Het zou me niet verbazen als Arriva nu na winst in een Pavlov-reactie bezwaar aantekenthuibf schreef: ↑di 12 dec 2023, 06:33 12 december, of rondom deze datum, zoals de provincie schrijft, zou de winnaar bekend moeten zijn.
Qbuzz wint ? Ariiva 2de ? Ariiva en Qbuzz protesteren allebij binnen de 6 weken?
Dat is wellicht nog de enige uitweg voor beter Openbaar Vervoer. Mits er enige zelfreflectie is bij de concessieverlener.
Concessie West-Brabant (2025-2035)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Arriva gaat 10% meer bussen rijden dan t.o.v. 2019. Dat is best fors. Zeker in deze tijd. Ik ben benieuwd waar ze die 10% gaan inzetten.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik verwacht op Bravo Direct
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Maar in Brabant reed vanouds aanzienlijk minder dan in andere provincies. Een middelgroot dorp in Brabant had altijd al fors minder vervoer dan een even grote kern in Groningen of Zuid-Holland. Dus 10% méér is mooi, maar nog steeds onvoldoende om West-Brabant qua OV op landelijk gemiddeld niveau te brengen.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik hoop voordat dat met die 10% meer ook dingen behouden blijven die al op de helling stonden in het PvE, zoals de buslijn naar Galder en Meersel-Dreef.
Verder verwacht ik uitbreiding van de lijn tussen Breda en Zundert, omdat in de laatste dienstregelingplannen al stond dat Arriva in die lijn veel potentie ziet.
Verder verwacht ik uitbreiding van de lijn tussen Breda en Zundert, omdat in de laatste dienstregelingplannen al stond dat Arriva in die lijn veel potentie ziet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijn 115 moet op den duur BravoDirect worden, ook in de nieuwe concessie. Ik zou het wel een mooie kans vinden om die lijn via Wuustwezel door te trekken naar station Noorderkempen, zodat er een interessante OV-verbinding ontstaat tussen Zundert en België. Daarnaast krijgt Wernhout zijn grote bus dan weer terug.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
En ook lijn 132 zou een Bravo Direct lijn moeten worden. Ik denk dat deze lijn en ook lijn 115 op de zaterdagen en zondagen overdag naar 2 x per uur moeten.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Worden deze lijnen dan net zo direct als bv de 327? Oftewel een iets comfortabelere bus (zo comfortabel vind ik die Volvo’s op dit moment ook niet) en een iets aantrekkelijkere frequentie.
Bovendien wat kan er veel directer aan worden? Beide lijnen zijn al vrij gestrekt, behalve dat de 132 dan via ulicoten gaat. Dan blijft alleen haltes onderweg overslaan over, maar dat doet volgensmij geen een bravo direct lijn? Dus dan is het puur voor een lijn nummertje in de 300 ‘hov-status’? Of mis ik iets?
Bovendien wat kan er veel directer aan worden? Beide lijnen zijn al vrij gestrekt, behalve dat de 132 dan via ulicoten gaat. Dan blijft alleen haltes onderweg overslaan over, maar dat doet volgensmij geen een bravo direct lijn? Dus dan is het puur voor een lijn nummertje in de 300 ‘hov-status’? Of mis ik iets?
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
De frequentie die geëist wordt is het belangrijkste tegenover gewone streeklijnen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ook in Roosendaal heeft de provincie een stuk grond gekocht om een nieuwe busremise te bouwen:
https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/v ... roosendaal
https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/v ... roosendaal
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Nieuwe concessie in West-Brabant zorgt voor méér busvervoer in bijna alle plaatsen
Het overgrote deel van de plaatsen in West-Brabant is vanaf de zomer van 2025 beter bereikbaar met de bus. Als geheel krijgt de regio er zelfs ruim 10 procent busvervoer bij. Dat blijkt nu vervoersbedrijf Arriva de nieuwe concessie in West-Brabant op hoofdlijnen heeft gepresenteerd. Woensdagochtend zijn alle gemeenten in de regio bijgepraat over de plannen.
Gedeputeerde mobiliteit Stijn Smeulders is blij met die flinke plus voor de regio. “Goed busvervoer is essentieel voor de bereikbaarheid van onze provincie. Het is een basisvoorziening om de leefbaarheid op peil te houden, het vermindert drukte op onze wegen en het is ook nog eens goed voor het milieu. Alle reden dus om ons busvervoer te koesteren. Nu al beoordelen reizigers in West-Brabant de bus met een 7,9. We hopen dat door deze mooie plannen nóg meer mensen de bus weten te vinden.”
