden uitgebreid op zaterdag en zondag. Waar moet ik dan aan denken?
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Bussen in Breda rijden grofweg op weekdagen van 06:00 - 0:00, op Zaterdag van 08:15 tot 0:30 en op Zondag van 09:15 tot 0:00.
Behalve de wat vroege eindtijd tov. veel steden valt vooral de begintijd op Zaterdag en Zondag op: Die is 30-60 minuten later dan in de meeste middelgrote steden in Nederland. Het zou kunnen dat hier gerefereerd wordt naar extra eerdere ritten op alle lijnen.
Behalve de wat vroege eindtijd tov. veel steden valt vooral de begintijd op Zaterdag en Zondag op: Die is 30-60 minuten later dan in de meeste middelgrote steden in Nederland. Het zou kunnen dat hier gerefereerd wordt naar extra eerdere ritten op alle lijnen.
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
In de jaren '90 reden er ook bussen rond 00.30u vanaf Station NS. Ik zou graag zien dat deze weer terug keren. De NS dienstregeling eindigt ook rond 00.45u - 1.00u.
En ik denk dat de hogere frequenties rond 10.00u -11.00u moeten aanvangen i.p.v. 12.00u. Er kan nog veel worden verbeterd aan het Bredase stadsnet.
En ik denk dat de hogere frequenties rond 10.00u -11.00u moeten aanvangen i.p.v. 12.00u. Er kan nog veel worden verbeterd aan het Bredase stadsnet.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Die late ritten komen waarschijnlijk niet meer terug, het is al luxe dat er in Breda nog ritten rijden na 00:30 op zaterdagavond.
Niet heel afwijkend van de rest van Brabant eerlijk gezegd, zelfs in het grotere Eindhoven is dit ongeveer het bedieningspatroon.DrechtBlub schreef: ↑wo 15 mei 2024, 01:46 Bussen in Breda rijden grofweg op weekdagen van 06:00 - 0:00, op Zaterdag van 08:15 tot 0:30 en op Zondag van 09:15 tot 0:00.
Behalve de wat vroege eindtijd tov. veel steden valt vooral de begintijd op Zaterdag en Zondag op: Die is 30-60 minuten later dan in de meeste middelgrote steden in Nederland.
Het risico met lange lijnen is dat vertragingen in dorp Y helemaal tot het eindpunt door kunnen werken, ander risico is dat het moeilijk is om de frequentie te verhogen of verlagen op deeltrajecten.JordiBrabant schreef: ↑wo 24 apr 2024, 12:32Van Oud-Gasstel kun je wel zonder overstappen naar het Amphia Molengracht én van Geertruidenberg naar de Karnemelkstraat etc. Dat is veel belangrijker.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Dat laatste is niet helemaal waar, je kunt natuurlijk altijd korte ritten laten rijden. Het is alleen wel.lastig om op een deeltraject de frequentie te verhogen van 4x/uur naar 6x/uur, maar dan zou je de frequentie op het minder drukke deel eventueel kunnen verlagen naar 3x/uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
De doorstroming voor de bussen is in Breda best prima. Ik ervaar eerlijk gezegd weinig vertragingen in de stad, behalve op extreme momenten zoals de zaterdag voor Sinterklaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten