Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door nvdw »

Nee, Arriva is tot nader besluit de bestaande vakantiedienstregeling door blijven rijden. Blijkbaar staat de dienstregeling 2021 nu per 14 maart gepland; vanaf die datum staan er geen zaterdagse ritten op de 121 meer in.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Daniel »

Of je nou de bestaande dienstregeling blijft rijden of de nieuwe uitstelt, volgens mij maakt dat voor de reiziger niet zo heel veel verschil in effect ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door huibf »

nvdw schreef: zo 28 feb 2021, 10:14 Nee, Arriva is tot nader besluit de bestaande vakantiedienstregeling door blijven rijden. Blijkbaar staat de dienstregeling 2021 nu per 14 maart gepland; vanaf die datum staan er geen zaterdagse ritten op de 121 meer in.
14 maart is voor nu. De ingangsdatum is al 4x uitgesteld, als de lockdown blijft ga ik ervanuit dat ook die datum weer 2 weken wordt verschoven.
De buurtbussen gaan overigens wel vanaf 1 maart de dienstregeling van 2021 rijden. In principe liggen die ook los van de rest.

De foldertjes vd burrtbussen zien er ook puntgaaf uit. Net als de streeklijnen met een mooie geografische weergave.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Michael »

Zolang de lockdown blijft zal de huidige vakantiedienstregeling gereden blijven worden. Omdat de scholen vandaag weer open zijn gegaan worden er op sommige lijnen extra ritten gereden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door regenmaker »

Op de 305 rijden ze nu dus met 2 bussen achter elkaar aan. In plaats van dat ze elk kwartier gaan rijden... Die twee bussen zijn overigens wel hard nodig.

Ik wacht echt op die nieuwe dienstregeling. Arriva zou de wachttijd in Veghel aanpakken. Nu komen in de middagspits de ritten vanuit Eindhoven met -8 min aan op het busstation. En moeten ze daar de tijd afwachten. Snap ook niet waarom ze dat niet gewoon te Uden Busstation doen, daar is ook meestal de chauffeurswissel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Wellicht omdat dat wat vervelend is voor een (eventuele) reiziger van Veghel richting Oss, die staan er vast niet structureel 8 minuten van tevoren :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Tom024 »

regenmaker schreef: di 02 mar 2021, 07:07 Op de 305 rijden ze nu dus met 2 bussen achter elkaar aan. In plaats van dat ze elk kwartier gaan rijden... Die twee bussen zijn overigens wel hard nodig.

Ik wacht echt op die nieuwe dienstregeling. Arriva zou de wachttijd in Veghel aanpakken. Nu komen in de middagspits de ritten vanuit Eindhoven met -8 min aan op het busstation. En moeten ze daar de tijd afwachten. Snap ook niet waarom ze dat niet gewoon te Uden Busstation doen, daar is ook meestal de chauffeurswissel.
Het is her en der inderdaad weer behoorlijk druk inderdaad.

Omdat de provincie vindt dat zowel Veghel Busstation, Uden Busstation als Heesch Stationsplein tijdhaltes zijn? (A)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door regenmaker »

Maar het wachten komt met name doordat er veel te veel ruimte is ingepland tussen de haltes op het industrieterrein in Veghel richting Uden dat had men ook prima in Uden kunnen doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door huibf »

Ik lees op bravo.info dat een aantal scholierenlijnen weer rijden. In het bijzonder valt met op:
Lijn 668: Velddriel naar Andel . Deze komt niet in de wiki voor.
Als ik de lijnenkaarten in het verleden erbij pak rijdt deze toch al sinds december 2017. Toen is de hernummering van de Andeltuinen ingegaan.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie hem er wel in staan.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door regenmaker »

Ja die lijn hoort bij Gelderland en niet bij Brabant.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door huibf »

haha. duidelijk. Had er niet bij stilgestaan dat dat ook nog een mogelijkheid was.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Michael »

Vanaf 28 maart gaat na meerdere keren te zijn uitgesteld de nieuwe dienstregeling gereden worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Milco »

Tevens zal vanaf 28 maart 2021 de bus in Dinteloord verdwijnen uit de dorpskern, maar gaan stoppen bij de nieuwe halte Noordlangeweg.

https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... bruik-.htm
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door CamilleKreemers »

Hoeveel sneller worden de 110 en 310 dan?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door ArrivaBas »

De halte Zuideinde ligt niet extreem ver het dorp in. De tijdwinst lijkt mij beperkt tot enkele minuten, ondanks dat de bus na de halte Zuideinde via dezelfde weg het dorp uit gaat. Het schrappen van wat de Duitsers 'Stichfahrten' noemen is desondanks wel een effectieve maatregel bij het versnellen van een lijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door PatrickM »

Google Maps rekent 2 minuten vanaf de rotonde naar halte Zuideinde, dus de winst moet ergens rond de 4-5 minuten liggen lijkt me. Dan nog is het wel een typische zet om te gaan strekken want een omloop lijken ze er niet mee uit te kunnen sparen (daar heb je minstens 15 minuten winst per slag voor nodig en dan is 't nog krap), dus er is hooguit wat winst te halen rondom pauzes/rijtijden ruimer maken zoals ik het nu zie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Hainje »

Of DRU's elders inzetten Oh nee laamaar tis coronatijd, dan hebben we die extra ritten elders natuurlijk niet nodig.

(DISCLAIMERT: Bovenstaande zou sarcastisch of cynisch over kunnen komen, echter dient het gezegde als feitelijke constatering gelezen te worden.)
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door CamilleKreemers »

PatrickM schreef: di 23 mar 2021, 21:12 Google Maps rekent 2 minuten vanaf de rotonde naar halte Zuideinde, dus de winst moet ergens rond de 4-5 minuten liggen lijkt me. Dan nog is het wel een typische zet om te gaan strekken want een omloop lijken ze er niet mee uit te kunnen sparen (daar heb je minstens 15 minuten winst per slag voor nodig en dan is 't nog krap), dus er is hooguit wat winst te halen rondom pauzes/rijtijden ruimer maken zoals ik het nu zie.
Dat kan wel eens uitwerken.

Als de ritlengte 1u4 is kun je met die 5 minuten uitsparen onder 1 uur enkele richting komen. Ik ken alleen de werkelijke rijtijd niet.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door PatrickM »

Ik zat zelf voor ‘s avonds te kijken en daar scheelt het niet (een slag 310 is nu 2:13 en dat zou naar 2:03 gaan waarmee ‘t dus net te lang is) maar in de spitsen is een slag nu zo te zien 2:35 en daar zou 10 minuten minder een slag moeten schelen. Het zou dus op sommige momenten iets schelen maar de rest van de tijd levert het alleen maar meer wacht/pauzetijd op.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door regenmaker »

Waarom kiest men er dan niet voor om in de spitsen de gestrekte route te rijden en daarbuiten een extra lus te rijden. Waarom hebben Nederlandse bedrijven zo'n moeite met routevarianten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door CamilleKreemers »

vaak komt het door politieke eisen dat zoiets niet mag.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door regenmaker »

Blijkt maar weer dat in Nederland de politiek geen verstand heeft van OV.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door Suus »

Echt handig is een variant hier niet. In de ochtendspits fiets je naar de halte buiten het dorp om vervolgens ‘s middags in het dorp zelf afgezet te worden waarna je weer naar de halte buiten het dorp kan om je fiets op te halen.

Die halte had in Dinteloord gewoon in het dorp moeten blijven, weinig plekken waar je met één bushalte zo goed een volledige kern bedient als daar en niemand die in het dorp last had van de bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Bericht door regenmaker »

Ik neem aan als je de halte binnen het dorp aandoet dat je dan ook de halte Noordlangeweg aandoet. Je kan dan dus altijd naar deze halte fietsen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten