Pagina 8 van 9

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: di 12 dec 2023, 20:43
door fogeltje
huibf schreef: di 12 dec 2023, 06:33 12 december, of rondom deze datum, zoals de provincie schrijft, zou de winnaar bekend moeten zijn.
Qbuzz wint ? Ariiva 2de ? Ariiva en Qbuzz protesteren allebij binnen de 6 weken?
Dat is wellicht nog de enige uitweg voor beter Openbaar Vervoer. Mits er enige zelfreflectie is bij de concessieverlener.
Het zou me niet verbazen als Arriva nu na winst in een Pavlov-reactie bezwaar aantekent :')

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 11:03
door BusOV40
Arriva gaat 10% meer bussen rijden dan t.o.v. 2019. Dat is best fors. Zeker in deze tijd. Ik ben benieuwd waar ze die 10% gaan inzetten.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 11:46
door CamilleKreemers
Ik verwacht op Bravo Direct

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 12:07
door Roeland
BusOV40 schreef: wo 13 dec 2023, 11:03 Arriva gaat 10% meer bussen rijden dan t.o.v. 2019. Dat is best fors. Zeker in deze tijd. Ik ben benieuwd waar ze die 10% gaan inzetten.
Maar in Brabant reed vanouds aanzienlijk minder dan in andere provincies. Een middelgroot dorp in Brabant had altijd al fors minder vervoer dan een even grote kern in Groningen of Zuid-Holland. Dus 10% méér is mooi, maar nog steeds onvoldoende om West-Brabant qua OV op landelijk gemiddeld niveau te brengen.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 12:58
door Suus
Ik hoop voordat dat met die 10% meer ook dingen behouden blijven die al op de helling stonden in het PvE, zoals de buslijn naar Galder en Meersel-Dreef.

Verder verwacht ik uitbreiding van de lijn tussen Breda en Zundert, omdat in de laatste dienstregelingplannen al stond dat Arriva in die lijn veel potentie ziet.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 14:06
door ArrivaBas
Lijn 115 moet op den duur BravoDirect worden, ook in de nieuwe concessie. Ik zou het wel een mooie kans vinden om die lijn via Wuustwezel door te trekken naar station Noorderkempen, zodat er een interessante OV-verbinding ontstaat tussen Zundert en België. Daarnaast krijgt Wernhout zijn grote bus dan weer terug.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 15:20
door BusOV40
En ook lijn 132 zou een Bravo Direct lijn moeten worden. Ik denk dat deze lijn en ook lijn 115 op de zaterdagen en zondagen overdag naar 2 x per uur moeten.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 00:26
door maurits-07
Worden deze lijnen dan net zo direct als bv de 327? Oftewel een iets comfortabelere bus (zo comfortabel vind ik die Volvo’s op dit moment ook niet) en een iets aantrekkelijkere frequentie.

Bovendien wat kan er veel directer aan worden? Beide lijnen zijn al vrij gestrekt, behalve dat de 132 dan via ulicoten gaat. Dan blijft alleen haltes onderweg overslaan over, maar dat doet volgensmij geen een bravo direct lijn? Dus dan is het puur voor een lijn nummertje in de 300 ‘hov-status’? Of mis ik iets?

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 09:11
door JordiBrabant
De frequentie die geëist wordt is het belangrijkste tegenover gewone streeklijnen.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: do 01 feb 2024, 16:45
door Michael
Ook in Roosendaal heeft de provincie een stuk grond gekocht om een nieuwe busremise te bouwen:

https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/v ... roosendaal

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 16:45
door Etienne
Nieuwe concessie in West-Brabant zorgt voor méér busvervoer in bijna alle plaatsen

Het overgrote deel van de plaatsen in West-Brabant is vanaf de zomer van 2025 beter bereikbaar met de bus. Als geheel krijgt de regio er zelfs ruim 10 procent busvervoer bij. Dat blijkt nu vervoersbedrijf Arriva de nieuwe concessie in West-Brabant op hoofdlijnen heeft gepresenteerd. Woensdagochtend zijn alle gemeenten in de regio bijgepraat over de plannen.

Gedeputeerde mobiliteit Stijn Smeulders is blij met die flinke plus voor de regio. “Goed busvervoer is essentieel voor de bereikbaarheid van onze provincie. Het is een basisvoorziening om de leefbaarheid op peil te houden, het vermindert drukte op onze wegen en het is ook nog eens goed voor het milieu. Alle reden dus om ons busvervoer te koesteren. Nu al beoordelen reizigers in West-Brabant de bus met een 7,9. We hopen dat door deze mooie plannen nóg meer mensen de bus weten te vinden.”

Lees meer

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 17:20
door regenmaker
Het artikel zegt alleen vrij weinig. Ik had al online gezocht naar de details maar tot dusver niet succesvol.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 17:30
door Daniel
Had Arriva daar niet al met een dusdanig bot mes gesneden in de huidige concessie, dat elk beetje wat je hersteld al snel een grote plus is?

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 18:37
door RobertT
Ja,en niet alleen in West-Brabant,ook in Oost-Brabant

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 19:46
door Chrysa
regenmaker schreef: zo 21 apr 2024, 17:20 Het artikel zegt alleen vrij weinig. Ik had al online gezocht naar de details maar tot dusver niet succesvol.
Het PvE schrijft een halfuurdienst in de spits voor op vrijwel alle verbindingen, dat is een stuk meer dan nu op veel plekken . :')

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 07:35
door BusOV40
https://emea01.safelinks.protection.out ... reserved=0

Ik kwam dit tegen op Bn DeStem. Ik ben benieuwd naar de concrete uitwerking van deze plannen.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 07:40
door regenmaker
https://archive.ph/Fcm5q

Zonder paywall. Er komt een nieuwe lijn 380 tussen Oosterhout en Breda Amphia Ziekenhuis die niet via Breda Station rijdt voor scholieren. Er komt een (betere) ontsluiting van Borchwerf en de haven van Moerdijk. Vooral in het weekend gaan meer ritten rijden.

Alle lijnen blijven rijden behalve de lijn tussen Werkendam en Dordrecht.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 07:56
door BusOV40
Zonder paywall is beter, dank.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 08:13
door Daniel
regenmaker schreef: ma 22 apr 2024, 07:40 Er komt een nieuwe lijn 380 tussen Oosterhout en Breda Amphia Ziekenhuis die niet via Breda Station rijdt voor scholieren.
Nouja nieuw, dat is eigenlijk de oude lijn 10 die hersteld wordt...

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 10:16
door Michael
Lijn 380 zal deels de route van de voormalige lijn 10 rijden inderdaad. Lijn 380 gaat van Geertruidenberg naar Oud Gastel rijden.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 10:22
door BusOV40
Van Geertruidenberg naar Oud Gastel? Hoe gaat die route er dan uit zien?

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 10:38
door teun
Ik zie vooral heel veel koppelingen: 115<>123, 326<>311 (via het ziekenhuis en de hogescholen dus), 1/3 (kortendijk lusje)<>112<>25, ander Roosendaals stadslusje<>104, en 310<>105/106 worden expliciet genoemd, en er wordt op veel meer gehint. Ik verwacht eigenlijk alle direct-lijnen wel.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 10:47
door Michael
Lijn 380 kun je volledig als nieuwe lijn zien. Er gaat namelijk ook een bus van Geertruidenberg naar Etten-Leur Vosdonk (lijn 370) die via Teteringen en Breda CS gaat.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 11:47
door BusOV40
En Bavel krijgt een streeklijn. De oude lijn 133 misschien? Of misschien toch een doorgaande lijn alleen zou ik niet weten waarheen.

Re: Concessie West-Brabant (2025-2035)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 12:15
door Claus Plein
Waar baseert de journalist al deze informatie op? Zijn die bronnen openbaar?