Lees meer
Het overgrote deel van de plaatsen in West-Brabant is vanaf de zomer van 2025 beter bereikbaar met de bus. Als geheel krijgt de regio er zelfs ruim 10 procent busvervoer bij. Dat blijkt nu vervoersbedrijf Arriva de nieuwe concessie in West-Brabant op hoofdlijnen heeft gepresenteerd. Woensdagochtend zijn alle gemeenten in de regio bijgepraat over de plannen.
Gedeputeerde mobiliteit Stijn Smeulders is blij met die flinke plus voor de regio. “Goed busvervoer is essentieel voor de bereikbaarheid van onze provincie. Het is een basisvoorziening om de leefbaarheid op peil te houden, het vermindert drukte op onze wegen en het is ook nog eens goed voor het milieu. Alle reden dus om ons busvervoer te koesteren. Nu al beoordelen reizigers in West-Brabant de bus met een 7,9. We hopen dat door deze mooie plannen nóg meer mensen de bus weten te vinden.”
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het artikel zegt alleen vrij weinig. Ik had al online gezocht naar de details maar tot dusver niet succesvol.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Had Arriva daar niet al met een dusdanig bot mes gesneden in de huidige concessie, dat elk beetje wat je hersteld al snel een grote plus is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ja,en niet alleen in West-Brabant,ook in Oost-Brabant
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Het PvE schrijft een halfuurdienst in de spits voor op vrijwel alle verbindingen, dat is een stuk meer dan nu op veel plekken .regenmaker schreef: ↑zo 21 apr 2024, 17:20 Het artikel zegt alleen vrij weinig. Ik had al online gezocht naar de details maar tot dusver niet succesvol.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
https://emea01.safelinks.protection.out ... reserved=0
Ik kwam dit tegen op Bn DeStem. Ik ben benieuwd naar de concrete uitwerking van deze plannen.
Ik kwam dit tegen op Bn DeStem. Ik ben benieuwd naar de concrete uitwerking van deze plannen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
https://archive.ph/Fcm5q
Zonder paywall. Er komt een nieuwe lijn 380 tussen Oosterhout en Breda Amphia Ziekenhuis die niet via Breda Station rijdt voor scholieren. Er komt een (betere) ontsluiting van Borchwerf en de haven van Moerdijk. Vooral in het weekend gaan meer ritten rijden.
Alle lijnen blijven rijden behalve de lijn tussen Werkendam en Dordrecht.
Zonder paywall. Er komt een nieuwe lijn 380 tussen Oosterhout en Breda Amphia Ziekenhuis die niet via Breda Station rijdt voor scholieren. Er komt een (betere) ontsluiting van Borchwerf en de haven van Moerdijk. Vooral in het weekend gaan meer ritten rijden.
Alle lijnen blijven rijden behalve de lijn tussen Werkendam en Dordrecht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Zonder paywall is beter, dank.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Nouja nieuw, dat is eigenlijk de oude lijn 10 die hersteld wordt...regenmaker schreef: ↑ma 22 apr 2024, 07:40 Er komt een nieuwe lijn 380 tussen Oosterhout en Breda Amphia Ziekenhuis die niet via Breda Station rijdt voor scholieren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijn 380 zal deels de route van de voormalige lijn 10 rijden inderdaad. Lijn 380 gaat van Geertruidenberg naar Oud Gastel rijden.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Van Geertruidenberg naar Oud Gastel? Hoe gaat die route er dan uit zien?
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Ik zie vooral heel veel koppelingen: 115<>123, 326<>311 (via het ziekenhuis en de hogescholen dus), 1/3 (kortendijk lusje)<>112<>25, ander Roosendaals stadslusje<>104, en 310<>105/106 worden expliciet genoemd, en er wordt op veel meer gehint. Ik verwacht eigenlijk alle direct-lijnen wel.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Lijn 380 kun je volledig als nieuwe lijn zien. Er gaat namelijk ook een bus van Geertruidenberg naar Etten-Leur Vosdonk (lijn 370) die via Teteringen en Breda CS gaat.
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
En Bavel krijgt een streeklijn. De oude lijn 133 misschien? Of misschien toch een doorgaande lijn alleen zou ik niet weten waarheen.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: vr 08 jul 2016, 22:42
Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)
Waar baseert de journalist al deze informatie op? Zijn die bronnen openbaar?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten