Pagina 2 van 5

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 10:14
door nvdw
Nee, Arriva is tot nader besluit de bestaande vakantiedienstregeling door blijven rijden. Blijkbaar staat de dienstregeling 2021 nu per 14 maart gepland; vanaf die datum staan er geen zaterdagse ritten op de 121 meer in.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 11:18
door Daniel
Of je nou de bestaande dienstregeling blijft rijden of de nieuwe uitstelt, volgens mij maakt dat voor de reiziger niet zo heel veel verschil in effect ;)

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 19:12
door huibf
nvdw schreef: zo 28 feb 2021, 10:14 Nee, Arriva is tot nader besluit de bestaande vakantiedienstregeling door blijven rijden. Blijkbaar staat de dienstregeling 2021 nu per 14 maart gepland; vanaf die datum staan er geen zaterdagse ritten op de 121 meer in.
14 maart is voor nu. De ingangsdatum is al 4x uitgesteld, als de lockdown blijft ga ik ervanuit dat ook die datum weer 2 weken wordt verschoven.
De buurtbussen gaan overigens wel vanaf 1 maart de dienstregeling van 2021 rijden. In principe liggen die ook los van de rest.

De foldertjes vd burrtbussen zien er ook puntgaaf uit. Net als de streeklijnen met een mooie geografische weergave.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: ma 01 mar 2021, 10:35
door Michael
Zolang de lockdown blijft zal de huidige vakantiedienstregeling gereden blijven worden. Omdat de scholen vandaag weer open zijn gegaan worden er op sommige lijnen extra ritten gereden.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 02 mar 2021, 07:07
door regenmaker
Op de 305 rijden ze nu dus met 2 bussen achter elkaar aan. In plaats van dat ze elk kwartier gaan rijden... Die twee bussen zijn overigens wel hard nodig.

Ik wacht echt op die nieuwe dienstregeling. Arriva zou de wachttijd in Veghel aanpakken. Nu komen in de middagspits de ritten vanuit Eindhoven met -8 min aan op het busstation. En moeten ze daar de tijd afwachten. Snap ook niet waarom ze dat niet gewoon te Uden Busstation doen, daar is ook meestal de chauffeurswissel.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 02 mar 2021, 08:38
door Pim-AllianceB95
Wellicht omdat dat wat vervelend is voor een (eventuele) reiziger van Veghel richting Oss, die staan er vast niet structureel 8 minuten van tevoren :mrgreen:

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 02 mar 2021, 08:51
door Tom024
regenmaker schreef: di 02 mar 2021, 07:07 Op de 305 rijden ze nu dus met 2 bussen achter elkaar aan. In plaats van dat ze elk kwartier gaan rijden... Die twee bussen zijn overigens wel hard nodig.

Ik wacht echt op die nieuwe dienstregeling. Arriva zou de wachttijd in Veghel aanpakken. Nu komen in de middagspits de ritten vanuit Eindhoven met -8 min aan op het busstation. En moeten ze daar de tijd afwachten. Snap ook niet waarom ze dat niet gewoon te Uden Busstation doen, daar is ook meestal de chauffeurswissel.
Het is her en der inderdaad weer behoorlijk druk inderdaad.

Omdat de provincie vindt dat zowel Veghel Busstation, Uden Busstation als Heesch Stationsplein tijdhaltes zijn? (A)

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 02 mar 2021, 17:47
door regenmaker
Maar het wachten komt met name doordat er veel te veel ruimte is ingepland tussen de haltes op het industrieterrein in Veghel richting Uden dat had men ook prima in Uden kunnen doen.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: za 06 mar 2021, 12:57
door huibf
Ik lees op bravo.info dat een aantal scholierenlijnen weer rijden. In het bijzonder valt met op:
Lijn 668: Velddriel naar Andel . Deze komt niet in de wiki voor.
Als ik de lijnenkaarten in het verleden erbij pak rijdt deze toch al sinds december 2017. Toen is de hernummering van de Andeltuinen ingegaan.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: za 06 mar 2021, 13:01
door Lijn 45
Ik zie hem er wel in staan.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: za 06 mar 2021, 13:10
door regenmaker
Ja die lijn hoort bij Gelderland en niet bij Brabant.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: za 06 mar 2021, 14:54
door huibf
haha. duidelijk. Had er niet bij stilgestaan dat dat ook nog een mogelijkheid was.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: vr 19 mar 2021, 09:43
door Michael
Vanaf 28 maart gaat na meerdere keren te zijn uitgesteld de nieuwe dienstregeling gereden worden.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 20:10
door Milco
Tevens zal vanaf 28 maart 2021 de bus in Dinteloord verdwijnen uit de dorpskern, maar gaan stoppen bij de nieuwe halte Noordlangeweg.

https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... bruik-.htm

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 20:45
door CamilleKreemers
Hoeveel sneller worden de 110 en 310 dan?

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 20:49
door ArrivaBas
De halte Zuideinde ligt niet extreem ver het dorp in. De tijdwinst lijkt mij beperkt tot enkele minuten, ondanks dat de bus na de halte Zuideinde via dezelfde weg het dorp uit gaat. Het schrappen van wat de Duitsers 'Stichfahrten' noemen is desondanks wel een effectieve maatregel bij het versnellen van een lijn.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 21:12
door PatrickM
Google Maps rekent 2 minuten vanaf de rotonde naar halte Zuideinde, dus de winst moet ergens rond de 4-5 minuten liggen lijkt me. Dan nog is het wel een typische zet om te gaan strekken want een omloop lijken ze er niet mee uit te kunnen sparen (daar heb je minstens 15 minuten winst per slag voor nodig en dan is 't nog krap), dus er is hooguit wat winst te halen rondom pauzes/rijtijden ruimer maken zoals ik het nu zie.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 21:52
door Hainje
Of DRU's elders inzetten Oh nee laamaar tis coronatijd, dan hebben we die extra ritten elders natuurlijk niet nodig.

(DISCLAIMERT: Bovenstaande zou sarcastisch of cynisch over kunnen komen, echter dient het gezegde als feitelijke constatering gelezen te worden.)

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 22:13
door CamilleKreemers
PatrickM schreef: di 23 mar 2021, 21:12 Google Maps rekent 2 minuten vanaf de rotonde naar halte Zuideinde, dus de winst moet ergens rond de 4-5 minuten liggen lijkt me. Dan nog is het wel een typische zet om te gaan strekken want een omloop lijken ze er niet mee uit te kunnen sparen (daar heb je minstens 15 minuten winst per slag voor nodig en dan is 't nog krap), dus er is hooguit wat winst te halen rondom pauzes/rijtijden ruimer maken zoals ik het nu zie.
Dat kan wel eens uitwerken.

Als de ritlengte 1u4 is kun je met die 5 minuten uitsparen onder 1 uur enkele richting komen. Ik ken alleen de werkelijke rijtijd niet.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 22:23
door PatrickM
Ik zat zelf voor ‘s avonds te kijken en daar scheelt het niet (een slag 310 is nu 2:13 en dat zou naar 2:03 gaan waarmee ‘t dus net te lang is) maar in de spitsen is een slag nu zo te zien 2:35 en daar zou 10 minuten minder een slag moeten schelen. Het zou dus op sommige momenten iets schelen maar de rest van de tijd levert het alleen maar meer wacht/pauzetijd op.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 22:27
door regenmaker
Waarom kiest men er dan niet voor om in de spitsen de gestrekte route te rijden en daarbuiten een extra lus te rijden. Waarom hebben Nederlandse bedrijven zo'n moeite met routevarianten.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 22:39
door CamilleKreemers
vaak komt het door politieke eisen dat zoiets niet mag.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: di 23 mar 2021, 23:03
door regenmaker
Blijkt maar weer dat in Nederland de politiek geen verstand heeft van OV.

Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: wo 24 mar 2021, 05:04
door Suus
Echt handig is een variant hier niet. In de ochtendspits fiets je naar de halte buiten het dorp om vervolgens ‘s middags in het dorp zelf afgezet te worden waarna je weer naar de halte buiten het dorp kan om je fiets op te halen.

Die halte had in Dinteloord gewoon in het dorp moeten blijven, weinig plekken waar je met één bushalte zo goed een volledige kern bedient als daar en niemand die in het dorp last had van de bus.

Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021

Geplaatst: wo 24 mar 2021, 08:02
door regenmaker
Ik neem aan als je de halte binnen het dorp aandoet dat je dan ook de halte Noordlangeweg aandoet. Je kan dan dus altijd naar deze halte fietsen.