Concessie West-Brabant (2025-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door ArrivaBas »

Het is vrij gebruikelijk dat de provincie, nadat een aanbesteding van openbaar vervoer definitief gegund is, de betrokken gemeenteraden op de hoogte stelt van het besluit en tegelijkertijd ook het vervoerplan stuurt. Conform de Wet open overheid (voorheen Wob, Wet openbaarheid van bestuur) moeten de gemeenteraden op hun beurt weer alle raadsinformatie publiceren. Het vervoerplan van Qbuzz in Zuid-Holland-Noord wordt door de vervoerder bijvoorbeeld pas in het najaar gepubliceerd, maar het is nu al op te halen via de raadsinformatie van de gemeente Waddinxveen
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door regenmaker »

Ja dat is leuk en aardig maar ik struin af en toe een beetje rond op websites van verschillende gemeentes in West-Brabant en tot nu toe nog geen succes. Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Z2N »

Hun mailbox?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
kristuipan
Berichten: 21
Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:38

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door kristuipan »

Als medewerker van Arriva heb ik ook deze info gekregen in de mailbox. Ik ben er dus redelijk zeker van dat het klopt. Het betreft dan een document met informatie over de implementatie van de nieuwe concessie. Een volledig vervoerplan heb ik nog niet ingezien.
BusOV40
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door BusOV40 »

Ik vraag me af wanneer je lijnen zo aan elkaar knoopt of de lijnen dan niet heel lang worden en ook lange reistijden betekent?
Wanneer je van Geertruidenberg naar Oud Gastel gaat ben je aardig lang onderweg lijkt me. Zeker wanneer je gaat via Breda.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door JordiBrabant »

regenmaker schreef: di 23 apr 2024, 06:57 Ja dat is leuk en aardig maar ik struin af en toe een beetje rond op websites van verschillende gemeentes in West-Brabant en tot nu toe nog geen succes. Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Er is een vertrouwelijke voorlichting voor gemeenten geweest, waar journalisten bij uitgenodigd waren of zij hebben de stukken ook gekregen. Pas als de Provincie akkoord is, worden de plannen van Arriva openbaar.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door JordiBrabant »

BusOV40 schreef: di 23 apr 2024, 08:54 Ik vraag me af wanneer je lijnen zo aan elkaar knoopt of de lijnen dan niet heel lang worden en ook lange reistijden betekent?
Wanneer je van Geertruidenberg naar Oud Gastel gaat ben je aardig lang onderweg lijkt me. Zeker wanneer je gaat via Breda.
Van Oud-Gasstel kun je wel zonder overstappen naar het Amphia Molengracht én van Geertruidenberg naar de Karnemelkstraat etc. Dat is veel belangrijker.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50920
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Suus »

De verbeteringen in het krantenartikel lezen best goed. De verdeling van de voorzieningen in Breda (station - centrum - ziekenhuis - hogeschool) is best onhandig in combinatie met het huidige lijnennet, dus het is goed dat er lijnen komen die onhandige overstappen wegnemen. Ook fijn dat de lijn naar Meersel-Dreef gered is, en dat er de nodige verbeteringen voor de troosteloze toestand in het weekend op de rol staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Durashift »

JordiBrabant schreef: wo 24 apr 2024, 12:23
regenmaker schreef: di 23 apr 2024, 06:57 (..)Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Er is een vertrouwelijke voorlichting voor gemeenten geweest, waar journalisten bij uitgenodigd waren of zij hebben de stukken ook gekregen. Pas als de Provincie akkoord is, worden de plannen van Arriva openbaar.
Wel apart, vind ik, dat de journaliste een artikel maakt na het bijwonen van een vertrouwelijke bijeenkomst.

Nu ja, risico van dergelijke lieden uit te nodigen, denk ik.
BusOV40
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 14:05

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door BusOV40 »

JordiBrabant schreef: wo 24 apr 2024, 12:32
BusOV40 schreef: di 23 apr 2024, 08:54 Ik vraag me af wanneer je lijnen zo aan elkaar knoopt of de lijnen dan niet heel lang worden en ook lange reistijden betekent?
Wanneer je van Geertruidenberg naar Oud Gastel gaat ben je aardig lang onderweg lijkt me. Zeker wanneer je gaat via Breda.
Van Oud-Gasstel kun je wel zonder overstappen naar het Amphia Molengracht én van Geertruidenberg naar de Karnemelkstraat etc. Dat is veel belangrijker.
Dat begrijp ik. Hoe ga je dan de frequenties afstemmen? Als je lijn 115 en 123 aan elkaar knoopt tussen Zundert en Made heb je wel te maken met verschillende frequenties lijkt me. Lijn 115 rijdt bijvoorbeeld in de spits elke 10 minuten, lijn 123 elk kwartier.
Wat me echt mooi zou lijken is kwartier frequenties tussen Breda en Oosterhout in de avonden, zaterdagochtenden en op zondag.
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door Michael »

Lijn 115 rijdt net zoals lijn 123 elk kwartier in de spits.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Bericht door JordiBrabant »

Durashift schreef: wo 24 apr 2024, 20:15
JordiBrabant schreef: wo 24 apr 2024, 12:23
regenmaker schreef: di 23 apr 2024, 06:57 (..)Terwijl die journalisten blijkbaar wel toegang hebben tot het gedetailleerde vervoerplan zo lijkt het. Dus ik wil graag weten wat hun bron is.
Er is een vertrouwelijke voorlichting voor gemeenten geweest, waar journalisten bij uitgenodigd waren of zij hebben de stukken ook gekregen. Pas als de Provincie akkoord is, worden de plannen van Arriva openbaar.
Wel apart, vind ik, dat de journaliste een artikel maakt na het bijwonen van een vertrouwelijke bijeenkomst.

Nu ja, risico van dergelijke lieden uit te nodigen, denk ik.
Zo raar is het voor Arriva toch niet om alles wat ze in de krant willen hebben, aan de journalisten vertellen. Eigenlijk schrijft BN de Stem gewoon reclame voor Arriva, best slordig dat ze niet schrijven dat deze informatie op basis van stukken van Arriva is die de krant al heeft mogen bekijken.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten