Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
Geplaatst: di 28 okt 2008, 23:03
Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
TILBURG - De Brabantse buschauffeurs zijn zeer klantvriendelijk. Dat zegt het Reizigersoverleg Brabant.Het Reizigersoverleg trekt die conclusie uit de ervaringen van zogeheten 'kwaliteitsverkenners'.
Dat zijn mensen die voor hun werk of privé gebruikmaken van het Brabantse openbaar vervoer en tijdens ritten het gedrag van chauffeurs observeren. De verkenners letten op aankomst- en vertrektijden, maar ook op beleefdheid, rijstijl en taalvaardigheid van de chauffeurs.
In Brabant bedraagt de score op die punten meer dan 90 procent.
De kwaliteitsverkenners zijn actief sinds 2007. Ze werken in opdracht van de provincie Brabant en het Reizigersoverleg Brabant.
Tussen 1 januari en 30 juni 2008 scoorden de Brabantse chauffeurs erg goed. Er werd positief geoordeeld over de beleefdheid en de rijstijl van de chauffeurs.
Maar het kan nog beter, vindt het Reizigersoverleg. Het afroepen van haltes wordt wel eens vergeten. 'Als dat punt ook nog wordt verbeterd' aldus het Reizigersoverleg, 'dan kunnen we spreken van een uitmuntende prestatie.'
Bron: De Gelderlander
TILBURG - De Brabantse buschauffeurs zijn zeer klantvriendelijk. Dat zegt het Reizigersoverleg Brabant.Het Reizigersoverleg trekt die conclusie uit de ervaringen van zogeheten 'kwaliteitsverkenners'.
Dat zijn mensen die voor hun werk of privé gebruikmaken van het Brabantse openbaar vervoer en tijdens ritten het gedrag van chauffeurs observeren. De verkenners letten op aankomst- en vertrektijden, maar ook op beleefdheid, rijstijl en taalvaardigheid van de chauffeurs.
In Brabant bedraagt de score op die punten meer dan 90 procent.
De kwaliteitsverkenners zijn actief sinds 2007. Ze werken in opdracht van de provincie Brabant en het Reizigersoverleg Brabant.
Tussen 1 januari en 30 juni 2008 scoorden de Brabantse chauffeurs erg goed. Er werd positief geoordeeld over de beleefdheid en de rijstijl van de chauffeurs.
Maar het kan nog beter, vindt het Reizigersoverleg. Het afroepen van haltes wordt wel eens vergeten. 'Als dat punt ook nog wordt verbeterd' aldus het Reizigersoverleg, 'dan kunnen we spreken van een uitmuntende prestatie.'
Bron: De Gelderlander